Oletko käynyt elokuvien ja tv-sarjojen kuvauspaikoilla?
Mitkä paikat?
Kävin syksyllä Pukkilassa pitkän ajan jälkeen. Viimeksi käynyt 90-luvulla, kun siellä kuvattiin Kovaa maata tv-sarjana ja nyt jo edesmenneet sukulaiset näytti kuvauspaikkoja.
Nyt ajelin sielläpäin, mm Pukkilan kirkolla ja sitten kävin sen huoltoaseman pihalla, Juornaankylän tien risteyksessä.
Siellä ei enää ollut huoltoasemaa. Tankit poissa, eikä Saaran baarissa ketään, saati Kaikkosen autokorjaamolla.
Kommentit (43)
Rölli-sarjan kuvauspaikalla Luopioisissa. Silloin siellä vielä oli Röllin tölli.
Joillakin Outlanderin kuvauspaikoilla, mutta olisin käynyt muutenkin, paitsi yhdessä linnassa kävin ihan varta vasten. Turussa kävin Levottomat-leffojen kuvauspaikoilla, mutta en leffojen takia.
Kävin Kylänlahden asemalla samassa paikassa jossa Simpauttaja jäi junasta.
Aina Ivalossa ajellessa ollaan yritetty bongata Unelma Lapista - tv-sarjan yhdellä perheellä vuokralla ollutta punaista taloa. Ei ole vielä sattunut silmään, etsintä jatkuu, siitä on oikeastaan tullut hauska leikki :).
Twin Peaksin mestoilla kiinnostaisi käydä.
Saarijärvellä on kuvattu osa JOKI-elokuvan (2001) kohtauksista, jotka sijoittuvat entisen Ravintola Lyhdyn tiloihin.
Eli olen tuosta ohi mennyt ja asun täällä Saarijärvellä.
Tuotakaan rakennusta ei ole enää missä oli tuo Ravintola lyhty. Se purettiin muutama sitten.
Vierailija kirjoitti:
Saarijärvellä on kuvattu osa JOKI-elokuvan (2001) kohtauksista, jotka sijoittuvat entisen Ravintola Lyhdyn tiloihin.
Eli olen tuosta ohi mennyt ja asun täällä Saarijärvellä.
Tuotakaan rakennusta ei ole enää missä oli tuo Ravintola lyhty. Se purettiin muutama sitten.
Ja eikös siinä näy myös Saarijärven terveyskeskusta?
Kotikunnassani on kuvattu useita elokuvia, muun muassa "Kun Hunttalan Matti Suomen osti". Kuvauspaikkojen ohi tulee kuljettua liki päivittäin.
Maalaiskomedoiden Turpeisen baari ja korjaamo sijaitsee lapsuuteni kotikylässä. Rakennus on entinen meijeri, jossa äitini oli töissä joskus 60-luvulla.
Olen käynyt tietenkin Olavinlinnassa, missä kuvattiin Dannyn tähdittämä Speden elokuva "Seitsemän kertaa seitsemän", sekä Sisiliassa "Kummisetä"- elokuvassa kuvatuilla kirkon portailla. Myös useissa vanhoissa elokuvissa kuvattu Savonlinnan laivasatama sekä Linnanmäen huvipuisto ovat monenkin käyntikohteita.
Pahojen poikien kuvauspaikoilla Karkkilassa. Ja onhan siellä kuvattu varmaan useampaankin Aki Kaurismäen leffaan jotain kohtauksia.
Oon käynyt lapsuudenkodin lähellä Kummeli elokuvassa esiintyneessä Suomen pienimmällä huoltoasemalla.
Naapurissa kävin kävelyllä, siinä oli kuvattu Dual elokuvaa.
Tylsimmät nähtävyydet ikinä. :D
Vierailija kirjoitti:
Rölli-sarjan kuvauspaikalla Luopioisissa. Silloin siellä vielä oli Röllin tölli.
Kävin lapsena 90 luvun alussa muistaakseni Sipoossa paikassa jossa oli kuulemma kuvattu jotain rölli elokuvaa. Useampi pikku mökki siellä oli. Semmoisia mörskiä synkässä metsässä.
Meidän pihalla oli tv sarjan kuvauskalustoa ja kadulla kuvauksia. Koko kuvaustapahtuma kesti varmaan pari tuntia ja lopulta sarjaan pääty vain 5 sekunnin otos paikasta😂
En tiedä, kuvattiinko elokuvaa varsinaisella tapahtumapaikalla, mutta olen käynyt Karen Blixenin talolla. Upeassa kunnossa edelleen!
Vierailija kirjoitti:
Turun linnassa kuvattiin Mika Kaurismäen elokuva Tyttökuningas. Pääsin aika läheltä näkemään ison elokuvan kuvauksia.
Mikä se iso elokuva oli?
Asun 100 litraa sahtia - elokuvan maisemissa. Täällä kävi kesällä turisteja ihmettelemässä kuvauspaikkoja.
Hyvä vanha sarja tuo.