Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyisikö ohjetta herkulliseen tomaattikeittoon?

19.04.2006 |

Tai basilika/yrttikeittioon. Illanvietossa ajttelin tarjota, joten enemmän aikuiseen makuun sopivia ohjeita kaipaisin! Kiitos etukäteen!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tomaattikeittoa, niin, että ensin kuulotan sipulia ja porkkananpaloja tilkassa öljyä kattilassa. Siihen voi lisätä myös esim. kukkakaalia, juurisellerin paloja tai purjoa.

Sitten lisään liemeksi kasvislientä, tomaattimurskapurkkeja, osa voi olla maustettujakin (valkosipuli tai yrtti). Tomaattiruoka tarvisee aina ripauksen sokeria. Laitan keittoon kiehumaan myös hieman puuroriisiä, se saostaa keittoa. N. pieni kourallinen/ 2 litraa.

Kun riisi ja kasvikset ovat kypsiä, soseutan keiton ja maustan mieleni mukaan. Yrttejä, valkosipulia, soijaa, joskus muutama tippa tabascoakin.

Suhteet vaihtelee sen mukaan mitä jääkaapista löytyy. Helppo ja hyvää! Lapsetkin tykkää! Miellä syödään keiton kanssa paahtoleipä kuutioita. Vuodenjuustokin maistuis keiton kanssa.

Vierailija
2/3 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin tomaattikeiton ystävänä tämmöistä helppoa juttua:

Tee Knorrin tomaattikeittopussista keitto. Lisää siihen loraus kermaa, oman makusi mukaan vuohenjuustoa, ja jos tykkäät hieman tulisesta tomaattikeitosta niin lisää vähän chilikastiketta. Keittoon voi tarvittaessa laittaa myös leipäkrutonkeja ja vaikka pinnalle basilikaa koristeeksi.

En yleensä tykkää noista valmiskeitoista, mutta tuo Knorrin oli mielestäni vallan mainio, varsinkin kun sitä vähän " jatkaa" itse.

Kantsii kokeilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voisithan tarjota sen kanssa valkosipulibruschettaa tai leipäkrutonkeja sekä jotain kaunista vihreää yrttisilppua.. ja sitte hyvää jälkkäriä

pari tomaattikeittpresepti on mulla muita ja ihan hyviä mutta ei niin hyviä kuin tuo valion, joka on todella himoherkkua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän