Minkä nimiset isomummot sinulla oli?
Kommentit (192)
Kaisa-Maria, Ida, Signe, Maria olivat kaikki 1880 - 90 -luvuilla syntyneitä.
Kaikki neljä olivat nimeltään Hilja. Silloinen muotinimi.
Helmi, Hilda, Ida ja Riitta. Yhden heistä ehdin tavata.
Kaisa, Alma, Tilda ja toinen Kaisa. Omat isovanhempani ovat syntyneet 1890-luvun lopulla, muistelen näiden heidän äitiensä syntymävuodet tuonne 1860 - 70 -luvuille. Eli nälkävuosien aikaan suunnilleen. Ketään en ole heistä tavannut, viimeiset kuolivat 1950 - luvulla ja mä olen syntynyt 60-luvulla.
Mistä vitusta minä sellaisen voisin tietää, varsinkin kun he olivat kuolleet jo kun minä synnyin?
Ida, Helmi, Saima ja Esteri. Joskus 1900 tienoilla kaikki syntyneet.
Emma. Muita en valitettavasti tiedä.
Ihme touhua. kirjoitti:
Mistä vitusta minä sellaisen voisin tietää, varsinkin kun he olivat kuolleet jo kun minä synnyin?
Sukututkimus lienee sinulle myös täysin vieras käsite?
Tilma, Hanna, Susanna ja Eeva. Isoisoäitini olivat syntyneet.aikajanalla 1880-1910.
Linda, Ester, Saara ja yhtä en tiedä
Maria Vilhelmiina, Miina Aleksandra, Miina Loviisa ja Ulriika.
Aika erikoinen juttu, että ihmisillä tämän mukaan onnistuu olemaan peräti neljäkin isomummia. Oliko jo tuolloin virallisia naispareja?
Täällähän on ihan nykypäivän muotinimiä!
Onpas Idoja/Iidoja paljon ! Taisi olla tuohon aikaan yleisin naisennimi.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen juttu, että ihmisillä tämän mukaan onnistuu olemaan peräti neljäkin isomummia. Oliko jo tuolloin virallisia naispareja?
Minä ymmärrän isomummin olevan isovanhemman äiti. Ei minun panokseni tähän keskusteluun:
Ida, Maria, Ida ja Eufrosyne. Isopapat puolestaan Vilho, Einari, Väinö ja Gustaf.
Amanda ,Malviina.