Mitkä sitrushedelmät ovat nyt parhaita ja ihana makeita?
Olen erehtynyt ostamaan sekä happamia appelsiineja, että liian kirpeitä klementiinejä (tai muita vastaavia) viikon sisään. Kummassakin oli lisäksi siemeniä ja sitkeät ja kitkerät kalvot.
Mitä kannattaisi nyt ostaa, jotta saisi makeita ja meheviä sitrushedelmiä naposteltavaksi?
Kommentit (11)
Pitääkö olla välttämättä sitrus? Minusta nyt on ollut tosi hyviä ananaskirsikoita.
Minä olen ostanut lidlistä tosi hyviä veriappelsiineja parina viime viikkona, makeita ja mehukkaita. Sellainen verkkopussukka.
Verigreippi tai veriappelsiini! Yleensä en tykkää, mutta tänä vuonna olen tainnut niihin ihastua.
Itse taas petyn, jos ovat makeita. Kirpeät maukkaampia.
Lidlissä oli älyttömän makeita mandariineja ja veriappelsiineja tällä viikolla. Könysin kipeiden jalkojeni kanssa katsomaan, mandariinien lajike on nadorkott. Ollaan syöty jo kolme pussillista tällä viikolla.
Mandariineista edellä mainitun lisäksi makeita yleensä ovat Bruno ja Orri/Pirkka.
Itse en juuri sitrushedelmiä syö kun ovat liian happamia minulle, mutta nyt on joku ihmeen Navel-appelsiinikausi ollut. Ainakin S-marketista olen saanut hyviä. Olen syönyt monta appelsiinia päivässä ja tänään taas ostin niitä lisää.
Verigreipit on hyviä. Niiden kohdalla olen huomannut, että amerikkalainen lajike on makein ja ohutkuorisin. Kannattaa siis väijyä, että kyljessä on Florida-tarra.
Olisiko appelsiinien paras aika jo mennyt? Nehän ovat parhaimmillaan jo vuodenvaihteen tienoilla.