luonnonkosmetiikka ihonhoidossa vai tavallinen synteettinen?
Kommentit (37)
Oon koittanut molempia, ja tullut siihen tulokseen, että mun iholle synteettinen.
Vierailija kirjoitti:
onko tämä kovin paha
https://emmas.com/en/product/ageless-day-cream-anti-age/
ap
Paha minkä osalta? Haetko hyvää tuotetta mahdollisesti hankalalle ihotyypillesi, mahdollisimman ympäristöystävällistä vai millaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko tämä kovin paha
ap
Paha minkä osalta? Haetko hyvää tuotetta mahdollisesti hankalalle ihotyypillesi, mahdollisimman ympäristöystävällistä vai millaista?
halusin meikin alle päivävoiteen jossa spf
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko tämä kovin paha
ap
niin ja ihastuin purkin hygieenisyyteen ja ulkonäköön. :( Nyt en tiedä olisiko pitänyt ostaa vaikka luonnonkosmetiikkaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Täynnä silikonia.
onko suositella vastaavilla kriteereillä luonnonkosmetiikassa tuotetta?
ap
Jos se tuote on iholle sopiva ja muilta ominaisuuksiltaan hyvä mikset käyttäisi? Jos haluat käyttää mahdollisimman ympäristöystävällistä kosmetiikkaa niin sitten ehkä ensi kerralla jokin toinen tuote?
harmittaa vaan etten ostanut vaikka estelle&thild tuotetta, mulla on merkin yövoide josta oon tykännyt.
ap
Itse tykkään enemmän luonnonkosmetiikasta ja siihen siirryttyäni finnit ja muut näppylät ovat vähentyneet huomattavasti. Käytän kasvoissa siis Mossan tuotteita, jotka ovat soveltuneet itselleni ainakin tosi hyvin! Samoin myös muut tuotteet olen vaihtanut luonnonkosmetiikkaan.
Luonnonkosmetiikka ehdottomasti! Oma iho on voinut paljon paremmin siihen siirryttyäni. :) Takana aikuisiän akne ja erittäin tujujakin aineita tullut käytettyä ihonhoidossa. Olen huomannut että luonnonkosmetiikka hoitaa ja hellii ihoa, sekä on tietysti oman ihon lisäksi myös paljon ympäristö- ja eläinystävällisempi vaihtoehto (Eläinkokeetonta). Synteettinen kosmetiikka myös sisältää usein kemikaaleja, jotka laskevat estrogeenitasoja ja siksikään en enää niitä tuotteita itseeni laittaisi.
Ehdottomasti luonnonkosmetiikka. Minulla myös pintakuiva sekaiho, johon tulee helposti näppyjä, on parantunut huomattavasti siirryttyäni luonnonkosmetiikkaan. Toki luonnonkosmetiikassakaan kaikki ei käy kaikille, ja käytetään yrttejä ym. jotka aiheuttavat joillekin oireita. Itselleni ei sovi esim. manteliöljy, jota käytetään monissa tuotteissa - niin synteettisissä kuin luonnonkosmetiikassa.
Mutta mietipä erityisesti iholle jätettäviä tuotteita, kuten kasvovoiteet, silmänympärysvoiteet, meikkivoiteet, vartalovoiteet jne. että haluatko jättää ihollesi päivän ajaksi muovikerroksen vai luonnollisia tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti luonnonkosmetiikka. Minulla myös pintakuiva sekaiho, johon tulee helposti näppyjä, on parantunut huomattavasti siirryttyäni luonnonkosmetiikkaan. Toki luonnonkosmetiikassakaan kaikki ei käy kaikille, ja käytetään yrttejä ym. jotka aiheuttavat joillekin oireita. Itselleni ei sovi esim. manteliöljy, jota käytetään monissa tuotteissa - niin synteettisissä kuin luonnonkosmetiikassa.
Mutta mietipä erityisesti iholle jätettäviä tuotteita, kuten kasvovoiteet, silmänympärysvoiteet, meikkivoiteet, vartalovoiteet jne. että haluatko jättää ihollesi päivän ajaksi muovikerroksen vai luonnollisia tuotteita?
Vesikin on iso paha kemikaali ;) Jos sopiva tuote on löytynyt luonnonkosmetiikan puolelta niin hienoa, omalle iholleni sopii myös syntinen eli synteettinen kosmetiikka.
Tähän ikään (39) mennessä, osaan yhdistellä tuoteitta, on paljon luonnonkosmetiikkaa joka ei yksinkertaisesti toimi, mutta kokeilemalla löytyy helmet kummastakin.
Itse käytin vuosia luonnonkosmetiikka, ja allergisoiduin mm. jojoballe, sheavoille, mehiläisvahalle, lateksille sheavoin kautta (sisältää lateksia) jne.
Luonnonkosmetiikka on tosi rajua iholle, isot alkoholimäärät (joita on säilöntäaineena osassa, koska ei voida käyttää parabeeneja), hajusteina esim. sitrusöljyt (äärimmäisen allergisoivia).
Ihoni voi parhaiten kosmetiikalla, jossa on säilöntäaineita (tuhmat parabeenit), vaseliinia jne.
Vierailija kirjoitti:
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2013/09/mita-et-halunnut-tietaa.html
Minä en nyt ihan saanut kiinni mitä tuossa jutussa haettiin takaa. Että luonnonkosmetiikka ilman eko-sertifikaattia ei olisi sen parempi vaihtoehto kuin synteettinen kosmetiikka? Mutta ekomerkkihän yleensä löytyy juurikin luonnonkosmetiikasta. Toki hajusteallergioissa luonnonkosmetiikkakin voi aiheuttaa oireita, mutta hajusteettomiakin/todella miedosti hajustettuja vaihtoehtoja löytyy. Yleisesti ottaen luonnonkosmetiikka (mistä löytyy sertifikaatit) on kuitenkin paljon kemikaalivapaampaa verrattuna synteettiseen, eli vähän ohi meni nyt tuo kirjoitus.
Ja ihan aidosti ihmettelen siis, en kokenut tätä mitenkään hyökkäyksenä niin kuin jutun kirjoittaja voisi ehkä olettaa. :)
Riippuu varmaan tuotteesta? Mikromuoveja kannattaa vältellä, jos haluaa suojella vesistöjä ja kaloja.