Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ensimmäisiä raskausoireireita?

11.08.2013 |

Milloin teille on tullut ensimmäisiä raskausoireita?

Onko teillä ollut millaisia oireita ennen plussausta?

1,5 viikkoa pitäsi vielä odottaa, että pääsisi raskaustestiä tekemään.. Eli oireileeko keho jo ennen plussausta, että voisi itse päätellä jotakin, heh. Malttamaton

Kommentit (9)

1/9 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai täällä joku jotain tietää, osasto kuitenkin raskaus ja synnytys. :) Voiko oirehtiminen alkaa silloin, kun alkio kiinnittyy kohdun seinämään, noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä?

Silloin alkaa raskaushormoonin tuotto, jolloin raskausoireet voivat alkaa? Millaisia on ollut ensioireet?

Vierailija
2/9 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee yhtä tavallista, että on oireita kuin että ei ole. Osa tietää heti oleansa raskaana ja toiset huomaavat pitkän ajan jälkeen että menkkoja ei kuulunut ja raskaana ollaan... Ja kun sitä plussaa kovasti toivoo, tulee kuunneltua omaa kehoaan niin tarkasti että kaikki tuntemukset tulee laskettua oireiksi.

Itse olin viime kierrossa varma olevani raskaana ja kuvittelin kaikenlaista oiretta.

Tässä kierrossa sitten tärppäsi. Testasin suunnilleen päivän-parin jälkeen odotettujen menkkojen alkamisajan (vaikee sanoa kun kierto sekaisin). Oireena oli ollu parin päivän ajan alavatsakivut, vessassa ramppaamista öisin, itkuherkkyyttä ja räjähtelyä miehelle pikkuasioista sekä hieman koholla oleva ruumiinlämpö. Päätin testata ja plussa tuli. Muutama päivä tästä ilmaantui em. oireiden oheen rintojen arkuus ja pingottuneisuus (kuulemani mukaan tosi tyypillinen alkuraskauden oire). Lisäksi hieman tavallista väsyneempi ja hieman huonoa oloa jos pidempi tauko syömisissä. Pahoinvointia ei onneks ole ollut (eikä toivottavasti tuliskaan).

Nyt menossa rv 5+1. Eli alussa ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaonnea sinullekin Helmiemo!

Ja älä stressaa liikaa ja testaile turhan aikasin :D (helppo sanoa, tiedän)

4/9 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta ja viisaista sanoista Tintti. :) Ennen kaikkea paljon onnea plussauksesta!! Täytyy yrittää olla liikaa miettimättä ja stressaamatta, hih!

5/9 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ,että menkat olivat myöhässä jo ainakin 2 vk, en ollut niiden tulemista miettinyt hirveästi ,mutta yksi päivä rupesin miettimään ,että hei hetkinen! menkat on myöhässä!

Tein seuraavana aamuna testin ja plussaa näytti. Olin järkyttynyt ja samalla onnellinen. Sain myöhemmin tietää ,että menkkojen olisi pitänyt niihin aikoihin alkaa, eli ilmeisesti mun sisäinen kelloni sanoi mulle ,että teeppä testi :D

6/9 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille! Mulla on yksi lapsi ja tein silloin testin samana päivänä millon menkat piti alkaa ja mulla oli sitä ennen menkkamaisia kipuja.. muistan kun aattelin että empä taaskaa oo varmaan raskaana ku menkka kivut alko. mut olin sittenkin.. ja sit muistan sinä päivänä kun tein testin ni olin töissä ja mulla oli nälän tunne voimakkaampi.. Nyt yritämme toista lasta ja oviksesta eteenpäin mulla on ollu nyt rinnat kipeet joka päivä mitä mulla ei oo kyllä normaalisti muulloin kuin kuukautisten aikaan.. vähä itkusempi oon ollu ja nälän tunne tulee tiheemmin. Mut saa nähä oonko raskaana vai johtuuko nälkä menkojen alkamisesta ku monesti pitää ns. tankata ennen menkkoja.. mut vkl ppuna tai viimestää ens viikon alusta vois testailla. mulla on aika pitkä kierto ollu ja ei aivan säännöllinen niin en tiedä ihan tarkkaa päivää testaamiseen..

7/9 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tässä raskaudessa oireita jo viikkoa ennen plussaa,väsymys,kuvotus,rintojen arkuus,alavatsa jomotus,kiukkusuus.. :D tein sinä viikkona joku 6 testiä ja ihmettelin negaa kunnes sitten pärähti se plussa :D

aikasemmissa ollut vain menkkakipujen kaltaista kipua kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta ei ne sitten alkaneetkaan :D plusauksen jälkeen sitten väsymystä,mielialavaihtelua,nälkää ja kaikkea mahdlollisia oireita :)

8/9 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri plussanneena tiesin ennen testiä, että tulen saamaan plussan. Oli sellainen olo, että nyt onnistuimme, väsymystä, arat rinnat, flunssainen olo, joka häipyy päivää myöten. Menkkamainen olo kuitenkin siellä alakerrassa. Lämmöt varmaankin koholla, en löytänyt mittaria, mutta senkin kyllä huomaa aivan selvästi. Viikko ennen plussaa tuli sellanen tarkka hajuaisti, jolloin ensimmäistä kertaa aloin miettiä, että nyt olen kyllä tullut raskaaksi. Sitten poissaolollaan loistaa finnit! Ennen menkkoja alkaa aina kukkimaan, nyt ei! Eli se on yksi isoimmista muutoksista, jonka näkee :)

9/9 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teon testin samana pvänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja näytti haalean plussan. Oireet alkoivat n. 3-4 pvää ennen sitä lievillä vatsakivuilla ja paineentunteella. Tuolloin en vielä tiennyt johtuuko oireet alkavista menkoista vai raskaudesta.

n. Vko ennen sitä oli minulla todella runsasta valkovuotoa, kuin ovulaation aikaan.