Työpaikan raskaana olevat draamaqueen-terroristit
Onneksi KAIKKI odottavat kollegat eivät ilmeisesti ole näin raskaita? Sanokaa hyvät naiset, ettivät ole.
Kerjätään huomiota ja valitellaan vaivoja.
Märistään joka asioista ja vihjaillaan tilasta (mutta appajee jos joku viittaa siunattuun tilaan!)
Otetaan hampaisiin työkavereita ja valitetaan hormonihuuruissa.
Ei helkkari koska tuon raskaana olevan työpaikan draamaqueen-terroristin äitiysloma lakaa..
Joidenkin "onnekkaiden" duunissa näitä nimenomaan vaikeita tapauksia voi olla jopa trio kerrallaan. Näin miehenä hirvittää ohuesti aina kun joku kiekaisee ilmoille "iloisen uutisen" että mitenkähän tämä tila nyt häneen mahtaa vaikuttaa. Pysyykö normaalina vai muuttuuko tiesmiksi jole ei uskalla enää mitään sanoa...
Anteeksi jos avauduin sallittakoon kertaluonteisesti näin perjantain kunniaksi.
Voikaa paksusti mut pysykää hei asiallisina, jooko.
Kommentit (48)
Joillekin se kengännauhojen sitominen voi oikeasti olla mahdoton asia, vaikka mahaa ei olisikaan niin paljoa vielä.
Nimimerkillä selkä meni heti alkuraskauden aikana... Raskauksia on niin monenmoisia ja kaikilla eri oireet. Jotkut joutuu esim.
sairaalaan heti alussa hyperemeesin takia.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se kengännauhojen sitominen voi oikeasti olla mahdoton asia, vaikka mahaa ei olisikaan niin paljoa vielä.
Nimimerkillä selkä meni heti alkuraskauden aikana... Raskauksia on niin monenmoisia ja kaikilla eri oireet. Jotkut joutuu esim.
sairaalaan heti alussa hyperemeesin takia.
Jos selkä menee pahasti heti lakuraskauden aikana , niin miten pärjäsit työelämässä?
Työelämässä olevista tässä ilmeisesti nyt kysymys.
Vierailija kirjoitti:
No siis mulla ei ollu kamalaa hormoonallisuutta yms, mutta lantio niin kipeä että ei meinannu kävelemään pystyä. Ei se raskaus ole sairaus muttei se kyllä normi tilakaan ole. Varsinkin ku kipuihin saa vain ottaa panadolia. Taustalla aina pelko että stressaa liikaa yms.
Olitko silti töissä vaikka et meinannut kävelemään pystyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis mulla ei ollu kamalaa hormoonallisuutta yms, mutta lantio niin kipeä että ei meinannu kävelemään pystyä. Ei se raskaus ole sairaus muttei se kyllä normi tilakaan ole. Varsinkin ku kipuihin saa vain ottaa panadolia. Taustalla aina pelko että stressaa liikaa yms.
Olen eri jolta kysyit, mutta mulla oli kamalat liitoskivut viikolta 20 alkaen. 200 metrin kävely kauppaan kesti tuplasti enemmän aikaa ja teki kipeää. Joo, kävin töissä, mutta teenkin istumatyötä, en kävelytyötä. Bussi meni onneksi suoraan työpaikan oven eteen ja lähti suoraan kotioven eestä, ja kahvitauolle ei tehnyt mieli mennä, kun sattui. Ja loppuun asti olin töissä. Sitä jopa vanhat naiset ihmetteli, mutta ei se istuminen sattuminen, käveleminen vain.
Liitoskivut eivät ole synonyymi laiskuudelle!
Kolme lasta olen synnyttänyt, mutta en ennen tätä palstaa ollut kuullutkaan mistään raskauden hormonihuuruista. Se kyllä on totta, että raskauden aikana voi olla herkempi esim. itkemään, mutta ei se mitään hormonihuuruista menoa ole. Ihan vain sitä, että luonto järjestää naisen herkäksi kuulostelemaan vastasyntyneen tarpeita. Aika alentuvaa tuollainen naisten lokeroiminen joksikin hormonihuuruisiksi sekopäiksi.
Naiset itsekin vähättelevät toisiaan, mikä on vielä vastenmielisempää. Ne onnekkaat, joilla on ollut helppo raskaus luulevat sen olleen heidän omaa ansiotaan ja luulevat myös heidän, joilla vaivoja on ollut, liioittelevan. Itselläni oli pari tavallista raskautta, mutta kolmannen raskauden myötä iski yhdeksän kuukauden mittainen hirvittävä pahoinvointi. En todellakaan lähtisi vähättelemään kenenkään muiden raskauden ajan vaivoja ja vielä vähemmän nimittelemään heitä draamakuningattariksi tai sekopäiksi..
Huonoa kohtelua ei oikeuta mikään, mutta raskauden ajan muutoksia kehossa on turha myöskään vähätellä tai naureskella. Nainen ei voi voittaa - jos et ole raskaana ollessasi töissä, ''teet raskaudesta sairauden'', hankaloitat työnantajan ja - kaverien elämää yms. ja jos taas olet töissä, vaikka olisi hankalaa, työkaverit eivät kestä sinua.
Taitaa ne pienestä narisijat olla ihan muita, kuten tästäkin viestiketjusta ilmenee. Huh, kun onkin raskasta solmia jonkun kengännauhat.
Vierailija kirjoitti:
...Aika alentuvaa tuollainen naisten lokeroiminen joksikin hormonihuuruisiksi sekopäiksi. ... En todellakaan lähtisi vähättelemään kenenkään muiden raskauden ajan vaivoja ja vielä vähemmän nimittelemään heitä draamakuningattariksi tai sekopäiksi.."
Luitko alkuunkaan koko ketjua ja aloitusta?
Mitä mielestäsi alentuvaa asiallisia naisia kohtaan on siinä, että työntekijä ihmettelee tuleeko ympäristön kestää sietämätöntä käytöstä jonka raskaana oleva kollega naamioi raskaudesta johtuvaksi?
Jotkut naiset osaa kyllä lahjakkaasti kääntää aiheen kuin aiheen "naista alentavaksi" vaikka naisen käytös itsessään olisi se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa kohtelua ei oikeuta mikään, mutta raskauden ajan muutoksia kehossa on turha myöskään vähätellä tai naureskella. Nainen ei voi voittaa - jos et ole raskaana ollessasi töissä, ''teet raskaudesta sairauden'', hankaloitat työnantajan ja - kaverien elämää yms. ja jos taas olet töissä, vaikka olisi hankalaa, työkaverit eivät kestä sinua.
Nämä kaksi mainitsemaasi vaihtoehtoa ovat vain ääripäitä. Siihen väliin jää pitkä rivi fiksuja naisia ja reiluja työkavereita , joilla ei ole pienintäkään tarvetta terrorisoida työyhteisöään, kerjätä huomiota tai leikkiä marttyyriä.
Raskauden ajan muutoksille ei kukaan naureskellut, ainoastaan täysin naurettavalle käytökselle, millä saakin naureskella.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei voi voittaa, yhyyy, yhyyy, yhyy.
No ei varmaan voikaan tuolla asenteella.
Käyttäytykää järkevästi niin huomaatte että niitä järkeviä naisia kuunnellaan enemmän. Kas kummaa!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina käyttäytynyt raskausaikoina ihan normaalin ihmisen tavoin.
Lapsia on siunaantunut neljä kappaletta.
Ei raskaus anna oikeutta käyttäytyä huonosti muita ihmisiä kohtaan.
Lapsen saaminen on normaalia ja aika yleistä. Yleensä odottava äiti on aikuinen, joka voi säädellä omaa käytöstään, toisin kuin pikkulapset.
Näin juuri! Hyvä Sinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Aika alentuvaa tuollainen naisten lokeroiminen joksikin hormonihuuruisiksi sekopäiksi. ... En todellakaan lähtisi vähättelemään kenenkään muiden raskauden ajan vaivoja ja vielä vähemmän nimittelemään heitä draamakuningattariksi tai sekopäiksi.."
Mitä mielestäsi alentuvaa asiallisia naisia kohtaan on siinä, että työntekijä ihmettelee tuleeko ympäristön kestää sietämätöntä käytöstä jonka raskaana oleva kollega naamioi raskaudesta johtuvaksi?
Jotkut naiset osaa kyllä lahjakkaasti kääntää aiheen kuin aiheen "naista alentavaksi" vaikka naisen käytös itsessään olisi se ongelma.
Etköhän itse sen jo sanonut. Jos joku oikeasti naamioi jotain raskaudesta johtuvaksi (mitä tuskin kylläkään voi todistaa), niin kyse on silloin tuon kyseisen henkilön persoonasta, ei mistään raskausajan hormoniongelmasta. Eli ongelma on se tietty persoona, ei hänen raskautensa.
aijai jai liitokset paukkuu, uijui närästää onks rennietä kellään , uuhhuuh meen hetkeksi pötkölle, öööööyyyyrrkkkk nyt tulee puklu....jonku hajuste tekee pahaa ja tuo päivän lounas ottaa nenään jotenki....ööööörrrggghhh....miten niin kotia , älkää syyllistäkö kyllähän mää ny töissä jaksan olla ...auhauh en voi istuu pukamatkatsos ku meloonit....
(Ole hiljaa!, ...paitsi noin ei voi sanoa ettei saa syrjinnästä syytettä)
Vierailija kirjoitti:
"Suurieleisesti ähkitään ja pyydetään miestä solmimaan kengännauhat selkä jäykkänä istuen"
Tätä ihmettelin raskausaikana, kun olin muutamankin nähnyt tekevän raskaanaollessaan noin. Itse puin itse kengät jalkaan vielä synnärillekin lähtiessä :D
Ja joo, vatsani oli todella suuri.
No varmaan joilekin ihan ainutkertainen tilaisuus saada kerrankin ukoltaan huomiota on ottaa tilastaan kaikki irti.....
aiiihhhh, kulta viittitsä ....kato ku ei taitu ei taitu..?
"...ja tiijäkkö sitten viimeksi ku mun väliliha repes napaan asti niin mää...tota sori mut saanks mä syödä sun jälkiruokarahkan kun sulle ei näytä maistuvan, lapsivesi loiskahti reisiä pitkin ja supistukset alako siinä kahen maissa viimeksi ja....."
Mitä sä muikistelet? Synnytys on LUONNOLLINEN asia!
Vierailija kirjoitti:
No, itse en tainnut raskautta töissä mainita kuin silloin kun kieltäydyin nostamasta monenkymmenen kilon pakettia, sekä silloin kun myöhästyin 10min, koska pahoinvointi iski kesken matkan ja jäin purjoamaan pitkin pusikkoa.
En edes alunperinkään kertonut raskaudesta, vaan kasvan mahan takia lopulta yksitellen uskaltautuivat onnittelemaan.
....jotkut taas tykkää kertoa mieluiten työpaikkaruokalassa kailottamalla "joo mullahan oli näitä ulostamisvaikeuksia viime raskauden jälkeen ja sitte tikkejä laitettiin ainaki tuhat ...
haluaako joku lisää mämmiä
"sitä mä vaan et kuuluuks emättimen jäädä löysäks synnytyksen jäläkeen....ääähhhääh kato kato kun jätkän naama venähti, noh noh hyvä sunkin on tietää elämän tosiasiat vai mitä sanot satu eiks ookki, no ojenna masa sitä spagettikulhoa tänne päin äläkä yski siinä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri jolta kysyit, mutta mulla oli kamalat liitoskivut viikolta 20 alkaen. 200 metrin kävely kauppaan kesti tuplasti enemmän aikaa ja teki kipeää. Joo, kävin töissä, mutta teenkin istumatyötä, en kävelytyötä. Bussi meni onneksi suoraan työpaikan oven eteen ja lähti suoraan kotioven eestä, ja kahvitauolle ei tehnyt mieli mennä, kun sattui. Ja loppuun asti olin töissä. Sitä jopa vanhat naiset ihmetteli, mutta ei se istuminen sattuminen, käveleminen vain.
Liitoskivut eivät ole synonyymi laiskuudelle!
Eikä siitoskivut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän itse sen jo sanonut. Jos joku oikeasti naamioi jotain raskaudesta johtuvaksi (mitä tuskin kylläkään voi todistaa), niin kyse on silloin tuon kyseisen henkilön persoonasta, ei mistään raskausajan hormoniongelmasta. Eli ongelma on se tietty persoona, ei hänen raskautensa.
Kyllä siitä raskaudesta nimenomaan osataan se ongelma tehdä, varsinkaan jos ketään ei oikeasti kiinnosta!
Niin. Mikäli raskaudessa ilmenee komplikaatioita tai hallitsematonta ja voimakasta raskauspahoinvointia, niin silloin odottavan äidin paikka ei missään nimessä ole esimerkiksi asiakaspalvelu- tai elintarvikepalvelualan töissä.
Samoin jos raskaus näyttää syövän henkisiä voimavaroja tai vaikuttavan käytökseen kohtuuttomasti tehden odottavasta äidistä arvaamattomuudessaan rasitteen työympäristössä muille työskenteleville, niin kannattaa miettiä ketä tällaisen henkilön työpanos enää palvelee.
Kyllä tästä pitää voida puhua.