Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
1101/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burger Kingissä vuoropäällikkö huusi työntekijälle asiakkaiden kuullen, en ole sen jälkeen käynyt.

Cittarin sisäänkäynnillä päivystää liittymän tyrkyttäjiä, vaihdoin Prismaan.

Joissain vaatekaupoissa myyjät hyökkää päälle samantien joten en käy niissä. Alusvaateliikkeisiin en ole uskaltautunut ollenkaan kun olen kuullut "kauhutarinoita" pukkariin tukevista myyjistä.

Joitain ravintoloita ja yökerhoja vältän ylimielisen henkilökunnan takia.

Taksia en enää käytä kun on saanut lukea lehdistä sekopäisistä kuskeista.

Vierailija
1102/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisex-vessat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kirjastoja. Olin juuri muuttanut toiseen kaupunkiin ja tuohon aikaan portit jostain syystä hälyttivät jos puhui puhelimeen niiden läpi kulkien, vielä nykyäänkin lopetan puhelun vaikka vikaa ei enää ole. No joka tapauksessa, tiskin takana seisoi semmoinen hirveän vihaisen näköinen nainen joka tiuskaisi, että "yleensä aikuisilla on kortit ! "Kun kerroin haluavani kirjastokortin. Kun tarkerensin vaihtaneeni kaupunkia, vastaukseksi tuli tuhinaa. Poistuessani puhuin siskon kanssa puhelimessa, portit alkoivat huutaa ja nainen syöksyi ninjana perääni sekä tarrasi olkalaukkuuni. Olin mennä nurin, kun kiskaisi takaapäin rinnan poikki kulkevasta hihnasta! :O

Kauheaa! Missä tämmöinen surkea kirjasto on?

Vierailija
1104/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnalla on yksi erikoisliike, jossa en käy koskaan enää.  Hermostuin siihen, ettei siellä saanut yhtään katsella rauhassa.  Myyjät huusi kuorossa PÄIVÄÄ kun astuin sisään.   Ja heti oli myyjä vieressä kysymässä, mitä saisi olla.  Ja kun vastaa, että katselisin ensin, mitä täällä on, niin hän siihen, että katsele rauhassa.  Mutta silti jää siihen viereen jököttämään ja seuraamaan silmä kovana, katsonko jotain tuotetta hetkenkään pitempään, jolloin alkaa kauhea myyntipuhe.

Palvelua on ihan hyvä saada, mutta pitää asiakkaan saada olla rauhassakin, eikä pakkojutella myyjän kanssa koko ajan.  Tulee tunne, niin kuin olisi pakko ostaa.  

En enää käy siellä.  Harmittaa siinä mielessä, että se on ainoa alan erikoisliike paikkakunnallamme ja valikoimia on paljon.  Mutta en vain jaksa sitä rasittavaa keskustelemista, olen introvertti tyyppi ja haluaisin miettiä rauhassa ja punnita vaihtoehtoja. 

Vierailija
1105/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran kampaajalla, joka juorusi edellisen asiakkaan asiat minulle. Hyvä kun tämä edellinen asiakas ehti poistua, ennen kun tämä neitonen aloitti juoruamisen. Lisäksi haukkui tämän edellisen asiakkaan ulkonäköä todella rumasti. En mennyt toiste tämän ihmisen käsittelyyn.

Toinen kampaaja kyseli kaikki asiani, mutta ei antanut vastata loppuun, vaan kaakatti jatkuvasti päälle 😂 Kaakatuksen lomassa laittoi lisäksi toisen asiakkaan värin päähäni. Kyseinen kampaaja puuttui myös jatkuvasti työkaverinsa tekemisiin eikä mm. antanut tämän sekoittaa itse väriä ja kommentoi jatkuvasti hänen tapaansa tehdä työtään.

Tämä hänen mielestään "huonompi" kampaaja perusti myöhemmin oman kampaamon ja siirryin hänelle asiakkaaksi.

Vierailija
1106/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!

Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.

Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.

Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.

Haluan mykän kampaajan.

Mikset voi vaan sanoa, että "on ollut kiireinen päivä, kiva kun pääsin nyt tänne että saan istua hetken hiljaa rauhassa ja olla vaan".

Omalla kohdalla kampaajat on kyllä lopettaneet juttelun, kun olen johokin asiaan ensin lyhytsanaisesti vastanut, enkä ole itse jatkanut keskustelua. Monikin siis.

Mulle tulee kampaajalla aina kiusallinen olo. Tunnen itseni jotenkin töykeäksi ja epäsosiaaliseksi, kun en keksi niitten kanssa mitään puhuttavaa. Keskustelu on yleensä alkuun väkinäistä ja loppuajan kampaaja on hiljaa. Viereiseen tuoliin lisäksi tuntuu sattuvan aina asiakas, joka tuntuu olevan ylimpiä ystäviä kampaajansa kanssa ja puhua pulputtavat kun itse istun jörönä tuppisuuna. En koe luontevaksi tai mukavaksi jakaa yksityisasioita kampaajan kanssa, enkä osaa smalltalkia. Tästä syystä caihdan usein kampaajaa.

Vierailija
1107/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tai kauppakeskuksen vartijat tulee korostetusti kilistelemään avaimiaan ja kävelemään minun takana tai ympärillä. EN enää käy noissa kaupoissa. Olen isotissinen ja kaikki takkini näyttävät jotenkin isoilta ja tykkään kuljeskella kaupoissa miettien mitä ostaisin. Nämä on ainoat syyt miksi luulen että minua kauppakytät jahtaavat. Tosinaan tulevat myös uhittelevasti seisomaan taakseni kassajonossa. En enää ikinä mene noihin kauppoihin. Olen keski-ikäinen ja muuten siististi pukeutunut ja minun asiakkuuden menettävät heti.

Itselleni käy joskus niin että mietin tosi tarkkaan ja vertailen mielessäni hintoja, saatan olla kaupassa pitkään kierrellen jos on aikaa. Nyt en enää ostele kuin ihan välttämättömät kun olen huomannut että vartija tulee jostain vastaan kilistellen avaimia ja siitä minun ohi. Tulee olo että ok shoppailuaika loppui. Varmaan seuraavat sieltä kameroista ja toivovat että veisi nyt jotain niin otetaan kiinni ja kun en vie tietenkään niin hermostuivat kun eivät jaksa enää seurata. Inhoan muutenkin noita kameroita kun voivat siellä kytätä ja tsoomata. Harmittaa koska ostan kerralla paljon mutta enpä osta enää 😝

Moni vartija on kilistelyllän vienyt minut nettikauppaan. 

Vierailija
1108/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Vepsäläisessä käynyt kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen, samalla kertaa. Uusin kaikki kotini huonekalut kun myin taloni ja ostin tilalle kolmion itselleni. Menin Vepsäläiseen ja lähdin kiertelemään, myyjiä (miehiä kaikki) oli kassan luona monta, mukavaa heillä tuntui olevan. Kiertelin hetken, kukaan ei tullut palvelemaan vaikka olin ainoa asiakas.

Lähdin pois, kun olin ovella menossa niin yksi miehistä huhuili, että mitä etsin. Sanoin vain, että huonekalut ostossa kun sain ison taloni myytyä hyvään hintaan ja ostin uuden kolmion tilalle. Sanoin että etsin myös palvelua ja sitä löytääkseni menen nyt tuohon naapuriin, näyttää olevan Isku, Asko ja Kallen-kaluste. Sinne ne ukot jäi mollottamaan suu auki.

Vierailija
1109/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi Lidl muutti layotia niin ettei mitään löydä ja meni ahtaaksi mikä ei ole näin Korona-aikana kiva....vaihdoin toiseksi lähimpään.

Vierailija
1110/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluin vuosikymmeniä Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon ja olin hyvä asiakas ts ostin paljon.

Jouduin kerran soittamaan jonkun mokansa vuoksi heille.

Akka laittoi luurin hetkeksi syrjään ja kailotti ihan tarkoituksella, että kuulin työkaverilleen : " Tulepas kuuntelemaan, kuinka ksuhean ruma ääni tällä naisella on"!!!

Siihen loppui se jäsenyys.

Nainen soittaa suomalaiseen kirjakerhoon

vaihde: päivää

nainen: saanko esimiehelle

vaihde:yhdistän

esimies : päivää miten voin auttaa?

nainen (römeällä viinan polttamalla äänellä): työntekijänne sanoi että minulla on ruma ääni

esimies:pahoittelen, saatte kuukaudenkirjan ilmaiseksi

nainen (korahtaa):kiitos

esimies laittaa luurin alas:olipa siinä naisella ruma ääni

apuvaa..kuolen nauruun....

Vierailija
1111/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin vuosikymmeniä Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon ja olin hyvä asiakas ts ostin paljon.

Akka laittoi luurin hetkeksi syrjään ja kailotti ihan tarkoituksella, että kuulin työkaverilleen : " Tulepas kuuntelemaan, kuinka ksuhean ruma ääni tällä naisella on"!!!

Vierailija
1112/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla varmaan ruma ääni...puhelinmyyjät kuulee 10000 ihmisten äänet..

Voiko ääntä kaunistaa?

Vierailija
1113/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan tai kauppakeskuksen vartijat tulee korostetusti kilistelemään avaimiaan ja kävelemään minun takana tai ympärillä. EN enää käy noissa kaupoissa. Olen isotissinen ja kaikki takkini näyttävät jotenkin isoilta ja tykkään kuljeskella kaupoissa miettien mitä ostaisin. Nämä on ainoat syyt miksi luulen että minua kauppakytät jahtaavat. Tosinaan tulevat myös uhittelevasti seisomaan taakseni kassajonossa. En enää ikinä mene noihin kauppoihin. Olen keski-ikäinen ja muuten siististi pukeutunut ja minun asiakkuuden menettävät heti.

Itselleni käy joskus niin että mietin tosi tarkkaan ja vertailen mielessäni hintoja, saatan olla kaupassa pitkään kierrellen jos on aikaa. Nyt en enää ostele kuin ihan välttämättömät kun olen huomannut että vartija tulee jostain vastaan kilistellen avaimia ja siitä minun ohi. Tulee olo että ok shoppailuaika loppui. Varmaan seuraavat sieltä kameroista ja toivovat että veisi nyt jotain niin otetaan kiinni ja kun en vie tietenkään niin hermostuivat kun eivät jaksa enää seurata. Inhoan muutenkin noita kameroita kun voivat siellä kytätä ja tsoomata. Harmittaa koska ostan kerralla paljon mutta enpä osta enää 😝

Moni vartija on kilistelyllän vienyt minut nettikauppaan. 

Jopa Lidliin on tullut öyhöttävät virkaintovartijat kyttäämään ja kävelemään aggressiivisesti.

Tuntuu että joillekin nuorille ei tarvi muuta kuin antaa virkapuku ja avaimet niin itsetärkeys nousee päähän. Kuka Lidlistä edes varastaa kun siellä on niin halpaa, köyhälläkin on varaa. 

Vierailija
1114/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen soittaa suomalaiseen kirjakerhoon

vaihde: päivää

nainen: saanko esimiehelle

vaihde:yhdistän

esimies : päivää miten voin auttaa?

nainen (römeällä viinan polttamalla äänellä): työntekijänne sanoi että minulla on ruma ääni

esimies:pahoittelen, saatte kuukaudenkirjan ilmaiseksi

nainen (korahtaa):kiitos

esimies laittaa luurin alas:olipa siinä naisella ruma ääni

apuvaa..kuolen nauruun....

Oletko sinä empatiakyvytön some-kiusaaja?

Vierailija
1115/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin silmälasiliikkeessä asioimisen tökerön asiakaspalvelijan vuoksi. Minua myös ärsytti, etten koskaan saanut ostotapahtuman yhteydessä mukaani tietoja ostamistani silmälaseista ja piilolinsseistä (eivät ehkä halunneet, että ostaisin linssejä halvalla netistä?), vaikka pyysinkin niitä. Kyseinen henkilö myös antoi minulle vääriä ohjeita piilolinssien käyttöön.

Kyseessä siis perheyritys ja asiakaspalvelija omistajan vaimo. Vaihdoin isompaan ketjuun, johon olen ollut hyvin tyytyväinen.

Vierailija
1116/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kampaamoketjussa lopetin täysin asioinnin, kun oli kaksi huonoa kokemusta (eri pisteistä).

Ekalla kerralla kampaaja oli silminnähden kiireinen ja hätäinen. Mm. harjasi hiukseni kuin pikakelauksella ja kovakouraisesti, sama juttu shampoossa ja hoitoaineessa. Kun yritin aluksi yritin jutella hänelle ja kysellä muun muassa parista tuotteesta, hän vastasi yksisanaisesti ja töksäyttelevästi. Maksaessani lopuksi hän yritti mainostaa minulle jotain hopeashampoota, ja kun sanoin ettei ole nyt tarvetta, hän vastasi "Okei, sitten kiitos ja heti!" siihen sävyyn kuin olisi tarkoittanut "okei, painu ulos sitten". Todella epämiellyttävä asiakaskokemus. Ilmeisesti olin päivän viimeinen asiakas ja hän halusi äkkiä kotiin, mutta silti...

Toisella kerralla tekijänä oli nuori tyttö, varmaan aika uusi työssään. Hänkin oli jotenkin tylyn oloinen eikä siinä vielä mitään, mutta käsitteli myös hiuksiani kovakouraisesti ja laittoi suojakankaan harteilleni niin huonosti, että se putosi koko ajan. Hiusväriä meni sitten vaatteellenikin, mihin hänen reaktionsa oli vain "oho, voi harmi". Sain onneksi värin kuin ihmeen kaupalla lähtemään pesussa.

Ensimmäisen kokemuksen laitoin kampaajan kiireen piikkiin, mutta toinen kerta ärsytti jo niin paljon, että päätin olla käyttämättä ko. paikkaa. Sinänsä harmi, koska olisi lähikampaamoni.

Vierailija
1117/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Change Never again! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumbon Change. En tiedä onko siellä sama henkilökunta enää, mutta minun kokemukseni paikasta on se, että myyjät ovat tylyjä ja yrittävät pakottaa ostamaan liivit, jotka eivät sovi. Ei kiitos enää sinne.

Samanlaista Itiksen liikkeessä. Funky Ladyssa ei olla ihan niin röyhkeitä. En kyllä osta niistä ylihintaisia liivejä. Marketeista tai tavarataloista olen löytänyt parempia.

Itiksen Changestä myös huonoja kokemuksia. Myyjät ylimielisen oloisia. Viime kesänä halusin ostaa bikini yläosan. Voi sitä silmien pyörittelyä myyjältä, kun en suostunut ostamaan alaosaa heidän kaupastaan. Oli oikeastaan koomista kuinka halveksuvia ilmeitä voikaan maksava asiakas saada :D Kun olin sovituskopissa, hyvä kun myyjä ei tullut sinne myös. Ihan jatkuvasti kyseli ”onko kaikki hyvin siellä” tms. Tiedän että on ihan korrektia kysyä noin, mutta itse haluan sovituskopissa olla ihan rauhassa, enkä kaipaa makutuomaria kommentoimaan.

Toinen huono kokemus myös itiksessä Stockalla. Siellä on aika monta venäläistaustaista myyjää, ja minulla ei todellakaan ole mitään venäläisiä vastaan, mutta näköjään monilla heistä ei ole kovin kummoiset asiakaspalvelutaidot. Kaksi tälläistä tapausta tulee mieleen.

Olin siis siellä naistenvaateosastolla ja hipelöin kiinnostuneena yhtä Marco Polon neuletta.. Myyjä pyyhälsi ohi ja kommentoin hänelle jotain kuinka upea neule oli. Myyjän tyly vastaus kadotti kyllä ostohaluni: ”Joo, mutta se maksaa liikaa.” Ostin kyseisen neuleen toisesta kaupasta.

Itiksen Stockan yläkerrassa myös ikävä myyjä lastenvaateosastolla. Kysyi tarvitsenko apua, johon vastasin että en. Myyjä tuhahti vihaisesti että ”ei sitten.”

OT: Venäläiseen palvelukulttuuriin puolin ja toisin kuuluu oman ymmärrykseni mukaan nimenomaan tympeys. Näin olen kuullut Moskovassa pitkään asuneilta suomalaisilta.

Vierailija
1118/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aika pitkään lähikampaamossa. Vaihdoin sen jälkeen, kun kampaaja onnistui jotenkin polttamaan osan väriainetta kiinni päänahkaani. Sattui aivan sairaasti ja jäi verinen jälki. Tuon jälkeen olen yli 10 vuotta käynyt toisessa kampaamossa. Ainoastaan vanhojentanssikampauksen kävin teetättämässä tuossa vanhassa kampaamossa, kun oli pakko. Mutta suunnitelma siitä millainen kampaus tehdään oli vakikampaajaltani.

Vierailija
1119/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettu ja pidetty Tapiolalainen kukkakauppa, jossa en jostain syystä IKINÄ saanut palvelua. Paikkakuntalaisena asioin monet kerrat vuosien ajan, kun muutakaan kukkakauppaa ei ollut lähellä.

Oli myyjillä kiirettä tai ei, niin palvelua ei herunut Kertaakaan. Tätä joskus olen naureskellutkin, kun niin outoa. Tervehdys kyllä saattoi tulla, mutta vaikka myymälä tyhjänä niin silti kassan takana näpräys tai tavaroiden purkaminen oli tärkeämpää ainakin silloin kun minä olin asiakkaana.

En käsitä miksi näin, ehkä se, että olen nuoren näköinen? Siististi pukeutuva nainen,ihan tavallinen asiakas olen kuitenkin.

Periaatesyistä en kuitenkaan kysy apua, sillä myyjän tehtävä on sitä tarjota.

En tiedä, mutta hyvä että Ainoaan tuli plantagen niin asioin nykyään siellä.

Vierailija
1120/4975 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eräästä ketjusta uuden läppärin. Myyjä alkoi tarjota siihen myös jotain virustorjunta- ja koneen puhdistuspalvelua. Hän piti pitkän esittelypuheen, ja palvelun vuosimaksu paljastui melko kalliiksi. Kun totesin, että tuota pitää vielä hiukan miettiä, hän töksäytti "No, mitäs miettimistä siinä muka on?"

Lopputulos: lähdin liikkeestä pelkän läppärin kanssa, enkä ole siellä enää sen jälkeen asioinut. Olin aiemminkin saanut siellä myyjiltä reteetä ja ylimielistä palvelua, mutta tuo oli viimeinen pisara.