Oletko käynyt elokuvien ja tv-sarjojen kuvauspaikoilla?
Mitkä paikat?
Kävin syksyllä Pukkilassa pitkän ajan jälkeen. Viimeksi käynyt 90-luvulla, kun siellä kuvattiin Kovaa maata tv-sarjana ja nyt jo edesmenneet sukulaiset näytti kuvauspaikkoja.
Nyt ajelin sielläpäin, mm Pukkilan kirkolla ja sitten kävin sen huoltoaseman pihalla, Juornaankylän tien risteyksessä.
Siellä ei enää ollut huoltoasemaa. Tankit poissa, eikä Saaran baarissa ketään, saati Kaikkosen autokorjaamolla.
Kommentit (58)
Vaasassa störömsön kuvauspaikalla. Yllättävintä oli studion koko. Tila on pieni ja kamerat hyvin lähellä juontajia.
Asun Munkkivuoressa eli samannimisen sarjan kuvauspaikoilla on tullut tepasteltua hyvinkin. Molempien kausien kuvausten aikaan ostarilla ja sen lähistöllä oli kasarilavasteita, ja näyttelijöitä ja kuvausryhmää näkyili milloin missäkin. Ja monet vaunulenkit on tullut vedettyä siinä ekalla kaudella pelottavana esitetyssä metsässä :) Onhan sitten toisaalta monet pätkät Turhapuroistakin kuvattu ostarilla.
Ruusan ja Pentin talo Kovaa maata sarjassa sijaitsee oikeasti Evitskogintie 313 Kirkkonummella.
Strömsöössä käynyt. Asun melkein vieressä
Hovimäen ja Downton Abbeyn "kartanoissa".
Asuin Kauhavalla kun Häjyt (ykkönen) kuvattiin. Näin monta kertaa kun Veijonen ja Edelman ajeli sillä avoautolla ja kamera oli sijoitettu auton konepellille. Äijät vietti melko kosteaa elämää niihin aikoihin ja huhuja liikkui pikkukylässä melkoisesti. Meidän koulun ilmoitustaululla oli lappu jossa haettiin porukkaa siihen torikohtaukseen, jossa nakkikioskin myyjänä oli Hissu Hietalahti. En itse päässyt silloin menemään, se jäi vähän harmittamaan. Ei kyllä ennen sitä ja tuskin sen jälkeenkään ole Kauhavan kylillä ollu niin paljon porukkaa!
Mtv3 tuli kuvaan jotain sarjaa meidän talon eteen anto kahvipaketin kiitokseksi että sai laittaa jotain valaistuskalustoo pihalle yms
Kaikki synnit- sarjan kuvauspaikoista moni on tuttu. Lumijoella olen käynyt, sarjassahan se oli Varjakka. On täälläpäin oikeakin Varjakka Oulunsalossa. Ykköskauden Pizzeria paradise on Knuutilankankaalla, kauppa oli Kellossa, kakkoskauden baari Tuirassa.
Tampeella kuvattiin sarja 90 luvulla lastenkodissa (koukkuniemi).
En muista nimeä.
Näin kun Kaurismäki kuvasi Calamari unionia.
Miksi kävisin, ketä kiinnostaa? En katso kotimaisia elokuvia tai sarjojakaan.
Teininä salzburgissa siinä paikassa, missä luostarin piha, haudat ym kuvattiin.
Käytiin Helsingissä käydessä Huvilakadulla, kun lapset halusi nähdä Salkkarien kadun.
Parolassa oltiin sattumalta samaan aikaan, kun siellä kuvattiin jotain, oisko ollu Tuntematonta sotilasta.
En tarkoituksella ole, mutta kerran satuin jo kauan sitten Hope'ssa (British Columbia) aamiaiselle kahvilaan, tai no pieni ravintola, jonka seinillä oli paljon ensimmäisen Rambon (First Blood) kuvauksesta kuvia. Siinä sitten niitä katsellessa selvisi, että filmin kuvauspaikat on siellä lähes kaikki. Sen jälkeen olen useasti reissulla yöpynyt siellä jossain motellissa ja käynyt aamiaisella. Kiva rauhalinen pikkukaupunki, vaikka onkin neljän tien risteys, joista kolme menee eri reittejä Kaskadien (Cascades -vuoret) ja Kalliovuorten yli sekä yksi johtaa rannikolle Vancouveriin, jonka vuoksi liikennettä ja läpi kulkevia vierailijoita aika paljon.
Kannattaa pysähtyä kahville tai syömään, jos siellä päin liikkuu.
Muitakin paikkoja varmaan on, missä on tullut käytyä vaikka ei ole tullut etsittyä mitään kuvauspaikoja, mutta tuo nyt tuli ensimäisenä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kävisin, ketä kiinnostaa? En katso kotimaisia elokuvia tai sarjojakaan.
Sanottiinko, että piti olla kotimainen?
Olin lomalla etelä-Italiassa, kun Tom Cruise oli filmaamassa jotain Mission Impossible -leffaa. Aikaa siitä on n. 20 vuotta. Kuvausryhmän autoja ja työntekijöitä näkyi, ei itse päätähteä.
En ole käynyt kun on yksityisasunnossa, mutta Vihdin kirkonkylällä on talo jossa on kuvattu Pahojen poikien joitain kohtauksia (en muista oliko piha- vai sisäkohtauksia).