Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet teinipojat eivät huolehdi hygieniastaan?

Vierailija
09.03.2018 |

Jopa aikuistumisen kynnyksellä olevat... Minulla on sutinaa erään melkein parikymppisen pojan kanssa, mutta tämä ei pese usein hampaitaan, joten eipä tee mieli suudella. Voiko asiasta hienovaraisesti huomauttaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

"Kuule, olet hyvännäköinen, mutta haiset. Menepä suihkuun ja pese hampaat, niin mietitään jatkoa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolme tytärtä ja heillä on kaikilla ollut sottapyttyvaihe teini-iässä. Menee onneksi ohi.

Vierailija
4/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.

"Kuule, olet hyvännäköinen, mutta haiset. Menepä suihkuun ja pese hampaat, niin mietitään jatkoa."

No olenkin miettinyt, että pitäisi kai suoraan pamauttaa, että ilman suuhygieniaa ei suutelemista tapahdu.

Ei sillä ettäkö minun suuni aina kukkasilta tuoksuisi, mutta kyllä minä hampaani pesen.

- ap

Vierailija
5/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Vierailija
7/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille hammasharja, tahnaa ja suuvettä lahjaksi.

Tosin meilläkin on murkkuikäinen joka ei peseytyä osaa ollenkaan....

Vierailija
9/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Töhnähampaat on very turn off.

Vierailija
10/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota kunnon miestä, joka osaa huolehtia itsestään?

Vierailija
11/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.

Ajattelisin, että kotikasvatuksesta se lähtee.

Mulla on 12-vuotias poika, jolla ekoja murrosiän merkkejä. Hiki välillä haiskahtaa ja tukka menee likaisemmaksi nopeasti. Tottakai pienestä pitäen on opetettu peseytymään ja hampaiden pesu 2 x päivässä. Poika on kovasti tyttöjen suosiossa (kahden isosiskon koulima) ja mä käytin kyllä ihan pokkana tuota korttia, että tyttöjä inhottaa jos poika haisee. Kun voi tehdä paljon ollakseen haisematta: käydä suihkussa päivittäin ja pestä hiukset aina kun ne ovat likaisen oloiset, käyttää dödöä ja pestä hampaat. Kulkea puhtaissa vaatteissa, sukat ja kalsarit päivittäin, paitakin oikeastaan, farkut/verkkarit ainakin pari-kolme kertaa viikossa:" jos se vähänkin haisee, se joutaa pesuun", on meidän ohjenuora tässä. Lisäksi leikkaa kynnet säännöllisesti ja pitää kynnenaluset puhtaana. Tottakai teineillä esim. urheilun jälkeen se dödö ei pidä jne. ja kaikki jäähallielämää viettäneet tietää mille jääkiekkojoukkueen kopissa haisee, mutta noin yleisesti.

Tossa iässä tyttökortti toimii (kun ei ole muuten arka asia, eli on suosittu muutenkin), mutta ajattelen sen johtavan pidemmälle elämässä. Ei kukaan tykkää olla likaiselta haisevan ihmisen kanssa esim. opiskeluissa tai töissä. Ja hampaiden pesemättömyys, hyi hemmetti.

Parikymppinen on kyllä jo jotenkin menetetty tapaus, ellei tyttöystävä onnistu kääntämään kelkkaa.

Vierailija
12/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojat kapinoivat. Ja esimerkiksi meillä 13-vuotias riitelee vastaan, kun sanotaan, että kaikki käyvät tänään suihkussa. Sama homma, kun sanotaan, että huomenna sitten puhtaat vaatteet aamulla päälle. Ei auta, vaikka kuinka perustellaan, että pahalta haiseva ei yleensä ole luokan suosikkityyppi.

Toivon, että 20-vuotiaaksi mennessä oppii sen, että oikeasti ei tee hyvää ihmissuhteille, jos käy kerran viikossa suihkussa.

Vierailija
13/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ei ole enää kyse siitä, että teinillä on sottavaihe päällä. Luulisi, että kaksikymppinen osaa jo hygienian alkeet. Mutta ei ilmeisesti.

Minä kehoittaisin sanomaan asiasta ihan suoraan. Tietysti kivempi sanoa ystävällisesti, esim. olisi kiva suudella miestä, jolla on hyvin pestyt hampaat - mieluiten tietysti sinun suussasi!

Vierailija
14/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa yleistämistä taas, kuten miesvihapalstalla kuuluukin tehdä.

20-vuotias ei ole enää teini. Minkäs ikäinen ällötäti ap muuten on ?

Haiseeko aloittajan alapää hiivalle, kuten  KAIKILLA NAISILLA ?

Nuori ihminen joka on vasta varhais-aikuinen. Vähän niin kuin sinä. Ainoa ero että teissä että olet fyysisesti jo varmasti aikuinen mutta henkisesti olet angstaavan teinin tasolla.

Vierailija
15/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipojat kapinoivat. Ja esimerkiksi meillä 13-vuotias riitelee vastaan, kun sanotaan, että kaikki käyvät tänään suihkussa. Sama homma, kun sanotaan, että huomenna sitten puhtaat vaatteet aamulla päälle. Ei auta, vaikka kuinka perustellaan, että pahalta haiseva ei yleensä ole luokan suosikkityyppi.

Toivon, että 20-vuotiaaksi mennessä oppii sen, että oikeasti ei tee hyvää ihmissuhteille, jos käy kerran viikossa suihkussa.

Eikö siis itse välitä tai tajua, että ei ole kiva haista?

En vaan tajua jotenkin. Meillä jo 11-vuotiaat on halunneet mennä illalla suihkuun ja laittaa puhtaat vaatteet päälle. Jos mä sanoisin, että tänään ei saa mennä suihkuun, niin varmaan kapinois, että aivan varmasti menen. Jos sanoisin, että tänään sitten kaikki käy suihkussa, katsoisivat mua varmaan aivan hölmistyneneinä, että joo, siis mitä?

Mutta tällä palstalla on paljon näitä "käyn suihkussa kerran viikossa ja vaihdan alusvaatteet kahdesti viikossa, muut viikon välein, enkä taatusti haise" -perheitä. Jotkut ei vaan tajua haisevansa.

Kyllä mä ajattelen, että kun pienestä saakka opetetaan peseytymään säännöllisesti ja vaihtamaan ihokontaktissa olevat vaatteet päivittäin (ei farkut jne.) ei se nyt teini-iässä mihinkään katoa, ellei ole masennusta jne. Mulla siis kolme lasta, joistat kaksi jo täysi-ikäisiä. Aina käyneet suihkussa ja olleet tarkkoja puhtaudesta. Ei oo tarvinnut käskeä eikä kannustaa.

Vierailija
16/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa aikuistumisen kynnyksellä olevat... Minulla on sutinaa erään melkein parikymppisen pojan kanssa, mutta tämä ei pese usein hampaitaan, joten eipä tee mieli suudella. Voiko asiasta hienovaraisesti huomauttaa?

Kuulostaa eksältäni. Oletko itse vanhempi nainen?

Vierailija
17/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lätkäjuntteja. Luuletko ettei joku Patrik Laine haisisi jollei äiti pesisi pojalta kaikkia paikkoja ;)

Vierailija
18/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset haisee  iästä riippumatta menkkamömmöille ja hiivalle, käry saa silmät vuotamaan.

Vierailija
19/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja kannattaa huomauttaa.

Vierailija
20/31 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali käy suihkussa, monestihan se on se ongelma kun liikaa lotrataan veden kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän