Mitä alkoholeja voi käyttää vatsahaavan kanssa?
Selvisi että vatsahaava vuotaa ja siinä sitten selvisi sekin että hemoglobiini on tipahtanut anemian puolelle. No happolääkitys on käytössä. Enkä huomaa mitään suurempia närästyksiä tai kipuja.
Asiaan: mitä alkoholeja pitää välttää ja mitä voi käyttää mahahaavan kanssa? Oluesta en pidä, enkä mistään siidereistäkään. Eniten menee valkoviiniä, punaviiniä ja väkevistä erilaisia konjakkeja.. Niitä minulla onkin kymmenisen litraa eri merkkejä.
Juon siis pullon viiniä pari kertaa viikossa, sekä väkevät. Olen nainen, 52 vee, töissä ja normaalia elämää elän.
Älkää vastatko, että juo vaan piimää tai jotain punajuurimehua. Siitä ei ole nyt kysymys, enkä alkoholia ole jättämässä ollenkaan.
Lähinnä kokemuksia ja vinkkejä aiheesta tietäviltä toivoisin.
Kommentit (20)
Naamapalmu :( No miks et kysynyt lääkäriltä, sehän parhaiten osaisi neuvoa?
Piikitettävä alkoholi olisi sinulle paras vaihtoehto.
No kyllä se etyylialkoholi eli etanoli lienee kuitenkin turvallisimmasta päästä. Ja niistä tietysti kirkkaat viinat (vedellä voit laimentaa miten haluat), niin ei ole muita ärsyttäviä aineita.
Kuinka monta eri alkoholia on olemassa...? 🤔
...mitä jos vaan välttäisit kaikkia alkoholeja
Voi elämä! Niin tai pian kuolema, tolla menolla. Voiko noin tyhmää ollakaan!
Sulla on vuotava vatsahaava ja mielessä alkoholi? Sulla on selkeästi alkoholiongelma. Hae apua, jos siis haluat elää.
Tietääkseni suomessa käy töissä ja hoitaa hommiaan satojatuhansia naisia ja miehiä, jotka juo pullokaupalla viikottain. Jotkut tasaiseen tahtiin päivittäin ja isompia määriä. Että mitä te tätä nyt ihmettelette. Painan 81kg ja pullo viiniä menee ilman ongelmia kun aloittaa klo 18 aikoihin ja kymppiuutusten jälkeen voi alkaa himmaileen nukkumaan. Tätä pari kertaa viikossa.
Tuntemani tosijuopot juo moninkertaisesti näitä määriä.
Vatsahaava on tullut stressin ja omega3 syömisen johdosta.
Mä myös käyn sauvakävelyillä, pilatestunneilla ja pidän kotini ja talouteni kunnossa.
Minä menin vatsahaavan kanssa tosi huonoon kuntoon ja hemoglobiini oli 78. Meni kuukausia ennenkuin uskalsin juoda kossua.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta eri alkoholia on olemassa...? 🤔
Onhan noita:
Metanoli (metyylialkoholi)
CH4O
Etanoli (etyylialkoholi)
C2H6O
Propanoli (propyylialkoholi)
C3H8O
Butanoli (butyylialkoholi)
C4H10O
Pentanoli
C5H12O
Heksanoli
C6H14O
Heptanoli
C7H16O
Oktanoli
C8H18O
Nonanoli
C9H20O
Dekanoli
C10H22O
Undekanoli
C11H24O
Dodekanoli
C12H26O
Tridekanoli
C13H28O
Tetradekanoli
C14H30O
Pentadekanoli
C15H32O
Heksadekanoli
C16H34O
Heptadekanoli
C17H36O
Oktadekanoli
C18H38O
Nonadekanoli
C19H40O
Eikosanoli
C20H42O
Heneikosanoli
C21H44O
Dokosanoli
C22H46O
Trikosanoli
C23H48O
Tetrakosanoli
C24H50O
Pentakosanoli
C25H52O
Heksakosanoli
C26H54O
Heptakosanoli
C27H56O
Oktakosanoli
C28H58O
Nonakosanoli
C29H60O
Triakontanoli
C30H62O
Kannattaisiko jättää pullot pois, tehdä elämäntaparemontti ja hankkia elämään sisältöä?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni suomessa käy töissä ja hoitaa hommiaan satojatuhansia naisia ja miehiä, jotka juo pullokaupalla viikottain. Jotkut tasaiseen tahtiin päivittäin ja isompia määriä. Että mitä te tätä nyt ihmettelette. Painan 81kg ja pullo viiniä menee ilman ongelmia kun aloittaa klo 18 aikoihin ja kymppiuutusten jälkeen voi alkaa himmaileen nukkumaan. Tätä pari kertaa viikossa.
Tuntemani tosijuopot juo moninkertaisesti näitä määriä.
Vatsahaava on tullut stressin ja omega3 syömisen johdosta.
Mä myös käyn sauvakävelyillä, pilatestunneilla ja pidän kotini ja talouteni kunnossa.
Seli seli. Vatsahaava tuli tottakai omega3:sta, ei alkoholista. Paljon on tosiaan ihmisiä, jotka käy duunissa, mutta kiskoo silti viinaa kaksin käsin. Nämä ihmiset (kuten sinäkin) uskottelevat itselleen, että mitään ongelmaa ei ole, koska hoidan duunini. Todellisuus on kuitenkin toinen. Tuollaiset määrät nautittua alkoholia kertovat kaunistelematta totuuden. Ja hei, homma ei ole ollenkaan hallussa. Noilla määrillä elimistösi ennen pitkää lakkaa toimimasta. Ja sullahan se prosessi on jo käynnistynyt. Ihmettelenpä, eikö työpaikan terveystarkastuksessa esim. verikokeissa asia ole noussut esiin. Naisella runsas alkoholinkäyttö näkyy kyllä naamastakin.
Soti, mutta kyllä sun pitäisi nyt pitää tipaton jakso. Et parane jos käytät alkoholia.
Vodka/pohjaisiadrinkkejä maidolla jatkettuna, esim. Valkovenäläinen, maku makusiirapista.
Mää rakastan näitä alkoholikeskusteluja. Toiseksi parasta juomisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Selvisi että vatsahaava vuotaa ja siinä sitten selvisi sekin että hemoglobiini on tipahtanut anemian puolelle. No happolääkitys on käytössä. Enkä huomaa mitään suurempia närästyksiä tai kipuja.
Asiaan: mitä alkoholeja pitää välttää ja mitä voi käyttää mahahaavan kanssa? Oluesta en pidä, enkä mistään siidereistäkään. Eniten menee valkoviiniä, punaviiniä ja väkevistä erilaisia konjakkeja.. Niitä minulla onkin kymmenisen litraa eri merkkejä.
Juon siis pullon viiniä pari kertaa viikossa, sekä väkevät. Olen nainen, 52 vee, töissä ja normaalia elämää elän.Älkää vastatko, että juo vaan piimää tai jotain punajuurimehua. Siitä ei ole nyt kysymys, enkä alkoholia ole jättämässä ollenkaan.
Lähinnä kokemuksia ja vinkkejä aiheesta tietäviltä toivoisin.
Lopeta se alkoholin kittaaminen juoppo.
Mä kävin uuden työpaikan terveystarkastuksessa. Oikein pirtsakka pikkuhoitajatar siinä mittaili ja tutkiskeli. Sitten se kysyi että "mites alkoholi". Tiesin ja näin jo kysyjän olemuksesta, että se ei tiedä mitään siitä, miten juodaan ensin pitkä ja kostea ilta, ja aamupäivällä herätessä loivennetaan hetimiten vaikka miedolla viinillä ja lähdetään siitä varovasti kiihdyttelemään uuteen nousuun - jos vaan aikaa ja vapaata on. Ja jos oikein hyvin käy, niin hyvät bileet jatkuu monta päivää . (Mökillä, veneilymatkat, kaupunkilomat) Eikä se myöskään tiedä mitään niistä krapuloista ja hermot-ihan-pinnalla- olotiloista, jotka sitten jatkuu jonkun kostean kesäloman jälkeen, saatana, viikon verran kun töihin palataan.
Joten vastasin sille: "ihan normaali, hiukan viiniä silloin tällöin". Ja asia oli sillä käsitelty.
Mainittakoon, että työhöntulotarkastus oli akateemisen koulutuksen edellyttävää, vaativaa asiantuntijatyötä, jota samaa virkaa hoidan edelleen.
No kuule hei, uskottele itselles mitä haluat, mut EI tuo ole normalia elämää.