Uusi naapuri ja heti ongelmia
Onko teidän mielestä ihan normaalia kolistella muuttolaatikoiden kanssa klo 04 aamuyöstä? Muuttoporukka alkoi heti nautiskella jotain juomia ja desibelit illalla 22.30 aikoihin kovat. Kävin sanomassa ja lähtivät baariin mutta baarin jälkeen siis alkoi voimakas kolistelu ja heräsin vaikka oli korvatulpat. Yritin käydä uudelleen sanomassa mutta ovea ei enää avattu ja kolistelu jatkui.
Miten toimisitte?
Kommentit (130)
Mitä jos he ovat muuttameet kaukaa satojen kilometrien päästä? Joutuneet odottamaan asuntonsa uusia omistajia avaimen luovutukseen? Päässeet lähtemään iltapäivällä/ illalla? Olisiko muuttokuorma pitänyt jättää yöksi ulos?
Muutto tehdään niin ettei tavaroita kanneta 22.00 jälkeen. Näin me tehtiin ja 2 aikuista ja 2 lasta.
Tehtiin muuttomiehet kanssa kahdestaan ja tavaraa oli hitosti.
Kahtena päivänä tavaroita kannettiin.
Hiljaisia asioita voi tehdä 22.00 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
METELÖIJÄT lukevat tätä ja kirjoittelevat.
Jotka eivät osaa ja pysty nudattamaan TALOYHTIÖN JÄRJESTYS SÄÄNTÖJÄ, asukoot muualla.
Yksinkertaista.
Seuraa ajankohtaa, kellonaikaa ja päiviä jolloin sääntöjä ja yörauhaa häiritään, ja sitten kilautus ( ei kaverille) vaan ISÄNNÖITSIJÄLLE.
On muuten aika moni kerrostalo/rivitalo asukas joutunut pakkaamaan kamansa ja lähtemään
järjestys sääntöjen rikkomisten takia. Myös omistusasunnosta. Että silleen. Turha tästä sääntö asiasta on vikistä. Se on laki kun määrää.
Tää on totta.
Minä soitan vastaavassa tilanteessa poliisit, AINA! Kello 22.00 alkaa hiljaisuus ja päättyy klo 7.00. Rivi- ja kerrostaloasuminen edellyttää yhteisiä sääntöjä ja niiden noudattamista. MOT
Vierailija kirjoitti:
Olisin antanut olla. Kyseessä oli muuttojuhlat. Kun muutin nykyiseen asuntooni, naapurit pitivät todella kovaääniset juhlat, mutta annoin olla enkä valittanut mitään. Eivät ole sen jälkeen kovaäänisiä juhlia pitäneet ja hyvin rauhallista on ollut. Olen tyytyväinen, etten mennyt silloin heti valittamaan.
Tähän pitää vielä lisätä, että naapurini sattui olemaan rakennusalan ammattilainen ja hänen firmansa teki todella hyvän rempan asuntooni. Käytin sisustussuunnittelijaa, ja hän oli myös todella tyytyväineen heidän työhänsä. Joskus mietin miten se yhden yön metelöinti oisi vaikuttanut elämääni eri tavalla, jos olisin valittanut. Silloin ajattelin, että se on vain yksi yö, mutta jos toistuu silloin puutun asiaan. Onneksi ei toistunut.
Toissayönä harrastin todella äänekästä seksiä vakipanon kanssa, antoi sellaiset panot etten tajunnut olevani äänekäs ennen kuin hän kertoi. Yleensä ollaan hänen luonaan. Lisäksi tuli rikottua kattolamppu, jonka takia jouduin imuroidaan keskellä yötä. Naapurit varmaan ihan kypsänä, mutta kukaan ei onneksi valittanut. Tämä ei tule toistumaan
Muttoon kuuluu melu. Todellinen tilanne näkyy sitten myöhemmässä vaiheessa.
Väsynyt naapuri kirjoitti:
Onko teidän mielestä ihan normaalia kolistella muuttolaatikoiden kanssa klo 04 aamuyöstä? Muuttoporukka alkoi heti nautiskella jotain juomia ja desibelit illalla 22.30 aikoihin kovat. Kävin sanomassa ja lähtivät baariin mutta baarin jälkeen siis alkoi voimakas kolistelu ja heräsin vaikka oli korvatulpat. Yritin käydä uudelleen sanomassa mutta ovea ei enää avattu ja kolistelu jatkui.
Miten toimisitte?
Jos se törmäs kaatokännissä niihin muuttolaatikoihin silloin klo 0.4, kun tuli radalta raukkaparka.
Vierailija kirjoitti:
Toissayönä harrastin todella äänekästä seksiä vakipanon kanssa, antoi sellaiset panot etten tajunnut olevani äänekäs ennen kuin hän kertoi. Yleensä ollaan hänen luonaan. Lisäksi tuli rikottua kattolamppu, jonka takia jouduin imuroidaan keskellä yötä. Naapurit varmaan ihan kypsänä, mutta kukaan ei onneksi valittanut. Tämä ei tule toistumaan
Te käytitte huoneistoa siis haurauden harjoittamista varten. Soo soo.
Vierailija kirjoitti:
Muttoon kuuluu melu. Todellinen tilanne näkyy sitten myöhemmässä vaiheessa.
Jep. Muuttoon kuuluu melu ja helvetinmoinen kännissä örveltely of course.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ikinä uskalla mitään sanoa, hissutellaan vaan. Ravintolassa jos on pahaa ruokaa niin sanotaan että joo oli tosi hyvää... Ja kampaajalla vaikka olisi minkä potan leikannut niin joo tosi hieno ja maksetaan se 50 €.
Niinpä, pitäsi olla yhtä röyhkeitä kuin somput kun pyydetään maksamaan matkalippu dösään niin haukutaan kuski rasseksi ja hommataan sille vielä fudut. Onhan se liikaa vaadittu etuoikeutetulta kunniakansalaiselta maksamaan jopa matkasta.
Eivät kyllä vaikuttaneet siltä, että olisivat kauempaa tulleet. En usko että se baarista tulemisen jälkeen on törmäillyt siellä montaa tuntia niihin muuttolaatikoihin, eri asia joku yksi tömähdys voisi ollakin niin.
Minusta on nyt tehty täällä joku yksinäinen hörhö, joka ei tee muuta kuin kyttää kotona naapureita kaiket päivät ja yöt. Tilanne ei ole näin, minullakin on oma elämä mutta siitä huolimatta en häiritse naapureita yöllä ja on kaiketi ihan normaalia, että työssä käyvä ihminen nukkuu yöllä ilman että on joku yksinäinen rouva joka on muumioitunut kotiin.
Ap-jolla omakin elämä/uskokaa pois
^Oot kuitenkin roikkunut koko päivän vauva-palstalla ruikuttamassa.
En palstaile töissä, ei ole aikaa. Tänään oli vapaa pitkän työputken jälkeen ja viime yönä olisin todella tarvinnut unta. Tänään kävin tapaamassa ystävää, kyllä, minullakin on elämää, en silti häiritse naapureita öisin.
Ap-pahvitalon vanki
Vierailija kirjoitti:
En palstaile töissä, ei ole aikaa. Tänään oli vapaa pitkän työputken jälkeen ja viime yönä olisin todella tarvinnut unta. Tänään kävin tapaamassa ystävää, kyllä, minullakin on elämää, en silti häiritse naapureita öisin.
Ap-pahvitalon vanki
Eikö sulla ollutkaan töitä?
"En pysty käymään töissä jos en saa nukkua yöllä. Jos valvon yön olen kuin kännissä seuraavan päivän. Soitanko töihin sitten että naapurit biletti, en tule töihin."
Vierailija kirjoitti:
^Oot kuitenkin roikkunut koko päivän vauva-palstalla ruikuttamassa.
En koko päivää, ole tarkkana. Mutta täytyy myöntää että koukutuin tähän, muutaman kerran aiemmin täällä käynyt.
Ap-rannalla ruikuttaa
Eihän tuolle enää mitään voi, yö oli ja meni. Hyviin käytöstapoihin kuuluu ilmoittaa etukäteen normaalista poikkeavista äänistä esim remontti ja bileet. Kyllä mä tuosta ilmoittaisin isännöitsijälle ja sanoisin että tuo oli ok, menköön tuparien piikkiin mutta jatkuvaa ei saa olla. Itse ilmoitin joskus bileistä jotka ei ollut loppunut vielä puoli kuudeltakaan kun me lähdettiin reissuun, unettoman yön jälkeen. Isännöitsijä sanoi että asiasta oli tuonut useita valituksia ja asukkaalle oli sanottu että sai olla ensimmäinen ja viimeinen kerta sellaista menoa. Jos useampi on valittanut, tietää että joku yksi naapuri ei ole niuho vaan meteli on oikeesti häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap-pahvitalon vanki
Eikö sulla ollutkaan töitä?
"En pysty käymään töissä jos en saa nukkua yöllä. Jos valvon yön olen kuin kännissä seuraavan päivän. Soitanko töihin sitten että naapurit biletti, en tule töihin."
Tällä viittasin siihen, millaista minulla on ollut edellisen asukkaan kanssa joka möykkäsi, jatkui vielä silloin kun minä lähdin töihin. Olen etukäteen huolissani, että jos tämä uusi meinaa möykätä yöt läpeensä, en jaksa käydä töissä jos en saa nukkua. Tajuatko yhtään miten raskasta vuorotyötä tekevä ihminen tarvitsee unta? Ensin painat duunia ja sitten kun pitäisi nukkua niin kuuntelet jotain kännipaskaa.
Ap-en ole robotti
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä kuka tekee muuttoa yöllä? Eikö ollut mahdollisuutta toteuttaa sitä päivällä tai ennen klo 22? Todella outoa. En kyllä itse uskaltaisi alkaa muutella ja kolistella yöllä onhan se ihan selvä että häiritsee naapureita ja valituksia voi tulla. Heillä ei kai sitten ollut muuta vaihtoehtoa kun muuttaa neljältä aamuyöllä.
Ei tuo välttämättä ole itsestäänselvää sellaiselle, joka on asunut ikänsä omakotitalossa, tai hyvin äänieristetyssä osakkeessa. Jos seinät ovat paperia, niin suunnilleen keittiön laatikon avaaminenkin kuuluu naapuriin, eikä tällaista voi hoksata, ennen kuin itse kuulee naapurista kantautuvat äänet.
Mä en ymmärrä kuka tekee muuttoa yöllä? Eikö ollut mahdollisuutta toteuttaa sitä päivällä tai ennen klo 22? Todella outoa. En kyllä itse uskaltaisi alkaa muutella ja kolistella yöllä onhan se ihan selvä että häiritsee naapureita ja valituksia voi tulla. Heillä ei kai sitten ollut muuta vaihtoehtoa kun muuttaa neljältä aamuyöllä.