Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet: riittääkö "kevyempi" suhde?

Vierailija
08.03.2018 |

Olen juuri eronnut 18 vuotta kestäneestä suhteesta. Muita "oikeita" suhteita ei ole elämääni edes mahtunut. Seksiäkään en ole koskaan harrastanut kuin exän kanssa. Lapsia kaksi, joista huolehditaan lasten isän kanssa yhdessä. Olen noin 35v ja pärjään taloudellisesti itsekseni.

En etsi uutta suhdetta, mutta sopivan tyypin tullessa vastaan, tapailu sopisi elämääni hyvin. Haluaisin kuitenkin pitää uuden suhteen erossa lapsistani ja olla edes harkitsematta yhteenmuuttamista. Silti en suostu siihen, että tapaillaan yhtaikaa muita. Ajattelen, että jos on tarkoitettu, niin aikaa yhdessä asumiselle on, kun lapset kasvavat.

Voiko noin 4-kymppiset miehet kuvitella elävänsä tällaisessa suhteessa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt ns. panosuhteesta. Sopii!!!

Ei siltikään pelkkä panosuhde..

-ap

Vierailija
22/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten OK ja lähes sitä mitä etsin, mutta jos natsaisi ja oltaisiin vaikka vuosi jo yhdessä niin tuntuisi oudolta jos minut yhä pidetään visusti erillään lapsistasi kuin minulla olisi lepra.

M

Toki lapsiin voi tutustua, kun tapailu olisi kestänyt jo aikansa ja olisi vakaa tunne, että myös jatkuu. Mutta yhteistalous ja yhteinen koti tuntuu itsestäni tarpeettomalta ja lasten etujen vastaiselta. Toki ajallaan sekin voisi olla mahdollinen, mutta lasten pitäisi periaatteessa olla jo pois kotoa. Ja siihen menee aikaa..

En mitään yhteistaloutta ja -kotia tarkoittanutkaan edes sillä vuoden yhdessä ololla vaan että tapaillaan milloin toisen milloin taas sen toisen luona, harrastellaan, matkustellaan ja sen sellaista mikä tuntuu kivalta yhdessä, ja juuri siten ettei kuikuilla enää muita.

Mutta jos vaikka se toinen asuu stadin ytimessä ja minä asun täällä maaseudulla isohkossa talossa ison rauhallisen pihapiirin kera niin kuvittelisin että ainakin jonkunikäiset lapset joskus viihtyisivät myös täällä niin ettei sen toisen tarvitse pohtia "ääk viikonloppu maalla, mihin survon lapset".

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa ap ja muutkin naiset miten kuvailemasi suhteen miehen kannattaa esittää toiveena omassa deitti-ilmoituksessaan.

Tuntuu että jos et kirjoita olevasi valmis heti kaikkeen ja muuttamaan saman katon alle niin saat automaattisestsi "se etsii vain panoa" leiman otsaasi.

Jaa'a.. vaikeahan tätä on deitti-ilmoon muotoilla. Itse en työni/asemani vuoksi tule deitti-ilmoja laittamaan, niin ei tuosta näkökulmasta ole tarvinnut asiaa pohtia.

Jotenkin ilmosta pitäisi tulisi esille sitoutuminen, mutta silti itsenäisyyden säilyttäminen.

Pahan kysymyksen pistit.

-ap

Vierailija
24/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten OK ja lähes sitä mitä etsin, mutta jos natsaisi ja oltaisiin vaikka vuosi jo yhdessä niin tuntuisi oudolta jos minut yhä pidetään visusti erillään lapsistasi kuin minulla olisi lepra.

M

Toki lapsiin voi tutustua, kun tapailu olisi kestänyt jo aikansa ja olisi vakaa tunne, että myös jatkuu. Mutta yhteistalous ja yhteinen koti tuntuu itsestäni tarpeettomalta ja lasten etujen vastaiselta. Toki ajallaan sekin voisi olla mahdollinen, mutta lasten pitäisi periaatteessa olla jo pois kotoa. Ja siihen menee aikaa..

En mitään yhteistaloutta ja -kotia tarkoittanutkaan edes sillä vuoden yhdessä ololla vaan että tapaillaan milloin toisen milloin taas sen toisen luona, harrastellaan, matkustellaan ja sen sellaista mikä tuntuu kivalta yhdessä, ja juuri siten ettei kuikuilla enää muita.

Mutta jos vaikka se toinen asuu stadin ytimessä ja minä asun täällä maaseudulla isohkossa talossa ison rauhallisen pihapiirin kera niin kuvittelisin että ainakin jonkunikäiset lapset joskus viihtyisivät myös täällä niin ettei sen toisen tarvitse pohtia "ääk viikonloppu maalla, mihin survon lapset".

M

Kuulostaisi oikein täydelliseltä❤

-ap

Vierailija
25/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut useampi tapailusuhde eri ikäisten naisten kanssa. Ne ovat päättyneet yleemsä siihen että nainen on ryhtynyt vaatimaan sitoutumista tai tullut mustasukkaiseksi muista tapailemistani naisista. Tämä sitoutumattomuus ja toisen oman elämän ja sen yksityisyyden kunnioittaminen on monelle naiselle kova paikka. Tapailusuhde ei ole liitto tai sitoumus. Suhteen ulkopuolella molemmilla on oma muu ja yksityiselämänsä.

Vierailija
26/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

M

Tällainen kuulostaa omiinkiin korviini täydelliseltä. Haluaisin pitää ainakin aluksi täysin erillään miehen ja lapset. Sopisi hyvin, että kummallakin on omat asunnot. Toisinaan voisi sitten tehdä kaksin jotain mukavaa, esim juuri matkustella tms. Eikä sellainen suhde todellakaan olisi seksitön.

N-44

Vierailija
27/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

M

Tällainen kuulostaa omiinkiin korviini täydelliseltä. Haluaisin pitää ainakin aluksi täysin erillään miehen ja lapset. Sopisi hyvin, että kummallakin on omat asunnot. Toisinaan voisi sitten tehdä kaksin jotain mukavaa, esim juuri matkustella tms. Eikä sellainen suhde todellakaan olisi seksitön.

N-44

Niin, kertokaapa nyt sitten miten tämä ilmaistaan miehen deitti-ilmossa ilman että mielletään sitoutumiskammoiseksi.

Minulla tenkkapoo tulee jo siitä kun pitäisi valita ilmoituksen laatu. Onko tämä nyt "tositarkoituksella", "seikkailua" vai mitä ihmettä.

Jos laitan "tositarkoituksella" niin sitten pillastutaan kun sanon että joo avioliitot ja yhteistaloudet ei kuitenkaan kiinnosta.

Jos laitan "seikkailua", no se kai on jo nykyisin synonyymi sille että varattu etsii syrjähyppyä.

Vierailija
28/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarkoituksella, muttei 24/7

Vierailija
29/43 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muttei 24/7

Paitsi We-Vibe yhteys.

-m

Vierailija
30/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

M

N-44

Niin, kertokaapa nyt sitten miten tämä ilmaistaan miehen deitti-ilmossa ilman että mielletään sitoutumiskammoiseksi.

Minulla tenkkapoo tulee jo siitä kun pitäisi valita ilmoituksen laatu. Onko tämä nyt "tositarkoituksella", "seikkailua" vai mitä ihmettä.

Jos laitan "tositarkoituksella" niin sitten pillastutaan kun sanon että joo avioliitot ja yhteistaloudet ei kuitenkaan kiinnosta.

Jos laitan "seikkailua", no se kai on jo nykyisin synonyymi sille että varattu etsii syrjähyppyä.

Olen nähnyt sellaisia ilmoituksia tai ainakin itse olen ne mieltänyt tällaisiksi. Siinä on ollut jotenkin niin, että etsii elämänkumppania ja ystävää ja myös lauseet, että miehellä on jo pari lasta joiden kanssa on vuoroviikoin/joka toinen viikonloppu ja silloin hän keskittyy heihin. Jotakin tuollaista. Ainakin minä kolmen lapsen äitinä ymmärrän tämän erittäin hyvin ja juuri niin tekisin itsekin. Lapseni saavat jakamattoman huomioni silloin kun he luonani ovat ja tottakai myös isäviikolla olen heidän äiti ja huoltaja, joten saatan hypätä silloinkin vaikka OHO-keskustelussa tai kuskaan lapsille suksia kouluun.

Vierailija
31/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa ap ja muutkin naiset miten kuvailemasi suhteen miehen kannattaa esittää toiveena omassa deitti-ilmoituksessaan.

Tuntuu että jos et kirjoita olevasi valmis heti kaikkeen ja muuttamaan saman katon alle niin saat automaattisestsi "se etsii vain panoa" leiman otsaasi.

Jaa'a.. vaikeahan tätä on deitti-ilmoon muotoilla. Itse en työni/asemani vuoksi tule deitti-ilmoja laittamaan, niin ei tuosta näkökulmasta ole tarvinnut asiaa pohtia.

Jotenkin ilmosta pitäisi tulisi esille sitoutuminen, mutta silti itsenäisyyden säilyttäminen.

Pahan kysymyksen pistit.

-ap

Kyllä sen deitti-ilmon voi laittaa ja samalla suojella identiteettiään. Älä etsi Tinderistä, vaan katsele noita vakavampia, maksullisia saitteja. Kuvaa ei tarvitse laittaa, nimen ja ammatin muokata tunnistamattomaksi. Esittelyteksteihin kannattaa silloin panostaa kunnolla, että herättää kiinnostusta, voit sitten laittaa kuvan ym vain noille harvoille joiden kanssa haluaa tutustua. Noin minä tein ja hyvin kävi, heti ensimmäisellä viikolla löytyi nykyinen kumppanini. T se aiemmin kirjoittanut kevytsuhdetta hakenut mutta rakastumaan päätynyt.

Vierailija
32/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nyt 7 vuotta tuollainen "kevytsuhde" eli omat osoitteet ja oma arki, yhdessä tehdään kaikenlaista kivaa sen mukaan miten ehditään. Naisella aikatauluille asettaa rajoituksia lapsi, minulla työ joten välillä nähdään harvemmin ja välillä useammin. En vaihtaisi enää saman katon alla asumiseen, tämä on minulle juuri sopiva parisuhdemalli.

M38

Vierailija
33/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap naiivi.

Odota, kunhan kohdallesi käy niin, et rakastut siihen mieheen, jäät yksinäsi riutumaan.

Onnea!

Vierailija
34/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta ikäluokasta löytyykin. Ensimmäinen ryhmä tällaisia miehiä on nelikymppiset, jotka kyllä pitävät lapsista, mutta eivät halua omia lapsia eivätkä elää lapsiperheen elämää. Heille ei siis ole mitään ongelmaa joskus viettää aikaansa myös lastesi kanssa, mutta pääasiassa yhteinen aikanne on ilman lapsiasi. Toinen ryhmä on miehet, joilla on lapsia, mutta jotka eivät halua uusperhe-elämää isompinen asuntoineen, isompine autoineen, erilaisine kasvatuskäsityksineen jne. Tuollaista suhdetta eivät halua ne miehet, jotka haluavat perhe-elämää ja erityisesti sellaista perhe-elämää, jossa nainen on se "kodin hengetär". 

Joillain miehillä mieli muuttuu, kun eläkeikä alkaa lähestyä. Ilmeisesti alkavat ainakin jossain määrin pohtia yksinäistä vanhuutta ja pärjäämistään. En tarkoita, että nämä miehet olisivat mitenkään avuttomia tai naista piiakseen tarvitsevia vaan sitä, että yksin asuminen aletaan kokea jollain tavalla turvattomana ja yhdessä asuminen turvallisena. 

Vierailija
35/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

M

N-44

Olen nähnyt sellaisia ilmoituksia tai ainakin itse olen ne mieltänyt tällaisiksi. Siinä on ollut jotenkin niin, että etsii elämänkumppania ja ystävää ja myös lauseet, että miehellä on jo pari lasta joiden kanssa on vuoroviikoin/joka toinen viikonloppu ja silloin hän keskittyy heihin. Jotakin tuollaista. Ainakin minä kolmen lapsen äitinä ymmärrän tämän erittäin hyvin ja juuri niin tekisin itsekin. Lapseni saavat jakamattoman huomioni silloin kun he luonani ovat ja tottakai myös isäviikolla olen heidän äiti ja huoltaja, joten saatan hypätä silloinkin vaikka OHO-keskustelussa tai kuskaan lapsille suksia kouluun.

Mitäs jos en lapsettomana voi selittää keskittymisiäni lasten vuoroviikoilla?

"Joka toinen viikko haluan keskittyä kissani hoitoon" ?

Vierailija
36/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin kuin hyvin. Naisille tämä ei vain tunnu sopivan, ainakaa miehen ehdottamana.

Päinvastaiset kokemukset täällä. Miehet harvemmin haluaa vain kevyttä tapailua mutta sitoutumista. Yleensä se on joko yhteen heti tai fwb. 

N29

Vierailija
37/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena suunnittelin juuri tuollaista eroni jälkeen. Tapasin netin kautta mukavan miehen ja ihastuttiin. Molemmilla jäi heti pois muut viritelmät, rakastuttiin nopeasti. Tuosta huolimatta vuosien jälkeenkään ei muutettu yhteen vaikka ollaankin tiivis pari: viikot tehdään töitä ja viikonloput viihdytään yhdessä. Yhteen muutetaan kun viimeinenkin lapsi on lentänyt kotoa opiskelemaan. Yhteenmuuttaminen ei ole pakko, mutta tunteet voivat muuttaa suhdetta vakavammaksi kuin suunnittelet.

Juuri tällainen olisi ideaali itselleni. Mielestäni voi olla sitoutunut toiseen, vaikka ei asuisi yhdessä. Tai näin ainakin kuvittelen.

Ja muutamalle kirjoittajalle tiedoksi, että totta kai seksi kuuluu siinä missä muukin yhteinen tekeminen parisuhteeseen. Edellisessä suhteessa minä naisena olin se, joka huolestui, jos seksi väheni. Ja otin aina asian puheeksi ja tilanne korjaantuu. Mutta siihen en suostu, että tapaillaan muita yhtaikaa.

-ap

Tuohon viimeksi mainittuun nämä suhteet yleensä kaatuu. Oman kokemukseni mukaan mies haluaa joko naisensa kokonaan tai sitten vain pienen siivun yhdestä sun toisesta naisesta. Yksiavioinen tapailusuhde onnistuu hyvin harvoin.

Vierailija
38/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap naiivi.

Odota, kunhan kohdallesi käy niin, et rakastut siihen mieheen, jäät yksinäsi riutumaan.

Onnea!

Haha ha haa!!! :D Kuka täällä on naiivi...?

Voi herttinen sentään.. *pyörittelee silmiään ja nauraa*

Vierailija
39/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kaksi vuotta sitten 16 vuoden suhteesta ja etsin nyt samanlaista tapailusuhdetta.

Paljon on miehiä, jotka etsivät joko pelkstään panosuhdetta tai taipailusuhdetta. Yleensä tuntuvat olevan kiireisiä uraohjuksia. 

Vierailija
40/43 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap naiivi.

Onnea!

Erosin 22v suhteesta ja kuvittelin haluavani kevyt suhteen koska lapsia.

No, jonkun aikaa toimikin kunnes pyöritys alkoi olla raskasta aikataulujen yhteensopimattomuuksien vuoksi. Ja varmasti tunteetkin tuli mukaan kuvioihin. Kuitenkaan en ollut valmis vakavampaan joten kohdallani päättyi koska en halunnut edelleenkään lasten elämää sekoittaa.

Täällä on miehet kommentoineet kevyt suhteista. Tässä naisen näkökanta.

Niin ja olen tavallinen duunari joka ei matkusta 4 kertaa vuodessa ulkomaille, hyvä kun joskus isompaan kaupunkiin pääsee.

Onnellinen olen. En koe yksinäisyyttä, arki rakentunut itseä kiinnostaviin asioihin. Toki välillä mietityttää että olisihan tää arki kiva jonkun kanssa jakaa joten ei enempää kevyt suhteita mulle.

N45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi