Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

karkkipäivästä?

Vierailija
19.04.2006 |

Minkä ikäiselle lapselle olette sallineet namien syönnin?

Onko käytössä tietty karkkipäivä vai saako syödä vapaasti?

Itellä on reilu 2v tyttö joka ei ole vielä maistanutkaan karkkia, ja ajattelin ettei tarvitsisikaan vielä- kun ei osaa sitä halutakaan vielä.

Olen miettinyt että josko sitten vaikka kolmevuotiaana aloittaisi karkkipäivät, sitten kun tyttö osaa itekin pyytää.

Miltä kuulostaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vanhempia lapsia ja erityistä karkkipäivää ei ole, karkkeja ostetaan silloin tällöin.

Vierailija
2/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsi ei oikeasti TARVITSE karkkia ollenkaan, mutta onhan sitä kiva joskus herkutella:o)

Toistaiseksi meillä lapsi herkuttelee kuivatuilla luumuilla, aprikooseilla ja rusinoilla, joskus harvoin Ville Vallaton-jätskillä.

Ehtii ne hampaat saada pilalle myöhemminkin.

Isovanhemmat vaan ei oikein ymmärrä, kun olen niin ANKARA (kuulemma!)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko tyttö sai karkkia ensimmäisen kerran ollessaan reilu 2-vuotta. Numero kaksi saikin sitten huomattavasti aikaisemmin olisiko ollut n. vuoden ikäinen. Meillä ei karkkia syödä muulloin kun lauantaina. Silloinkin ostan vain pienet karkkiaskit. Lapseni eivät ole karkin perään eli sotaa ei es. kaupassa synny:)

Mä olen sitä mieltä et kannattaa ehdottomasti rajata karkkin antamista. Toisaalta on minusta myös outoa jos karkin syöminen kielletään kokonaan...vaikka jokainen tyylillään.

Mehun suhteen olemme hieman samalla linjalla. Limsa/mehu päivä on myös lauantaina, vaikka mehua saattavat kyllä saada jos ovat sairaina tai olemme kylässä.

Vierailija
4/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät minua aika tiukkapipona...heidän mielestään lesten pitää saada hyvää. Ei kannata välittää muista ja heidän ajatuksistaan!

Vierailija
5/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla tuntuu jostain syystä olevan aina karkkia tarjolla. No, me olimme siihen asti olleet samalla tavalla " ankaria" ja herkkuina olivat olleet rusinat, jätski, leivonnaiset tms muttei varsinainen karkki. Nykyisin meillä on karkkipäivä lauantaisin, ja siihen iloon pääsi sitten samalla myös kuopus 2,5v. Pojat saavat itse valita jonkun pienen karkin kaupasta, usein olemme onnistuneet ohjaamaan valintaa xylitol-pastilleihin tai sokerittomiin tikkareihin, lakupötköihin, suklaarusinoihin. Siis ettei ihan niitä ällöimpiä lisäainemössöjä. Mutta tajusimme jo kauan sitten, ettei tät taistelua (siis karkiton lapsi) voi voittaa, joten siksi karkkipäivä tuntuu edes jotenkin pitävän tän homman hanskassa.

Vierailija
6/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoikkia ja hampaat terveitä.

Tietysti karkkipäivä on hyvä olla kerran viikossa ja eikä se karkki mitään terveellistä ole. Mutta meillä kun aikuisetkin syö milloin huvittaa, niin ei sitä voi lapsiltakaan kieltää, kun näkevät joskus kun mutsi vetää suklaata ja faija salmiakkia.

Vierailija
7/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän vertaillut ja tehnyt havaintoja sukulaisten ja kamujen lapsista, että ne, joilla on karkkipäivä, mankuu namia paljon enemmän kuin ne, joilla ei vars. karkkipäivää ole... En sitten tiedä, mistä johtuu.

Vierailija
8/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä typykälle maistuvat kyllä ne Xylibonin vadelman makuiset pastillit, en oo niitä kyllä varsinaisesti karkiksi laskenut. Saa pastillin aina aterian jälkeen ja on tyytyväinen.

Tavallaan siis tyttäreni syökin namia joka päivä:o)

AP (julma ja ankara...)

Vierailija
9/9 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset eivät kyllä " nau" yhtään vaikka heillä on karkkipäivä vain kerran viikossa. Naukuminen on ihan lapsesta kiinno. Luonteesta ja siitä mitenkä perso on makealle! Tiedän lapsia jotka syövät karkkia päivittäin ja naukuvat jatkuvasti. Ei taida näissä asioissakaan olla mitään sääntöjä vaan ovat hyvin yksilöllisiä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan