Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
241/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton pariskunta, molemmilla sijoituksissa + "varatilillä" noin 5000e eli yhteensä nopeasti saatavissa noin 10000e. Tämän lisäksi varat kiinni uudessa kesämökissä, joka sijaitsee hyvällä paikalla eli periaatteessa helposti myytävissä. Tuon kiinteistön arvo on jotain 200 000e:n tietämillä lainojen jälkeen, mutta se ei olekaan varsinainen vararahasto.

Vierailija
242/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tililla 20 000e

sijoituksissa 260 000e

Lainaa 130 000e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vararahasto 0e. Säästötileillä miehen kanssa  reilu 20t, mutta ens kuussa remontti syö siitä suurimman osan. Remontin jälkeen tilille jää n. 5t ja joka kuukausi kertyy vähän lisää. Seuraava säästökohde on hoitovapaa ja toivon, että siihen mennessä meillä olisi ainakin 15t kasassa, jota voidaan käyttää, jos tuntuu, että rahat ei riitä. Säästämistä tulee vähän hidastamaan lasta varten tehtävät hankinnat.

Meillä ei siis ole mitään tiettyä summaa jemmattuna tilille mihin ei saa koskea, vaan yleensä rahoille on joku suunniteltu käyttökohde. Toki jos jotakin yllättävää tapahtuisi siirrettäisiin remonttia tai palaisin aiemmin töihin. Hoitovapaan jälkeen ajattelin alkaa varautumaan paremmin tulevaisuuteen. Mielestäni n. 10t on hyvä olla tilillä puskurirahaa ja muut pitäisi opetella sijottamaan. Kantava ajatus on olla eläkkeellä velaton ja asua niin, että isot remontit on tehty. Kaikki muu on plussaa.

Vierailija
244/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä 12 000€, käyttötilillä n.2000€ minimissään. 4 henkinen perhe. 

Vierailija
245/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusyksiö, joka oli sinkkuaikojen asuntoni. Osakkeissa n. 700000 euroa sisältäen kotoa lapsena saadut osakkeet, itse säästetyt, asunnon vaihdon yhteydessä velattomasta takaisin asuntovelkaiseksi muutama kymmenen tuhatta, ajoittain salkun omat osingot jos ei ole tarvinnut kaikkia nostaa käyttöön sekä pienen yritykseni, joka ei tällä hetkellä toimi, rahoituspääomat. Lasten (2 kpl eskari+kolmasluokkalainen) tilillä 10000-20000 joka koostuu sinne ennen lapsia omalta ja miehen tililtä siirretyistä varoista, lapsilisistä sekä joka keväisin tilille siirtämistämme osingoista n. 10000 euroa. Tililtä on sitten maksettu mm. päivähoitomaksut, harrastukset, isommat vaate- ja harrastushankinnat sekä lomamatkat lasten osalta. Miehellä vastaavanlainen systeemi.

Vierailija
246/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen työssäkäyvä köyhä kirjoitti:

On tämä ihme rikkaitten temmellyskenttä jos teillä tosiaan on tuollaisia rahasummia jemmassa... Nauttikaa hyvät ihmiset niistä nyt etteivät jää perikunnan kinattaviksi. Huh huh!

1 lapsi, tuskin se yksinään kinaa :)

Vierailija
247/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästötilillä vajaa 500 euroa ja ne rahat on mahdollisia eläinlääkärikuluja varten. Kylläpäs tuli köyhä olo, kun monella näyttäis olevan kymmeniä tuhansia säästössä. Puolisollani on paljon sijoituksia, säästöjä ja omaisuutta, mutta en tiedä määrää sen tarkemmin, koska ei se minulle kuulu. Itse alotin säästämisen vasta vuoden vaihteessa.

Vierailija
248/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.000 e makaa tileillä. Pitäisi kyllä sijoittaa, kun eivät tuossa noin tuota paljoakaan.

Vierailija
249/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hätää tässä kellään on ja miksi kaikki valittaa kun tuollaiset 'rahastot' monella vastaajalla. Tuntuu että Suomihan on rikkaiden temmelyskenttä ja puheet köyhyyden lisääntymisestä on höpöhöpö-puhetta. 

Vierailija
250/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan nolla euroa, eikä muutosta ole näkyvissä.

Vierailija
251/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelijä007 kirjoitti:

Mitäs hätää tässä kellään on ja miksi kaikki valittaa kun tuollaiset 'rahastot' monella vastaajalla. Tuntuu että Suomihan on rikkaiden temmelyskenttä ja puheet köyhyyden lisääntymisestä on höpöhöpö-puhetta. 

Ne harvat kellä rahaa on kymmeniä tonneja tilillä, tietysti tulevat helpommin asiasta kertomaan, kuin ne kenellä ei ole mitään.

Vierailija
252/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 10 000e

Säästötilillä 21 000e

Toisella käyttötilillä ehkä 4000e

Vierailija
253/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä 10 000e

Säästötilillä 21 000e

Lisään vielä että olen ns. matalapalkka-alalla, ollut aina. Ei perintöjä eikä arpajaisvoittoja. Käytännössä nuo rahat olen säästänyt viimeisen 5 vuoden aikana.

Vierailija
254/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 €. Minulla ei ole edes mitään arvokasta omaisuutta, minkä voisin hädän tullen myydä. Olen 24v., opiskelija, sinkku, asun yksin koiran kanssa. Kyllähän tämä stressaa välillä, etenkin silloin jos niitä yllättäviä menoja tulee. Jostain pitää vaan repiä, olen tehnyt esim. siivouskeikkaa kun on pitänyt saada koira eläinlääkäriin. Muuten ei aika riitä työntekoon, opiskelu on ihan täysipäiväistä ja kun on tuo koira niin en voi olla aamusta yöhön pois kotoa.

Tulen valmistumaan hyvin työllistettyyn ja hyväpalkkaiseen ammattiin, joten se lohduttaa että tulevaisuudessa sentään näkyy valoa. Mutta tällä hetkellä olen kyllä rutiköyhä ja kädet ristissä toivon ettei tulisi mitään isoja yllättäviä menoja.

Vierailija
255/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin. Ei ole mitään rahastoa, mutta niiltä ajoilta kun vielä maksoin käteisellä, jäi pikkukolikoita suunnilleen parin tonnin edestä. Paiskaan nuo talletusautomaattiin jos/kun tulee tiukka paikka. Tilille siirrettynä ne tulisi törsättyä liian helposti, mutta noita alle 50 sentin kolikoita ei tule käytettyä.

Vierailija
256/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä nelisen tuhatta euroa säästötileillä. Miehen nimissä asuntolaina ja itsellä opintolainaa jonkin verran.. 2 alle kouluikäistä lasta, ollaan molemmat työelämässä onneksi.

Vierailija
257/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten holtitonta voi taloudenpito olla jos pitää olla 50 tuhatta euroa vararahastossa?

Ei se nyt kovin holtitonta voi olla jos sinne on 50tuhatta jo kertynyt 😂

Pointti oli käsitteessä. Säästöjä/ varallisuutta voi olla vaikka kuinka paljon, mutta kyllä on erittäin raskas kulurakenne, jos vararahastoa tarvitsee 50 000 euroa. Tietysti syövän hoito yksityisellä imaisee jo parissa kuukaudessa helposti enemmän kuin tuon, mutta ehkä laskisin sen katastrofirahastoon enkä vararahastoon. 

Ihmisillä on erilaiset mieltymykset ja erilainen psyyke. Itse nukun yöni hyvin kun on heti käytettävissä suuria summia vaikka tiedän etten varmaan koskaan tulee niin suurta puskuria tarvitsemaan ja viisaampi olisi sijoittaa pienellä riskillä.

50000e on loppujen lopuksi pikkuraha jos menettää yhtäkkisesti elämänilon eikä jaksa hoitaa enää asioitaan.

Tietysti tukia saa kun niitä vain viitsii hakea mutta voi olla suuria menoja olemassa jotka ei töissä ollessa niin haittaa mutta jos yhtäkkiä vain haluaakin lopettaa työt ennen kuin mielenterveys romahtaa niin itsensä on helpompi laittaa kuntoon kun ei tarvitse rahan kanssa tapella.

Vierailija
258/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä 10 000e

Säästötilillä 21 000e

Lisään vielä että olen ns. matalapalkka-alalla, ollut aina. Ei perintöjä eikä arpajaisvoittoja. Käytännössä nuo rahat olen säästänyt viimeisen 5 vuoden aikana.

Oletko yhtään ehtinyt nauttimaan elämästä? 600€/kk matalapalkasta säästöön on todella paljon

Me totesimme jo vuosia sitten että rahat käytetään täällä ja nyt, käärinliinoissa ei edelleenkään ole taskuja ja lapsilla on jo omat elämät, he eivät ole perinnöistä riippuvaisia

Vierailija
259/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästötilillä 3600 e. Sijoituksissa lisää.

1 aikuinen ja 1 kouluikäinen perheessä.

Vierailija
260/904 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä 12,5 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä