Yksinelävät/sinkut! Mitä syötte?
Laitatteko paljon ruokaa itse? Syöttekö samaa ruokaa monta päivää? Laittakaapa tyypilliset viikon ruokanne? (työssäkäyvät ja työttömät erikseen, koska työttömät todennäköisesti kokkaavat enemmän ja pitkän kaavan mukaan, niin mainitaa käyttekö töissä vai ette)
Kommentit (31)
Mulla menee varmaan kilo kasviksia päivässä. Teen pari kolme kertaa viherpirtelön erilaisista kasviksista + iduista ja yrteistä.
Muuten syön yleensä vaan kerran päivässä, sitä mitä sattuu ruoka-avusta tai prisman alennuksesta saamaan. Tänään tosin söin vieraissa jo päivällä, mutta nyt ateria oli tonnikalasalaatti johon paistelin kirjolohta lisäksi.
Eilen kanttarelli-keittoa ja raejuustoa.
Huomenna varmaan jotain tofuwokkia.
Illalla ihan normaalia kotiruokaa. Lasagnea, makaronilaatikkoa, pinaattikeittoa, kanakastiketta, lohta... rahkaa, marjoja, banaanilettuja, joskus leivon. Monena iltana viikossa harrastustreenejä, joten aikaa ja intoa muutenkaan ruuanlaittoon ei kauheasti ole. Yleensä isommat ruuanlaitot jää viikonloppuun.
Töissä työpaikkaruokala jossa salaattipöytä ja lämmin ruoka, joten eväistä ei tarvitse onneksi huolehtia.
Keittoja, joita pakastan. Joskus salaattia. Nyt makaronilaatikkoa.
Toisinaan innostun tekemään pastaruokia.
Pyrin mahdollisimman vähän lisäainepitoiseen ruokaan.
Yksin asuminen ei vähennä nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen on tämän työttömän ruokavalio. Syön nuudeleita, makaronia, hetnekeittoa, kasvissosekeittoa, sipulikeittoa, kanakeittoa, tomaattikeittoa, kasvis wokkia, kanataco salaattia, kananmunia, porkkanoita, leipää, mysliä ja puuroa. Kaikki hokevat että minun pitäiso syödä enemmän lihaa, mutta lihasta tulee niin hirveän huono olo etten pysty syömään sitä.
Ei se oo mikään pakko. Ootko kokeillut kasvisperäisiä proteiinin lähteitä? Esim. pavut on halpoja ja monikäyttöisiä.
Olen, syön nyhtökauraa, mifu paloja, härkistä ja sirkkapihvejä. Sen takia sukulaiset valittavatkin minulle etten syö lihaa.
12
No anna valittaa. He eivät ehkä oikein ymmärrä kasvisruokavalion päälle. Monetkaan ei ymmärrä, jos eivät ole perehtyneet.
Olen työelämässä ja syön lounaan tyäpaikalla, jotain kevyttä.
Kotona sitten kahvia pari pannullista, ehkä rasvatonta raejuustoa tai Kreikan jogurttia ja marjoja. Hieman pähkinöitä, banaanin. En ole kovinkaan kiinnostunut tuoasta ja kokata en missään tapauksessa jaksa pelkästään itselleni!
Vierailija kirjoitti:
Käyn iltaisin aivan sikapaljon ravintoloissa syömässä, varmasti viitenä iltana viikossa. Ei huvita kokata vain yhdelle hengelle :-(
Sama juttu. Tykkään ruuanlaitosta, mutta en viitsi laittaa ruokaa vain itselleni.
Opiskelija.
Juon joka päivä monta kuppia kahvia kauramaidolla.
Salaatteja tulee laitettua joko ihan vaan silppuamalla lautaselle tai sitten pitemmän kaavan mukaan ja vähän enemmän kerralla. Syön näitä ihan päivittäin, usein enemmän kuin kerran päivässä, ja harvoin minkään muun kanssa. Niihin laitan mitä sattuu jääkaapista löytymään, ja ostelen jääkaappiin niitä vihanneksia jotka on kaudessa tai muuten halpoja. Yleisiä on kiinankaali, pinaatti, itse idätetyt idut, punakaali, porkkana, kurkku, kevät- tai punasipuli, retiisit/retikat, pakasteherneet, . Sekaan voin laittaa esim. siemeniä tai quinoaa. Joskus tulee tehtyä kokonaan ruokaisampi, viljapohjaisempi salaatti esim. hirssiin tai couscousiin. Teen salaattikastikkeen itse.
Uunijuurekset on kestosuosikki vaikka inhoankin uunivuokien tiskaamista. Käytän punajuuria, porkkanoita, bataatteja, lanttua, kurpitsaa, kukkakaalia (okei, ei juures, mutta), palsternakkaa suunnilleen tuossa yleisyysjärjestyksessä. Paloitellaan, ravistellaan pienessä määrässä öljyä, päälle mausteet, uuniin kunnes ovat itseä miellyttävän pehmyisiä.
Eri maiden ruokakulttuureihin perustuvia papupatoja tulee tehtyä viikoittain. Näiden kanssa ehkä jälkiuunipaloja. Pidän pakastevihanneksia pakastimessa, jos en jaksa laittaa ruokaa syön niitä soijakastikkeen ja srirachan kanssa. Joskus patojen tai vihannesten kanssa kananmunia. Kaapissa on myös pastaa ja niistäkin tulee välillä laitettua, ehkä kerran kuukaudessa. Välillä keittoja tai jopa kalaa jos iskee inspiraatio, kalaa pitäisi syödä enemmän mutta vihaan sen ostamista ja laittamista.
Melkein joka päivä syön hedelmän tai kaksi. Näissäkin ostan sitä mikä sattuu olemaan halpaa, paitsi en koskaan banaaneja koska inhoan banaaneja, enkä meloneita koska sokeri. Toinen yleinen välipala on vihannestikut ja hummusdippi. Kerran tai kaksi viikossa syön karkearakenteista kaurapuuroa jonka maustan ruokosokerilla, kanelilla ja vaniljalla.
Joskus harvoin ostan pähkinöitä ja syön koko pussin kahdessa tai kolmessa päivässä. Joskus yhtä harvoin laitan välipaloiksi riisipuuroa tai ostan soijajogurttia, näitä syön pakastemarjojen tai hedelmien kanssa. Muita harvinaisia herkkuja ovat hyvät leivät, homejuusto, hapankaali ja hapatetut suolakurkut.
Koska olen laiska enkä juuri jaksa nähdä ruokavalioni eteen vaivaa, mulla on proteiinilisiä kaapissa. Syön niitä iltapalaksi sen mukaan tuntuuko että olen ollut hunningolla vai en.
Ja minä olen muuten lihava, kun kukaan ei millään usko että lihava ihminen voi syödä melko terveellistä ja enemmänkin askeettista kuin ylenpalttista ruokaa ja olla silti lihava ja pysyä lihavana. En ahda tätä itseeni mitään tajuttomia määriä, paitsi noita vihanneksia. Niitä voi ihan helposti tulla syötyä yli kilo päivässä. Huom. ei juureksia vaan vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija.
Salaatteja tulee laitettua joko ihan vaan silppuamalla lautaselle tai sitten pitemmän kaavan mukaan ja vähän enemmän kerralla. Syön näitä ihan päivittäin, usein enemmän kuin kerran päivässä, ja harvoin minkään muun kanssa. Niihin laitan mitä sattuu jääkaapista löytymään, ja ostelen jääkaappiin niitä vihanneksia jotka on kaudessa tai muuten halpoja. Yleisiä on kiinankaali, pinaatti, itse idätetyt idut, punakaali, porkkana, kurkku, kevät- tai punasipuli, retiisit/retikat, pakasteherneet, . Sekaan voin laittaa esim. siemeniä tai quinoaa. Joskus tulee tehtyä kokonaan ruokaisampi, viljapohjaisempi salaatti esim. hirssiin tai couscousiin. Teen salaattikastikkeen itse.
Uunijuurekset on kestosuosikki vaikka inhoankin uunivuokien tiskaamista. Käytän punajuuria, porkkanoita, bataatteja, lanttua, kurpitsaa, kukkakaalia (okei, ei juures, mutta), palsternakkaa suunnilleen tuossa yleisyysjärjestyksessä. Paloitellaan, ravistellaan pienessä määrässä öljyä, päälle mausteet, uuniin kunnes ovat itseä miellyttävän pehmyisiä.
Eri maiden ruokakulttuureihin perustuvia papupatoja tulee tehtyä viikoittain. Näiden kanssa ehkä jälkiuunipaloja. Pidän pakastevihanneksia pakastimessa, jos en jaksa laittaa ruokaa syön niitä soijakastikkeen ja srirachan kanssa. Joskus patojen tai vihannesten kanssa kananmunia. Kaapissa on myös pastaa ja niistäkin tulee välillä laitettua, ehkä kerran kuukaudessa. Välillä keittoja tai jopa kalaa jos iskee inspiraatio, kalaa pitäisi syödä enemmän mutta vihaan sen ostamista ja laittamista.
Melkein joka päivä syön hedelmän tai kaksi. Näissäkin ostan sitä mikä sattuu olemaan halpaa, paitsi en koskaan banaaneja koska inhoan banaaneja, enkä meloneita koska sokeri. Toinen yleinen välipala on vihannestikut ja hummusdippi. Kerran tai kaksi viikossa syön karkearakenteista kaurapuuroa jonka maustan ruokosokerilla, kanelilla ja vaniljalla.
Joskus harvoin ostan pähkinöitä ja syön koko pussin kahdessa tai kolmessa päivässä. Joskus yhtä harvoin laitan välipaloiksi riisipuuroa tai ostan soijajogurttia, näitä syön pakastemarjojen tai hedelmien kanssa. Muita harvinaisia herkkuja ovat hyvät leivät, homejuusto, hapankaali ja hapatetut suolakurkut.
Koska olen laiska enkä juuri jaksa nähdä ruokavalioni eteen vaivaa, mulla on proteiinilisiä kaapissa. Syön niitä iltapalaksi sen mukaan tuntuuko että olen ollut hunningolla vai en.
Ja minä olen muuten lihava, kun kukaan ei millään usko että lihava ihminen voi syödä melko terveellistä ja enemmänkin askeettista kuin ylenpalttista ruokaa ja olla silti lihava ja pysyä lihavana. En ahda tätä itseeni mitään tajuttomia määriä, paitsi noita vihanneksia. Niitä voi ihan helposti tulla syötyä yli kilo päivässä. Huom. ei juureksia vaan vihanneksia.
No ei nyt tolla syömisella ole mikään ihmekään jos lihot...
Ulkona joka päivä, iltapalaksi muroja ja leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija.
No ei nyt tolla syömisella ole mikään ihmekään jos lihot...
Selitätkö, mitä oikein sinusta teen väärin.
Teen yleensä keittoja tai uunissa pitkään muhivia kasvis- tai juuresjuustopaistoksia isomman satsin kerralla, joita jatkan kaikilla mahdollisilla tykötarpeilla pitkin viikkoa. Niiden loputtua ja etenkin jos on kiirettä, sorrun aivan liian usein kasviseineksiin. Eineksissä valitsen aina saatavilla olevan vegaanivaihtoehdon. En syö lainkaan lihaa, joten ruokani ovat joko kasviskeittoja tai muista vihanneksista juuston kera pitkään uunissa hauduttamalla tehtyjä ruokia. Raejuustoa kuluu melko paljon joka aterian ohessa, koska en ole oppinut pitämään tofusta (enkä muutoinkaan halua korostaa kasvisruokavaliotani).