Toimiiko teillä Yle Areena? Itse saan "No KS where KS is required" virheilmoituksen
Tätä ohjelmaa https://areena.yle.fi/1-3749974 yritin katsoa.
Jos joku tietäämikä tuo KS on niin saa kertoa.
Kommentit (29)
Ulkomailla pysyvästi asuvana, Suomeen veroni maksavana ja Ylen ohjelmatarjontaa Areenan kautta päivittäin seuraavana on ollut kuin isku vasten kasvoja, että VPN-yhteyden kautta mahdollinen katselu on poistumassa.
Kaikkein naurettavin Yleltä tullut kommentti tilanteeseen oli, että "Yle Areenan aineistosta yhä 80% on vapaasti ulkomailla katsottavissa". No just joo! Tämä tieto varmasti lämmittää niitä, jotka haluavat nähdä Pirkanmaan ja Kaakkois-Saamen paikallisuutiset. Jos mitataan kokonaislähetysajalla, niin rajoitusten myötä on poistunut aivan varmasti paljon enemmän kuin 20%, sillä rajoitukset kohdistuvat pitkiin elokuviin ja sarjoihin.
Ja mikähän logiikka siinäkin on, että rajoituksia perustellaan ulkomaisten yhtiöiden vaatimuksilla mutta samalla myös täysin kotimaista tuotantoa olevia draamasarjoja ja elokuvia on "Katsottavissa vain Suomessa"?
Näyttää jäävän filmit vpn-blokkauksen takia katsomatta Areenalla.
Onneksi on tämä intternetti josta löytyy vaikka mikä kun vähän ronaa.
Youtube ja Netflix on hyvät.
Muuten uutissaittina yle.fi on yksi parhaita suomenkielieistä ainakin minun kokemukseni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla pysyvästi asuvana, Suomeen veroni maksavana
Kerro toki lisää miksi näin?
gbdz kirjoitti:
Näyttää jäävän filmit vpn-blokkauksen takia katsomatta Areenalla.
Onneksi on tämä intternetti josta löytyy vaikka mikä kun vähän ronaa.
Youtube ja Netflix on hyvät.
Muuten uutissaittina yle.fi on yksi parhaita suomenkielieistä ainakin minun kokemukseni mukaan.
jää muuten netflixistäkin vilimit katsomatta vpn-blokkauksen vuoksi
Maablokki, VPN pois ja uudelleenkäynnistys. Toimii.
Maablokki, VPN pois ja uudelleenkäynnistys. Toimii.
Olipa ihan oikeasti hyvä dokkari - thx!
Firefox downloads and enables the Google Widevine CDM on demand, with user permission, to give users a smooth experience on sites that require DRM. The CDM runs in a separate container called a sandbox and you will be notified when a CDM is in use. You can also disable a CDM and opt out of future updates by following the steps below. Once you disable a CDM, however, sites using this type of DRM may not operate properly.
'DRM täytyy ottaa käyttöön, jotta joitain tällä sivustolla olevia ääniä ja videoita voidaan toistaa. Lue lisää.' Firefoxin ilmoitus tänään ensimmäistä kertaa suorassa areena-lähetyksessä eduskunnasta.
Tässä tapauksessa Firefox haluaa asentaa Google Widewine -lisäpalikan, joka on siis googlen koodia ja se lyö sulle eteen googlen käyttöoikeusplakaatin, missä luovutetaan googlelle oikeudet kaikkeen dataan, mitä ikinä tulet netissä tekemäänkään. Enkä missään olosuhteissa mielellään luovuta edes etunimeä turhaan kaupallisille tahoille.
Olen siivonnut tähänmennessä omista laitteista kaiken vähänkään muulta kuin GNU General Public License: mukaisen koodin, mikäli vain mahdollista (ja sehän on abut 99% mahdollista)