Miksi minulla kestää niin kauan aikaa päästä mieheni "iskävaihteen" yli?
Kun miehen lapset ovat meillä käymässä, eli siis noin joka toinen vkl, niin miksi minulla kestää monta päivää päästä takaisin meidän kahden väliseen suhteeseen takaisin, kun se katkeaa jostain syystä kun lapset tulevat? Jotenkin se iskämoodi on niin antierooottinen, etten pysty kokemaan miestäni ns miehekseni lasten läsnäollessa, ja kun lapset lähtevät sunnuntai-iltana, niin voi olla että pääsen takaisin tunnelmaan vasta keskiviikkona. Tuossa välillä mies tietenkin mankuu kaikenlaista huomiota. Onko tälle joku nimitys? Ja jos jollain toisella on kokemusta, niin kertokaa kiitos!
Kommentit (49)
V*tun väsyneitä nää uusperheviritykset. Ei mulla muuta. Kulli vie ja pillu tuo, lapset kärsii. Kysykää tätä vaikka Taavitsaisen mummon lapsilta.
Rikoitko alkuperäisen perheen? Sääliksi käy lapsia
Vierailija kirjoitti:
Rikoitko alkuperäisen perheen? Sääliksi käy lapsia
En oo ap mutta pakko tarttua tähän:
a) miksi pitää olettaa että "alkuperäinen" perhe on rikottu? Se alkuperäinen parisuhde on voinut kariutua ihan omia aikojaan. Tai entäs jos se perheen nainen on aloittanut suhteen jonkun miehen kanssa? Eihän silloin ap tai mies ole millään tavalla osallisia tähän.
b) miksi perheen rikkominen olisi ap:n vika? Jos "alkuperäisen" perheen mies on päättänyt aloittaa suhteen jonkun muun kanssa, niin mieshän se oman perheensä on rikkonut.
En usko että tässä nyt on mistään perheen rikkomisista kyse, että jos pysyttäisiin ihan tässä aiheessa vain... Olemme olleet 3 vuotta yhdessä, ja miehen erosta oli kulunut 3 v kun näimme toisemme ensikerran. Edelleen otan mieleläni vastaan kokemuksia aiheesta :)
ap
Itsellä oli joskus muinoin sama homma. Itse lapseton ja miehellä kaksi lasta. Lasten tullessa mies muuttui ihan erilaiseksi mihin olin tottunut ja olin ihan ihmeissäni. Onneksi mulla oli oma asunto, niin olimme kaikki lapsiviikonloput erossa. Eroon päädyttiin vuoden seurustelun jälkeen, mut eri syistä.
Ikä vaikuttaa, palautuminen kestää.
Kaltaisestasi naikkosesta pitäisi hankkiutua eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ikä vaikuttaa, palautuminen kestää.
Tätä komppailen.
Jos teillä sm-tyyppisiä juttuja, ja mies master, voi olla vaikea päästä tunnelmaan miehen iskäilyn jälkeen.
Meillä omat lapset, joten ei häiritse, mutta voisin kuvitella, että vaikuttaisi kyllä, jos kyseessä miehen lapset.
Miten se mieheni, tai hänen lapsensa siis ovat mustasukkaisia niin että se vaikuttaa minun päähäni? Enpä usko että ovat mustiksia.
Mietin että voi olla tuo palautuminen. Ehkä minulle on jäänyt sellainen pieni yrittäminen päälle, ja väsähdän sitten itse siihen omaan yrittämiseeni. Olen aika tarkka siitä että lapsilla on kaikki jatkuvasti hyvin kun ovat täällä, ja kuuntelen melko herkällä korvalla jos tarvitsevat jotakin. Että ehkä se sitten on tuo hidas palautuminen..
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä sm-tyyppisiä juttuja, ja mies master, voi olla vaikea päästä tunnelmaan miehen iskäilyn jälkeen.
Meillä omat lapset, joten ei häiritse, mutta voisin kuvitella, että vaikuttaisi kyllä, jos kyseessä miehen lapset.
On myös sen tyyppisiä juttuja kyllä. Aika harvoin tosin nykyään, kun ei ole kerennyt.
Up. Mielenkiintoinen aihe näin päin.
Paha sanoa, mistä johtuu. Itsellä ei ole ilmennyt tuommoista ongelmaa, vaikka uusperheessä elämme mekin. Puhutko miehestä lapsille "isinä" vai miten? Jos lapsiarki on pelkästään sitä "isi tekee nyt teille ruokaa, isi tuletko tänne, isi isi isi", niin varmaan se mies helposti on vain lasten isä.
Kyllähän isä on lapsilleen isä, vai millä nimellä häntä pitäisi kutsua?
Ei luulisi että pari päivää isäilyä tekisi asiaa suuntaan jos toiseen.
Eikö ydinperheidenkin seksiongelmat laiteta monesti sen piikkiin, että kumppani nähdään vain äitinä tai isänä? Toisilla rooli vaihtuu luontevasti, toisella ei. Ilmiön moraalinen paheksunta ja kateuskortti tulevat näköjään kehiin sitten, kun kyse on uusioperheestä tai eronneen vanhemman uusiokumppanista. Seurustelen erillään asuen miehen kanssa, jolla on lapsia ja tunnistan ongelman. Itse olen lapseton. En voi edes kuvitellakaan harrastavani seksiä miehen kanssa silloin, kun lapset ovat saman katon alla. Mies on hyvä isä ja kiintymystäni häneen lisää hänen tapansa olla lastensa kanssa tekemisissä. Mustasukkainen en ole.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ydinperheidenkin seksiongelmat laiteta monesti sen piikkiin, että kumppani nähdään vain äitinä tai isänä? Toisilla rooli vaihtuu luontevasti, toisella ei. Ilmiön moraalinen paheksunta ja kateuskortti tulevat näköjään kehiin sitten, kun kyse on uusioperheestä tai eronneen vanhemman uusiokumppanista. Seurustelen erillään asuen miehen kanssa, jolla on lapsia ja tunnistan ongelman. Itse olen lapseton. En voi edes kuvitellakaan harrastavani seksiä miehen kanssa silloin, kun lapset ovat saman katon alla. Mies on hyvä isä ja kiintymystäni häneen lisää hänen tapansa olla lastensa kanssa tekemisissä. Mustasukkainen en ole.
Kallistun itsekin tuohon roolin vaihtumisen kankeuteen. Sitä tämä varmaan on. Pitää yrittää miehelle selittää tuota kautta, kun se taas tästä pari päivää eteenpäin yrittää tehdä lähempää tuttavuutta :D Että vanha koira taipuu kankeasti ja hitaasti roolista toiseen!
Tosi hyvä aihe ja en näe tässä mitään erityisen negatiivista. Jos omassa kodissani alkaisi pyöriä vieraita lapsia, niin aivan varmasti seksi loppuisi siihen - tiedä koska joku haluaa jotain. Omassa porukassa niihin lapsiin on kasvettu, mutta vieraat olisi kylässä - toki ajan kanssa varmasti tottuisi. Ihmeellisiä mustasukkaisuusepäilyjä täällä. Ehkä ap:lla tosiaan menee aikaa palautumiseen vain hieman pidempään? Toiset palautuu stressistä nopeammin kuin toiset ja iälläkin voi olla oma tekonsa. Itse olen hitaampaa sorttia.
edellinen siis taas ap.
ap