outoa puhetta sossulta?
Eli tilanne, minulla on 3 lasta, joista vanhin, 10 v on otettu huostaan 4 vuotiaana minun viikoittaisen alkoholinkäytön seurauksena. Nuoremmat ovat 4v ja 2v. Nyt kysyin sossuilta eräänä päivänä, että jos jätän lapset miehen vahdittavaksi kotiin, niin onko se paha asia? Sossu sanoi että nämä nuoremmatkin lähtee siinä tapauksessa huostaan jos saamme kuulla sinun olleen juomassa. Sitte se sanoi että voit juoda vasta kun lapset on 18v, jäin ihmettelemääm voiko asia olla näin? Ja kun kysytte miksi olemme taas sossun asiakkaita niin neuvolassa aikoja sitten tehtiin ennakoiva lasu, perustuen tämän ensimmäisen lapsen aikaiseen alkoholin käyttö aikaani. Ja adiakkuus on jatkunut siitä asti.
Kommentit (33)
Entä jos erottaisiin, ja lapset jää miehelle, ja juon vaikka koen viikon välein, niin kai voisin silti ottaa lapset välillä luokseni muutamaksi päiväksi? Silloin totta kai olisin selvinpäin aina
Vierailija kirjoitti:
Entä jos erottaisiin, ja lapset jää miehelle, ja juon vaikka koen viikon välein, niin kai voisin silti ottaa lapset välillä luokseni muutamaksi päiväksi? Silloin totta kai olisin selvinpäin aina
Kun olet alko -taustainen, niin parasta on että pidät korkin kokonaan kiinni niin kauan kunnes lapset ovat omillaan. Vaikka sanot että olisit lasten aikana juomatta, niin nopeasti se lipsahtaa ajatteluun, että eihän se haittaa jos yhen ottaa, ja avot, kohta örvelletään taas.
Tää on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne lapset miehen omia lapsia? Siinä miehessäkin on sitten jotain vikaa jos huostaanotettukin lapsi on hänen.
Mutta varmaan valvotut tapaamiset ainakin onnistuisi, vaikka lapset otettaisiinkin huostaan. En usko kyllä, että olet paras huoltaja lapsille jos känni menee lasten kanssa elämisen edelle.
Minä en ymmärrä mikä ongelma on jos ap lähtee vaikka baariin ja sieltä esim kaverille tai hotelliin yöksi, ettei lapset häiriinny juomisesta. Lapsille selvä hoitaja. Sitten kotiin seuraavana päivänä selvänä. Eri asia jos putki jää päälle. Menee jo holhoaminen vähän yli. Laittakoot saman tien nilkkapannan mikä lähettää sossulle signaalia missä ap on, mitä kaupasta ostaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen tehdään tapaamissopimukset ja niitä noudatetaan. Sun tapauksessa tapaamiset saattavat siten olla valvottuja tapaamisia. Sillä siis varmistetaan, että et ole juovuksissa lastesi tapaamisten aikaan.
Ap haluaa selvästi pilata elämänsä. Sano nyt vielä että eroat, etsit puolison joka tykkää ryypätä, ja elämäs keskittyy jatkossa pelkkään juomiseen. Kukaan järkevä ei vaihtais perhe elämää pois, jos pystynyt noinkin pitkään olemaan selvinpäin, siis kun olet alkkis. Sossut on antanu sulle mahdollisuuden parempaan elämään ja nyt tahdot pilata kaiken. Ehkä se on vuoden hauskaa, mutta totuus iskee vasten kasvojasi. Unohda koko juttu ja keskity lapsiisi!
Vierailija kirjoitti:
on. ei noin. On sinulla oikeus tuulettua. kauheeta kyykyttämästi for ever tommosen takia... tsemii!
Tuulettu ei voi kuin ryyppäämällä? On varmaan hirveän tuulettunut ja raikas olo seuraavana päivänä..
Sinulla on ap sairaus nimeltä alkoholismi. Et ole sitä itse valinnut, mutta toipumisesta olet vastuussa vain sinä. sairauden kuvaan kuuluu asian kieltäminen, eikä alkoholisti nää enää todellisuutta.
Itse olen nähnyt muutaman tuttavani, äitini, isäni ja ex-mieheni sairaudenkulun. Alkoholisti yrittää mielessään rajoittaa juomistaan: ei lasten nähden, ei väkeviä, pelkkää kaljaa, vasta klo 18 jälkeen, vain viikonloppuna, pelkkä saunakalja. Mutta sairaus etenee, eikä lopulta ole mitään tolkkua juomisen kanssa.
Äitini oli korkeasti koulutettu fiksu ja lämmin ihminen, mutta niin vain lopulta jätti 6-vuotiaan (minut) hoitamaan 1-vuotiasta sisarustaan. Se on silloin tarve, ei enää nautinto.
Putkaan joutuminen ja raskaus- tai pikkulapsiaikana juominen on jo niin hälyttävä merkki, että ehkä siksi sinulta edellytetään raittiutta. Jos niin päätät, Suomesta saa jo useasta paikasta mahtavaa täysraittiuteen tähtäävää hoitoa.
T. Eräs yh
Varokaahan nyt sanojanne, ettei tämäkin "putki" katkea!
Voisi ehkä olla apua ap:lle, jos ketjua ei lakaistaisi kielletyyjen aineiden listalle.
Vierailija kirjoitti:
on. ei noin. On sinulla oikeus tuulettua. kauheeta kyykyttämästi for ever tommosen takia... tsemii!
Alkoholismi ei ole tuulettumista. Voi harrastaa muutakin, vaikkei sinun viiteryhmäsi tietenkään.
Ap, joko lapset tai viina, se on sinun oma valintasi. Ehkä lapsillesi olisi paras päästä sinusta kokonaan ja sinä saisit marinoida itsesi hautaan.
Sosiaalityöntekijäsi ajattelee lapsiasi, kun sinä et siihen selvästikään pysty. Hommaa itsellesi hoitoa, jos haluat olla lastesi arvoinen.
Naapurissani asuu mummo, jota lapset ja lapsenlapset karttavat. Mummo on puliakka.
Juopottelu on niiiin last season.
Ihan tooosi vanhanaikaista.
Etkö tiedä, että alkoholi on myrkky, joka koukuttaa ihmisen?
Jos alkoholi tulisi nyt markkinoille, niin se ei saisi myyntilupaa!
Elämä on parasta selvinpäin.
Ap on hyvä esimerkki joka ei näe ongelman syytä.
Huostaanotetttujen lasten vanhemmat ovat usein näitä ketkä ei näe oikeasti itse missä vika.
Älä juo ollenkaan jos lapsesi ovat sinulle tärkeitä.