Isompi lapsi kiusaa päiväkodissa
Tyttäreni 3v aloitti juuri tarhan. Ryhmässä on yksi 4v poika, joka kiusaa muita. Mulle tämä poika tuli sanomaan ”mä aion kiusaa tota sun tyttöä”. Poika karjuu tytölleni ja sanoi toiselle tytölle ”älä leikin ton uuden tytön kans”. Sitten poika härnäs yhtä toista 3v tyttöä ajamalla takaa ja tönimällä. Tämä tyttö pelkäsi ja alkoi itkemään.
Sanoin noista jutuista lto:lle ja hän vaan totesi et toi poika on vaan tuollainen. Olen mukana tutustumassa tarhaan niin näen näitä tilanteita. Mut vähän tommonen hyshys meno pistää vihaksi.
Kommentit (8)
Elämän laki.
Miten luulet nisävuorojen jaettavan eläinperheissä...?
No sitä se on kun ADHD.t ja muut halutaan hoitaa samassa ryhmässä terveiden lasten kanssa. Muut kärsivät. Valita asiasta, on kaikkien etu, että erityisryhmiä on näille lapsille.
Pojan koulussa oli samaa, ja häiriköijä oli ADHD, vanhemmat eivät olleet lainkaan yhteistyökykyisiä, useampi perhe valitti lähes päivittäin, että tämä lapsi lyö ja tönii heidän lapsiaan. Vuoden kiusaamisen jälkeen tämä tapaus vihdoin vaihtoi koulua. Ei ole reilua tuo hyssyttely!
Vierailija kirjoitti:
Elämän laki.
Miten luulet nisävuorojen jaettavan eläinperheissä...?
No me olemme ihmisiä ja meillä on vähän toisenlaiset systeemit kuin villieläimillä. Lait, asetukset, valvontaelimet, järjestäytynyt yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
No sitä se on kun ADHD.t ja muut halutaan hoitaa samassa ryhmässä terveiden lasten kanssa. Muut kärsivät. Valita asiasta, on kaikkien etu, että erityisryhmiä on näille lapsille.
Tuskin mikään erityislapsi se kiusaaja. Suurin osa päiväkodin ja koulujen lapsista on kuule ihan ns. normaaleja. Enemmänkin niin päin se menee, että normaaliit kiusaa erityislapsia.
Sitten vielä pitäisi nostaa lastentarhan opettajien palkkoja kun eivät nokkaansa koputa kun lasta kiusataan.
Tässä ap vielä. Onko mulla oikeutta puuttua miten paljon tohon kiusaamiseen, kun olen paikalla ettei tule mulle ongelmia? Tarttua esim. lapsen kädestä ja puhutella. Emmä pysty olemaan puuttumatta, jos näen lastani tai muita kiusattavan. Mun mies tuli viimeksi hakemaan lasta, kun lähdin töihin. Sanoin miehelleni et toi lapsi kiusaa ja mun mies puhutteli sitä lasta ja se oli heti ”emmä kiusaa”. Sit näin et toinen ohjaajista katsoi miestäni silleen et mitä sä meet puuttumaan tilanteeseen. Menee hermot jotenkin iha p.. fiilikset koko tarhasta.
Otapa johtajaan yhteyttä jos ei ryhmässä sanominen auta.