Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL paljastaa: Aktiivimallista tuli täysi fiasko: ei vieläkään selvää, mitä aktiivisuus tarkoittaa - ”Moni on hirveässä paniikissa”

Vierailija
09.03.2018 |

Aktiivimallin soveltamisohjeet ovat yhä epäselvät. Vasta huhtikuussa, jolloin aktiivimallin ensimmäinen leikkuri astuu jo voimaan, saadaan varma tieto siitä, mitkä palvelut täyttävät aktiivisuusvelvoitteen.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin ulina tuntuu lähtevän siitä porukasta joka on tottunut tähän asti näennäisaktivoimaan itsensä ja nyt ollaan paniikissa kun ei ole varmuutta että miten voisi teeskennellä aktiivisuutta ilman että on riskiä että vahingossa joutuukin töihin.

Valitettavasti työttömän tarkoitus on hakea ja saada töitä eikä harrastella kaikenmaailman sosiaalipiireissä valtion vastikkeetta maksamilla sosiaalitukiaisilla ja siihen aktivointiin tämä aktiivimalli on omiaan.

Onko sinulla esittää todisteita näille väitteellesi vai oletko täällä vain huutelemassa mutu-tietojasi?

Jossain tapauksissa viestin saamasta alapeukkurykelmästä voi laskea sen totuusarvon (se koira älähtää johon kalikka...). Ei tässä muita todisteita tarvita, pitämänne älämölö todistaa tuon teorian riittävän oikeaksi.

Toista väitettä ei tarvitse todistaa koska sehän on itsestäänselvä. Työttömän ei todellakaan ole tarkoitus lorvia kotona harrastelemassa mitä mieleen juolahtaa sosiaalitukiaisilla.

Minä antaisin sinulle miljoona alapeukkua, jos voisin, koska olet ansainnut niistä jokaisen. Ihmetyttää, miten ihmeessä sinä olet päässyt töihin, olet sielläkin varmaan omahyväinen vastaanvänkääjä ja ilmapiirin pilaaja.

En ole työtön, joten aktiivimalli ei koske minua. Toivottavasti se perutaan, se on todella epäoikeudenmukainen.

Hämmästyttävää kyllä jokaisesta miljoonasta alapeukusta huolimatta olet väärässä. Mitä tämä mielestäsi kertoo alapeukkujen luonteesta?

Toisaalta vasemmistohan ei ole koskaan kyennyt keskustelemaan faktoilla joten käytetään muita keinoja kuten painostusta, sensurointia, faktojen vääristelyä yms.

Aktiivimalli täyttää oman tarkoituksensa kuten tämä demarien tekopyhä älämölö aktiivimallista täyttää omansa. Vaalit on tulossa ja Antti haluaa pääministeriksi vaikka väkisin.

Antille tiedoksi (vaikkei varmaan kiinnostakaan): työtön tarvitsee töitä, ei näpertelyä tukiaisten määrän kanssa. 

Mikä motivoi sinua provosoimaan täällä? Oletko itse edes työelämässä?

Demarin mielestä on provoamista jos sanoo ettei työtöntä oikeastaan kiinnosta tulonsiirrot vaan oikean ja palkallisen työn saanti? Saattaahan se olla tosiaan helpompi leimata provoksi jos ei ole ainoatakaan ideaa mistä niitä oikeita työpaikkoja voisi maahan syntyä lisää.

Vierailija
122/123 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin absurdia, jos saat TÖITÄ niin saat TYÖTTÖMYYSkorvausta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin syksyllä lupautumaan ns. Valtti-valmennukseen, kun TE-toimisto patisti. Siinä on harvakseltaan yksilötapaamisia yksityisen firman työnhakuvalmentajan kanssa. Koen tapaamiset täysin turhiksi ja tapaamisiin meneminen maksaa minulle aina kaksi seutulippua. Olin jo vuosi sitten 20 tuntia työnhakuvalmennuksessa, jossa CV hiottiin hyvään kuntoon, joskin silloinkin osan tapaamiskerroista tunsin turhiksi. Se valmennuspaikka oli onneksi lähempänä 4 km päässä, joten sinne pääsi kävellen. Osaan ihan hyvin hakea töitä muutenkin.

Nyt tänä keväänä olisin jopa mielelläni mennyt TE-toimiston tarjoamalle ammatilliselle kurssille, josta olisi ehkä voinut olla oikeaa hyötyä työnhaussa. En kuulemma voi hakea sinne, koska olen jo Valtti-valmennuksessa. Muuta työllistymistä edistävää kurssia ei kuulemma minulle voi samaan aikaan tarjota. Eli käyn turhaa kurssia, mutta en todennäköisesti saa siitä aktiivisuusmerkintää.

Suoritan myös koko ajan yhtä yliopiston nettikurssia omin päin, koska haluan kehittyä. Joka viikko alkaa uusi kurssimoduuli, jonka harjoitustyöt palautan viikottain. Tämähän ei luonnollisestikaan kelpaa aktiivisuudeksi.

Menetin työni yli vuosi sitten YT-neuvotteluissa, kun firma selkeästi halusi tehdä nuorennusleikkauksen. Hakevat koko ajan uusia (nuoria) tilalle, mutta minulle ei 6 kk irtisanomisajalla järjestynyt uutta työtä, vaikka useita paikkoja hain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä