Keerotko lapsillesi pedofiileista?
Eli varoitatko (yksin ulkoilevia lapsia) ja millä nimityksellä kutsut pedofiileja?
Mikä olisi sopivin tapa puhua lapselle tästä asiasta?
Kommentit (10)
Meidän lapset on yritetty aivopestä siihen, ettei kenenkään vieraan mukaa lähdetä, ei koskaan, vaikka tarjoaisi mitä ja kertoisi kotonaan olevan kissanpentuja. Lapset tietävät, että on olemassa myös ilkeitä aikuisia, ei ole tarvinnut alkaa kuvailla pedofiilien tekemisiä.
Että jotkut on niin pahoja että voi viedä lapsen vaikka omaan kotiinsa eikä päästä pois. En ole vielä 10v:lle suoraan varsinaisista pedofiileistä puhunut mutta puhuttiin esim siitä ruotsin kaapparista joka murhasi sen tytön. Kyllähän tuon ikäinen jo jotain lukee lööpeistä ja kuulee telkkarista/radiosta mutta en ole vielä kokenut että hän on tarpeeksi vanha puhumaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
ja tietenkin puhuttu monta kertaa siitä miten toimia jos tuntuu että joku seuraa esim autolla. Just että menee sinne missä on muitakin ihmisiä, ei esim piiloon, on soittavinaan kännykällä jos ei saa ketään kiinni, ja jos oikeesti joku seuraa tai yrittää houkutella mukaansa niin soittaa heti vanhemmille tai kertoo opettajalle, jne.
Lähinnä omissa jutuissa ne on muuttuneet tuhmiksi taikureiksi ja pahoiksi noidiksi, joita ei voi tunnistaa päällepäin. Tätä juttua on vähän jatkettu...
...olen kertonut, että on olemassa tuhmia ja mieleltään sairaita ihmisiä, jotka saattavat houkutella lapsia luokseen esim. karkilla tai koiranpennuilla ja sitten tehdä pahaa lapselle.
8-vuotias on kysynyt, että minkälaista pahaa tuollainen ihminen sitten saattaisi tehdä. Olen sanonut ympäripyöreästi: satuttaa, pitää väkisin sylissä tai käyttäytyä pelottavasti. tuo selitys on riittänyt.
Mielisairaus on lapsillemme tuttu käsite, koska lähisukulaisemme sairastaa skitsofreniaa ja käymme häntä sairaalassa tapaamassa.
Viet lapset tapaamaan skitsorefeniaa sairastavaa ihmistä. Se on hienoa mutta mitä ihmettä sillä on pedofilian kanssa tekemistä. [
i]...olen kertonut, että on olemassa tuhmia ja mieleltään sairaita ihmisiä, jotka saattavat houkutella lapsia luokseen esim. karkilla tai koiranpennuilla ja sitten tehdä pahaa lapselle.
8-vuotias on kysynyt, että minkälaista pahaa tuollainen ihminen sitten saattaisi tehdä. Olen sanonut ympäripyöreästi: satuttaa, pitää väkisin sylissä tai käyttäytyä pelottavasti. tuo selitys on riittänyt.
Mielisairaus on lapsillemme tuttu käsite, koska lähisukulaisemme sairastaa skitsofreniaa ja käymme häntä sairaalassa tapaamassa.
[/quote]
yhdistää pedofiliaa ja skitsofreniaa toisiinsa. Olen aidosti pahoillani, että kirjoituksestani sait sen käsityksen. Pyydän anteeksi.
Ajattelin, että monet lapset eivät varmaan tiedä, mitä tarkoittaa, että ihminen on mieleltään sairas. Meidän lapsemme tietävät, koska tästä läheisen sairaudesta on paljon puhuttu. Lapsemme myös tietävät, että kaikki mieleltään sairaat eivät suinkaan tahdo tehdä toisille pahaa. Kuten tämä sukulaisemmekaan ei ole koskaan satuttanut ehdoin tahdoin toisia, vain itseään.
Aina näitä tahallaan väärin ymmärtäviä löytyy. 7:n kirjoitus oli ihan selkeä. Jotkut vaan haluavat vääntää asiat nurin, kuten 8.
varoittelen vaan,ettei kenenkään vieraan autoon saa mennä. Ja se onkin mun pahin kauhukuvani, pelkään jatkuvasti, että joku pysähtyy autollaan ja nappaa nuo lapset mukaan.
Itse olen pienenä ollut hiukka vastaavassa tilanteessa, onneksi tajusin olla menemättä, vaikkei kukaan ollut varoitellutkaan. Muistan vaan kun äiti hätääntyneenä soitti poliisille kerrotttuani tapahtuneesta.
Omat lapset on vielä niin pieniä, etteivät kuljeksi ilman valvontaa ulkona.