Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
- kaikki radiokanavat (turhaa hölötystä ja turhannauramista omille sisäpiirijutuille, samaa musaa kaikilla kaupallisilla kanavilla ja kaiken lisäksi ihme buumi juontajilla siirtyä telkkarin puolelle; kohta pitää lopettaa töllönkin katsominen)
- lukuisat kampaamot
- Turun Humaliston apteekki (puhutaan kovalla äänellä asiakkaan lääkkeistä), sama koskee terveysasemien vastaanottoa, joissa kailotetaan asiakkaiden henkilötunnukset, nimet ja sairaudet täysin huolettomasti
- Turun Stokka (alusvaateostoksilla keski-ikäinen myyjä totesi sukkahousujen väristä kysyessäni, että ei todellakaan ko. koko riitä, enpä sitä kysynyt)
- Turun Silmäasema ja Specsavers (huonoa asiakaspalvelua)
Monissa Helsingin baareissa on kyllä huono palvelu. Olen itse ystävällinen ja jätän tippiä mutta näyttävät liian helposti jos on itsellä huono päivä, vaikka ei se ole asiakkaan vika.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan hyvin paljon tuotteita kotiin, jotta voin rauhassa sovittaa. Vein tapauksen kuluttajariitalautakuntaan
Kuulostatpa ärsyttävältä asiakkaalta! Ihmeellistä tollanen vaatteiden edestakaisin roudaaminen. On se kumma ettei jo sovituskopissa näe sopiiko vaate vai ei. Onneks en ole myyjä, en jaksais kaltaisiasi.
Muutamaa paikkaa olen alkanut vältellä saatuani paniikkikohtauksen siellä, esimerkiksi parturi ja ikean ruokalinjasto. Osaan olen pystynyt palaamaan. Kaikenlainen kyttääminen tai tyrkyttäminen kaupoissa ja kassoilla saa minut äkkiä välttelemään paikkaa.
Eettisten ja ekologisten syiden vuoksi boikotissa ketjuvaateliikkeet, kuten h&m ja ruokapaikat, kuten mcdonalds.
Vaivaannun aina eräästä mieskassasta, koska huomaan että hänkin on vaivaantunut. En mielelläni käy siellä kaupassa sen takia...
Nordea. Olen työttömäksi jäänyt asuntovelallinen ja minua on kohdeltu kuin roskaa pankissa. Kun olen varakkaan isäni kanssa asioinut samassa pankissa, kohtelu on ollut aivan eri tasoa.
Malmin Novan Citymarket. Aina kassoilla pitkät jonot. Kellon ajasta riippumatta.
Ravintola Arezzo Turussa. Kassan teinineiti oli sen verran tyly että ei ole kiinnostanut mennä uudelleen. Ei ole edes mikään kauhean hyvä paikka joten en ole varsinaisesti menettänyt mitään. Tästä jo jokunen vuosi.
Kampaaja oli kiukkuinen jostakin asiasta ja puhisi sitä minulle samalla riuhtoen kammalla tukkaani niin että sattui. En mennyt enää.
Turun vegekauppa. Oli todella tympeä myyjä.
Kirpputori jossa myyjän hapan naama näkyy ensimmäisenä kun astut ovesta sisään. Ei auta hymyily hänelle, ei iloinen moikkaus, ei mikään. Vessan ovat nykyään laittaneet lukon taakse, johon avain pitää kysyä kassalta. Ymmärrän että myyjä voi joutua tekemään tämän avaimenantamistoimenpiteen useita kertoja päivässäkin, mutta se ei silti asiakkaiden vika ole. Edellisen kerran siellä käydessäni moikkasin iloisesti hei, myyjä katsoo naama nyrpeänä eikä sano mitään. Löysin yhden ostettavan, ja olin kassalla, ja koko liikkeessä lähes yksin, muita ei ollut mailla halmeilla. Moikkasin taas hymyillen ja silmiin katsoen, mutta minulle ei sanottu mitään. Annoin tuotteen myyjälle, hän otti siitä hinnan, samalla kysyin että täytyisi toiletissa päästä käymään, jos hän ystävällisesti lainaisi avainta. Myyjä vastasi että hoidetaan nyt yksi asia kerrallaan,(jotka olivat siihen satisen palvelukokemukseni ensimmäiset sanat jotka myyjä sanoi) johon vastasin että en nyt ajatellutkaan jättää sinulle pankkikorttiani tuohon laitteeseen ja juosta vessaan. Vessassa käytyäni hymyilin ystävällisesti ja kiitin lainasta, mutta takaisin en enää mene. Tietysti asiaan vaikuttavat myös kalliit hinnat , ja se että kirppis on aika kaukana. Jos se olisi lähempänä, voisi käydä halvalla kulkemisella tsekkaamassa tarjonnan, tai jos sielä olisi erityisen halpaa, voisi matkustaa pidemmästi, ja kestää paskaa asiakaspalvelua, mutta kun nämä kaikki negatiiviset asiat laittaa yhteen, niin kyllä tässä se myyjän asiakaspalveluhaluttomuus, ja suoranainen huonous on se viimeinen niitti miksi tuo liike menetti minussa asiakkaan.
Eräässä Pancho Villassa lapsi sai leivitetyn kanapihvin tms joka oli ensinnäkin 80 % ihraa ja pihvi oli raaka. Olin leikkaamassa sitä palasiksi kun huomasin sen olevan läskiä ja kaikki lihan tapaiset kohdat oli raakoja. Saimme uuden annoksen ja ilmaiseksi. Harmitti vähän kun lapsi kirjoitti kiitos -lapun ja jotain että oli kivaa. Emme mene toise sinne.
Kyllä kokin olisi pitänyt huomata ettei sellaista "pihviä" olisi saanut pöytään asti päästää..
Kampaajat ovat kadottaneet taitonsa nykyään, hiuksia ei osata leikata ja hinnat kalliita.
Kävin Prismacenterissä Jäkessä ja nyt hiukset pyörii kasvoilla ym erimittaisina, hinta 80e. Ottaa päähän. Olen käynyt useilla kymmenillä ja aina sama ongelma, pottamalli on ainoa mitä osataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei tarvitse lähteä minnekään takahuoneeseen vartijan kanssa selvittämään mitään. Älkää suostuko. Ovat täysin mielivaltaista porukkaa, kuten aikaisemmista viesteistä on jo selvinnyt. Asia selvitetään liikkeen puolella, jos ei onnistu pyytäkää vaikka poliisi paikalle. Jos lähdette takahuoneeseen tai vartijan koppiin, leimaannutte automaattisesti muiden asiakkaiden silmissä varkaiksi.
Näin on! Olin kirjoittamassa tänne samaa. Ne vartijat ei voi pakottaa tekemään mitään. Ne ei voi pidättää ketään eikä pakottaa eikä tutkia laukkuja jne. Vain poliisi voi. Vartija ei ole poliisi (vaikka joskus ne luulee olevansa). Pitäkää hyvät ihmiset oikeuksistanne kiinni.
Kyllä, mieluummin kannattaa huutaa ja raivota näyttävästi vartijalle kuin todeta syyttömänä, että toki, voit katsoa laukkuni ja voin tyhjentää sinulle taskuni ilman draamaa. Paljon parempi on riehua ja ajattaa poliisit tekemään turha tutkimus, jolloin ne ainakin pysyvät poissa turhilta keikoilta eivätkä ole ainakaan muita kiusaamassa (kuten kotihälytykset, rattijuopot, ylinopeutta kaahailevat, pahoinpitelyt...). Meneepä veronmaksajien rahat sitten hyvään käyttöön siltäkin ajalta eikä tarvitse maksaa turhasta.
Ja onhan se selvää, että vartijoiden pääasiallinen tehtävä on vain kiusata syyttömiä ja odottaa tilaisuutta, että saa jonkun viattoman niputtaa ja ehkä vähän kaasuakin jopa sujauttaa silmille. Siihenhän heidät koulutetaan, ei mihinkään muuhun.
Mutta hyvä että toiset pitävät hampaat irvessä kiinni oikeuksistaan ja kuluttavat vartijan aikaa näin. Jääpähän niille oikeille myymälävarkaille sillä aikaa vapaa maasto rellestää ja tunkea taskuun tavaraa, kun ei tarvitse huolehtia siitä, että jäisi kiinni kun te pidätte vartijan kiireisenä. Kiitos teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei tarvitse lähteä minnekään takahuoneeseen vartijan kanssa selvittämään mitään. Älkää suostuko. Ovat täysin mielivaltaista porukkaa, kuten aikaisemmista viesteistä on jo selvinnyt. Asia selvitetään liikkeen puolella, jos ei onnistu pyytäkää vaikka poliisi paikalle. Jos lähdette takahuoneeseen tai vartijan koppiin, leimaannutte automaattisesti muiden asiakkaiden silmissä varkaiksi.
Näin on! Olin kirjoittamassa tänne samaa. Ne vartijat ei voi pakottaa tekemään mitään. Ne ei voi pidättää ketään eikä pakottaa eikä tutkia laukkuja jne. Vain poliisi voi. Vartija ei ole poliisi (vaikka joskus ne luulee olevansa). Pitäkää hyvät ihmiset oikeuksistanne kiinni.
Kyllä, mieluummin kannattaa huutaa ja raivota näyttävästi vartijalle kuin todeta syyttömänä, että toki, voit katsoa laukkuni ja voin tyhjentää sinulle taskuni ilman draamaa. Paljon parempi on riehua ja ajattaa poliisit tekemään turha tutkimus, jolloin ne ainakin pysyvät poissa turhilta keikoilta eivätkä ole ainakaan muita kiusaamassa (kuten kotihälytykset, rattijuopot, ylinopeutta kaahailevat, pahoinpitelyt...). Meneepä veronmaksajien rahat sitten hyvään käyttöön siltäkin ajalta eikä tarvitse maksaa turhasta.
Ja onhan se selvää, että vartijoiden pääasiallinen tehtävä on vain kiusata syyttömiä ja odottaa tilaisuutta, että saa jonkun viattoman niputtaa ja ehkä vähän kaasuakin jopa sujauttaa silmille. Siihenhän heidät koulutetaan, ei mihinkään muuhun.
Mutta hyvä että toiset pitävät hampaat irvessä kiinni oikeuksistaan ja kuluttavat vartijan aikaa näin. Jääpähän niille oikeille myymälävarkaille sillä aikaa vapaa maasto rellestää ja tunkea taskuun tavaraa, kun ei tarvitse huolehtia siitä, että jäisi kiinni kun te pidätte vartijan kiireisenä. Kiitos teille!
En tiedä onko tämä kovinkaan yleistä, että vartijat ottaisivat ihmisiä tarkastettavaksi sattumanvaraisesti tai pelkän pärstäkertoimen perusteella. Mutta miksi vartijalle pitäisi silloinkaan huutaa ja raivota? Hänelle voi todeta asiallisesti hänen oikeutensa ja tarvittaessa kertoa mihin lakipykäliin oikeudet perustuvat. Vartija voi tehdä itse päätöksen siitä, että onko hänellä riittävää näyttöä syyllisyydestä, jotta poliisi kannattaa kutsua paikalle.
Jos ainoa peruste on kieltäytyminen perusteettomasta tarkastuksesta periaatteellisista syistä, eikä vartijalla ole mitään lisänäyttöä syylliseksi epäilemisen perusteeksi (esim. näköhavainto tavaran tunkemisesta taskuun), poliisin resurssien hukkaaminen on kyllä silloin vartijan, eikä asiakkaan vastuulla.
Olen lopettanut Sotkasta tilaamisen mielestäni epämääräisen kampanjapolitiikan vuoksi. Ja Bauhausista tilaamisen siksi, että heillä on vakiovastaus aina että asiakas on vastuussa kuljetuksen aikana tulleista vaurioista, koska ei voida osoittaa vaurion tulleen kuljetuksen aikana....Hmm....
Toimitus oli suoraan kotiin sisälle... Ja vaurio huomattiin heti... Sovittiin Bauhausin kanssa hyvityksestä, koska vaurio ei ollut suoraan silmään osuvassa kohdassa ja asennettiin ovi..... Ja sitten tuleekin heiltä vakioviesti, että ei voida osoittaa ja olette jo asentaneet oven paikoilleen....
Nykyisin ei tarvitse postin kantaa postia, eikä kukaan ole muutenkaan vastuussa enää mistään.
Oulun yliopiston kirjasto useita vuosia sitten. Tarvitsin yliopiston kirjaston palveluja jatko-opintoihini liittyen. Kävin noutamassa tilaamani kaukolainan ja uusin samalla entiset lainani. Minua "palvellut" virkailija ei sanonut koko aikana yhtään sanaa. Siis ei avannut suutaan lainkaan, vaikka siinä oli kaikenlaista toimintaa em. asioihin liittyen. Ei tervehtinyt, ei sanonut kiitos eikä ole hyvä tai mitään muutakaan, mitä olisi voinut olettaa hänen sanovan tuossa yhteydessä. Oletin, että ko. virkailija ei kuitenkaan ollut mykkä, joten kirjoitin sähköpostipalautteen kirjaston johtajalle ja kerroin oudoksuvani virkailijan toimintaa tapauksen yhteydessä. Kirjaston johtajalta tuli ympäripyöreä vastaus, jossa hän kertoi, että asiakaspalvelu voi olla ystävällistä myös silloin, kun sen yhteydessä ei puhuta mitään. En ollut uskoa silmiäni luettuani hänen vastauksensa. Sen jälkeen pyrin välttämään kirjaston käyttöä viimeiseen asti, vaikka välillä sitä oli yksinkertaisesti pakko käyttää. Kummallista kyllä, tuon kerran jälkeen en enää törmännyt tällaiseen sanomattoman ystävälliseen palveluun, vaan sain palvelua ihan sanallisesti. Olisiko palautteellani sittenkin ollut vaikutusta kirjaston toimintaan?
Manskulla oli pitkään sellainen kirppis kuin Manskun Majakka. Ostin sieltä usein vaatteita itselleni ja lapselle, ja päätin kerran sitten myydäkin siellä vanhoja tavaroitani.
Olin maksanut pöydän jne ja huomasin että tarvitsin vielä hinnoittelulappuja lisää, joten menin ostamaan niitä myyjältä joka oli siis samalla omistaja. Hinta oli 1,5 e. Huomasin ettei mulla ollutkaan käteistä mukana, ja myyjä ilmoitti ettei hyväksy pankkikorttia noin pieneen ostoon. Kysyin voisiko hän vaikka sitten vähentää tuon 1,5 e lopputilityksestä? Ei käynyt. Vaati että palautan laput ellen maksa heti, ja jouduin lähteä nostamaan käteistä tuon pankkiautomaaltilta että sain todella tympeälle rouvalle maksettua tuon 1,5 e. Myyjä oli muutenkin äärettömän kireä ja epäystävällinen ja täysin joustamaton: päätin että tämä jääköön viimeiseksi asioinniksieni ko yrityksessä. Meni jonkun aikaa ja kyseinen yritys menikin konkurssiin, mitä en ihmettele, sen verran paha mieli tuli myyjän käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin huonoa palvelua sai Cyber shop Turusta etten enää koskaan mene ko. liikkeeseen. Jos myyjä tekee virheen, ts. myy väärän tuotteen. Hänen kuuluisi olla pahoillaan ja hyvittää asia jotenkin, eikä alkaa haukkua ja syytellä asiakasta! törkeää!!! onneksi muitakin liikkeitä olemassa!!
Mulle suositeltiin vaaleisiin hiuksiin siellä pinkkiä hiusväriä.
Hiukset muuttui marjapuuron väriseksi.Kävin näyttämässä hiuksia itkien ja pyysin rahaa takaisin.
Törkeä myyjä sanoi että kyllä se väri vaalenee,eikä hyvittänyt mitään.
En käy siellä enää ikinä.Nyt kyllä vähän ihmetyttää miksi pitää itkeä marjapuuron väristä tukkaa, jos pinkkiä on lähtenyt laittamaan. Minun käsityksen mukaan kun se on aika pinkkiä.
Värin piti olla kaunis hattaran värinen pinkki...
Ootko nähnyt kellään marjapuuron väristä pätä?
Vaalensin hiukset..pätkivät, mutta en värjää enää ikinä Cyber shopin väreillä...Ahaa, eli siis semmoinen ihan hentoinen pastelliväri, jotka yleensä pitää itse hoitoaineella väristä lantrata. ei kyllä itselle tule pinkistä semmoinen mielikuva äkkiseltään. Toki jos näin on suoraan sanottu, niin sitten on kommunikaatio kömmähdys tapahtunut. Ja olen toki aika useinkin nähnyt ihan kunnon pinkkejä hiuksia, etenkin juuri Cybershopin tuotteita käyttävillä. Sen liikkeen idea kun on suoraan myydä näyttävää tyyliä, joten hiusväritkin kyllä aivan varmasti ovat nimenomaan just sitä väriä räikeänä mitä myyvät.
Taidat olla siellä töissä..vahinko on jo tapahtunut
Ja myyvät myös pastellivärejä
Jos sulle on suositeltu pinkkiä väriä kun olet sitä itse etsinyt, kuten alkuperäinen viestisi antaa ymmärtää, sulle on myyty ihan oikea tuote. Vaaleanpunainen eli ns hattaranvärinen on eri asia kuin pinkki ja se ei ole myyjän vika jos et tiedä eroa. T: eri
Vaihdoin kampaajaa, kun värikäsittelyssä unohti levittää tyvivärin koko päähän. Eri kivan näköisiä (näytin alopecia-potilaalta tai paikoittain kaljulta) vaaleita kohtia tasaisesti eri puolilla hiusrajaa ja päänahkaa.