Vierailija

Miten teillä toimii perhedynamiikka jos mies tienaa vähemmän? Meillä miehellä OK tulot mutta minulla yli kaksi kertaa enemmän. Menot jaetaan jotenkuten tasan mutta minä maksan ilomielin kaiken ekstran ( esm ulkomaan lomat x 4/vuosi yms lasten vaatteet ja hankinnat). Lisäksi siirrän miehelle aina tarvittaessa rahaa tai maksan esim vaatteita. Tämä ei varmaan toisin päin olisi mikään ongelma, , mutta huomaan että tilanne kaivertaa miestäni kovin. Esim ulkomaan matkojen suunnitteluun hän ei lainkaan osallistu koska rahat ovat minun, koen tämän nurinkuriseksi. Asia selvästi kaihertaa parisuhdettamme. Miten olette asian ratkaisseet?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Meillä tuttavapariskunta, joilla juuri kuvailemasi kaltainen tilanne. Huomaamme, että mies on esim. raintolassa maksun aikaan kiusaanutunut, lähtee vaikka vessaan tai lasten kanssa kiertämän ravintolaa, ettei tarvitsisi olla paikalla maksun aikaan. 

Meillä taas tilanne toisin päin, mieheni tienaa minua paljon enemmän. Mulla ei mitään ongelmia olla paikalla, kun mieheni maksaa laskun.

Tai maksaa mun laukut, vaatteet, meikit ja kampaajat ja kosmetologit. ei ongelmaa

Jos miestäsi vaivaa asia, eikö hän voisi lähteä esim. opiskelemaan lisää ja työllistyä tätä kautta myöhemmin hyväpalkkaisemmin?

Vierailija

Mies on korkeasti koulutettu ja OK palkatussa työssä, ura onkin alkanut viime aikoina kiinnostamaan ja palkkakin nousemaan. Juuri se näyttää nyt syövänkin, että vaikka miten ponnistelisi niin silti vaimo tienaan huomattavasti enemmän..

Vierailija

4 ulkomaanmatkaa vuodessa? Ehditte töitäkin tekemään matkojen välillä kuitenkin? Vähentäkää matkoja niin ei tule sitten ongelmaa asiasta. Mulle ei kyllä olisi todellakaan mikään ongelma vaikka vaimo tienaisia 100x enemmän kuin minä.

Evinrude

Höpö höpö. Vaimoni nettopalkka on kaksinkertainen omaani verrattuna. Ei tässä ole mitään ongelmaa, sillä velvollisuuteni ei ole elättää ketään, enkä halua olla kenenkään elätettävänä 

Yhteiset kulut maksetaan tasan ja loput kumpikin käyttää miten haluaa. Hankkikaa ensin oma elämä ja menkää vasta sitten naimisiin tai vakituiseen parisuhteeseen. 

Vierailija

Yhteiset tilit, niin ei ole mitään ongelmaa. Meillä mies maksaa lähes aina kaupassa, ravintolassa yms jos ollaan yhdessä liikenteessä.

Vierailija

Päivän viimeinen mieshaukkumis-ketju. Ehti juuri ennen yhtätoista. Aiheena : miesten itsetunto ei kestä, jos nainen tienaa paremmin. Huomenna aiheena : Miksi naiset ovat palkkakuopassa ja sikamaiset miehet tienaavat aina enemmän.

Vierailija

Evinrude kirjoitti:
Höpö höpö. Vaimoni nettopalkka on kaksinkertainen omaani verrattuna. Ei tässä ole mitään ongelmaa, sillä velvollisuuteni ei ole elättää ketään, enkä halua olla kenenkään elätettävänä 

Yhteiset kulut maksetaan tasan ja loput kumpikin käyttää miten haluaa. Hankkikaa ensin oma elämä ja menkää vasta sitten naimisiin tai vakituiseen parisuhteeseen. 

Meillä sama tilanne. Minun palkkani tuntuvasti isompi, kulut jaetaan, ei minkäänlaista riitaa.

Minulla on tytär aikaisemmasta elämästä, ja hänen kulunsa maksan minä.

Mies ei ole koskaan nyttänyt minkäänlaista harmistumisen tai ongelman merkkiä.

Vierailija

Yhteinen ns. taloustili voisi olla hyvä ratkaisu.

Siihen molemmille kortti, jolla maksaa ostoksia.

Sitten eräälle aviomiehelle vastaus, kun hän kirjoitti:

"velvollisuuteni ei ole elättää ketään"

Pahoittelen, mutta avioliitossa on elatusvelvollisuus puolisoa kohtaan.

Vierailija

Minun nettoni kuulemma kaksi kertaa se, mitä mies saa (hän on nähnyt palkkalaskelmani). Laitamme molemmat saman verran rahaa yhteiselle tilille ja sieltä maksetaan niin asuminen, ruoka, yhteisen auton bensa + matkat ja yhteiset harrastukset/ajanvietto. Kerran olen tarjonnut hänelle ulkomaanmatkan, kun kohde oli sellainen, joka häntä ei erityisesti kiinnostanut mutta minä halusin saada hänet mukaan. Yleensä yhteiset matkat lähtevät yhteisestä halusta nähdä joku paikka ja muut reissut kumpikin tekee yksin tai omien kavereidensa kanssa. Myös joitakin konserttilippuja olen tällekin syksylle ostanut, ne ovat yllätyksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
4 kertaa vuodessa ulkomailla? Miksi ihmeessä? Kotimaa ei kiinnosta ollenkaaan?

Me matkustamme vähintäänkin saman verran. Tänä vuonna olemme käyneet vasta neljässä maassa, koska kaksi niistä on sellaisia joihin teimme kaksi erillistä matkaa, lisäksi mies yksin on käynyt viidennessä maassa. Viime vuonna äkkiseltään laskien seitsemän maata, joista tosin yksi oli minulle työmatka.

Ei, kotimaa ei kiinnosta. Olen sahannut tätä maata ristiin ja rastiin ihan riittävästi kkäydessäni muutaman kerran vuodessa kotiseudullani + työmatkoilla. Suomi on lisäksi niin julmetun kallis maa, että en todellakaan edes raskisi lomailla täällä.

nr 13

Vierailija

Toivoisin että vaimollani olisi isommat tulot kuin minulla, ettei  minun tarvisi maksaa 30% enemmän menoista koko ajan. Saisi hänkin välillä tuntea miltä tuntuu olla hyväksikäytetty ja vain tarpeellinen koska ilman maksuavustajan roolia hän ei pärjää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat