Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TP:t ke-su viikolla 16

19.04.2006 |

tässä pino,en hoksannut että olís jo ollut...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

en ehdi nyt oikein kirjoitella mutta meillä hankalaa esikoisen kanssa ja mun hermot totaalisen kireällä ja sitten tajusin:

Katri on mustasukkainen Juhosta ja huomionkipeä,siksi käyttäytyy noin!!=( voi että.......

palaan joskus...

tää aamu ollut kamala ja päivä alkoi klo 6...

YÖ:n keikalle onneksi illalla...olis jo ilta...

hermoraunio ja väsynyt äityliini ja lapset

Vierailija
2/23 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankkaa ollut,Katri ollut aivan outo ja viime yön valvoi ja itki kuten eilisenkin päivän ja tän aamun ja tulin siis Yön keikalta klo 2 kotiin mutta viimein syy selvisi:mahavaivat johon onneksi Levolac auttoi(mies laittoi vahingossa aikuisten annoksen heh),hymy palasi tytön huulille kun kakkaa alkoi tulemaan.

meinasin olla aivan hermoraunio jo..

jospa ensi yönä saisi nukkua.

YÖ OLI HUIPPU KUITENKIN!!

Ollilla punanen tukka=)

pelottaa se rintatulehdusvaara mutta aattelin enää lypsää vain kerran päivässä,maitoa tulee 40 ml/kerta.

että viimosia tissimaitoja Juholle.ihmeen kauan sitä riittikin.

äityliini ja Juho 281105

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onkin ollut mielenkiintoinen viikonloppu.

eilen iltapäivällä yht' äkkiä päiväunien jälkeen molemmille tytöille tuli silmätulehdus :( ei muuta kun lääkäriin ja apteekkiin. ja yö meni molemmilla aika levottomasti. mies nukkui esikoisen kanssa yläkerrassa ja minä vauvan kanssa alakerrassa.

palaillaan.j

Vierailija
4/23 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoista sunnuntaita!

mua vaivaa nyt siitepölyallergia=(

kutisee niin silmiä,lypsän enää kerran päivässä,tulee aamuisin 65 ml suunnilleen maitoa.

En voi ottaa siitepölyallergiaan lääkettä ennenkuin lopetan maidon annon Juholle.eipä sitä paljoa tule.

Kamalaa oli lukea ettei joku tunne heti rakkautta omaa vauvaansa kohtaan,mä tunsin heti,Juho ja Katri on mulle rakkaimpia maailmassa=)

Katri voi onneksi hyvin,mahavaivoja ne huudot olivat,nyt käy kakalla tosi usein mutta parempi sekin kun se raastava itku.

Juho nukkuu neljättä tuntia parvekkeella tai tunnin nukkui vaunulenkillä kun raahasin ahterini ulos.Viikossa kilo painoa tippunut jippii!

Missä mun menkat luuhaa??

haluun e-pillerit aloittaa ja ootan niitä siksi...

äityliini ja Juho ensi viikolla 5kk

Vierailija
5/23 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaista paranemista silmätulehdukseen,meillä Katrilla se on kaksi kertaa ollut 1-vuotiaana ja 3-vuotiaana.

Vierailija
6/23 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ PINO ON MEILLE JOTKA TAHDOIMME PIKKUKAKKOSEN JA NYT HAAVEEMME ON TOTEUNUT!

Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

Toi teksti jäi alusta pois.

Juho nukkui 2h parvekkeella ja nukahti äsken uudestaan mutta pihalla mölyää jotkut ihmiset joten ei varmaan kauaa nuku.

Tytön kanssa siivottiin ees kaksi huonetta kunnolla kun Juho nukkuu mutta nyt kakkaamisongelmia tytöllä,hermostuttaa sama päivästä toiseen:menee kakalle ja alkaa itkemään että ei tule...

ja tunnin sisällä menee sinne monta monta kertaa ja äsken hyssytin Juhoa parvekkeella niin kauhee karjunta:ÄITIIIII KAKKA EI TUU!!!

Oon antanut rusinoita,puuroa ym.mutta välillä vähän tulee eli ummetusta ei täysin ole,hohhoijaa,Juho taas kolmesti jo tänään kakannut.Taas se karjuu vessassa....

Pääsiäinen meni hyvin paitsi söin ja join(heh) liikaa joten nyt olenkin tsempannut ja kunnostautunut laihiksessa,tällekin aamulle jo jumpattu!!

Juho on alkanut viimein nukkumaan ulkona päikkäreitä jopa 2-4 tuntia!!

KOKO PURKKI kasvissosetta muuten nyt menee!!!!ja hedelmäsosetta samoin,ISO POIKA NIISK!!

äityliini ja Juho viikon päästä jo 5kk!!!!!

Vierailija
7/23 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääsiäinen meni myös täällä syöden ja juoden, lasi viiniä tuli nautittua melkein joka ilta ja suklaamunia meni kymmeniä!

Äityliini... minäkin aloitin eilen " kevyemmän linjan" vihdoin ja viimein!

Raskaudesta on jäänyt 6kg ja pääsiäinen toi vielä kilon lisää.

En halua riskeerata imetystä, joten aloitan ihan hiljalleen jättämällä päivittäiset makeat pois ja vähän katsomalla mitä suuhuni laitan.

Laihdutin kolme vuotta sitten 5kg painonvartioiden pisteiden avulla, olin saanut kaverilta kopiot ja silloin ainakin auttoi. Tavoite olisi saada tuo 6kg pois 8:ssa viikossa...

Pikku neiti on lopulta tajunnut, että soseita pitää niellä ja puolipurkkia perunakukkakaalia meni todella vauhdilla alas. Ja nyt muutamana iltana ollaan annettu maissivelliä 1 dl, muuten imetän vielä.

Tässä kai nyt pääasiat... tulkaas muutkin kertomaan kuulumisia!

Vierailija
8/23 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt myös olla tässä kevyemmällä linjalla jo pidemmän aikaa. Välillä tietty tulee herkuteltua, mutta ihan kivasti kilot ovat karisseet. Siis en ole oikeestaan laihduttanut, mutta jättänyt vaan herkkuja pois. Raskaus kiloja jäljellä pienemmästä enää nyt pari, mutta sitä ennen esikoisesta oli jäljellä kyllä vähän enemmänkin....

Meillä eilen neuvola ja mitat oli seuraavat:

-paino 8500g (+500g edellisestä)

-pituus 67cm (+2cm edellisestä)

-päänympärystä en muista mutta oli kuitenkin kasvanut suht normaalisti. Meillähän aukile ollut pieni syntymästä lähtien, ja päänkasvua jännitän aina...

En ole ihan varma, mutta ihan kun täällä olis äsken ukkostanut:/ oon yksin lasten kanssa kotona, vähän pelottaa....

Äitiliini: -Olen kanssa suuri Yön kuuntelija ja vajaa kuukausi sitten olin kanssa keikalla. Tykkään musiikista tosi paljon, ja jotenkin osaavat vetää keikat todella mahtavasti (ainakin missä oon ollu). Viimeksi kun lauloivat Ihmisen pojan, melkein itku tuli (tietty oma tilanne vaikuttaa:)). Aloin kuunteleen Yötä jo teini-iässä ja edelleen tykkään kovasti:)

Täällä muuten suli pääsiäisen aikana lähes kaikki lumet pois, ihanaa!!

Minsku ja kaksi nukkuvaa ihmisen poikaa:)

Vierailija
9/23 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se Ihmisen poika kolahtaa täällä kans ihan erityisesti. Ihana biisi!! =) Kerran olen ollut niiden keikalla, joskus vuonna miekka ja kilpi..Mut muistan vieläkin, et kivaa oli! Vois ottaa uusiks!

Pääsiäinen meni täälläkin herkutellessa, suklaata tuli todella syötyä..Ja kevyemmin on täälläkin tarkoitus alkaa elelemään. Onpas muuten meillä kaikilla samat aatteet ja suunnitelmat tällä viikolla! =) Mulla on vielä viitisen kiloa raskaudesta jäljellä, ja neljän viikon päästä lähdetään sinne Saksaan, joten olisi kiva karistaa muutama kilo, jos vaikka uusia vaatteita löytyisi. Nyt on kiva, kun pääsee päivisin vähän lenkkeilemään, ku poika ottaa pyörän alle. Tänäänki poljettiin puol tuntia kauppaan, ja sit takas vielä. Tai poika polki, mä vaunuttelin..Meni pari tuntia reissussa ja poitsu oli aika kuitti, ku takas tultiin. Pyysi ite päiväunille ja nukahti heti, mikä ei ole ihan normaalia. On välillä ollu aika taistelua noi päikkärit..Tarvii ottaa pyörälenkit tavaks, tekee hyvää molemmille!

Meillä neiti on maistellu kahtena päivänä jo lihasosettaki! Kaks kertaa päivässä syö soseita, puol purkkia kerralla. Koskakohan sitä vois ottaa ilta/aamupuuron kuvioihin, tai jonku hedelmäsose-välipalan??

Vierailija
10/23 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi täytyy HOPOLIINILLE kommentoida, etten unohda.. Meillä oli viimeksi neuvolassa puhetta että sen jälkeen kun on aloittanut lihan kannattaa vähän aikaa odotella ja sitten n. 2 viikon päästä voi alkaa antamaan aamu/ilta puuroja.

MEiänkin pitäisi alkaa antamaan sitä lihaa... viimeksi neuvolassa kehoittivat kun paino käyräkin oli pikkasen tippunut, mutta poika on kyllä alkanut liikkuakkin ja touhuta niin paljon että voisi mun mielestä johtua hyvin siitäkin.

Mutta jotenkin yritän lykätä niitä lihoja, tuntuu jotenkin niin lopulliselta se, että äidin pikku poika on kasvanut isoksi sitten, vaikka eihän se niin ole...

Meillä ollaan muutenkin koko ajan myörimässä jonnekkin. Niklas kulkee kuin mittarimato eteenpän, tyyli on ainakin aika VAPAA meillä... Imetyksenkin ajan pojan pitää olla pylly pystyssä ja touhuta jotain! ainoastaan minun puheluni saa niklaksen olemaan paikoillaan ja imemään rauhassa... mä sitten höpöttelen koko imetyksen ajan jotain puuta heinää, että toinen pysyis paikallaan.

sitten: meidän pääsiäisen saldo= ylinopeussakot (ja ei mistään halvimmasta päästä) ja mulla kainolosauvat! Siis tipuin portaat ja löin VARPAANI (!) niin lujaa etten pysty kävelemään... Lääkäriinkin pitäisi mennä kun ei kipu lakkaa, mutta en jaksa lähteä sinne kun pitäisi mennä päivystykseen jonottamaan ja kuitenkaan ne eivät sille voi mitään... Varvas on nyt kuitenkin teipattu... Sunnuntaina kun lähdettiin lopulta hakemaan kainosauvoja, ettei tarvi koko ajan hyppiä yhdellä jalalla niin samalla reissulla tuli sit ne sakotkin!

No huomenna enemmän, nyt taidan hiljentyä täältä päin...

Vammainen Viivi

Vierailija
11/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pukkaa pientä kiitettä muskariin, mut tulinpa nostamaan meidän pinon uudelle päivälle :)

Viime yö meni vaihteeksi paremmin, vain kaksi yösyöttöä klo 21-07 välillä. Palaillaan, j

Vierailija
12/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun olin ehtinyt iloita Niklaksen uudesta " taidosta" , oli nimittäin alkanut nukkua yöt niin että heräsi ekan kerran syömään 5-6 aikoihin, mutta viime yönnä palattiin taas vanhaan arkeen, eli hertätään ainakin neljä kertaa per yö. ja tänä yönnä ei saanut edes unen päästä heti kiinni... ja sitten herättiinkin jo 7... onneks sain tainnutettua pojan kuitenkin pitkän väsytystaistelun jälkeen vielä unten maille lopulta ja herättiinkin vasta vähän yli 9!

No enpä mäkään nyt tän enempää näin heti " aamutuimaan" , mennään niksun kanssa nyt maistelemaan luumua (vieläkään en lihoja " uskalla" aloittaa...).

edelleenkin VAMMAINEN viivi

Vierailija
13/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli odotellaan vielä pari viikkoa puurojen kanssa! Mietin, että pitäiskö odottaa reilu kolme viikkoa, kun se Saksan matka on kolmen viikon kuluttua, jos vaikka niistä viljoista tulee masuvaivoja?? Että alottais sen jälkeen vasta. Vaikka ehtishän siinä viikon verran totutella..No, tarvii kysyy neuvolassa ens viikolla. HUI!! Meillä on siis jo puolivuotis neuvola! Kylläpäs aika rientää..Kävin aamulla töissä kirjoittamassa hoitovapaa papereita! Oon kotona ainakin 2007 heinäkuun loppuun!!!!! Kattoo sit, mitä tekee, kovin tekis mieli muuttaa täältä Helsingistä pois, sisko asuis Tampereen lähellä, millastakohan olis asua Tampereella??! =)

No, Viiville vielä paranemisia varpaan kanssa! Kaverilta murtu varvas, ku käveli seinää päin..Ilmeisesti sulla ei kuitenkaan ole murtumaa.

Vierailija
14/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lupas jäädä lasten kanssa kotiin jos äiti ei huomenna tule eli vihdoin ja viimein pääsen katsomaan Yötä,ryypätä en aio vaan haluun sitä Yötä katsoa,pari siideriä voin ottaa.

Katri kerhossa ja meen antaan Juholle pullollisen maitoa ja hakemaan.

Mä merkkaan ylös myös syömiset ja hyvin on mennyt,mulla vielä 10 kg mahassa jotka jämähtäneet.tahdon mahtua vanhoihin housuihin!

Juho kääntyy ns.akselinsa ympäri,eilisestä lähtien.

Jos Yö muuten laulaa Ihmisen poika,mä vollotan varmaan kuten PIKKUVELI/PMMP laulunkin aikana kun Katri sitä veljelleen laulaa niisk=)

kiirus,moikka!

äityliini ja Juho

Vierailija
15/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lauletaan tota PMMP:n pikkuveli biisiä kovasti! ja sitä paitsi ite tykkään bändistä! joululahja listalla oli heidän cd:nsä ja pukki sen toikin. _Nyt kuunneellaan aina tytön kanssa sitä autoillessa ja se osaa melkein kaikkien biisejen kertosäkeet ulkoa ja sitten yhdessä laulellaan!

Kannattaa varmasti HOPOLIINI odottaa sen matkan yli. Eihän siitä ainakaan haittaa ole, mutta se olisi inhottavaa jos menisi matka pilalle masuvaivojen takia. Mites teillä on muuten otettu lihat vastaan?

AI helsingistä pois haikailet? saanko udella miksi?

Mulla on taas niin ikävä takaisin helsingin rajojen sisäpuolelle, että huh huh! vaikka ei nytkään kaukana asuta...

Oletteko muuten myynyt huuto.netissä koskaan mitään? mä pistin sinne meidän lasten vanhoja vaatteita, ja mun äitiysvaatteita jne. Kun meillä alkaa olemaan paikat ihan täpötäys, mun shoppailuhimoni takia... Parissa päivässä olen jo tienannut yli 200e! aika hyvin, mun mielestä! nyt voin taas hyvillä mielin ostaa uutta, kun olen tehnyt tälläisen " ympäristöteon" ja vielä tienannut!

viivi

Vierailija
16/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu lähenee taas! Mies onkin ensi viikon isyyslomalla ja nyt on pari pekkasta. Mukavaa:)

PMMP:n Pikkuveli -biisistä mulla on erityisiä muistoja:) Kun tämän pienemmän lapsivesi meni aamulla ja oltiin synnytyssalissa odottamassa että jotain tapahtuisi, niin kuunneltiin siinä miehen kanssa radioo. No. radiohan jäi sitten päälle kun tapahtumaan alkoi ja aika loppuvaiheessa synnytystä, taas yhden kauhean supistuksen huipulla, ilokaasua hengitellessä, muistan vaan kun radiosta soi Pikkuveli ja ajattelin silloin, että tää on tää ihana biisi. Ja tietty oli ihanaa kun sitten pikkuveli syntyi.

Mennään äitin kanssa lauantaina Tampereelle teatteriin katsomaan Marilyn. Itse asiassa meidän piti mennä jo viime keväänä kun näytökset alkoivat, mutta mulla kun oli silloin niin kaamea olo, niin en pystynyt lähteen. No, onneksi ovat jatkaneet näytöksiä, niin nyt vihdosta viimein päästään. Varattiin liput kyllä jo varmaan kolme kuukautta sitten:)

No, mutta eipä tässä muuta! Viikonloppuja kaikille toivottelen jo vähän etukäteen!

Minsku

Vierailija
17/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olisin halunnut nähdä ton marilynin, mutta harmikseni se pyörii siellä tampereella...

Pitää oikein hauskaa! tule sit kertomaan oliko hyvä!

Vierailija
18/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu ammollaan odottaa seuraavaa lusikallista, taitaa olla enemmän makua, kuin pelkissä kasvissoseissa! Olen siis sen verran laiska, et annan valmiita soseita.. =)

En tiiä, mikä on kun pois täältä Hesasta haikailen. En ole syntyjään täältäpäin, vaan pieneltä paikkakunnalta, läheltä kylläkin! Jotenkin houkuttelisi muuttaa rauhallisempiin maisemiin, vaikka täällä, missä nyt asutaan on jo todella rauhallista..Välillä liiaksikin..Ja ehkä eniten houkuttelee se hieman halvempi asuminen. Olen katellut netistä esim. niitä Tampereen vuokra-asuntoja, ja on kyllä halvempia. Ja jos vaikka innostuu joskus ostaa oman asunnon, niin täällä pk-seudulla on kuitenkin aikasta kallista..

Mulla on kans ollu Huuto.netissä jotain myynnissä, ihan kohtuullisesti on menny kaupaks! Nyt oli kans tavaraa, tai lähinnä vaatetta itsepalvelukirppiksellä ja ihan mukavat voitot tuli siitäkin!! Ja tässä on lähileikkipuistoissa tulossa pari kirpparia, mihin ei maksa myyntipaikka mitään, tarvii varmaan pakata kamat mukaan ja mennä myymään. On tota pieneksi jäänyttä vaatetta niiiiin tuhottomasti joka nurkassa..

viivi_:

Kannattaa varmasti HOPOLIINI odottaa sen matkan yli. Eihän siitä ainakaan haittaa ole, mutta se olisi inhottavaa jos menisi matka pilalle masuvaivojen takia. Mites teillä on muuten otettu lihat vastaan?

AI helsingistä pois haikailet? saanko udella miksi?

Mulla on taas niin ikävä takaisin helsingin rajojen sisäpuolelle, että huh huh! vaikka ei nytkään kaukana asuta...

Oletteko muuten myynyt huuto.netissä koskaan mitään? mä pistin sinne meidän lasten vanhoja vaatteita, ja mun äitiysvaatteita jne. Kun meillä alkaa olemaan paikat ihan täpötäys, mun shoppailuhimoni takia... Parissa päivässä olen jo tienannut yli 200e! aika hyvin, mun mielestä! nyt voin taas hyvillä mielin ostaa uutta, kun olen tehnyt tälläisen " ympäristöteon" ja vielä tienannut!

viivi

Vierailija
19/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin yksi suosikkibändi on PMMP! Ostin cd:n viime kesänä itiksen stockalta ja myyjä kysyi tuleeko lahjaksi... menin jotenkin ihan hämilleen ja vastasin juu juu ja sitten nolona availin sinettiä ja lahjapaperia autossa, että sain heti cd:n auton soittimeen :)

Ihan kun mä olisin ollut " liian vanha" faniksi... tosin myyjäkin tais olla aika teini :)

Ja viivi_lle pikaista toipumista!!! Tosin kurja juttu.

Asumisesta... me asutaan kanssa Helsingissä ja mies on joskus puhunut " maalle" (n. 30-60 km hki:stä) muuttamisesta, mutta mä en ole yhtään innostunut. Jotenkin muuttaminen jonnekin vain esim. edullisemman asunnon takia ei kiehdo mua. Jos muuttaa vaikka sukulaisten tai hyvän työn takia niin sitten siinä on joku pointti. Lisäksi nyt asutaan niin, että mun vanhemmat ja veli perheineen asuvat kilometrin päässä ja miehen äiti myös. Ostettiin tämä asunto viime keväänä ja koska ei haluttu tinkiä asuinalueesta jouduttiin tinkimään asunnonkoosta!

Tänään oli hyvä mammakaveri kylässä (meillä on melkein samanikäiset lapset) ja sovittiin että viimeistään kesäkuun alussa lähdetään baariin ihan pitkän kaavan mukaan... jos vaikka silloin mahtuis jotkut omat farkut jalkaan :))

Nyt nukkumaan!

Vierailija
20/23 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa, että täälläkin oli ollut puhetta siitä, sillä olen just kysellyt siitä parilta kaverilta. mä olen myynyt äitiysvaatteita täällä vauvalehden myyntipalstalla ja ihan hyvin mennyt, mutta olis tarkoitus myydä muitakin tavaroita/vaatteita ja kaveri sanoi, että huuto netissä menee hyvin myynniksi:)

pitäis ryhdistäytyä ton myynti asian kanssa.