Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi ym. nettikirppikset, pääatättekö ostajat kotiinne etukäteen katselemaan tuotteita?

Vierailija
09.03.2018 |

En tarkoita mitään muutaman euron vaatteita mutta esim. huonekaluja myydessänne? Nämä kyselyt päästä katselemaan muutaman kympin huonekaluja ym. etukäteen on yllättänyt ainakin itseni. Olen muutamia huonekaluja netistä ostanut mutta ei tulisi mieleenkään kysellä päästä etukäteen katselemaan. Lähtökohtaisesti ajattelen, että ostopäätös tehdään etukäteen ja, jos tavarasta löytyy jotakin poikkeavaa mistä ilmoituksessa ei mainittu niin silloin kaupat saa toki perua. Tuntuu jotenkin ajatuksenakin kiusalliselta päästää tuntemattomia vain katselemaan. Enpä näin ole tehnyt mutta mieltä te olette, oletteko päästäneet etukäteen katselemaan tuotteita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän tietenkin, pidän vain huolen, että mieskin on silloin kotona (turvana :D).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina, että kunnon saa tarkistaa ennen lopullista ostopäätöstä. Eli kun tulee hakemaan tuotteen, niin voi vielä perua kaupat, jos tavara ei vastaa kuvausta. Mutta en siis päästä katselemaan vain katselemisen ilosta. Tai niin, että tullaan katsomaan ja sitten tehdään ostopäätös ja sitten seuraavalla viikolla tullaan hakemaan kun on tilipäivä/saadaan peräkärry lainaan/ mieskin on kotona ja voidaan tulaa vielä toisen kerran katsomaan miehen kanssa tms.

Vierailija
4/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä kotiini katselemaan enkä edes ostamaan. Myytävä huonekalu viedään autotalliin/-katokseen, jossa ostaja voi siihen tutustua. Muutaman kerran on jotain astioita ostamaan tullut halunnut käydä vessassa (!!!), mutta silloin olen ohjannut piharakennuksen kuivakäymälään. Yllättäen hätä unohtuu samantien.

Vierailija
5/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan mitään kauppoja lukkoon lyö ennen kuin olen huonekalun nähnyt. Olen ostanut torin kautta neljä huonekalua eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa katsoa niitä. Olen myynyt yhden turvaistuimen ja ostajat tulivat ihan meille sisälle katsomaan (olin jopa yksin kotona).

Vierailija
6/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noutaessa saa ensin tutkia ja päättää ottaako.Laitan kyllä hyvät ja tarkat kuvat ja mitat joten nuo "katselijat" harvemmin kyseleekään perään.

Vierailija
7/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myin makuuhuoneen ison akvaarioni, päästin ostajan koko perheen kahden lapsen kanssa makuuhuoneeseemme katselemaan ja vielä oikein kurkottelemaan (vielä käytössä olevan) altaan sisään ja kokeilemaan silikonisaumoja ym. :D Mutta siihen akvaarion lähmintään olin kai aika lailla tottunut, se oli oman aikansa joku vieraiden vetonaula ja milloin kukakin livahti meidän makkariin sitä katselemaan ilman lupaa. Tosin sen akvaarion noutoa varten piti tyhjentää koko makkari, kantaa 150 kiloa hiekkaa ja kylpyammeellinen kaloja muualle ja avata ikkunat terassille, joten halusin olla varma, että ko perhe on varma ostopäätöksestään.

Ei mulla ole huonekalujenkaan kanssa ongelmaa, jos kyse ei ole jostain yhdestä parinkympin nojatuolista. En viitsi alkaa muutaman kympin vuoksi etsimään kalenterista vapaata ja kärkkymään ovella. 

Vierailija
8/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon aina, että kunnon saa tarkistaa ennen lopullista ostopäätöstä. Eli kun tulee hakemaan tuotteen, niin voi vielä perua kaupat, jos tavara ei vastaa kuvausta. Mutta en siis päästä katselemaan vain katselemisen ilosta. Tai niin, että tullaan katsomaan ja sitten tehdään ostopäätös ja sitten seuraavalla viikolla tullaan hakemaan kun on tilipäivä/saadaan peräkärry lainaan/ mieskin on kotona ja voidaan tulaa vielä toisen kerran katsomaan miehen kanssa tms.

Siis tätä just tarkoitan. Kaupat saa toki perua, jos tuote ei vastaa kuvausta. Mutta useampi ihminen pyytänyt tulla etukäteen vain katselemaan, eikä puhettakaan että sillä kerralla olisi valmis ostamaan. Kuitenkin tarkat infot ja kuvat ilmoituksessa, joten mitään kovin epäselvää ei pitäisi olla. Mielestäni nettikirppiksellä pointtina pitäisi olla, että ostopäätös tehdään siellä netissä. Jos haluaa katsella paikan päällä ja harkita ostosta niin sitä varten on huonekalukaupat tai ihan normaalit kirpputorit. Tuntuisi jotenkin hassulta pitää avoimia ovia sitä varten, että tuntemattomat tulevat tutkailemaan tavaraa.

Vierailija
9/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. En itsekään osta mitään näkemättä ensin luonnossa miltä tuote näyttää.

Vierailija
10/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutaessa saa tarkastaa tuotteen kunnon ja ostopäätöksen voi vielä siinä vaiheessa perua. En päästä asuntoon sisälle saakka, vaan kaupat tehdään ja esineeseen tutustutaan meidän umpinaisella kuistilla.

Vierailija
11/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. En itsekään osta mitään näkemättä ensin luonnossa miltä tuote näyttää.

Nyt puhutaan siis nettikirppiksistä. Eikö näiden toimintaperiaate ole, että ostopäätös tehdään netin kautta saatujen tietojen perusteella. Eikä niin, että tullaan paikan päälle katselemaan, jos huvittaakin ostaa tai ei. Eri asia niin kuin sanottu, jos tuote ei vastaa kuvausta.

Vierailija
12/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen ostaja saa mieluiten vain valokuvan oven avaimenreiästä, sisään en päästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi