Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Aloin leikata itse hiukseni ja lopetin parturissa käymisen.
Hyvällä kosmetologilla käynnin lopetin, kun puolet ajasta meni myyntiin. Heti, kun istui hoitotuoliin niin alkoi erilaisten tuotteiden myynti. Sitten se jatkui hoidon jälkeen ja hän melkein pakotti ostamaan näitä tuotteita. Esim yhtä pakkausta, mikä maksoi 200€ (hoitokin oli jo 150€). Oli ihan vihaisen oloinen, kun sitä en ostanut. Onneksi saman hoidon saa muualta, ymmärrän kyllä, että tuotteiden myynnillä saa lisätuloja ja olen niitä aiemmin ostanutkin, mutta liika tuputtaminen on liikaa ja jättää epämiellyttävän kuvan.
Eräässä automarketissa on niin epäsiisti ja sotkuinen hevi- oasato, että en mene koko kauppaan. Paljon asiakkaita, mutta henkilökuntaa niukasti. Ei sinne. Olkoon miten hyviä tarjouksia, vien rahani muualle.
Olin yhdessä urheilukaupassa niin vanhempi nais myyjä tuli kysymään tarviinko apua. Sanoin vaan että takkia etsiskelen. Sitten se esitteli kalleimpia takkeja mitä löytyy jotka maksoi yli 200 euroa. Sanoin etten ihan niin paljon maksa takista ja se suuttui ja pyysi minua poistumaan ja sanoi ettei minulla ole varaa heidän vaatteisiin sitten. Oli siellä sadan euron takkejakin ja niistä muutama kiinnosti mutta myyjä kovensi ääntä että ole hyvä ja poistu. Katsoin suu auki että voi helvetti mitä palvelua. Sen jälkeen en ole siihen kauppaan astunut ja siitä on jo 10 vuotta aikaa. Se oli pyörä nurmi kauppa raumalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää asioi Kicksissä lainkaan. Aikoinaan kotikaupunkini myymälässä oli tosi töykeä myyjä, jonka takia aloin vältellä kyseistä liikettä. Myöhemmin kävin siellä vielä joitakin kertoja, kun kyseinen myyjä ei siellä enää ollut. Mutta nykyään myyjät ovat usein yksin töissä, ja esimerkiksi hajuvedet ovat lukitussa vitriinissä. Kerran yritin epätoivoisesti saada tutustua hajuvesiin, mutta yritykseksi jäi, kun ei myyjä joutanut edes avaamaan vitriinin lukkoa, kun palveli muita asiakkaita. Usein siellä joutui myös odottelemaan pitkän tovin että pääsisi edes maksamaan, kun myyjä ei päässyt irti toisesta asiakastilanteesta. Onneksi samat tuotteet ja paremman palvelun saa Sokos Emotionista. :)
Mullaki on huonoja kokemuksia kickistä. Aina ko menin sinne nii myyjä odotti et tuhlaan tyylii satasia kerralla, vaikka tulin ostamaan yhden tai kaksi tuotetta. Lisäksi olin vielä selkeästi ala-ikänen nii vähä outoaki olettaa et mulla ois kauheesti rahaa. No kerra sit olin saanu 100e edestä lahjakortteja synttärilahjaksi ja menin kunnolla ostelee. Myyjä oliki innoissaa ko valkkailin paljon tuotteita mut sitte kassalla lätkäsin lahjakortit esii nii tuhahti ja pyöritteli silmiä. En käyny ton jälkee enää toiste
Oltiin ostamassa semmosta monitoimiuunia. Sinne vain ruoat sisään ja paineltiin nappeja mitä
Sinne ladattiin.
Myyjä sanoi ettei kannata ostaa. Liian kallis teille. Ostettiin kuitenkin ja se kesti 30! vuotta.
Mikä ihme myyjiä vaivaa kun päättelee ulkonäön perusteella että ollaan köyhiä. No ei ollut miehellä pukua päällä. Kyllä niitä kotona olis ollut, muttta ei tullut mieleen lähteä uuniostoksille kuin arkivaatteista. Itsellä oli farkut jalassa, ei mekkoa.
Se uuni maksoi yli 3000 markkaa, mutta oli meillä rahaa ostaa. Ihan käteisellä.
En käy kahviloissa/ravintoloissa, joissa en saa palvelua suomeksi / työntekijöitä sorsitaan / natsiyhteyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Saksasta, Juomavarasto nimisestä firmasta olutta ja viiniä.
Tilaus sisään heinäkuussa 2021. Osa maksetuista tavaroista on yhä siellä ja on tammikuu 2022.
Olen lähettänyt useamman sähköpostin asiasta, nolla vastausta.
Lähetin tänään taas s-postia Juomavarastolle.
Tilaukseni maksettu 18,7,2021.
Tänään on 18.2.2022.
Tilaus täyttää siis jo seitsemän kuukautta ja tavaroista yhä kolme litraa Riesilingiä ja 24 tölkkiä espanjalaista olutta Saksassa.
Varmaa on, etten sieltä tilaa enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomavarasto, saksalainen viini- ja olutkauppa.
Viinit rikkinäisinä perille.
Olutlaatikko jäi Saksaan, kuten yksi viinitonkka.Asiakaspalvelu ei vastaa.
Ei enää.
Juomavarasto myös täällä, oon lähettänyt asiakaspalveluun jo 4 sähköpostia puutteellisesta toimituksesta, mutta ei vastausta. Sinne ilmeisesti jäi maksetut tavarat.
Tuttua. Yllättävän monen isonkin firman asiakaspalvelun sähköpostiin kun lähettää viestiä, ei vastausta tule. Koskaan.
Sähköpostasin rakennusfirmaan haluavani ostaa rakenteilla olevasta kohteesta yksiön. Ei kuulunut mitään. Kolmen viikon päästä soitin.
-Aijjaa, täällä se sinun viesti on. Onneksi on vielä vapaana, sanoi myyntimies toisessa päässä luuria.Olisin jättänyt ostamatta tuon yksiön, jos kolmeen viikkoon ei asia etene.
Aivan takuulla olisin itse jättänyt ostamatta, jos olisi itselle sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja pudotti sakset lattialle, nosti ne tyynesti ja jatkoi hiusten lyhentämistä niillä samaisilla saksilla.
Huono palvelu, jos kysyn, missä mahtaa olla ja saan vastaukseksi yliolan huitaisun, niin vaihdan myymälää.
Jos kysymykseeni vastataan korostetun hitaasti ja kovalla äänellä, se on sitten siinä.
Olen vanha, mutta en ole vielä menettänyt aistejani. Tavat olen oppinut 1950-luvulla.
Takavuosina kävin parturissa paikassa, jota piti kaksi miestä.
Istuin tuoliin, kysyin Iltasanomia.
Toinen miesparturi liu`utti vessan oven alta Iltasanomat, jota oli juuri pöntöllä lukemassa. Yöks. Kiitin, mutta otin kuitenkin jonkin muun lehden.
Joku toinen kerta kun menin puolessa välissä kuuta, sanoi toinen miesparturi toiselle tämän olevan pullakahvit velkaa. Kävi ilmi, että heillä oli ollut kisa (alkanut kk vaihteessa) siitä, kumpi saa vaimoltaan ensiksi. Tää oli heistä hauska juttu ja hekottelivat isoon ääneen.
Ajattelin, ettei minun ole pakko käydä siellä ja vaihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea asiakaspalvelukokemus on yksi syy.
Toinen yleinen boikotointi jos arvot eivät kohtaa. Esimerkiksi en käy Mäkkärissä, koska en ymmärrä miksi Puolasta rahdataan Suomeen lihaa.
Suomalainen kirjakauppa oli ainakin muutamia vuosia sitten (en ole käynyt sittemmin) ihan painajainen. Yhtään et saanut rauhassa katsella, kun koko ajan myyjä hönkii vieressä. Ja vielä sitten kassalla se väkisin tyrkytys jostain kirjasta. Yh, en mene enää ikinä ko. kauppaan. Tilaan netistä.
Suomalaisessa kirjakaupassa, ainakin täällä paikkakunnalla olevassa,on todella ärsyttävää asioida. Koskaan ei saa mitään palvelua. Täällä ei hönhitä, eikä puhuta asiakkaille .Myyjät puhuvat vain mummoille ,muut eivät saa mitään kontaktia. Monesti olen tuskastunut ja mennyt ostamaan lahjakirjani sitten esim.prismasta.
Lopetin paikallisessa Suomalaisessa käynnin, kun kassalla aloitettiin ns. pakkomyynti. Eli jos haluan ostaa kirjan, niin kassalla myyjä alkaa tyrkyttämään viikon tuotetta, joka saattaa olla vaikka suklaapatukka. Tai haluaisinko ostaa vaikka 1000 palan tarjouspalapelin? Tai kynäsetin. En halua.
Vierailija kirjoitti:
Plupplup kirjoitti:
Yksi nykyään jo eläkkeellä oleva kampaaja selitti aina kaikki omat vaivansa ja kremppansa hiivatulehduksista alkaen.
Kun työpaikkani muutti samassa kaupungissa, uuden toimiston läheltä Hakaniemessä löytyi pieni kampaamo. Maksoin tuohon aikaan asuntolainaa ja oli muutenkin tiukkaa. Kampaaja jotenkin tajusi sen ja aina pois lähtiessäni hän antoi mukaan vanhoja lehtiä Muistelen häntä lämmöllä. Hänen etunimensä oli Sirpa ja hän oli vanhempi nainen. Sitten yhtäkkiä kampaamo oli lopetettu. Yritin soittaa, mutta numero ei ollut enää voimassa. Olisin halunnut kiittää häntä. Tästä on aikaa noin 16 vuotta.
Minähän hänelle mahtoi tapahtua vai jäikö vaan eläkkeelle?
Hieroja, joka puhui liikaa. Olisin halunnut rentoutua ja olla rauhassa. Väkisin väänsi aina jotain juttua, jos ei muuta niin kyseli olenko katsonut sitä tai tätä tv-formaattia. Olisin tietysti voinut sanoa, että saisinko nyt vaan olla rauhassa. Tuli tunne, että hän loukkaantuisi sellaisesta, joten parempi oli vaihtaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea asiakaspalvelukokemus on yksi syy.
Toinen yleinen boikotointi jos arvot eivät kohtaa. Esimerkiksi en käy Mäkkärissä, koska en ymmärrä miksi Puolasta rahdataan Suomeen lihaa.
Suomalainen kirjakauppa oli ainakin muutamia vuosia sitten (en ole käynyt sittemmin) ihan painajainen. Yhtään et saanut rauhassa katsella, kun koko ajan myyjä hönkii vieressä. Ja vielä sitten kassalla se väkisin tyrkytys jostain kirjasta. Yh, en mene enää ikinä ko. kauppaan. Tilaan netistä.
Suomalaisessa kirjakaupassa, ainakin täällä paikkakunnalla olevassa,on todella ärsyttävää asioida. Koskaan ei saa mitään palvelua. Täällä ei hönhitä, eikä puhuta asiakkaille .Myyjät puhuvat vain mummoille ,muut eivät saa mitään kontaktia. Monesti olen tuskastunut ja mennyt ostamaan lahjakirjani sitten esim.prismasta.
Lopetin paikallisessa Suomalaisessa käynnin, kun kassalla aloitettiin ns. pakkomyynti. Eli jos haluan ostaa kirjan, niin kassalla myyjä alkaa tyrkyttämään viikon tuotetta, joka saattaa olla vaikka suklaapatukka. Tai haluaisinko ostaa vaikka 1000 palan tarjouspalapelin? Tai kynäsetin. En halua.
Kirjat voi tilata kotiin netistä. Jos haluaa.
Hierojalla käydessä hieroja kyseli koko ajan sitä-sun-tätä, olisin itse voinut olla ihan hiljaa. Aina kun sain vastattua, tuli uusi kysymys kuin tykin suusta. Hieronnan loputtua hän totesi että asiakkaat kaatavat kaikki asiat hänen niskaansa. Päätin, että hän saa jatkossa hieroskella ihan ilman minua.
En käy k-kaupassa, koska keskon päällikkö kiero lestadiolainen. S-ryhmää boikotoin koska johtoryhmä haluaa maahan Halpatyövoimaa(k-kaupan) ohella, niin sinne suomalaisten kassojen tilalle ja valehtelevat tätä työvoima pulaa. ja kaikki tuo paska sitten vielä nostaa veroja..
Vierailija kirjoitti:
Plupplup kirjoitti:
Yksi nykyään jo eläkkeellä oleva kampaaja selitti aina kaikki omat vaivansa ja kremppansa hiivatulehduksista alkaen.
Kun työpaikkani muutti samassa kaupungissa, uuden toimiston läheltä Hakaniemessä löytyi pieni kampaamo. Maksoin tuohon aikaan asuntolainaa ja oli muutenkin tiukkaa. Kampaaja jotenkin tajusi sen ja aina pois lähtiessäni hän antoi mukaan vanhoja lehtiä Muistelen häntä lämmöllä. Hänen etunimensä oli Sirpa ja hän oli vanhempi nainen. Sitten yhtäkkiä kampaamo oli lopetettu. Yritin soittaa, mutta numero ei ollut enää voimassa. Olisin halunnut kiittää häntä. Tästä on aikaa noin 16 vuotta.
Alkoi tuntua tutulta kun kirjoitit kampaajastasi. Ei kai vain ole kyseessä kampaaja joka löytyi murhattuna? Tapauksesta on paljon lehtiartikkeleita ja on käsitelty jossain telkkarin rikossarjassakin. Kampaamo oli Hämeentiellä ja murha tapahtui v 2008.
Yleensä ei ole ollut tarvetta koska saan suuni auki ja ilmoitettua mikä on homman nimi. Kuitenkin yksi parturi meni mustalle listalle. Jos miesten hiusten leikkuu kestää 1,5 h niin ei kiitos. Huvittavasti vanhempi veljeni haksahsti tähän kanssa. Teki silloin taloremppaa ja ajatteli, että jos parturi on klo 16, niin ehtii rautakauppaan ennen klo 17 sulkemisaikaa. Eipä ehtinyt vaikka karkasi kesken leikkuun.. Lähinnä sääliä tunsin parturi kohtaan. Ainoa syy tuohon oli, että sai ajan sopivasti ja kuvittelin ettei nyt normi hiusten leikkuu voi kestää yli 30 min. Ihan mukava likka kyllä, mutta ei hemmetti voi noin kauaa kestää. Leikkaan jo itsekin nopeammin.
Vältän K-kauppoja, koska niissä on aina paljon hintavirheitä.