Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Lopetin erässä pubissa käymisen, koska jouduin ongelmiin siellä käyvien kanta-asiakkaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Monen vuoden jälkeen entinen hyvä hammasläkärini oli palannut kaupunkiin ja avannut oman hammasaseman. Varasin ajan tarkastukseen. Hammashoitaja istutti tuoliin ja kohta hammaslääkäri (mies) saapui. Vaikka hänellä oli kumihanskat kädessä, niin kädet haisi kuselta. En mennyt takaisin enää koskaan.
Huh huh, tuopa kusijuttu oli pahempi kuin oma kokemukseni - siinä hammashoitajan (nainen) kädet haisi aivan kauheelta röökiltä ja sormet olivat aivan keltaiset ja pinttyneet tupakasta. Meinasi siinäkin yrjöt tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂
Vähän fiksumpi palkattu myyjäkin omaa sitä pelisilmää ja esim keskustelee yrittäjän kanssa, jos on niin, että työaika ei riitä työtehtävien hoitamiseen. Ja kyllä on yrittäjältä hölmöä myös, jos laittaa työntekijän työajan loppumaan siihen kellonlyömään, kun loppuu aukiolokin. Itse olen ollut töissä paikoissa ja myös työnantajana niin, että jos aukiolo loppuu klo21, vikan työntekijän vuoro loppuu vasta klo21.15 tai jos pitää vielä esim imuroida liike asiakkaiden jälkeen, niin klo21.30.
Miten se myyjä ehtii siivota sitä kahvilaa, jos pitää palvella jokainen ovenraosta päätään työntävä Matti myöhäinenkin palvella.
Ei mulle ainakaan ole asiakkaana vaikeuksia ymmärtää, että kun sulkemisaika on mennyt, niin liike on kiinni. Oma vika, jos en tullut ajoissa.Kun ei niitä mattimyöhäisiä tule joka ilta :D Ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Niin kyllä siinä tilanteessa voi joustaa, vaikka sitten jättää sen imuroinnin vähän pintapuolisemmaksi, jos ei muutamaa minuuttia yli voi olla töissä. Näistä kommenteista näkee, että hyvä asiakaspalvelu on todella vaikea monelle suomalaiselle ymmärtää. Ja vaikeata on näköjään myös ymmärtää, että se on työntekijänkin palkka kiinni niistä pysyvistä asiakassuhteista, eli on työntekijänkin etu, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Kerro missä olet töissä, niin voin sinne tulla hengailemaan työaikasi ulkopuolella, kun se joustaminen ja mattimyöhäiset eivät niin ahdista. 😊 Kyllä minäkin teen työni 100% hyvin, mutta arvostan myös vapaa-aikani aika korkealle, eli omalla ajalla ei töitä minkään kellonaikoja osaamattomien haahuilijoiden takia.
Missaat kyllä pointin kovaa ja korkealta. Kyse ei ole hengareista, vaan todella harvoin tapahtuvista keisseistä. Ja niitä työtehtäviä voi ja pitääkin priorisoida: Asiakaspalvelu on ensisijaista, se että onko esim kassa yhtenä iltana vuodessa laskettu vähän nopeammin tai imuroitu vähän vähemmän toissijaista. Jos jos jonain päivänä menee 2min yli työaika niin voihan noista pitää kirjaa vaika sopia että tulee jonain päivänä pari minuuttia myöhmemin töihin. En usko että kukaan työnantaja tuosta naputtaisi, jos työntekijä selittää tilanteen.
Ei ole mitään takeita, että sulkemisajan jälkeen saapuvilla asiakkailla menisi vain se 2min, jos "ihan nopeasti vain nappaavat jotain mukaansa", jos sitten käykin niin, että ensin he valikoivat hartaasti, mitä ottaisivat, sitten alkaa kolikoiden laskeskelu, kun ei voikaan maksaa kortilla, sitten lapsi sanoo, että on pissahätä ja äiti olettaa, että kai nyt lapsi voi nopeasti käydä vielä vessassa, kun kerran ovat liikkeessä, ja niin edelleen. Sillä työntekijällä voi olla vaikkapa kiire viimeiseen bussiin vuoronsa jälkeen.
Juuri näin. Koskaan ei tiedä onko se viipyilevän asiakkaan hetki oikeasti 2 min, vai puoli tuntia.
Tämä on niiin opittu kantapään kautta asiakaspalvelussa, enkä enää jousta näissä asioissa sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
DNA tekee samaa. Never again!
Laskut kannattaa tilata verkkopankkiin, sieltä ne on helpoin maksaakin. Tai sitten suoraan kortilta veloitettavaksi. Pitää ymmärtää, ettei sähköposti ole luotettava viestiväline.
Starbucksissa kävin tasan kerran, otin suolaista, makeaa ja kahvin ja kaikki maistui tosi pahalta, pelkältä väri-/ makeutusaineelta ja maksoi silti parikymppiä, en mene uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Starbucksissa kävin tasan kerran, otin suolaista, makeaa ja kahvin ja kaikki maistui tosi pahalta, pelkältä väri-/ makeutusaineelta ja maksoi silti parikymppiä, en mene uusiksi.
Nyt ollaan jännän äärellä
Et varmaankaan ole se Helsingissä asuva, joka testaa aina uusia ruokapaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa eräs lounas ravintola. Kassahenkilönä toimiva nainen oli niin ilkeän tyly etten koskaan mene uudestaan. Ruuassa ei ollut mitään vikaa
Mikä paikka mahtoi olla kyseessä?
minuakin kiinnostaa mikä paikka on kyseessä....
Vierailija kirjoitti:
Erääseen kukkakauppaan en mene enää ikinä.
Olin tilannut neljä kukka-asetelmaa mummoni hautajaisiin. Kukkien oli erittäin tärkeä olla keltaisia, koska se oli mummoni lempi väri ja hän aina poimi keltaisia kukkia meille lapsenlapsille ja muutenkin keltainen näkyi hänen elämässään esim. sistuksessa jne. Olin tämän ihan selkeästi ilmoittanut, mutta kukat nähdessäni ne olivatkin punaisia. Menin ihan suoraan valittamaan asiasta, mutta he eivät kuulemma voi asialle mitään. Olin muka halunnut punaisia kukkia! En sitten jaksanut vääntää asiasta enempää ja jätin maksamatta, koska ne eivät olleet mitä tilasin.Sanoin tästä muutamalle kaverille ja heillekkin on tullut väärän värisiä kukkia (esim. yksi oli tilannut violetteja niin tulikin valkoisia)
Tästä muistan, kuinka joitakin vuosia sitten tilasin erään läheiseni hautajaisiin kukka-asetelman. Sain katsella kansiosta erilaisia malleja ja tilasinkin yhden mallin sillä erotuksella, että siinä ei olisi kummallisia kukkatupsuja rikkomassa muuten linjakasta mallia.
Hautajaispäivän aamuna lapsi oli känkkäränkkänä ja jäin autoon lapsen kanssa, kun mies kävi hakemassa ja maksamassa kukka-asetelman, jonka hän asetteli auton takakonttiin. Näin vasta hautajaisissa kukka-asetelman - ja tietenkin siinä oli ne kukkatupsut, jotka olin pyytänyt jättämään pois. Liian myöhäistä valittaa, kun olin jo hautajaisissa eri paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin eräässä kampaamossa käynnin, koska kampaaja leikkasi kerran hiukseni niin epätasaisesti, että päädyin jo viikon päästä uudelleen kampaajalle. Tosin tällä kertaa eri paikkaan.
Mie jouduin kerran vetää kaljuks, kun tuli valittua täysin väärä leikkaus. Sata lasissa fillarilla himaan ja partakoneella veks viimesetki ettei kukaa nää. Oli sen jälkeen paskalle ratanalippikselle käyttöä. Muuten ei ois ollu. Parempi olis ollu kun olis vaa korjannu leikkausta niin kauan, että vimonenki hius olis poissa ja katella parturin ilmettä ja toistaa ihan hyvä tästä tuli.
Viimeseen kymmeneen vuoteen en ole parturia tarvinnu. Kerran on otettu niskavillat pois ku kutitti mut sitä ei kukaan tajunnu. Olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen vuoden jälkeen entinen hyvä hammasläkärini oli palannut kaupunkiin ja avannut oman hammasaseman. Varasin ajan tarkastukseen. Hammashoitaja istutti tuoliin ja kohta hammaslääkäri (mies) saapui. Vaikka hänellä oli kumihanskat kädessä, niin kädet haisi kuselta. En mennyt takaisin enää koskaan.
Huh huh, tuopa kusijuttu oli pahempi kuin oma kokemukseni - siinä hammashoitajan (nainen) kädet haisi aivan kauheelta röökiltä ja sormet olivat aivan keltaiset ja pinttyneet tupakasta. Meinasi siinäkin yrjöt tulla.
Meillä 70-luvulla pikkupaikkakunnalla oli tällainen tupakkahammaslääkäri. Ei ollut vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
Ei vittu mikä idiootti :DDDDD voin kertoa pikaruokalatyöntekijänä että ihan oma moka jos et osaa mennä ajoissa paikalle. Huhhuh
Voin kuvitella miten kyseinen mattimyöhänen sujauttaa päänsä sieltä oven takaa, ja samalla myyjä ajattelee että "voi perkele olisi pitänyt kunnolla sulkea tuo ovi"
Ja monesti on myyjällä ollut pitkä rasittava päivä kaikenmaailman vinkujien ja alennusten hinkujien kanssa, ja ihanaa kun päivä on ohi. Sitten vielä se yks palikka haluaa after hours-donitseja.
t. myyjä kahviossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjä on vaan ihan eri asia kuin palkattu myyjä. Ehkä se Arnoldsin työntekijä ei saa enää palkkaa sulkemisajan jälkeen, menee nopeasti taas 5 minuuttia kun laitat donitsit pussiin, keksit paikan huomenna tilitettäville rahoille ja kirjoitat lapun ym. Jokaisessa kaupassa/kahvilassa missä minä olen ollut on työnantaja ollut liian pihi pidentämään työaikaa yli aukioloaikojen 😂
Vähän fiksumpi palkattu myyjäkin omaa sitä pelisilmää ja esim keskustelee yrittäjän kanssa, jos on niin, että työaika ei riitä työtehtävien hoitamiseen. Ja kyllä on yrittäjältä hölmöä myös, jos laittaa työntekijän työajan loppumaan siihen kellonlyömään, kun loppuu aukiolokin. Itse olen ollut töissä paikoissa ja myös työnantajana niin, että jos aukiolo loppuu klo21, vikan työntekijän vuoro loppuu vasta klo21.15 tai jos pitää vielä esim imuroida liike asiakkaiden jälkeen, niin klo21.30.
Miten se myyjä ehtii siivota sitä kahvilaa, jos pitää palvella jokainen ovenraosta päätään työntävä Matti myöhäinenkin palvella.
Ei mulle ainakaan ole asiakkaana vaikeuksia ymmärtää, että kun sulkemisaika on mennyt, niin liike on kiinni. Oma vika, jos en tullut ajoissa.Kun ei niitä mattimyöhäisiä tule joka ilta :D Ehkä kerran 1-2 kuukaudessa. Niin kyllä siinä tilanteessa voi joustaa, vaikka sitten jättää sen imuroinnin vähän pintapuolisemmaksi, jos ei muutamaa minuuttia yli voi olla töissä. Näistä kommenteista näkee, että hyvä asiakaspalvelu on todella vaikea monelle suomalaiselle ymmärtää. Ja vaikeata on näköjään myös ymmärtää, että se on työntekijänkin palkka kiinni niistä pysyvistä asiakassuhteista, eli on työntekijänkin etu, että asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Kerro missä olet töissä, niin voin sinne tulla hengailemaan työaikasi ulkopuolella, kun se joustaminen ja mattimyöhäiset eivät niin ahdista. 😊 Kyllä minäkin teen työni 100% hyvin, mutta arvostan myös vapaa-aikani aika korkealle, eli omalla ajalla ei töitä minkään kellonaikoja osaamattomien haahuilijoiden takia.
Missaat kyllä pointin kovaa ja korkealta. Kyse ei ole hengareista, vaan todella harvoin tapahtuvista keisseistä. Ja niitä työtehtäviä voi ja pitääkin priorisoida: Asiakaspalvelu on ensisijaista, se että onko esim kassa yhtenä iltana vuodessa laskettu vähän nopeammin tai imuroitu vähän vähemmän toissijaista. Jos jos jonain päivänä menee 2min yli työaika niin voihan noista pitää kirjaa vaika sopia että tulee jonain päivänä pari minuuttia myöhmemin töihin. En usko että kukaan työnantaja tuosta naputtaisi, jos työntekijä selittää tilanteen.
Ei ole mitään takeita, että sulkemisajan jälkeen saapuvilla asiakkailla menisi vain se 2min, jos "ihan nopeasti vain nappaavat jotain mukaansa", jos sitten käykin niin, että ensin he valikoivat hartaasti, mitä ottaisivat, sitten alkaa kolikoiden laskeskelu, kun ei voikaan maksaa kortilla, sitten lapsi sanoo, että on pissahätä ja äiti olettaa, että kai nyt lapsi voi nopeasti käydä vielä vessassa, kun kerran ovat liikkeessä, ja niin edelleen. Sillä työntekijällä voi olla vaikkapa kiire viimeiseen bussiin vuoronsa jälkeen.
Juuri näin. Koskaan ei tiedä onko se viipyilevän asiakkaan hetki oikeasti 2 min, vai puoli tuntia.
Tämä on niiin opittu kantapään kautta asiakaspalvelussa, enkä enää jousta näissä asioissa sen vuoksi.
OOt itsekäs p..ska..annat pienen lapsen p..koa housuihinsa
Sulla ei varmaan oo lapsia?lapsi ei pysty pidättämään kuten aikuinen...hhh... vaikka oletkin selvästi mielenvikainen, niin vastaan silti.
Jos olen töissä, ovet sulkeneena, valot sammuttaneena, niin todellakin saa lapsi paskoa housuunsa siellä oven toisella puolella, ihan sama miten paljon vanhemmat paukuttaisivat ovea.
Sama pätee aikuisiin.
???????
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin käymästä Picnic-kahvilassa, koska sain sieltä kolme kertaa väärän leivän mukaan. Turhauttavaa aina lähteä vaihtamaan sitä syömäkelpoiseen ja käyttää lounastauosta leijonanosa näin. Eivät koskaan edes pahoitelleet, bimbo myyjä vain sanoi oho, ja antoi oikean leivän tilalle.
Eikä, mä olen yhden kerran käynyt Picnicissä (Kampissa) ja sain väärän leivän. Vaikka ymmärrän että vahinkoja sattuu, siitäkin jäi vähän tympeä fiilis kun muistaakseni pitkän jonon takia en viitsinyt ruveta vaihtamaan.
Voiko kolme kertaa olla edes huolimattomuutta vai onko jo välinpitämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erääseen kukkakauppaan en mene enää ikinä.
Olin tilannut neljä kukka-asetelmaa mummoni hautajaisiin. Kukkien oli erittäin tärkeä olla keltaisia, koska se oli mummoni lempi väri ja hän aina poimi keltaisia kukkia meille lapsenlapsille ja muutenkin keltainen näkyi hänen elämässään esim. sistuksessa jne. Olin tämän ihan selkeästi ilmoittanut, mutta kukat nähdessäni ne olivatkin punaisia. Menin ihan suoraan valittamaan asiasta, mutta he eivät kuulemma voi asialle mitään. Olin muka halunnut punaisia kukkia! En sitten jaksanut vääntää asiasta enempää ja jätin maksamatta, koska ne eivät olleet mitä tilasin.Sanoin tästä muutamalle kaverille ja heillekkin on tullut väärän värisiä kukkia (esim. yksi oli tilannut violetteja niin tulikin valkoisia)
Tästä muistan, kuinka joitakin vuosia sitten tilasin erään läheiseni hautajaisiin kukka-asetelman. Sain katsella kansiosta erilaisia malleja ja tilasinkin yhden mallin sillä erotuksella, että siinä ei olisi kummallisia kukkatupsuja rikkomassa muuten linjakasta mallia.
Hautajaispäivän aamuna lapsi oli känkkäränkkänä ja jäin autoon lapsen kanssa, kun mies kävi hakemassa ja maksamassa kukka-asetelman, jonka hän asetteli auton takakonttiin. Näin vasta hautajaisissa kukka-asetelman - ja tietenkin siinä oli ne kukkatupsut, jotka olin pyytänyt jättämään pois. Liian myöhäistä valittaa, kun olin jo hautajaisissa eri paikkakunnalla.
Olisit nyppinyt ne tupsut irti siitä kimpusta....
Kaikki kaupat, joissa myyjät käyvät päälle eivätkä anna katsella rauhassa edes ensimmäisen pyynnön jälkeen. Näitä on aina vain enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Stockmannilla käymisen sen jälkeen, kun siviilivartija seurasi minua viereiseen vaatekauppaan ja suureen ääneen syytti minua varastamisesta. Hän vei minut sitten Stockan takahuoneeseen tutkittavaksi. Kävin sinä päivänä junaa odotellessa Stockan meikkiosastolla katsomassa eräitä uutuushuulipunia, mallailin paria tester-puikkoa ihoani vasten peilin edessä ja totesin ettei sävyt olleetkaan oikein sopivat. Siirryin siitä läheiseen vaateliikkeeseen, jos sieltä olisi löytänyt jotain ostettavaa.
Olin siellä takahuoneessa tutkittavana aika pitkään ja jouduin riisuutumaan osittain. Reppu ja siellä olleet matkavaatteet, mm. alusvaatteet ja matkakosmetiikka (halpoja ja selvästi käytettyjä marketti-ihonhoitotuotteita) syynättiin tarkkaan ja kaikesta kysyttiin, että mistä oikein olen ostanut ne. Lopulta se vartijakin tajusi etten ollut todellakaan varastanut mitään ja pääsin pois. (Kuka edes varastaisi jonkun huulipunan testerin???). Myöhästyin siitä junasta tietysti ja piti ostaa uusi lippu junaan, joka lähti vasta pari tuntia myöhemmin. Kirjoitin asiasta heidän asiakaspalveluun aika ytimekkään palautteen ja vastaukseksi sain vain pahoittelut.
Tapahtui kymmenisen vuotta sitten Tampereella ja vieläkin ketuttaa. Harmittaa etten silloin hiljaisena opiskelijatyttönä mennyt heti suoraan sinne tavaratalon asiakaspalveluun ja vaatinut vähintään korvausta siitä junalipusta. Vieläkin vähän ahdistaa käydä kaupoissa, sillä olin silloinkin ihan siististi pukeutunut tavan tallaaja, enkä vaan tajua minkä takia he luulivat että olisin varastanut jotain.
Huvittaa sinunlaiset MINULLA ON OIKEUS ja MINÄ VAADIN -valittajat, kaikkien asiakaspalvelijoiden iänikuiset riesat! Myöhästyit junasta, ikävää sinänsä, mutta vartijat tekivät vain työnsä. Jos heillä oli syytä epäillä sinun varastaneen jotain niin silloin heillä oli täysi oikeus sinut tarkistaa.
Ja harmittaa ettet marssinut asiakaspalveluun :D Luuletko että siellä olisi kassalipas auennut ja olisit saanut riihikuivaa mielipahasta? Eiköhän kuitenkin korvausyynnöt tehdä aina kirjallisena, niin kuin teitkin. Tällä kertaa korvausta ei myönnetty. Kypsy siihen.
Haistan sinä paska tuossa leimattiin ihminen rikolliseksi ja vartiat sun muut mokasivat työssään piste. Eikä siinä ole idiootillekkaan mitään epäselvää.
Mun aspakokemuksen mukaan kovimmat oikeuksistaan valittajat ovat niitä joilla on pahat mielessä.
Se on muuten vartija eikä vartia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärä, mikä naamassani on , mutta jokin saa ihmiset ärsyyntymään minuun ja kohtelemaan vihamielisesti ilman syytä :( Näin on ollut ylä-asteelta asti. Olen iloinen, kohtelias ja pukeudun aivan tavallisesti, eli ainoa vaihtoehto on jokin naamassani on kuin punainen vaate härille :O
Teini-ikäisenä olin jälki-istunnossa ilman syytä ja aikusena taas minut on poistettu kaupasta ja baarista ilman syytä, viety kaupan takahuoneeseen tutkittavaksi ilman syytä, olen saanut porttikieltoja ilman syytä. Ja kun yritän rauhallisesti, ääntä nostamatta kysellä selitystä pahennan vain tilannettani!
Esim. kerran olin satamassa musiikkitapahtumassa kuuntelemassa Kaija Koota, seisoin hiljaa paikallani ja nyökyttelin musiikin mukana kun äkkiä järkkäsi tuli ja raahasi minut alueelta ulos. Sama tapahtui eräässä baarissa kun olin menossa vessaan, portsari tuli nakkamaan pihalle ja kun ystäväni koettivat kysellä syytä tähän poistamiseen, saimme kaikki porttikiellon ! Olimme pelanneet Kimbleä ja juoneet siidereitä rauhassa, kukaan ei ollut mitenkään aiheuttanut häiriötä ja olimme lisäksi ainoa asiakkaat...
Nyt olen 32v ja alkaa huumori loppua. Mikä hemmetti minussa on vikana?!
Ääsburgers ei maistu kellekkään
Oltiin ostamassa esikoiselle vaunuja, löydettiinkin kauniit ja käytännölliset, maksoivat tonnin. Kaupan omistaja antoi oston yhteydessä minulle pahvisen leimakortin, johon löi isosta ostoksesta kertyneet pari leimaa. Viiden leiman jälkeen olisi sitten saanut jonkun alennuksen. Muutaman viikon päästä olimme taas samassa liikkeessä etsimässä tulevalle vauvalle turvakaukaloa, samalla kun noudimme aiemmin ostamamme vaunut (ne piti tilata jostain ja toimitus kesti muutaman viikon). Löysimme taas mieleisen, lisäksi ostimme telakan. Maksutilanteessa etsin leimakorttia kukkarostani sitä kuitenkaan löytämättä. Näytin omistajalle vaunujen ostokuittia ja kysyin josko voisin saada uuden leimakortin johon yhdistettäisiin nämä kaksi isoa ostosta. Omistaja tokaisi tähän, että ”kuules rouva, ne pahvikortit maksavat minulle rahaa ja jos omaa huolimattomuuttasi kortin hävität niin joudut sitten vaan olemaan ilman”. Aika lähellä oli etten perunut koko kauppaa, sen jälkeen en ole liikkeessä asioinut kertaakaan. Kannoimme liikkeeseen 1400 euroa rahaa ja tyyppi kehtaa urputtaa jostain pahviläpyskästä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kaupat, joissa myyjät käyvät päälle eivätkä anna katsella rauhassa edes ensimmäisen pyynnön jälkeen. Näitä on aina vain enemmän.
laita pari esimerkkiä..boikotoin jo Vilaa
Tokmann on tosi hyvä..kukaan ei oo koskaan sanonut mulle mitään , kun meikkaan itseäni testereillä
Kuuluin vuosikymmeniä Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon ja olin hyvä asiakas ts ostin paljon.
Jouduin kerran soittamaan jonkun mokansa vuoksi heille.
Akka laittoi luurin hetkeksi syrjään ja kailotti ihan tarkoituksella, että kuulin työkaverilleen : " Tulepas kuuntelemaan, kuinka ksuhean ruma ääni tällä naisella on"!!!
Siihen loppui se jäsenyys.