Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt elokuvien ja tv-sarjojen kuvauspaikoilla?

Vierailija
11.03.2018 |

Mitkä paikat?

Kävin syksyllä Pukkilassa pitkän ajan jälkeen. Viimeksi käynyt 90-luvulla, kun siellä kuvattiin Kovaa maata tv-sarjana ja nyt jo edesmenneet sukulaiset näytti kuvauspaikkoja.
Nyt ajelin sielläpäin, mm Pukkilan kirkolla ja sitten kävin sen huoltoaseman pihalla, Juornaankylän tien risteyksessä.
Siellä ei enää ollut huoltoasemaa. Tankit poissa, eikä Saaran baarissa ketään, saati Kaikkosen autokorjaamolla.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoituksella, mutta asun Porvoossa ja aikoinaan hovimäki sarja kuvattiin täällä, joku Vinski elokuva kuvattiin tällä ihan vastikään ja taitaa onnelan suomiversio myös kuvattu täällä. Ja jotain mainoksia on kuvattu vanhassa kaupungissa. Jossain spede lefassa oli lapsuudesta tuttu puhelinkoppi kirkon kupeessa, sitä ei enää ole. Poliisit sarjassa saattoi nähdä minun silloisen kodin eräässä kohtauksessa.

Vierailija
62/81 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäselän jäällä, Tohtori Zivagon maisemissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa maatan sarjaa kuvattiin myös Kirkkonummella. Ehkä muuallakin?

Vierailija
64/81 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaa maatan sarjaa kuvattiin myös Kirkkonummella. Ehkä muuallakin?

Myös Helsingissä.

Vierailija
65/81 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon käynyt hyvät pahat ja rumat kuvauspaikalla sad hill hautausmaalla espanjassa.

Vierailija
66/81 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reinikaisen ja Tankki täyteen, joillakin kuvauspaikoilla

Vierailija
67/81 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulo ja Emilia Vilenin huoltoasemalla olen käynyt silloin kun se oli vielä pystyssä. 

Tankki täyteen 

Vierailija
68/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Munkkivuoressa eli samannimisen sarjan kuvauspaikoilla on tullut tepasteltua hyvinkin. Molempien kausien kuvausten aikaan ostarilla ja sen lähistöllä oli kasarilavasteita, ja näyttelijöitä ja kuvausryhmää näkyili milloin missäkin. Ja monet vaunulenkit on tullut vedettyä siinä ekalla kaudella pelottavana esitetyssä metsässä :) Onhan sitten toisaalta monet pätkät Turhapuroistakin kuvattu ostarilla.

Siellä Ulvilantien ulkopuolelle sijoittuvassa rinteessa sanotaan kuvatun myös Edvin Laineen Tuntemattoman sotakuvauksia. Näin muistan lukeneeni. Wikipedian mukaan elokuvaa kuvattiin monessa paikassa pitkin Suomea mutta Helsinkiä ja Munkkivuorta ei mainita. Leffa on kyllä kuvattu 1955 ja Munkkivuorta on rakennettu  pian sen jälkeen, että.mahdollista se on.

Vierailija
69/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin Peaksin, kun kävin Seattlessa.

Vierailija
70/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta iltaan

Vierailija
71/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islannin reissulla jeeppisafarin opas pysähtyi yhdelle rannalla, missä oli kuvattu Eastwoodin Iwo Jima-elokuvia. 

Vierailija
72/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska olen näytellyt lukuisissa elokuvissa ja sarjoissa. Tuntuu hassulta, että kuvauspaikoissa käymisessä olisi jotain hohtoa, mutta ilmeisesti monelle on. 

Vierailija
73/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella olen liikkunut siellä Vapriikin ympäristössä missä osa Uuden Päivän ulkokohtauksista on kuvattu. Tosin juuri sillä hetkellä siellä ei ollut kuvauksia meneillään.

Tallinnan Vanhassakaupungissa oli kerran joku kadunpätkä eristetty koska siellä kuvattiin jotain sarjaa tai leffaa.

Vierailija
74/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 lisää vielä että omasta mielestäni kuvauspaikoilla käymisestä ei ole mitään ihmeellistä tai hohdokasta. Itsekin satuin jälkimmäiseen paikkaan sattumalta ja ensin mainittu oli sellainen "Hei tämä paikkahan näyttää tutulta." Sitten tajusin että olen nähnyt paikan Uudessa Päivässä.

Vierailija
75/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska olen näytellyt lukuisissa elokuvissa ja sarjoissa. Tuntuu hassulta, että kuvauspaikoissa käymisessä olisi jotain hohtoa, mutta ilmeisesti monelle on. 

Ei siinä nyt varsinaisesti mitään hohdokasta ole, mutta näyteltyäsi noin kovasti, varmaan tiedät miten erilaiselta kuvauspaikka voi oikeasti näyttää. Miten paljon kameratyöskentelyllä ja ediittipöydällä saadaan aikaan. Ja miten taas joku voi olla hyvinkin todenmukainen.

Ja se on kiehtovaa. 

Vierailija
76/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allin (tai Ellin) matalan ohi tullut kuljettua tuhansia kertoja Oulun torinrannassa. Siellä kuvattiin Kotia päin-elokuva, joka perustuu tositapahtumiin. Tuo baarihan suljettiin muistaakseni viranomaisten toimesta aikoinaan, oli rikollisten kantapaikka ja koti. Sen jälkeen se on ollut toiminnassa ruokapaikkana samantyylisellä nimellä, paremmalla maineella.

Siinä elokuvassa oli baarissa paljon ns. vakiokalustoa, jotka oli siinä kunnossa että tuskin edes tajusivat että siellä kuvataan elokuvaa.

Suosittelen katsomaan elokuvan. Ja ajan henkeen siinä on myös yksi seksikohtaus ihan perisuomalaiseen tapaan, paljoa ei peitelty.

Vierailija
77/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa Puistokadulla, joka on oikeasti Helsingin Huvilakatu. Hän otti selfieitä Taalasmaiden porttikongin edessä ja oli ihan onnessaan, suuri Salkkarifani.

Komisario Palmun erehdyksen Bruno Rygsackin koti Engelin aukiolla on tsekattu.

Lost in Translation Tokio Park Hyattissa oltiin lounaalla, ihan elokuvan vuoksi.

Useita taloja, kuten alkuperäisen Suspirian koulu Munchenissä käyty katsomassa.

Se on ihan hauskaa, etsiä turistina näitä juttuja, olen leffafriikki…

Vierailija
78/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti pyörinyt Helsingissä varmaan monenkin sarjan tai leffan flmauspaikoilla, meidän talon edessäkin kuvattiin jotain lastenleffaa, varmaan myös jotkut matkakohteet on olleet usein filmillä kun olen käynyt Washington DC:ssä ja Pariisissa ja sen sellaisissa.  Onkohan montaakaan Pariisissa tapahtuvaa elokuvaa jossa Eiffelin torni ei pilkottaisi ikkunasta....Lontooossa oltiin yksi päivä siellä Harry Potter-paikassa, ymmärtääkseni sitä on myös filmattu siellä. Tuli käytyä varta vasten kun lapsi oli niin kova fani. Uppsalassa bongasin monta paikkaa jotka oli tuttuja Ingmar Bergmanin elokuvista, ehkä Gotlannissakin joku paikka oli. En muista oliko edes Uppsalassa mutta jossain ruotsissa törmäsin vanhaan myllyrakennukseen jonka tunnistin  Fanny & Alexanderista - se esitti piispa Vergeruksen karua kotitaloa. . 

Vierailija
79/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on kuvattu jo monta kautta Koskista. Se on saanut katsomaan kaupunkia ihan uusin silmin. En ole ennen pelännyt Tampereella liikkuessani, mutta nykyään pimeällä tulee kaikenlaisia ajatuksia.

Vierailija
80/81 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lara Croft: Tomb Raider - Ankor Wat, Tähtien sota - Tunisia ja kaikki Bondien kuvauspaikat.