Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Apteekissa oli huonoo palvelua.
Lopetin asioimasta lähikaupassani, kun uusi myyjä ei suostunut myymään minulle saunaoluita ruoka- ja vaippaostosten yhteydessä ilman henkilöpapereita. Olen 36-vuotias kolmen lapsen äiti (tiedättehän, mitä se valvominen tekee ulkonäölle ikääntymisen lisäksi). Myyjä itse oli hädintuskin täysikäinen. Alkoholin ostamisen ikäraja on 18 vuotta (ei 30...), kaikille oli tilanteessa kyllä ihan selvää että en mitenkään voi olla alaikäinen vaan oikeutettu ostamaan olutta ruokakaupasta.
Siirryin tien toiselle puolelle kilpailijan asiakkaaksi, ihan vaan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin asioimasta lähikaupassani, kun uusi myyjä ei suostunut myymään minulle saunaoluita ruoka- ja vaippaostosten yhteydessä ilman henkilöpapereita. Olen 36-vuotias kolmen lapsen äiti (tiedättehän, mitä se valvominen tekee ulkonäölle ikääntymisen lisäksi). Myyjä itse oli hädintuskin täysikäinen. Alkoholin ostamisen ikäraja on 18 vuotta (ei 30...), kaikille oli tilanteessa kyllä ihan selvää että en mitenkään voi olla alaikäinen vaan oikeutettu ostamaan olutta ruokakaupasta.
Siirryin tien toiselle puolelle kilpailijan asiakkaaksi, ihan vaan periaatteesta.
Nykyinen ohjeistus on muistaakseni sellainen, että paperit kysytään kaikilta jotka ulkonäkönsä puolesta voisivat olla alle 30-vuotiaita. Eli myyjä teki kyllä ohjeiden mukaan, vaikka aika hassulta tuollainen tilanne tietysti kuulostaa.
naapurin K-marketissa myyjä suuttui kun sanoin hakevani ruoat aina ruoka-jaosta ja sieltähän ne ruoakjaon autot hakevat vanhenevia ruokia, olen nänyt autonkin. suuttui tästä ja ei myynyt mulel koria olutta,sanoi että olen liian humalassa. sellainen rockarin näköinen jätkä itsekin , kehtaskin paska. sanoin että "haista sinä paska, minä en osta täältä enää koskaan mitään"
terveisiö Mikkolan k-marketiin! itse käyn viereisessä alepassa tästä syystä nykyään
Kampaajalla ja hierojalla käynti yleisesti ahdistaa. Haluaisi vain nauttia siitä palvelusta, mutta aina tuntuu että kyseisen ammatin harjoittajat olettaa asiakkaasta jotain puhekumppania, sitten kun ei huvita puhua, tuntuu että olen epäkohtelias ja tympeä asiakas. Varsinkin hierojalla tämä vituttaa, koska siellä ollaan rentoutumassa ja haluan rentoutua suu ja silmät kiinni ja kuunnella vaikka rauhoittavaa musiikkia.
Tiedän ettei tätä kysytty mutta kerron myyjän näkökulmasta yhden tapauksen kun en itse mitään boikotoi :D Olen Subwaylla töissä, ja siellä on valitettavasti todella tarkkaa, kuinka monta grammaa kanaa saa laittaa leivälle. Kauha+kana saa painaa 105 grammaa, eli säälittävän vähän. Joudumme punnitsemaan kanan ennen leivälle laittoa, käsky tuli korkeammilta herroilta. Eräs asiakas alkoi huutaa työkaverilleni hänen näin tehdessään, kertoi muun muassa kuinka hän tämän leivän maksaa (totta toki tämä) ja hänen ansaitsee saada enemmän kanaa leipäänsä. Toimintamme oli säälittävää ja olemme myös pomojemme tossuja. Yritti myös saada alennusta leivästään. Seisoin itse vieressä kuuntelemassa tätä tapausta. Leipä maistui kuitenkin aika hyvin, tyytyväisenä sen mussutti pöydässään. Ruokailun jälkeen tuli hakemaan minut paikalle, ja ilmoitti ettei enää koskaan asioi meidän puljussamme. Todella töykeää käytöstä meiltä, ja tällä karkoitamme kaikki asiakkaat. Jatkossa ajaa viereiseen kaupunkiin syömään sämpylänsä. Kiitos tiedosta
Specksavers. Menin liikkeeseen jonkin tarjouksen houkuttelemana ja tarkoitus oli ostaa kaksiteholasit. Ehdin katsella muutaman minuutin tarjouskehyksiä, kun minua "palvelemaan" tuli keski-ikäinen yrmeä nainen, joka alkoi tiukata, millaiseen tarkoitukseen lasit tulevat. Kun sanoin, että ihan yleislaseiksi, niin nainen lausahti kyllästyneellä, naukuvalla äänellä, että "nyt pitäisi tietää vähän tarkemmin, että millaiseen käyttöön lasien tulisi soveltua". Sanoin sitten, että tietokoneen ääressä menee suurin aika päivästä. Nyt nainen ohjasi minut katsomaan kalleimpia kehyksiä, koska vain ne soveltuisivat minun linsseihini. Kiitin ja lähdin ulos likkeestä enkä ole sen jälkeen Specksaverisin liikkeisiin sisään astunut. Edulliset lasit löytyivät Nisseniltä, jossa sain ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.
Sodexon ketjun ruokalat. Katkera miestyöntekijä ei suostunut vaihtamaan muslimiystäväni lihapulla-annoksen pullia sianlihattomiksi ja suorastaan piti meitä (kahta rodullistettua naista :)) tyhminä kun kehtasimme ruokaa ruokalasta vaatia. Edellämme oleva pottunokkapissis sai kyllä keittiön puolelta heti jonkin erityis kastikkeen pyytäessään ja vielä luvan ottaa lihapullien kanssa olevia perunoita oman annoksensa pastalisäkkeen sijaan ilman mitään ongelmia. Yllätys yllätys.
Samalla tavalla Power. Kauempana puuhaillut vittumainen nuori myyjä huomaa minut katselemassa astianpesukoneita, saa naamalleen hoksaavan ilmeen, yrittää vaihtaa sen pikapikaa hymyksi ihan kun en olisi huomannut ja lähtee kiireellä kävelemään minua kohti. Koska olin tietysti varastamassa niitä satakiloisia kiinni naulattuja koneita ihan kahden sekunnin päästä. Ehdin onneksi ulos koko kaupasta ennen, mutta takaisin en mene.
Allekirjoitan tuon, että vituttaa kun vakioasiakkaan kohdalla tehdään sutta ja sekundaa! Käytin yhdessä vaiheessa huomattavan osan kuukausituloistani kauneudenhoitoon, joten kävin myös hoitolassa. Hoitolassa oltiin ensin ammattitaitoisen oloisia mutta muutamien käyntien jälkeen alkoikin "hups vaan": superherkälle iholle levitettiin normaalin ihon voide (se polttelu oli aivan kamalaa!), käsikarvojen poistossa otettiin suurpiirteisesti vaikka minulla on todella tummat ja pitkät karvat = näytti tyhmältä kun irtokarvoja oli siellä täällä hoidon jälkeen. Viimeisellä kerralla pyysin puristamaan nenästäni mustapäät samalla kun eräs aine vaikutti, hoitaja siis itse kysyi voisiko tehdä jotain ekstraa sillä aikaa. No, ehkä kaksi löysi sieltä ja homman piti olla sillä selvä. Hah! Kotona löysin useamman selkeästi näkyvän mustapään nenästäni heti...
Näistä tulee mieleen, että toivottavasti ihmiset oikeasti infoaa yrittäjiä siitä millaisia työntekijöitä heillä on palkkalistoillaan. Ihan hirveää jos myyjät välinpitämättömyyttän aiheuttaa hallaa työnantajansa bisneksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Mustissa ja Mirrissä ostamassa koirilleni uutta ruokaa. Koirat olivat siis syöneet samaa ruoka jo monta vuotta, joten tarvitsin luonnollisesti apua uuden ruuan valinnassa. Selailin mieheni kanssa erilaisia vaihtoehtoja läpi ja luimme monen kymmenen pakkauksen tuoteselosteet huolella läpi. Tähän meni joku 30 minuuttia. Sen jälkeen katselin jo ympärilleni etsien myyjää apuun, koska kukaan ei tullut lähellekkään edes kysymään, että tarvitsemmeko apua. Koko liike oli tyhjä asiakkaista ja puhuimme miehen kanssa aika isoon ääneen, koska yritimme saada jonkun edes huomaamaan meidät. Meni 5 minuuttia ja myyjä tulee kysymään, että tarvitsemmeko apua. No vihdoin saatiin apua ja uusi ruoka ostettua. Koko reissuun meni yhteensä tunti.
Olisin toki voinut mennä itsekkin kysymään apua, mutta aluksi koko myyjää ei edes näkynyt. Tuntui, että olimme miehen kanssa kahden koko kaupassa.. yleensä M&M:n myyjät ovat olleet todella ystävällisiä ja kysyneet heti, että tarvitsemmeko apua, mutta jostain syystä nyt ei.
Tätä tosiaan ihmettelen, koska kierreltiin siellä sen 30 minuuttia joten myyjä olisi edes kerran voinut tulla kysymään.
No ihan oma vikanne! Olisitte voineet heti kysyä apua itsekin! Kumma juttu kun toisinaan valitetaan ettei myyjät saa hyökätä kimppuun, mutta sitten valitetaan kun he eivät tule kyselemään. 😂😂😂 Mitä myyjien siis täytyy tehdä? Minä nimenomaan tykkään myyjistä, jotka antavat kaupassa katsella rauhassa ja auttavat sitten jos KYSYN jotain. Eli itse mieluummin kysyn jos tarvitsen apua.
Nimenomaan. Ja myyjillä on paljon muutakin vastuullaan kuin asiakkaiden vahtaaminen. Tietyssä vuorossa on vaan PAKKO purkaa kuormaa tai tehdä tilauksia tms. Ei mene mullakaan ihan paria minuuttia siihen kun raijaan niitä ruokasäkkejä paikoilleen ja silloin on kiva jos asiakas pyytää apua, minä kun en näe kaikkea vaikka haluaisin. Kassalla on myös kello jota soittaa....
Rakastan kirjastoja. Olin juuri muuttanut toiseen kaupunkiin ja tuohon aikaan portit jostain syystä hälyttivät jos puhui puhelimeen niiden läpi kulkien, vielä nykyäänkin lopetan puhelun vaikka vikaa ei enää ole. No joka tapauksessa, tiskin takana seisoi semmoinen hirveän vihaisen näköinen nainen joka tiuskaisi, että "yleensä aikuisilla on kortit ! "Kun kerroin haluavani kirjastokortin. Kun tarkerensin vaihtaneeni kaupunkia, vastaukseksi tuli tuhinaa. Poistuessani puhuin siskon kanssa puhelimessa, portit alkoivat huutaa ja nainen syöksyi ninjana perääni sekä tarrasi olkalaukkuuni. Olin mennä nurin, kun kiskaisi takaapäin rinnan poikki kulkevasta hihnasta! :O
Ohhoh, olen itse kirjaston työntekijä, enkä ikinä käyttäytyisi noin, eikä kukaan meistä!
Olen lopettanut kokonaan yhdessä vaateliikkeessä käynnin jo kymmenen vuotta sitten ainakin, koska siellä ei saa ikinä katsella ja sovitella rauhassa. Myyjä on koko ajan hihassa kiinni.
Suomen mestari kampaaja on kyllä eri maata kuin lapsia ja itseään tarjoava taka-aasikko korttelissa perässä ravaamassa.
Häkellyttävää kun töllöttää kohdettaan kilpailijan liikkeen ulkopuolella "nussimis" huiteluiden kera. Kyllä joku soveltuvuustesti pitäisi olla ettei hajottaisi itseään aivottomalla toiminnalla.
Asuin joskus reilu 10 vuotta sitten vanhemmassa talossa, jossa television antennipistokkeissa oli linjaliittimet. Yritin yhdestä sähkötarvikekaupasta kysyä linjaliitinjohtoa tai -adapteria, niin myyjä alkoi oikein aggressiivisesti väittää ettei mitään sellaisia ole olemassakaan. Totesi vielä että olen kyllä aika v*tun tyhmä kun yritän kytkeä televisiota puhelinpistokkeesseen.
Siihen liikkeeseen en kyllä ikinä mene. Lopulta löytyi yksi nettikauppa joka niitä myi, ja pääsin katsomaan televisiota.
Lisäys: Ja näköjään vasta toisella yrityksellä meni tämä viesti läpi. Myyjän kielenkäyttö oli sellaista ettei sitä saa edes tänne sensuroimatta kirjoittaa.
Ompun Superdryn liikkeessä on mahdoton saada asioitua ilman, että joutuu myyntiposmotuksen ja kyselyiden uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin mennä nurin, kun kiskaisi takaapäin rinnan poikki
Menikö niin pahasti poikki että kuppikoko putosi A:han?
Miesmyyjä oli limaisen oloinen, kyseli missä asun, kuinka kauan pysyn paikkakunnalla, ja kysyi millon tulen takas… no enpä enää mennyt siihen kauppaan..