Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
4841/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin linnamaan prismassa. Menin itsepalvelukassan kautta. 

Kassaa valvoo yksi myyjä.

Myyjän ilmeet olivat kuin manaaja elokuvasta pirun riivaamalla tytöllä.

Valitettavasti minulla ei ollut vihkivettä mukana.

Tää on muuten niin totta!! Siellä Linnainmaan Prismassa on ainakin yksi sellainen Karen joka kyylää kiukkuisesti kaikkia asiakkaita

Vierailija
4842/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mutta varakkaina pariskuntana oltiin ostamassa uutta autoa Espoossa, saatiin pyöriskellä ihan rauhassa keskenämme. Siirryimme toiseen autoliikkeeseen, jossa suunnilleen levitettiin punainen matto jalkojen juureen ja tehtiin sujuvasti kaupat. En voi käsittää kuinka yksinkertaisia nuo autoliikkeiden myyjät ovat ilmeisesti edelleenkin kun näitä juttuja lukee :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4843/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yhdellä kampaajalla käynnin, koska hän harjasi hiuksiani ihan liian lujaa, kampasi jopa otsaani, fööni poltti päänahkaani. Olen aika kovanahkainen päästäni. Nyt lähinnä naurattaa, mutta niin se vaan meni. :D

Vierailija
4844/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä. Kävin ostamassa ruokaa ja viivyin kaupassa ehkä 15 minuuttia. Parkkipate oli sillä aikaa laittanut lasiin 60 euron sakon, koska olin unohtanut parkkikiekon (en muista sitä aina laittaa, koska muiden kauppojen pihalla sillä ei ole niin väliä). Parkkialue oli melkein tyhjä, joten tilaa riitti kyllä kaikille.

Lidl ei suostunut korvaamaan, eivätkä edes pyytäneet anteeksi, vaikka parkkialue on Lidlin omistuksessa ja he ovat itse  palkanneet parkkipaten sinne sakottamaan.

Tämä on täysin törkeää ja anteeksiantamatonta. Lidl kehtaa sakottaa omia maksavia asiakkaitaan. En unohda tätä koskaan, enkä tietenkään käy enää lidlissä ja jossain vaiheessa tulen ottamaan sen 60 euroa takaisin.

Ehkä myös kusen niiden postilaatikkoon.

Sama täällä. Jos ihmiset yleisesti hyväksyy tällaisen sakotustoiminnan, niin sitten ihmisten ajatusmaailmassa ja yhteiskunnassa on vakavia ongelmia.

Vierailija
4845/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin asuntolainan ottamista ja kilpailutettiin pankkeja. Omasta pankistani OP:lta, jonka asiakas olin jo vuosia ollut, kysyttiin myös tarjous. Neuvottelutapaamisessa virkailija sai tietää, että minulla on Nordnetissa reilut 200 000 euroa, pääosin rahastoissa. Hän alkoi sitten selittää, että heidän pankissa nämä laina-asiat hoidetaan aina kokonaisasiakkuutena ja että lainan saamisen edellytyksenä olisi että siirtäisin nuo säästöt heille.

Sanoin, että en ole koskaan kuullut tuollaisesta säännöstä, ja että arvo-osuustilillä olevia rahastoja ei edes pysty siirtämään ilman, että ne myy Nordnetissa ja ostaa uudestaan pankissa. Se olisi kohdallani aiheuttanut n. 30 000 euroa veroseuraamuksia. Sanoin myös, että en halua ihan periaatteesta enää sijoittaa pankkini kautta, koska aiemmin toisessa pankissa sijoitusneuvoja kävi kyttäämässä salkkuani ja yritti suoramarkkinoida minulle pankin omia rahastoja (joissa oli reilusti huonompi tuottohistoria kuin omassa salkussani). En halua, että päivittäispankkini pääsee vahtaamaan reaaliajassa, miten ja mihin sijoitan. Plus pankin kautta rahastoihin sijoittaminen tekee pankin vaihtamisesta todella hankalaa.

Virkailija koitti siihen vielä selitellä, että kun heillä olisi tutkitusti markkinoiden edullisimmat kaupankäyntipalkkiot, ikään kuin se pyyhkisi tuon 30 tonnin verohaukkauksen pois. :D Kun pysyin ehdottomana, virkailijalta tuli sitten joku "no jos etenemme asiassa, niin voin selvittää josko me tämän kerran voisimme tehdä poikkeuksen" -selitys.

Otimme lainan toisesta pankista, jolle minun ei tarvinnut edes näyttää, mitä rahastoja Nordnet-salkkuni sisältää. Siirsin koko asiakkuuden sinne.

Vierailija
4846/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei näyttänyt tissejään vaikka pyysin

Vierailija
4847/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että saan joka paikasta vain huonoa palvelua. Jännitän muutenkin ihan hirveästi näitä tilanteita, mutta joitakin asioita on vaan pakko hoitaa, enkä voi täysin eristäytyäkään. Ymmärrän toki olevani ihminen, jota ei haluta asiakkaaksi. Olen autisminkirjolla, mutta käyttäydyn asiallisesti. Silti olen aina se silmätikuksi joutuva, enkä mielelläni puhu myyjien kanssa. Tällä viikollakin halusin katsella housuja kun sellaiset nyt tarvitsisin niin vihainen myyjä kysyi, että tarvitsenko apua. Ilmeisesti luuli, että olen joku epämääräinen tyyppi kun kaulus oli osin naamani peittona ja jalassa oli rähjäiset housut, joiden tilalle tarvitsen ne uudet. En nyt muista, että oliko päässäni vielä kuulokkeet.

Vierailija
4848/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lähikaupassa ja ostin muiden ruokatarvikkeiden lisäksi pullon Fantaa. Kassalle tullessa myyjä kysyi että onko minulla krapula. Sanoin että ei ole. Myyjä sitten tokaisi, että myönnä pois vain, ihan selvä juoppohan sinä olet, naamasta sen näkee. Olin tuohon aikaan vakavasti sairas (kalpea, tummat silmänaluset, nopeasti kuihtunut) joten vastasin ettei ole sopivaa kommentoida asiakkaiden ulkonäköä. Myyjä suuttui eikä suostunut antamaan minulle kuittia tai ostamaani muovikassia ja huusi vielä perään että hänellehän eivät mitkään v i t u n juopot auo päätään.

Kuullostaa Tampereen Härmälän K-marketin kauppiattarelta. Teki itse muutaman virheen ja anteeksipyynnön sijaan räyhäsi mulle.

Vierailija
4849/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupat jotka pitävät itsepalvelukassoja 

Vierailija
4850/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx krt psk NS palvelua riittää,äänestää kannattaa jaloillaan.

Vierailija
4851/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustavat yritystä mutta täysin henkilöstä ja kemioista kiinni miten asiakas kohdataan.

Vierailija
4852/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että saan joka paikasta vain huonoa palvelua. Jännitän muutenkin ihan hirveästi näitä tilanteita, mutta joitakin asioita on vaan pakko hoitaa, enkä voi täysin eristäytyäkään. Ymmärrän toki olevani ihminen, jota ei haluta asiakkaaksi. Olen autisminkirjolla, mutta käyttäydyn asiallisesti. Silti olen aina se silmätikuksi joutuva, enkä mielelläni puhu myyjien kanssa. Tällä viikollakin halusin katsella housuja kun sellaiset nyt tarvitsisin niin vihainen myyjä kysyi, että tarvitsenko apua. Ilmeisesti luuli, että olen joku epämääräinen tyyppi kun kaulus oli osin naamani peittona ja jalassa oli rähjäiset housut, joiden tilalle tarvitsen ne uudet. En nyt muista, että oliko päässäni vielä kuulokkeet.

Täällä toinen neurokirjolainen (ei autismi, mutta mm. Ocd). Olen mielestäni hyväkäytöksinen, tunnen etiketin ja käyttäydyn rauhallisesti. Joskus vastaan tuleekin todella miellyttäviä myyjiä, proviisoreita ym., silloin asiointi sujuu kuin tanssi ja kun molemmat kommunikoivat samalla tasolla, käynnistä jää hyvä fiilis! Mutta...

..ihan liian usein se kokemus on sellainen, että koen itseni asiakkaana huonommaksi kuin muut. (Myönnän että olen hieman homssuinen, mutta sentään käyn suihkussa, harjaan tukkani sekä pukeudun puhtaisiin vaatteisiin asioille lähtiessä.) Jos menen myymälään sisään yhtenä kolmesta asiakkaasta, myyjä tervehtii kahta muuta muttei minua. Tai jos odotan palvelua, minut skipataan helposti vaikka olen ihan oikeassa paikassa. Mielestäni puhun selkeästi ja kuvailevasti, mutta naama toisensa jälkeen menee mutruun ja ihmetellään, mitä toi oikein etsii. 

Vierailija
4853/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoilla mukamas kovakin myyntimies houkutteli asiakkaita huutelemalla mainoslauseita. Menin kojun eteen ja ns. tartuin syöttiin kokeeksi, kehuen tuotteiden ulkonäköä. Myyntimies meni tästä ihan jumiin, vastaten vain "juu" hiljaisella äänellä takaisin. :D Huutelu ja mukarempseä käytös loppui siihen, murrekin katosi jonnekin. 

Vierailija
4854/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pancho Villa, Rosso ja ABC - ihmisravinnoksi kelpaamatonta pöperöä ja surkeaan laatuun nähden karmeat hinnat.

Mun kaveri oli kesätöissä Rossossa ja olisi saanut ostaa ruokaa puoleen hintaan mutta ei ostanut kun oli nähnyt mitä keittiössä tapahtui...

Vierailija
4855/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin SOK:n ruokakauppoja, syynä pienten lähiruokaa tuottavien yritysten huono kohtelu, syrjiminen hyllysijoittelussa sekä COOP-tuotteiden suosiminen/ylivalta hyllymetreissä

Vierailija
4856/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja laittoi väriä, vaikka kielsin. 

Vierailija
4857/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki, erään lähiön Prisma - likainen, haiseva ja kaksi eläkeläiskassaa naama norsunv*tulla kettuilemassa. Ei enää koskaan! Tämän naapurissa oleva etninen: likainen, yrtit ja hedelmät vanhoja, muutkin tavarat mitä sattuu, feta- ym. tuotteet hävinneet valikoimista, lihamestari röökaa jatkuvasti ulko-ovella, yöks. Ei tännekään enää koskaan.

Onneksi Liiteri ja lukuisat muut etniset ovat siistejä ja puhtaita!

Vierailija
4858/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin aloitti juuri uusi urheiluvaatekauppias. Somessa hyväntuulinen ja hymyilevä kauppias toivottaa kaikki tervetulleiksi "vaikka vaan katselemaan". No, minähän menin. 

Tervehdyksen sain, mutta hymyä en ja kauppias vaikutti muutenkin kylmäkiskoiselta. Olisi halunnut myydä jotain, mutta jätti lopulta katselemaan rauhassa...ja meni kassatytön luokse huokailemaan kauppaan liittyviä huoliaan. Sen viiden minuutin aikana mitä kiertelin, kuulin vähän liikaa omaan makuuni. Kun poistuin ja yritin ottaa katsekontaktia sanoakseni heipat (tyhjä myymälä btw), niin kauppias oli liian syventynyt juttuunsa kassan kanssa. 

Joo, myyntityö on lähinnä mielikuvien luomista: mutta ne mielikuvat pitää myös säilyttää, jos haluaa asiakkaita. 

Vierailija
4859/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin parturilla käynnin kun parturi nainen ei enää pidä sen persettä korostavia legginsejä.

Vierailija
4860/4975 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porilainen huonekaluliike, pitkälti toistakymmentä vuotta sitten. Ostin kotimaisen sohvapöydän, puinen runko ja lasilevy keskellä. Oli paketissa osina, eikä siinä mitään, osaan kyllä kokoilla huonekaluja. Mutta vaikka kuinka olisin sovitellut, en saanut puista runkoa koottua niin, että lasilevy olisi mahtunut kehikon sisään. Aikani yritin ja soitin sitten liikkeeseen ja kerroin, että osissa on jotain vikaa. Puhelimeen vastasi sama tyyppi, jolta pöydän kävin alunperin ostamassa. Tyyppi oli myös paikan omistaja. Nauroi pilkallisesti puhelimessa ja sanoi tympääntyneesti, että 'no tuo tänne sitten, niin minä kokoan sen itse'. Vein pöydän liikeeseen ja jätin sinne. Iltapäivällä tuli puhelu ja äänensävy oli ihan toinen. Tyyppi totesi, että pöydässä on jotain vikaa ja he ovat tilanneet uuden tehtaalta. Uusi tulee valmiiksi koottuna ja tehdas kuulemma ilmoitti, että jatkossa pöydät lähetetään tehtaalta vain koottuna. No sain pöytäni koottuna takaisin, mutta harmitti todella paljon, etten kommentoinut tälle pösilölle, että ai et sitten saanut koottua. 

Toinen kerta, sama liike (joo, nuorena ei ota kerrasta opiksi..:D). Menin etsimään lipastoa eteiseen. Yritin löytää lipaston, jossa olisi kestävä päällinen, kun eteisessä sen päälle heitetään yhtä sun toista. Siellä oli miesmyyjä, joka tarjosi maalattua mäntylipastoa. Sanoin, että muuten kiva lipasto, mutta kun on mäntyä. Myyjä siihen, että mäntyhän on yksi  kovimpia puulajeja. No huhhuh, ei todellakaan ole. En tiedä yrittikö kusettaa vai oliko noin pihalla. Vaikea uskoa että ei tuon vertaa tietäisi, varsinkin jos on töissä huonekaluliikkeessä.

No joo, nuorena naisena sai kaupantekotilanteissa helposti huonoa kohtelua ja monesti yritettiin kusettaa. Nyt kun ei ole enää nuori, niin kusetuksen yrittämiseen riittää se, että on nainen :D Mutta nyt riittää yksi huono kokemus ja homma loppuu siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi