Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Turussa eräs lounas ravintola. Kassahenkilönä toimiva nainen oli niin ilkeän tyly etten koskaan mene uudestaan. Ruuassa ei ollut mitään vikaa
Lounaspaikoissa on usein töykeä palvelu. Tiedä sitten, onko niillä niin huono palkka että se pitää jotenkin purkaa asiakkaisiin. Ei siellä pakko ole olla töissä, menis muualle tai jäis sit kotiin.
Joskus otan vaan töihin eväät niin ei tarvitse katsella kyrpäotsaisia lounasravintoloiden kassoja jotka pilaavat päiväni. Töissä saa syödä rauhassa ilman että joku tulee heittämään jotain verbaalista paskaa niskaan tai katselee rumasti.
Gigantti on en enää mene syystä että:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-gigantin-miesmyyjat-kalastelleet…
Vallila meni boikottiin, kun Berner keskittyi kansalaisten kiusaamiseen tietullien suunnittelulla yms. Finlaysonilta en ole ostanut mitään Tom of Finland kampanjan jälkeen. Samoin kaikki ilmasto- ja sateenkaarihörhöilyyn mukaan lähteneet yritykset eivät saa minua asiakkaakseen. Mielensäpahoittajien oikkujen mukaan pomppivat firmat laitan myös boikottiin. Naurettavaa muuttaa Neek erin pusujen nimi tai poistaa risti jostain jugurttipurkin kuvasta.
Kaupunkiini avattiin uusi kirppis, joka mainostaa jotakuinkin niin, että heillä on siellä äijille oma puoli jossa ei myydä mitään "hameita ja huulipunaa".
Uskon, että yllä oleva lausahdus kutkuttaa monen, sekä miehen että naisen, nauruhermoja. Mutta itse olen sen verran tiukkis, että ainoastaan ärsytti koko homma, enkä aio tällä kirpparilla käydä.
Yksi huono kokemus riittää boikotointiin, vaikka se olisi ainutkertainen satojen hyvien kokemusten joukossa. Esim. kassatädillä ollut huono päivä ja oli siksi tyly. Joo, en tule enää.
Ihan kokonaan en ole asiointia lopettanut eräässä k-supermarketissa, mutta siellä on liha/kala-tiskillä todella tyly ja tympeä ukko töissä, joka ei edes osaa hommaansa. Ostin kerran kampelan, ja piti olla perattu, mutta eipä ollut. Otin kauppaan yhteyttä, ja yrittivät lahjoa minut uudella ilmaisella kampelalla, jos niitä sattuu olemaan jäljellä, kun tulen hakemaan. Sanoin, että ei kiitos, Ai niin, tarjoustuotteetkin ovat aina ihme ja kumma loppu hyllystä. Samassa puljussa on lisäksi tosi usein vanhentuneita tuotteita hyllyissä, aina pitää tarkastaa ne ennen ostamista.
Kyllä sieltä jotain pikkuostoksia voi käydä hakemassa, mutta muuten olen kyllä siirtänyt asiakkuuteni muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂
Miksei myyjä sulkenut koko ovea vaan jätti raolleen (ap:n viestistä ilmenee).
Kuntosali Keljossa, omistaja nainen todella töykeä ja äreä aina. Ei kiitos.
K- ja S-market, liian kallista, lisäaine/kemikaali/höttö ruokia on sitten samaan hintaan kuin Lidlin oikeat luonnolliset tuotteet.
Joogatunneilla lakkasin käymästä kun joogaope päivitteli ennen tunnin alkua tunnille osallistuvan tuttavansa kanssa, miten eräs nainen oli (lyhyessä ajassa) lihonut ja että kuinka sillekin tekisi hyvää osallistua tähän joogaan. Siinä kaikkien kuullen, kun odoteltiin tunnin alkamista??
Vastenmielistä keneltä tahansa halveksia ihmisten ulkonäköä ja liikkumattomuutta, mutta erityisesti "liikunta-ammattilaisen" taholta käsittämätöntä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Lars kirjoitti:
Tampereella intialainen ravintola Nanda Devi. Kovasti kehuttua ruokaa, mutta aivan onneton palvelu. Asiakkaat tuntuvat olevan vain välttämätön paha, joita voi kohdella miten tahtoo ja joista pitää päästä nopeasti eroon. En ymmärrä, miten ravintoloitsijalla voi olla niin töykeä ja suorastaan halveksiva asenne asiakkaita kohtaan. Tämä on yleinen havainto ja samansuuntaisia arvioita voi lukea eri ravintola-arvostelusivustoiltakin. Omistajilla on valtavat tulot, ehkä sen takia heidän ei tarvitse välittää, vaikka joku boikotoikin heitä. Itse lopetin siellä käymisen vuosia sitten, kun kohtelu oli kertakaikkiaan niin huonoa.
Samasta syystä en minäkään koskaan tule olemaan niin nälkäinen, että tuohon ravintolaan menisin.
Tarjoilijaäijä oli "muissa maailmoissa" ja omistajaukko kohteli kuin alempikastisia.
Niin me suomalaiset varmaan hänen mielestään olemmekin, jos hän nimittäin on aito intialainen.
Vierailija kirjoitti:
Vallila meni boikottiin, kun Berner keskittyi kansalaisten kiusaamiseen tietullien suunnittelulla yms. Finlaysonilta en ole ostanut mitään Tom of Finland kampanjan jälkeen. Samoin kaikki ilmasto- ja sateenkaarihörhöilyyn mukaan lähteneet yritykset eivät saa minua asiakkaakseen. Mielensäpahoittajien oikkujen mukaan pomppivat firmat laitan myös boikottiin. Naurettavaa muuttaa Neek erin pusujen nimi tai poistaa risti jostain jugurttipurkin kuvasta.
Kaikki isot ruokakaupat, suomalaiset teleoperaattorit ja Alko esim sinulla siis boikotissa. Ihailtavaa! Tosin miten vielä täällä olet, Sanoma on mukana sateenkaarihörhöilyssä :D
Vierailija kirjoitti:
K- ja S-market, liian kallista, lisäaine/kemikaali/höttö ruokia on sitten samaan hintaan kuin Lidlin oikeat luonnolliset tuotteet.
Lidlissä on vaan aika usein esimerkiksi salmonellaa, viimeksi ulkolainen jauheliha poistettiin myynnistä.
Olen samaa mieltä tuosta sateenkaari hörhöilystä, pitääkö sitä tuputtaa joka paikkaan? Kaikki ei halua olla mukava tuollaisissa jutuissa, silti on pakko esim ostaa ruokaa, vuokrata asunto, ostaa liittymä. Vaikka ne tukeekin tuollaista ideologiaa
Vierailija kirjoitti:
Punanaamio.
Myyjä tiuski eikä suostunut palvella, vaikka olin ainut asiakas. Olisin tarvinnut apua erään tuotteen valitsemiseen. Raha kyllä kelpasi eli kassalla palveltiin. Olisi pitänyt vain häipyä eikä ostaa mitään.
Oli vieläpä aika paha paikka itselleni, koska olin kerännyt rohkeutta jo kaupan ulkopuolella siihen, että uskaltaisin kysyä apua.
Ihme paskahousu olet, kun pitää ihan rohkeutta kerätä, että pystyy myyjähessulle puhumaan. Suosittelen oraattorin uraa.
Kampaajan kanssa tutkittiin mulle ihonsävyyni sopivaa hiusväriä. Anteeks vaan mutta hiukset on mulle tärkein asia ulkonäössä enkä valitse jotain vaan äkkiä vaikka kampaaja olisikin kyllästynyt selittämään... Olin todella asiallinen enkä miettinyt mitenkään normaalia kauempaa. Näin ja kuulin sitten kun kampaaja sekoitti väriä ja pyöritteli silmiään ja puhui musta kollegalleen. Sanomattakin selvää, etten siihen puljuun enää mene.
Ei ihan boikotissa, mutta aika surkuhupaisaa oli pelipöydän ostaminen Gigantista viime vuonna:
Bongasimme poikamme kanssa netistä heidän mainostaman pelipöytätarjouksen (300€). Menimme sitten liikkeeseen katsomaan ja ostamaan. Myyjä kertoi, että tarjoushintaan ei sisälly jalat, vaan ne tekevät 100€ lisää hintaa! Mainoskuvassa oli kyllä ihan kokonainen pöytä, ei vain pöytätaso tai -levy. Eikä missään mainintaa, että jalat tulee ostaa erikseen.
Sanoin siinä rauhallisena mutta painokkaasti, että tuo on harhaanjohtavaa mainontaa. Kyllä sitä nyt yleensä oletetaan että pöydässä on jalat (kun ei toisin mainita)! Jonkun aikaa siinä väännettiin ja lopulta suostuivat myymään pelipöydän jalkoineen mainostamallaan hinnalla.
Meidän tarina loppui hyvin, mutta kuinka montaa esim. vanhusta tai arempaa ihmistä kus*tetaan vastaavalla tavalla?
Olen äänestänyt jaloillani sellaisen yrittäjän kohdalla, joka ollessaan itse asiakkaana käyttäytyy huonosti ja ylimielisesti. Aika moni muukin asiakaspalvelija on tehnyt saman päätöksen - metsä ei vastaa niin kuin sinne huudetaan vaan metsä jättää kokonaan huutelematta ja asioi toisessa liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Et oo tainnut seurata tuotteiden takaisinvetouutisia. Lildl johtaa hienosti näitä tilastoja. Muutama päivä sitten löytyi salmonellaa lihassa. Koska näin on käynyt muille ketjuille? En muista.
Toivottavasti annoit palautetta myyjän käytöksestä.