Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli jättänyt töihin lähtiessään kukkakimpun pöydälle ja kortin jossa luki "Tässä emännälle vähän piristystä naisten päiväksi"

Vierailija
08.03.2018 |

Itse kukissa ei mitään vikaa, mutta tuo teksti... Olen nuori hoikka nainen ja asun tietääkseni kaupungissa enkä omista yhtäkään lehmää. Jäi vähän häiritsemään että pitääkö mies minua jonain paksuna lehmänlannalta haisevana tanttana?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvitella yhdenkään miehen loukkaantuvan jos häntä kutsutaan isännäksi. Vaikkei nyt sitten omistaisikaan yhtäkään lypsävää.

Näissä on eroa. Mielikuvat seuraavista:

Isäntä= Perheen pää, miehekäs mies joka ei turhista vingu

Emäntä= Tuhti täti, joka hoitaa mukisematta kotityöt ja palvelee miestään, esiliinaan pukeutuneena

Vierailija
22/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkea, mutta uskoakseni miehesi on tarkoittanut hellyydellä ja "pilke silmäkulmassa" jotain noista 3 ensimmäisestä sanan merkityksestä. Miksi muuten olisit kukkia saanut? Vai johdatko omast mielestäsi ravintolaa tai bordellia? On murheet pienet, jos tästä hernettä nenään varsinkin, kun toinen ajatteli vain hyvää. Voisit päästä helpommalla, jos et ylitulkitsisi ja olla tyytyväinen. Mitäs muuten annoit miehellesi 19.11.? Toivottavasti teit hänet silloin iloiseksi.

emäntä (10-J)

talon auktoriteettia omaava nainen

isännän vaimo

talon naispuolinen omistaja

(puhekieltä) vaimo

Pyydä emäntäsi mukaan.

(vanhahtava) neito, nainen, naisenpuoli, naimaton tyttö (potentiaalinen emäntä taloon)

Meillä on kylillä nättejä emäntiä.

nainen, joka vastaa tapahtuman tai tilaisuuden hoitamisesta; majatalon, ravintolan tms. johtava nainen

(koulun jms. keittolan) keittäjä, keittolan emäntä

bordellin johtajatar

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin miehesi on kotoisin? Ainakin pohjoisessa tuota käytetään ihan yleisesti eikä siitä loukkaannuta. 

Vierailija
24/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa sitä kukkakimppua nyt vähän tarkemmin, varmasti onnistut löytämään siitäkin jotain vikaa mistä valittaa. Onko siinä esimerkiksi jotain keltaista, hyi että, mies ei selkeästikään sinusta pidä kun tuollatavalla kukkia menee ostamaan.

Mitä keltainen tarkoittaa? Kysyy tyhmä mies.

Vierailija
25/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mitenkäs sitten lentoEMÄNTÄ? Loukkantuvatkohan nämä emännät sanan käytöstä? :D

Vierailija
26/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu sentään näitä loukkaantujia! Laatikaa nyt perkele sanakirja, josta tavallinen mies voi opetella naisille kelpaavia ilmauksia.

Vierailija
27/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuppaan ihastumaan ihmisiin jotka ovat hyviä kielenkäyttäjiä. Sinulla ei nyt ole käynyt tuuri. Hyvin töksähtelevän oloinen viesti vaikka en ihmistä tunnekaan. Huomattavasti parempi viesti olisi voinut olla lyhykäisyydessään vaikka vain I love U. Ei turhia selittelyjä ja kyseenalaisia termejä.

Vierailija
28/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu nämä stereotypiat. Suomenkielessä on sanoja, jotka ovat kauniita korvaan ja sanoja, jotka eivät kielellisesti sitä ole. Lisäksi murteissa ja alueissa on eroja. Niin entä sitten? Juu, emäntä kuulostaa sanana emättimen ja männän yhdistelmältä, tai sellaista siinä voi kuulla jos haluaa. Eihän se nyt ihmistä kuvaa sentään, onko hän paksu vai ohut, maalta vai kaupungista, tai omistaako maalla viljatilan vai broilerikasvattamon tai kaupungissa sijoitusasunnon vai vaikka nyt asuntovelkaa! Se on sana, vain sana. Minä olen ainakin ihan mielelläni emäntä. Modernin tilan nuori ja onnellinen emäntä. Ei ole kauhukuva, jos sut kukittava mies sua emännäksi sanoo.

Vierailija
29/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa sitä kukkakimppua nyt vähän tarkemmin, varmasti onnistut löytämään siitäkin jotain vikaa mistä valittaa. Onko siinä esimerkiksi jotain keltaista, hyi että, mies ei selkeästikään sinusta pidä kun tuollatavalla kukkia menee ostamaan.

Mitä keltainen tarkoittaa? Kysyy tyhmä mies.

Keltaiset kukat on yleisestikin rumia, mutta keltainen on hylätyn väri.

Vierailija
30/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kaikki on mahdollista.

Vierailija
31/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvitella yhdenkään miehen loukkaantuvan jos häntä kutsutaan isännäksi. Vaikkei nyt sitten omistaisikaan yhtäkään lypsävää.

Niinpä. Miksi joillakin naisilla on pakonomainen tarve luoda ongelmia tyhjästä?

Vierailija
32/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakimppu oli kivasti tehty. Mutta emäntä...

Sehän on tosi sovinistinen ilmaus, jossa nainen nähdään kodinhoitajan roolin kautta. Vähän kornia käyttää sitä juuri naistenpäivänä. En itse voisi olla miehen kanssa, joka kutsuisi minua emännäksi. Se olisi kynnyskysymys. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja samanlaiset arvot omaavat sopivat muutenkin yhteen.

Vierailija
33/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ainakin luonteesi haiskahtaa lehmänpaskalta, joten hyvä teksti :)

Vierailija
34/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuo nainen löytää ikioman unelmahäät-timpan!

Vierailija
35/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois sulla huonomminkn mennä. Minulle huudettiin heti aamun alkajaisiksi haista vittu!

Vierailija
36/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies. Kyllä normaali mies tietää, ettei naiselle saa ikinä viedä kukkia. Tuommoinen loukkaantuminen tulee naistenpäivänkukista. Jos veisi kukkia ihan muuten vaan. Alkaisi heti epäily ja syyttely, että mitä olet tehnyt, kun toit kukkia. Ja mies voi ostaa jotain kivan näköisiä tai värisiä kukkia. Väärin. Naisille eri kukat ja värit sisältävät salattuja piilomerkityksiä. Siitä päätellään, että onko nyt joku suru tai himoitsetko naapuria kun veit sille noita kukkia kiitokseksi lomanaikaisesta lemmikkieläimen hoidosta ja tämä ja tämä tarkoittaa sitä ja tätä. Ei tarkoita. Ostin vaan kivannäköisiä kukkia, mutta en osta enää, ikinä. Ei ikinä kukkia naisille.

Vierailija
37/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sen syntymäpäivänä(miesten päivää ei tietääkseni vielä ole almanakassa) tässä vähän piristystä sialle-lappu, ja pöydälle kaukalo, jossa epämääräistä sotkua.

Vierailija
38/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä jotka eivät ymmärrä tätä ns. ongelmaa. Onhan tuo viesti nyt kokonaisuudessaan huono. Emäntä -sana on epäeroottinen ja vanhahtava, kumma kun ei muijaksi kutsunut. Myös maininnat naistenpäivästä ja piristyksestä piirtävät kuvaa omaa erinomaisuuttaan alleviivaavasta ihmisestä, joka antaa masentuneelle ja työttömälle tyttöystävälleen almun.

Kuvitelkaa nyt syntymäpäiväkortti, jossa lukee, että tässä vähän piristystä syntymäpäivääsi, emäntä. Tai joululahjakortti, missä lukee, että tässä vähän piristystä jouluusi.

Vierailija
39/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa nyt syntymäpäiväkortti, jossa lukee, että tässä vähän piristystä syntymäpäivääsi, emäntä. Tai joululahjakortti, missä lukee, että tässä vähän piristystä jouluusi.

Suklaarasia ja sen kaverina kortti, jossa lukee: "Tässä isännälle vähän piristystä jouluun." Loukkaantuisin verisesti. Not

Vierailija
40/55 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että! Mut sai onnelliseksi tuo tempaus. Ihana! 😂😍 Meillä kutsutaan mua emännäksi ja mammaksi. Asumme vuokralla kerrostalossa keskustassa, olen 27, hoikka ja itsestäni huolen pitävä nuori nainen. Mulle nuo ovat hellyyttelynimiä. Kutsun itsekin miestäni ukoksi tai mieheksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi