TP:t ke-su viikolla 16
Kommentit (23)
viivi_: saa udella :) asutaan siis pakilassa rivarissa 105 m2.
kun viime keväänä käytiin tätä katsomassa mä ihastuin tähän heti, vaikka ei ihan ollut sellainen kuin etsittiin.
ihastuin heti kämpän avaruuteen ja siihen, että tilat joissa oleskellaan on tilavia, vaikka sitten makuuhuoneita olis saanut olla yksi enemmän. eli meillä on yläkerrassa yksi makuuhuone (nyt esikoisen huone), iso olohuone ja avokeittiö. alakerrassa on meidän makuuhuone, sauna ja suihkutila, iso takkahuone ja käynti takapihalle.
ollaan mietitty, että jos tähän jäädään niin tytöt joko molemmat yläkerran huoneeseen tai sitten me muutetaan sinne ja tytöt saa alakerran makuuhuoneesta nukkumishuoneen ja takkahuoneesta leikkihuoneen.
muutettiin tähän kaksiosta ja ensin tuntui, että tilaa tosi paljon, mutta nopeesti tähän tottuu :)
laskujen maksamisen jälkeen meninkin nukkumisen sijaan surffailemaan huuto.nettiin!
Samankokoisia kämppiä ollaan mekin katseltu helsingistä, mutta hinta on aika iso... varsinkin jos haluaa vähän uudempaa kämppää. ja sitten ollaan vertailun vuoksi katseltu porvoosta, ja kyllä on ihmeen paljon halvempaa, mutta kun mieli tekee helsinkiin...
Toisaalta talon rakennuskin mietityttää yhtenä vaihtoehtona, mutta ei olla ihan varmoja ollaanko rivari- vai omakotitaloihmisiä! ja onko se liian rankkaa kun on kaksi pientä lasta? Nyt ollaan sillä kannalla että ehkä ensin rivariin ja sitten kun kaikki lapset (ehkä myös tulevat) ovat kouluiäsä niin sitten rakennetaan, mutta kun siinäkin on se ongelma, että sitten voisi taas koulu ja kaverit vaihtua lapsilla, ja onko se sitten kivaa?!
PALJON on ongelmia, joka vaihtoehdossa...
no ehkä jätän nyt tän yksinpuheluni ja painun lopulta nukkumaan... Huomenna taas kummatkin lapset kotona ja esikoinen ainakin herää 7 pintaan ja vaatii aamupalaa ja sille kun ei kelpaa tissi sängyssä puoliksi nukkuen...
Edelleen Vammainen Viivi, tosin hieman jo toipuneena!
saanko udella joeela kuinka isossa asunnossa asutte? me ollaan kans mietitty että ehkä pitää vähän tinkiä noista neliöistä koska kaikilla on ikävä helsinkiin. Harmittaa niin vietävästi helsingin asuntojen hinnat. samalla rahalla saa jo esim. porvoosta 2 huonetta melkein lisää...
Mutta kun helsinkiin tekee niin mieli! ei taida sopia meille tää " maalla" asuminen. onneksi täältä lyhyt matka kaupunkiin (n. 20km).
Mä tässä mietin että kun asuttiin siinä rivarikolmiossa niin ihan hyvin oltaisiin siihen mahduttu, vaikka silloin tuntui niin siltä ettei siihen mahduta nelisteen. viimeistään sitten kun lapset olisi isompia olisi se voinut jäädä pieneksi.
Mä kanssa pitkään olin tota tavaroiden myymistä lykännyt... ostanut vaan lisää ja lupaillut miehelle joskus myydä vanhoja pois. Mutta nyt kun pääsin vauhtiin niin oikein innostuin ja kamala kasa on vaatetta myynnissä! Kirpparille piti lähteä, mutta tää menee mun mielestä vähemmällä vaivalla ja mun mielestä ihmiset maksaa tuolla huuto.netissä enemmän kuin kirppareilla. Vaikka itse en kyllä tienaamismielessä lähtenyt liikenteeseen vaan ennemminkin kaappitilan toivossa, mutta yllätyin kyllä positiivisesti siitä paljon olen jo saanut kokoon!
Nyt maksamaan laskuja... =(
viivi