Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
1461/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Eräässä kampaamossa Treella kampaaja muutti hintaa siinä vaiheessa kun olin maksamassa.

Olin tilannut nopean siistimisleikkauksen hintaan 29,- ja kampaaja ihan selvästi hidasteli tahallaan föönauksen kanssa. Kassalla hän näki että otin 50 euroa lompakosta, niin hän päätti siinä hetkessä nostaa hinnan viiteenkymppiin, koska "aikaa meni niin kauan". Hän myös sanoi, ettei suostu tekemään minun hiuksiin raitoja tai permanenttia. Minulla on hyväkuntoiset hiukset, joten sille ei ollut mitään perustetta. En käy siellä enää.

- Toisessa kampaamossa Treella kampaaja oli ensin todella ystävällinen, mutta kun toinen asiakas tuli odottamaan vuoroaan, kampaajan käytös muuttui tylyksi ihan yhtäkkiä. Kassalla hän tokaisi, että "kuka nyt enää maksaa käteisellä". Jos liike ei hyväksy käteismaksua, siitä pitää olla ilmoitus liikkeen nettisivulla ja liikkeen ovessa. Vähän myöhäistä sanoa kassalla. Pahoitin mieleni, koska leikkautin hiukseni silloin äitini hautajaisia varten, enkä olisi tarvinnut niin tylyä kohtelua. En käy siellä enää.

- Olen hylännyt myös kampaamoita huonon työnjäljen vuoksi. Eräs kampaaja Treella ei ymmärtänyt suomea, eikä osoittanut sitä, ettei ymmärrä. Pyysin leikkaamaan pari senttiä, hän leikkasi 20 senttiä. Hänkin oli aluksi ystävällinen, mutta kun hän oli saanut puhelun, sen jälkeen käytös muuttui tylyksi.

- Kampaajien uteliaisuus on myös yksi harmin aihe, kysellään työpaikat, asuinpaikat, perhesuhteet, ym. Mitä tuo kaikki kuuluu tuntemattomalle kampaajalle ? Sitten jotkut kampaajat juoruavat asiat seuraavalle asiakkaalle.

Kasvatan hiukset pitkiksi, niin ei tarvi käydä missään kampaajalla.

Vierailija
1462/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä ravintolassa tarjoilija puuttui lastemme kännykän käyttöön. Kännykät pitää kuulemma olla pois silloinkin, kun odotetaan ruokaa. Minusta se asia ei kuulu hänelle. Lapset istuivat siis nätisti ja aikuiset juttelivat omiaan, ei ollu mitenkään levotonta tai äänet täysillä (heillä oli kuulokkeet).

Sen jälkeen tuli vähän ikävä olo ja lapset koki asian nöyryyttävänä. Oltiin kuitenkin annettu lupa olla kännykällä kunnes ruoka saapuu, kun haluttiin mennä syömään lasten mielestä tylsään paikkaan.

Ruoka oli hyvää, mutta tunnelma aika ikävä, joten ei kiitos enää.

Toivottavasti annoitte lasten pitää kännykät ettekä taipuneet tarjoilijan painostuksen.

Jos kyseessä kunnon ravintola, niin olen kyllä henkilökunnan puolella tässä asiasa.

Paremmat ravintolat tekevät paljon työtä luodakseen kaikille asiakkaille hyvää ruokaa, viehättävän ilmapiirin ja arjesta poikkeavan kokemuksen. Jos joku porukka istuu siellä someilemassa - sori- kuin tolvanat, niin kyllähän se tuo paikan atmosfääriä alas. Ja milloin ne lapset sitten oppivat olemaan aikuisesti ja seurustelemaan, ellei heille sitä opeteta?

Jos perheenne ei osaa käyttäytyä, eikä halua kasvattaa lapsiaan käyttäytymään, miksi edes tungette pilaamaan muiden ravintolailtaa parempiin paikkoihin? Menkää hyvät ihmiset sinne Mäkkäriin suosiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kosmetologille, osoite oli vanha kerrostalo. Ulko-ovessa ei lukenut mitään, rapussa oli  2 ovea joissa toisessa luki asianajotoimisto ja toisessa oli pelkkä sukunimi. Soitin kosmetologille ja vastasi ärtyneesti että tuu tänne toiseen kerrokseen. Siellähän se oikea ovi sitten oli, mutta kokoajan sain kuulla kettuilua siitä etten osaa lukea. Oli myös todella kovakourainen kasvohoidossa. Lähtiessä katsoin vielä ulko-ovea  eikä siinä todellakaan lukenut mitään!

Vierailija
1464/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aahhhahahahaa..tuossahan oli kaikki niksit joita käytetään alalla ns. ikäviin ASIAKKAISIIN. :D 

Älä palvele.

Nosta hintoja.

Älä kuuntele.

Koska kampaaja käytti koko repertuaarin näköjään, en itsekään haluaisi sinua asiakkaaksi. En vaikka mitä maksaisit. :D

Vierailija
1465/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä reilu 10 vuotta aikaa. 

Etsimällä etsin Helsingistä kampaamoa, mikä käyttää värjäyksessään ainoastaan luontaistuotteita ilman mitään kemikaaleja. Olin vuosien saatossa allergisoitunut erittäin voimakkaasti kemikaalisille väriaineille. Ei meinannut millään löytyä. Viimein tärppäsi. Selitin puhelimessa, että mulla psori ja erittäin paha tuo kemikaaliallergia väreille. No heillä ei käytetä kemikaaleja. 

Menin tyytyväisenä kampaamoon ja paikan päällä vielä varmistin asian. Kerroin, että kerran olen jo joutunut ihoni ja päänahan reagoimisen vuoksi päivystykseen. Iloisesti vakuutti, ettei ikinä ole kenelläkään mitään oireita heillä tullut ja varmasti on luontaistuotteita. No värjättiin sitten pää ja olin tyytyväinen. 

Niin. Olin tyytyväinen vajaa kolme tuntia. Kotia kun pääsin, niin kaksi tuntia siitä se alkoi. Aivan tajuton kutina ympäri kehoa ja päänahka kuin tulessa. Kylmässä suihkussa yritin päätä viilentää. Nukkumisesta ei tullut kutinan ja kivun vuoksi mitään. Mulla siis päänahka aukesi ja alkoi erittämään jotain nestettä. Aamulla tyynyliina oli tarttunut päähän ja tyyny aivan märkä tuosta nesteestä. Hiukset aivan märät koko ajan. Pystyi pitämään vain ponnarilla, koska se neste kuivui "rastoiksi". 

Lääkärikeikka taas. Koko vartalo täynnä punaisia läikkiä ja tuo päänahka auki. Pari viikkoa tuota tuskaa kesti. 

Soitin liikkeeseen aivan raivoissani ja eivätkä uskoneet. Totesivat vaan, ettei ikinä ole kukaan valittanut ja ihan vähän vaan "saattaa" aineissa jotain kemikaalia olla. Just joo. Mutta ku mää reagoin siihin "ihan" vähäänkin. 

Marssin liikkeeseen pääni ja lääkärinlausunnon kanssa näytille ja kehtasivat tarjota jotain h-vetin lahjakorttia liikkeeseensä korvaukseksi. Aivanko tuonne ikinä enää olisin mennyt. Rahoja eivät meinanneet palauttaa. 

Lähetin sitten vielä spostia liikkeeseen, että jos rahoja ei palauteta, niin teen asiasta rikosilmoituksen. Pomo naureskeli, että mitä rikosilmoitusta tästä vois muka tehdä. Vastasin siihen, että enköhän minä asianajajana jotain keksi; vaikka vammantuottamuksen. Palauttivat sitten rahat ja jätin asian siihen. 

Täydellistä piittaamattomuutta tuolta liikkeeltä. Ja pahat seuraukset. 

Löysin sitten täydellinen ekokampaamon Helsingistä, joka on saanut minusta vakioasiakkaan. Aivan ihana ekokampaamo Hakaniemessä eikä varmasti käytetä mitään muuta kuin luonnonaineita. 

Fatalji

Ei tuo kampaamo sinua halua asiakkaakseen, EIKÄ MIKÄÄN MUUKAAN.

Ota ensi kerralla mukaan kuvat mädästä päänahasta.

YKSIKÄÄN KAMPAAMO EI KOSKE PÄÄHÄSI

se ei ole kampaamoiden vika että olet sairas..älä värjää tukkaasi!!

Outo kommentti. Totta kai yritys on vastuussa asiakkaansa hyvinvoinnista. Tuossahan asiakas varmisti useamman kerran että käytetyt aineet ovat sopivia. Se, että kerrottiin ettei muka ole haitallisia kemikaaleja oli siis yritykseltä valehtelua. Naureskeleva asenne asiakasta kohtaan oli myös todella törkeää.

Toisaalta kampaamoiden ongelma on se, että 99,99% niistä käyttää haitallisia aineita, ja he tietävät sen itsekin. Kampaajathan itsekin altistuvat syöville sun muille haitoille noita aineita käyttäessään.

Väriaineista valtaosa ON allergisoivia ja herkistäviä. Mitä useammin ja enemmän niitä käyttää, sitä lähempänä olet allergisoitumista. Kampaamot ottavat siis asiakkaidensa kanssa isoja riskejä.

Tässä faktaa

http://kemikaalikimara.blogspot.com/p/blog-page_27.html

Vierailija
1466/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa oli uusi kirppis jonne menin innokkasti tutkimaan valikoimaa.  Paikassa oli lisäkseni pari asiakasta joten sain rauhassa kierrellä ja löysinkin mekon jota menin sovittamaan, kesken kaiken paikan omistava nainen kiskaisi verhon auki ja tuijotti muutaman sekunnin ennenkuin sulki verhon.  Paikassa toimi lisäksi pieni kahvila joten otin kahvin ja leivoksen, minut rahasti omistaja joka ol ilmeisesti  ainoa työntekijä ja tuijotti todella vihaisesti kun "nautin" pohjaanpalanutta kahvia ja kuivaa kakkupalaa.  Vanha mies saapui kassalle ja  rouva rahasti samalla raivolla jolla oli  tuijottanut minua, kolikot vaan sinkoili.

Meni 2kk ja paikka lopetti. Ei vissiin rouvan hermo kestänyt tai sitten tämä säikytti kaikki asiakkaat pois vihaisuudellaan.

Vierailija
1467/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla annoin kerran eräälle myymälävastaavalle/mikälie palautetta, että voi vitsi, että teillä ei ole koskaan niitä tarjoustuotteita, joita mainostavat. Vastaus oli "sellaista se on" ja selän kääntö.

En ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä. Sellaista se on.

Tuo on hemmetin ikävä tilanne sille myymälävastaavalle. Tunnen suurta sympatiaa/empatiaa, saman kokeneena. Isoissa ketjuissa on erilaisen valikoiman myymälöitä, isoja ja pieniä. Pienet myymälät on aina niitä kärsijöitä kun alkaa uusi kampanja. Tarjoustuotteista menee isoille myymälöille valtaosa ja jos jotain jää, pienetkin mlät niitä saavat muutaman kappaleen. Myymälävastaava myisi niitä enemmän kuin mielellään mutta jää aina nuolemaan näppejään ja joutuu kuukausi toisensa jälkeen selittelemään pettyneille asiakkaille että eipä taaskaan riittänyt tarjoustuotteita meille myyntiin. Turhauttaa ja suututtaa tuottaa asiakkaille aina uusi pettymys kun tietää että nämä ei enää tule takaisin kun aina myydään eioota. Toki sen voisi aina selittää uudestaan, mutta satoja kertoja, ei kukaan jaksa.

'

Asianhan voisi selittää jotenkin muuten kuin sanomalla "sellaista se on" ja kääntää selkä. Voisi vaikka sanoa, että meille ei toimitettu tavaraa/toimitettiin vain muutama pakkaus. Mainoslehtisiinkin voisi ihan hyvin painaa mitä myymälöitä tarjous koskee. Tokmannihan tekee tätä jo esim. rakennustarvikkeiden osalta.

Kannattaa lukea kommentit ihan viimeistä lausetta myöten :D

Luin viestisi ihan viimeistä välimerkkiä myöten ja vielä toiseen kertaan eikä minun viestini sinulle siltikään muutu. Myyjällä menee ihan sama aika siihen sanooko hän, että tuotetta ei nyt lähetetty meille enempää, pahoitteluni, vai sanooko myyjä, että sellaista se on ja kääntää selkänsä asiakkaalle.

Huonostipa tunnette lakia. Jos tarjous on julkaistu, pitää asiakkaan saada ko. tuotetta tai saada jokin korvaus.

Se on myyvän liikkeen vastuulla varmistaa, että tuotteita riittää kampanja-ajaksi. Jos kampanjassa ei ole kerrottu että tuotetta on vain rajallinen määrä, ja asiakas tulee paikalle hakemaan kampanjatuotetta, ja se on loppu, sitten kaupan pitää antaa asiakkaalle mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle. Tai sitten turhasta käynnistä on korvattava matkakulut asiakkaalle.

Puolustakaa oikeuksianne!

Vierailija
1468/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann. Olen tämän saman jutun kirjoittanut yhteen Stockmannia käsittelevään ketjuun, mutta menköön uudestaan. Olin köyhä opiskelija ja normaalisti hankin vaatteni tyyliin Uffilta, HM:ltä tms. edullisista paikoista. Kerran kesätyörahoista olin saanut sen verran säästöön, että päätin hankkia hyvät ja laadukkaat talvikengät. Olin siinä uskossa, että Stockmannilta saa parhaat ja suuntasin sinne. Katselin talvikenkiä ja heti kaksi haahkaa alkoi seurata minua, pitäen selvästi silmällä kuin varasta. Kokeilin eri malleja ja silti pyörittiin lähietäisyydellä, mutta ei kuitenkaan tarjouduttu auttamaan. Selvästi vaan seurattiin, josko aikoisin sujauttaa kengät mukaani, vaikka minulla ei ollut edes riittävän isoa kassia siihen, pelkkä minireppu  vain. Tunsin oloni todella epämukavaksi mutta siitä huolimatta sain valittua ja sovitettua itselleni sopivat kengät. Kun menin maksamaan, kassanainen jutteli kaikessa rauhassa vanhemman "hienostorouvan'" kanssa vaikka rouva oli jo maksanut ostoksensa. Kaksi myyjää oli vapaana tiskin takana mutta he juttelivat keskenään vähän sivummalla. Oli nöyryytetty olo. Siitäkin huolimatta odotin vuoroani kärsivällisesti. Kun vihdoin pääsin kassalle, myyjä ei edes vastannut tervehdykseeni ja ainoastaan ilmoitti kenkien hinnan, ei mitään muuta. Jäi niin paska kokemus Stockkasta, että meni boikottiin ja nyttemmin olen seurannut koko puljun alasajoa hyvillä mielin. 

Mainittakoon, että olin 20-vuotias, hiljattain maalta Helsinkiin muuttanut ujo, arka ja köyhä opiskelija, siten annoin myyjien kohdella minua törkeästi. Nyt olen nelikymppinen kahdessa Euroopan ulkopuolisessa suurkaupungissa asunut, hyvin toimeentuleva uranainen. Stockmann menetti minussa hyvän asiakkaan ja väitän, että kaltaisiani on useampia. Jos nyt Stockan tai jonkun muun kaupan myyjät kohtelisivat minua noin, taatusti saisin suuni auki antaakseni asiallista mutta suoraa palautetta ja jättäisin tuotteet ostamatta. 

Vierailija
1469/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-annokseni tuplaveloitettiin. Huomasin sen tilitapahtumista kotona. Meni takaisin ravintolaan kertomaan tästä ja nuori tarjoilija sanoi, että mistä hän tietää olenko ostanut kaksi ruoka-annosta. Hän ei osannut tehdä asialle mitään, vaikka hän oli itse myynyt annoksen minulle aiemmin samana päivänä. Jätin soittopyynnön hänen esimiehelleen, joka kyllä soitti ja esitti samat epäilyt. Lopulta hän suostui maksamaan annoksen hinnan tililleni. Se oli sentilleen annoksen hinta. Ei mitään pahoittelua tai hyvitystä siitä, että jouduin ajamaan takaisin ravintolaan ym. En ole ikinä sen jälkeen käynyt siinä paikassa. Onneksi ei ole pakko. Itse olisin maksanut koko tuplaveloituksen asiakkaalle takaisin tai lähettänyt lahjakortin. Annoksen hinta oli alle 10 eur.

No niinpä. Virheitä aina tapahtuu, se on inhimillistä. Suomessa ei vain osata hoitaa virhetilanteita. Ensin pitää yrityksen ottaa vastuu tapahtuneesta, sitten pyytää anteeksi, voi myös lyhyen selityksen antaa jos haluaa ('voi meillä on ollutkin kassan kanssa teknisiä ongelmia' tai vast.) ja sitten reilusti korvata asiakkaan menetys (etenkin jos asiakas on huomannut virheen jälkikäteen ja joutunut käymään uudestaan liikkeessä tai ottamaan yhteyttä sun muuta vaivaa ja ajankulua).

Noin kun toimii, lisää asiakkaan luottamusta yritykseen ja asiakas tulee sinne uudestaan ja suosittelee sitä jopa kavereilleen.

Jos toimitaan kuten yllä olevassa tapauksessa, jossa asiakasta loukattiin epäilemällä häntä valehtelijaksi eikä hoidettu asiaa muutenkaan mallikkaasti, silloin asiakas äänestää jaloillaan, kertoo kaikille tutuille ja pahimmassa tapauksessa koko nettikansalle ja/tai yrityksen Facebookiin miten kohdeltu. Ei siis lainkaan hyvää mainosta yritykselle.

Mutta opitaanko Suomessa tämä? Eipä ei. Taaplataan linjalla että maksava asiakas on yritykselle turha, joten häntä voi kohdella kuin saastaa --- sitten itketään kun bisnes ei käy ja konkka tulee.

Vierailija
1470/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun kauppahallin sushipaikkaa vältän. Olen käynyt muutaman kerran ja joka kerralla henkilökunta on vaikuttanut v*ttuilevan. Yksi esimerkki: olin tehnyt tilauksen ja kysyin jonkun ylimääräisen kysymyksen. Olin vielä lähellä, kun tyyppi huokaisi ja sanoi työkaverilleen, että mä en jaksa enää, voinko mä lähteä kotiin. En tiedä, kirvoitinko juuri minä tämän kommentin, mutta sellaisen vaikutelman aspa onnistui saamaan aikaan. Muillakin kerroilla on ollut jotain silmien pyörittelyä ja huokailua.

Itsellä ihan sama kokemus ko paikasta. Lisäksi jouduin vielä kuuntelemaan ruokailun lomassa hlökunnan tarinointia keskenään edellisen viikonlopun kreisibailauksesta ja krapulayrjöilystä seuraavana aamuna.

Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
1471/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa oli uusi kirppis jonne menin innokkasti tutkimaan valikoimaa.  Paikassa oli lisäkseni pari asiakasta joten sain rauhassa kierrellä ja löysinkin mekon jota menin sovittamaan, kesken kaiken paikan omistava nainen kiskaisi verhon auki ja tuijotti muutaman sekunnin ennenkuin sulki verhon.  Paikassa toimi lisäksi pieni kahvila joten otin kahvin ja leivoksen, minut rahasti omistaja joka ol ilmeisesti  ainoa työntekijä ja tuijotti todella vihaisesti kun "nautin" pohjaanpalanutta kahvia ja kuivaa kakkupalaa.  Vanha mies saapui kassalle ja  rouva rahasti samalla raivolla jolla oli  tuijottanut minua, kolikot vaan sinkoili.

Meni 2kk ja paikka lopetti. Ei vissiin rouvan hermo kestänyt tai sitten tämä säikytti kaikki asiakkaat pois vihaisuudellaan.

Mikä kaupunki? Kuulostaa nimittäin hiton tutulta, minulle se myyjärouva jota en kyllä tajunnut omistajaksi rähisi että  et sä mahdu sisään, usko jo kun koetin mennä ostoksille vauvanvaunujen kanssa. Usein oli  myös tupakalla siinä ulkona ja viskoi tumppeja miten sattui.

Vierailija
1472/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä ravintolassa tarjoilija puuttui lastemme kännykän käyttöön. Kännykät pitää kuulemma olla pois silloinkin, kun odotetaan ruokaa. Minusta se asia ei kuulu hänelle. Lapset istuivat siis nätisti ja aikuiset juttelivat omiaan, ei ollu mitenkään levotonta tai äänet täysillä (heillä oli kuulokkeet).

Sen jälkeen tuli vähän ikävä olo ja lapset koki asian nöyryyttävänä. Oltiin kuitenkin annettu lupa olla kännykällä kunnes ruoka saapuu, kun haluttiin mennä syömään lasten mielestä tylsään paikkaan.

Toivottavasti annoitte lasten pitää kännykät ettekä taipuneet tarjoilijan painostuksen.

Jos kyseessä kunnon ravintola, niin olen kyllä henkilökunnan puolella tässä asiasa.

Paremmat ravintolat tekevät paljon työtä luodakseen kaikille asiakkaille hyvää ruokaa, viehättävän ilmapiirin ja arjesta poikkeavan kokemuksen. Jos joku porukka istuu siellä someilemassa - sori- kuin tolvanat, niin kyllähän se tuo paikan atmosfääriä alas. Ja milloin ne lapset sitten oppivat olemaan aikuisesti ja seurustelemaan, ellei heille sitä opeteta?

Jos perheenne ei osaa käyttäytyä, eikä halua kasvattaa lapsiaan käyttäytymään, miksi edes tungette pilaamaan muiden ravintolailtaa parempiin paikkoihin? Menkää hyvät ihmiset sinne Mäkkäriin suosiolla.

Lapsethan olivat hiljaa eivätkä häirinneet ketään. Kukahan tässä tolvana on?

Vierailija
1473/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kampaamoissa (tai ollut, nyt olen löytänyt ammattitaitoisen kampaajan) ongelmana myös herkkäihoisuuteni. Voin pestä tukkani ehkä yhdellä tai kahdella shampoolla ilman että päänahka menee rakkuloille ja tukkaa alkaa tippua.  Voi että on joidekin kampaajien vaikea uskoa, että jos asiakas sanoo että ei voi pestä tukkaa, koska iho ei kestä, niin sitten se on niin. Pitäisi varmaan pyytää ihotautilääkäriltä kirjallinen todistus siitä että asiakkaan tukka ei saa pestä ennekuin suomalainen kampaaja uskoisi asiakasta.

Onhan sun tukka ollut ihan putipuhdas ennen niitä kampaamoreissuja? Likaista tai muotoilutuotteita sisältävää tukkaa on vaikea lähteä työstämään. Voi mennä työvälineetkin pilalle. Monet kampaajat haluavat pestä ihan varmuuden vuoksi, kun "pesin just aamulla, kävin vain hikijumpassa tässä välissä" -tyyppejä oikeasti on.

Olenkin ihmetellyt miksi kampaajat haluavat aina pestä vaikka olen just aamulla pessyt. 

Vierailija
1474/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla annoin kerran eräälle myymälävastaavalle/mikälie palautetta, että voi vitsi, että teillä ei ole koskaan niitä tarjoustuotteita, joita mainostavat. Vastaus oli "sellaista se on" ja selän kääntö.

Tuo on hemmetin ikävä tilanne sille myymälävastaavalle. Tunnen suurta sympatiaa/empatiaa, saman kokeneena. Isoissa ketjuissa on erilaisen valikoiman myymälöitä, isoja ja pieniä. Pienet myymälät on aina niitä kärsijöitä kun alkaa uusi kampanja. Tarjoustuotteista menee isoille myymälöille valtaosa ja jos jotain jää, pienetkin mlät niitä saavat muutaman kappaleen. Myymälävastaava myisi niitä enemmän kuin mielellään mutta jää aina nuolemaan näppejään ja joutuu kuukausi toisensa jälkeen selittelemään pettyneille asiakkaille että eipä taaskaan riittänyt tarjoustuotteita meille myyntiin. Turhauttaa ja suututtaa tuottaa asiakkaille aina uusi pettymys kun tietää että nämä ei enää tule takaisin kun aina myydään eioota. Toki sen voisi aina selittää uudestaan, mutta satoja kertoja, ei kukaan jaksa.

'

Asianhan voisi selittää jotenkin muuten kuin sanomalla "sellaista se on" ja kääntää selkä. Voisi vaikka sanoa, että meille ei toimitettu tavaraa/toimitettiin vain muutama pakkaus. Mainoslehtisiinkin voisi ihan hyvin painaa mitä myymälöitä tarjous koskee. Tokmannihan tekee tätä jo esim. rakennustarvikkeiden osalta.

Luin viestisi ihan viimeistä välimerkkiä myöten ja vielä toiseen kertaan eikä minun viestini sinulle siltikään muutu. Myyjällä menee ihan sama aika siihen sanooko hän, että tuotetta ei nyt lähetetty meille enempää, pahoitteluni, vai sanooko myyjä, että sellaista se on ja kääntää selkänsä asiakkaalle.

Huonostipa tunnette lakia. Jos tarjous on julkaistu, pitää asiakkaan saada ko. tuotetta tai saada jokin korvaus.

Se on myyvän liikkeen vastuulla varmistaa, että tuotteita riittää kampanja-ajaksi. Jos kampanjassa ei ole kerrottu että tuotetta on vain rajallinen määrä, ja asiakas tulee paikalle hakemaan kampanjatuotetta, ja se on loppu, sitten kaupan pitää antaa asiakkaalle mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle. Tai sitten turhasta käynnistä on korvattava matkakulut asiakkaalle.

Kuvitteletko etteikö mainoksissa lue pienellä präntillä että tarjous voimassa ajalla x-x tai siihen asti kun tavaraa riittää

Vierailija
1475/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kampaamoissa (tai ollut, nyt olen löytänyt ammattitaitoisen kampaajan) ongelmana myös herkkäihoisuuteni. Voin pestä tukkani ehkä yhdellä tai kahdella shampoolla ilman että päänahka menee rakkuloille ja tukkaa alkaa tippua.  Voi että on joidekin kampaajien vaikea uskoa, että jos asiakas sanoo että ei voi pestä tukkaa, koska iho ei kestä, niin sitten se on niin. Pitäisi varmaan pyytää ihotautilääkäriltä kirjallinen todistus siitä että asiakkaan tukka ei saa pestä ennekuin suomalainen kampaaja uskoisi asiakasta.

Onhan sun tukka ollut ihan putipuhdas ennen niitä kampaamoreissuja? Likaista tai muotoilutuotteita sisältävää tukkaa on vaikea lähteä työstämään. Voi mennä työvälineetkin pilalle. Monet kampaajat haluavat pestä ihan varmuuden vuoksi, kun "pesin just aamulla, kävin vain hikijumpassa tässä välissä" -tyyppejä oikeasti on.

Tuossa sen taas näkee miten negatiivisia suomalaiset ovat ihmisen itsensä kertomaa kokemusta kohtaan...

Aina pesen tukkani itse ennen kampaajalle menoa ja hyvin. Jos kampaajalla on odotettavissa jotain, jonka vuoksi pitää pestä kampaamotilassa, otan omat shampoot mukaan. Harvemmin on, koska ihoni ei todellakaan kestä mitään kampaamooaineita ja siksi tukkatyylini hoidetaan vain leikkaamalla. Herkkäihoisena en myöskään käytä minkäänlaisia muotoilutuotteita. En käytä myöskään meikkejä, koska ihoni ei kestä niitä aineita. Voisin ehkä hiilellä vetää itselleni silmärajaukset ja värjätä mansikalla huulet, mutta en ole viitsinyt lähteä siihen.

Vierailija
1476/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimi_63 kirjoitti:

Tilasin tästä suositusta Maskiset kaupasta muutaman kalliimman kasvomaskin, mutta huomasin että en voi pitää maskia, sairastamani astman vuoksi.  Mahdoton hengittää.  Kauppa ei suostunut palautukseen, kun ei voi kuulemma näitä palauttaa.  En asioi enää, enkä kyllä muutenkaan asioisi koska en voi käyttää.

Oikeasti, haluaisit palauttaa naamalla pitämääsi maskia takaisin kauppaan?  Minne on järki kaikonnut tässä maassa??

Minne lie järki kaikonnut, kun ei tajuta, että tämä Saimi-63 on trolli.

Vierailija
1477/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan olivat hiljaa eivätkä häirinneet ketään. Kukahan tässä tolvana on?

Jos paikassa toivotaan, ettei puhelimet ole päällä eikä niitä käytetä, totta kai se koskee lapsiakin. Ja toisaalta, onhan se noloa jos hienossa ravintolassa istutaan kuulokkeet päässä. Tarjoilijakin joutuu sitten aina odottamaan että asiakas palautuu sieltä netin syövereistä ja riisuu kuulokkeet ja tutustuu menuun.

Kyse ei ole vain melusta. Mieti itse jos olisi paikan omistaja ja haluat pitää paikan tason hyvänä ja ilmapiirin sellaisena että keskitytään ruokaan ja seurusteluun eli sellaisena että ravintola vetoaa asiakaskuntaasi.

Esimerkiksi Ranskassa asiaa on tutkittu ja jopa 70% tasokkaiden ravintoloiden asiakkaista vastustaa puhelinten käyttöä.

Työnantajan ominaisuudessa ravintolan omistaja ei myöskään halua että puhelimen käyttö on sallittua ihan miten vaan, koska hänhän ei halua työntekijöidensäkään roikkuvan puhelimella työaikana eikä asiakkaiden puhelimenkäytön hidastavan ja vaikeuttavan ravintolan palvelua.

Vierailija
1478/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Kuvitteletko etteikö mainoksissa lue pienellä präntillä että tarjous voimassa ajalla x-x tai siihen asti kun tavaraa riittää

Nuo ohjeet eivät ole minun vaan ihan laissa ja kuluttajaviranomaisen neuvomina.

Jos ketjuliikke mainostaa tarjousta eikä varaa kunnollista määrää tarjouskampanjan tuotteita joka liikkeeseen, hänen varmasti pitäisi ilmoittaa tästä jo mainoksessa. Muutenhan hän juoksuttaa asiakkaita turhaan oman epäpätevyytensä takia.

Vierailija
1479/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Jos ketjuliikke mainostaa tarjousta eikä varaa kunnollista määrää tarjouskampanjan tuotteita joka liikkeeseen, hänen varmasti pitäisi ilmoittaa tästä jo mainoksessa. Muutenhan hän juoksuttaa asiakkaita turhaan oman epäpätevyytensä takia.

huoh... hyvää päivää kirvesvartta.

en sanonut etteikö tietosi ohjeista olisi oikeassa, vaan kysyin että kuvitteletko tosiaan ettei liikkeet ilmoita mainoksissaan että tuotteita on rajattu määrä tai että tarjous on voimassa tiettyjen ehtojen nojalla.

Vierailija
1480/4975 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

huoh... hyvää päivää kirvesvartta.

en sanonut etteikö tietosi ohjeista olisi oikeassa, vaan kysyin että kuvitteletko tosiaan ettei liikkeet ilmoita mainoksissaan että tuotteita on rajattu määrä tai että tarjous on voimassa tiettyjen ehtojen nojalla.

Hyvää päivää kirvesvartta ihan itsellesi. Menikö ohi että "myyvän liikkeen vastuulla varmistaa, että tuotteita riittää kampanja-ajaksi".

Jos liike myy aina jotain tuotetta niin ettei sitä riitä kampanja-ajaksi tai että ketjuliikkeen eri myymälöihin tuotteita ei riitä, niin tuohan on vain lain kiertämistä. Eli siinä syrjitään aina tiettyjä asiakkaita. Parempihan olisi rajoittaa määrää per asiakas, ettei yksi ainut rohmu vie kaikkia.

Jos ko. liikkeen joka ainoa tarjouskampanja on tyyliin "kunnes tuote loppuu", sitten se ei ole enää normaalia tarjouskampanjointia vaan monenlaista lain harmaalla alueella olevaa kikkailua ja vähintäänkin hyvän kauppatavan vastaista toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä