Minkälaisen lattiamateriaalin valitsisit rintamamiestalon eteiseen?
Suunnittelemme kuistin purkamista ja kaksikerroksisen uudissiiven rakentamista sen tilalle. Millaisen lattiamateriaalin sinä valitsisit rintamamiestalon eteiseen? Meillä ei talo ole 50-luvun asussa, mutta vähän siihen suuntaan kuitenkin kallellaan. Alakerran muut lattiat ovat lankkua, pl. yksi huone, jossa on vielä parketti.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Materiaalilla ei ole väliä, kunhan se on vain valkoinen...
Mä taas en missään nimessä laittais valkoista lattiaa, terv. nimim. "En ole hirveän innokas siivooja"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Laatta ehdottomasti eteiseen tummilla saumoilla.
Käytännöllisin. Ihan sileäpintaista, helppo saada lika pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin lapsuudessani alueella, jossa melkein kaikki talot olivat näitä rintamamiestaloja. Meillä oli kaikki lattiat lakattua puuta, koivua kenties. Yleisin materiaali kaikilla naapureilla oli kuitenkin korkkimatto, ihan joka huoneessa.
Tässä talossa alkup. materiaali on ollut lankku. Yläkerta on rakennettu vasta 90-luvulla (päin persettä) ja sielläkin on lankku. Alakerrassa ei ole alkuperäistä lattiaa enää kuin eteisessä (ja portaissa), tai yhdessä huoneessa on oletettavasti parketin alla. Mulle koko korkkimatto on vähän mysteeri, en ole ihan varma, millaista se on :)
Ap
Linoleum sen nimi on kai virallisesti. Sanottiin vaan korkkimatoksi. Googlaa. Muistan vieläkin sen materiaalin ominaishajun.
Mä taas en missään nimessä laittais valkoista lattiaa, terv. nimim. "En ole hirveän innokas siivooja"