Millaisia ihmisiä lakia lukeneet ovat
Olen nyt kirjoitellut yhden asianajan kanssa, joka vaikuttaa tosi mukavalta. Kun kerroin asiasta kaverilleni, hän sanoi kaikki lakimiehet ovat ihan mulkeroita loppujen lopuksi.
Onko näin? Päätyykö tietynlaiset ihmiset lakia lukemaan?
Kommentit (7)
Montako vuotta pitää olla lakia lukenut, että lasketaan lakia lukeneeksi? Kaikenkirjavaa sakkia joka tapauksessa. Mulkeroita ja hyviä tyyppejä :p
Monenlaisia sinne päätyy. osa mukavia ja rehellisiä, osa rahanhimoisia jotka ovat valmiita vaikka mihin laista porsaanreikiä etsimällä.
Ei meitä taida yhdistää mikään muu kuin suoritettu tutkinto, joten kysymykseesi ei ole vastausta.
Riippuuhan se ihmisestä kauanko on opiskellut.
Ja riippuu myös ihmisestä, kauanko on oikeusavustajan työtä harjoittanut.
Kauanko? Se on kysymys, ei se, millainen.
Kuka vaan, jolla on himpun verran järkeä ja halua, JA perslihaksia, pääsee oikikseen.
Kuka sitten haluaa mitenkin opiskella... ja jatkaa tietämyksensä yliarvioiden juristina.
Monia tunnen ja olen käyttänyt heidän palvelujaan yrittäjänä, perintöasioissa, ulkomaalaisasioissa yms. Sanoisin, että eivät kunnioita lakia eettisenä ohjeena siten kuin me peruskansalaiset. Ovat persoja rahalle ja tämän tästä antavat asiakkaalle ohjeita, jotka hyödyttävät heitä rahan muodossa = "sun kannattaa tästä taistella". Varmistavat, että puoliso tai liiketuttava ei saa euroakaan rahan jaossa, jos vaan mahdollista. Suurin osa on keskivertokansalaista älykkäämpiä, mutta pitävät itseään vieläkin ylivertaisempana kuin todellisuudessa ovat. Pystyvät esittämään mukavaa ja ovatkin niin kauan kun siitä on heille hyötyä. Itse en luota asianajajiin, koska heihin ei VOI luottaa. Tarpeen tullen käännyn tietysti osaajan puoleen ja ostan osaamista mutta en yksityiselämäni puolella halua olla tekemisissä.
Laista kiinnostuneita.
Oletko sinä hyvin nuori?