Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Huono tai töykeä palvelu riittää siihen, että en välttämättä käy jossain liikkeessä tai ravintolassa toista kertaa. Vastaavasti hyvää palvelua saadessani maksan mielelläni vaikka hiukan korkeampaa hintaa. On hienoa löytää liikkeitä, joissa saa aina mukavaa palvelua ja sellaisissa käyn mielelläni useamminkin.
Kukkakauppa. Omistajan räkyttävä koira meinasi käydä lapseni jalkaan hampaillaan kiinni. Koira siis oleili takahuoneessa ja reagoi näin, kun oven äänisummerista tms tuli ääni oven avauduttua. Käännyimme takaisin ulos, enkä ole sinne sen jälkeen mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Mikset voi vaan sanoa, että "on ollut kiireinen päivä, kiva kun pääsin nyt tänne että saan istua hetken hiljaa rauhassa ja olla vaan".
Omalla kohdalla kampaajat on kyllä lopettaneet juttelun, kun olen johokin asiaan ensin lyhytsanaisesti vastanut, enkä ole itse jatkanut keskustelua. Monikin siis.
Siksi, että siellä oli aina idioottimainen, kiroileva, kouluttamaton eläkeläinen, jonka juttuja ei pystynyt kuuntelemaan. Siellä oli myös muita tyhmiä eläkeläisiä, jotka käyttäytyivät kuin omistaisivat paikan.
Kuuluin vuosikymmeniä Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon ja olin hyvä asiakas ts ostin paljon.
Jouduin kerran soittamaan jonkun mokansa vuoksi heille.
Akka laittoi luurin hetkeksi syrjään ja kailotti ihan tarkoituksella, että kuulin työkaverilleen : " Tulepas kuuntelemaan, kuinka ksuhean ruma ääni tällä naisella on"!!!
Siihen loppui se jäsenyys.
Mies käytti pehkotukkaisen poikamme parturissa. Lopputuloksesta ei lainkaan huomannut, että parturissa oli käyty. Mummikin ihmetteli, että ettekö nyt vieläkään ole vieneet lasta parturiin. Tein reklamaation ja saimme uuden leikkauksen ja pojan naaman taas näkyviin. Silti siinä kävi niin, että lakkasimme siellä asioimasta, kun koko juttu tuntui niin älyttömältä. Tukassa kun ei tosiaan ollut mielestäni mitään eroa lähtötilanteeseen, joten parturin järjenjuoksusta jäi vakava epäilys.
Vierailija kirjoitti:
Aloin vältellä Emotionissa käyntiä, koska myyjät kävivät ilmeisesti jonkin koulutuksen, jossa painotettiin, että pitää aina hyökätä asiakkaan kimppuun. Kun myyjiä on yleensä useita paikalla, saa olla koko ajan selittämässä, että katselen vaan. Viime aikoina olen taas uskaltautunut käymään ja ihan kuin pahin palvelualttius olisi jo onneksi hävinnyt. Minä haluan olla rauhassa ja jos se ei onnistu, en mene kauppaan.
Joo, siellä voi myös joku kytätä, että vaikka Helena olisi kysynyt, että tarvitko jotain niin 20 metrin päässä Jaanan on myös otettava kontaktia, tai tulee sanomista.
Minua ärsytti Emotionissa, kun kävelin sinne kysymään tuotetta ja myyjä suositteli minulle hyvää tuotetta, jonka ostinkin. Kassalla hän kuitenkin alkoi lässyttämään "uusista ihanista huulimeikkisävyistä" (ilmeisesti koska heidän on pakko lisämyydä). Että vitutti kun olin kuitenkin maksava asiakas jo siinä vaiheessa ja olin tyytyväinen palveluun, myyjä tavallaan pilasi tapahtuman täysin väkinäisellä myyntipuheella kaiken lopuksi.
Pyysin kampaajalta sentin, parin tasausta ja samassa oli takaa lähtenyt yli 20cm. Kasvatin pitkää tukkaa ja kyllä vitutti. Lopetin kyseisessä liikkeessä asioinnin mutta mies jatkoi. Omistaja kertoi miehelleni että kampaaja sai lähtöpassit hyvin pian tapaukseni jälkeen.
Jotkut apteekit ovat sellaisia, että niissä on kahden tai kolmen farmaseutin muuri odottamassa parin metrin päässä sisäänkäynnistä. Kun olet saanut hätnäppää oven auki, hyökkää jo ensimmäinen iholle kiinni "tarttetko apua"-mantransa kanssa. No v1tTu en, ihan ajattelin itse hakea paketin maitohappobakteereita hyllystä. Todella ärsyttävää ja vaivaannuttavaa. Pari pahinta apteekkia boikotissa tuon takia, esim. Rovaniemen Ilopilleri.
Vierailija kirjoitti:
Erään kaupan hälyttimet piippasivat maksetuista ostoksista. Myyjä unohti poistaa hälyttimet. Ei edes anteeksi pyytäneet. En käy siellä enää. Ikinä en ole kaupasta varastanut ja otan aina kuitin ostoksista.
Minulle on käynyt näin parikin kertaa. Kyllähän siitä kommellusta tuli, mutta lopulta vain huvitti. Minulla on tapana säilyttää kuitit niin en kyllä ajatellut, että joku epäilisi rikosta enkä kummankaan liikkeen kohdalla tullut edes mieleen, että en enää asioisi siellä.:)
Joissakin ravintoloissa yksin saapuva nainen jää täysin huomaamatta. Tarjoilijan huomiota joutuu erikseen pyytelemään, myöhemmin tulleet saavat annoksensa aiemmin. Turha mennä toiste.
Fast & Furry-eläinkaupassa sain viime kerralla tervehdykseksi irvistyksen ja muuta naamanvääntelyä joten ihan heti en uudestaan kyseisessä liikkeessä asioi.
Andiatan vaatteita ihailin pitkään, kunnes ystäväni ja minut tuijotettiin ulos liikkeestä. En tiennyt, etteivät rahani kelpaa liikkeelle.
Silmäasemalle vein vanhoja silmälaseja ja minua epäiltiin varkaaksi. Eipä kiinnosta enää käydä.
Pancho Villassa oli tarjoilut pöytään ja laskutukset. Naapuripöydissä kävi laskuttamassa ja vaikka kuinka huidottiin niin tarjoilija ei ”nähnyt” meitä. Lopulta mies marssi tiskille että pääseekö täältä pois
Lähiruokakaupan kassatyöntekijän monta vuotta kestänyt krooninen kröhäyskä. Ja yski siis kassalla istuessaan paljaisiin käsiinsä ja sitten veti ostokset läpi. Pari vuotta sitten päätin, että jos se vielä kröhii käsiinsä siinä kassalla, en enää ikinä astu kauppaan. Ja niinhän siinä sitten kävi.
Instrumentariumissa (olin tuolloin n. 20-vuotias ja elin ns. boheemivaihetta) kaksi eukkoa tuijotti tiskin takaa ja kuulin kun toinen sanoi ”tuokin tossa odottaa jotain”.
Lopetin radiokanava Voicen kuuntelun kun juontajat naureskelivat soittajan kustannuksella ja pilkkasivat häntä.
Kävin pihviravintolassa missä ei osattu paistaa lihaa eikä osattu myydä oikeata lihaa. Siinä on oikeasti pohjat. Mainitsin asiasta tarjoilijalle ja hän ystävällisesti välitti tiedon keittiöön. Keittiö palautti lautasen takaisin viestin kera, että ei ole mitään vikaa. Tilasin fileen ja sain fileen keskiosan. Paisto oli medium vähän yli ja tilasin miinuksena. Siinä oli kaikki väärin. Marssin keittiöön sen pihvin kanssa ja kysyin mitä tämä on sun mielestä. Ihan paniikissa änkytti jotain siinä. Näytin sille mitä tilasin ja näytin mitä se toi, niin selitys paineessa, aijaa katos mä otin väärin kiireessä.. Sanoin, että kai ymmärrät ettet voi ottaa väärin. Jos säet näe, niin sä tunnet sen käsissäs että ei ole oikea. Siihen se jäi seisomaan ja tarjoilijalle annoin tipin ja sanoin et laskun voit lähettää kokille keittiöön.
Leikkaan lihaa ammatikseni ja jonkun verran tota tietoa ja kokemusta 20v aikana tullu.
Minulle riitti myös se että sovituskoppiinkin tunkeuduttiin. Tosin ajattelin kyllä jos vielä kerran kävisi ihan ilkeyttään ja riisuisi itsensä täysin alastomaksi sovituskopissa jotta näkisi mitä myyjä siitä tykkää.