Uskotko että ruokakaupat siirtyy kokonaan nettiin?
Silloin aikoinaan nousi möly kun useat kivijalkaliikkeet lopetti erkoisliikkeiden siirryttyä nettikauppaan. Nyt on samanlainen möly siitä että pienet ruokakaupat lopettavat ja kauppa keskittyy teiden varsille. Uskon itse että ruokakaupalla tulee olemaan sama kohtalo kuin kivijalkakaupoilla. Tulevaisuudessa robotit pakkailee ostokset valmiiksi jossain piemässä keskusvarastossa ja sitten postin kuriiripalvelu toimittaa ruokaostokset kotiovelle eikä kotoa tarvitse poistua muuten kuin lenkkipolulle.
Kommentit (25)
Minun ruokakauppani muutti kyllä pysyvästi nettiin. Toki varmaan jatkossa käyn myös joskus kaupassa ihan paikan päällä, mutta olen nauttinut suuresti tästä vaivattomuudesta - puhumattakaan siitä, että olen säästänyt satoja euroja kuukaudessa.
Toivottavasti ei. Haluan itse käydä kaupassa. Sen lisäksi en muualla käykään kuin töissä, joten vaihtelua se kaupassa käyntikin on.
Toivottavasti ei. Alkaa ottamaan päähän tämä että kaikki pitäisi tilata netistä. En tilaa.
Olemme tilanneet ruokaostokset netistä jo pitkään. Pieni lisämaksu ei ole mitään säästyneen ajan ja vaivan rinnalla, eikä ole mitään ruokatarviketta tai muutakaan tuotetta joka erityisesti vaatisi itse kauppaan menemistä, ellei sitten välttämättä halua erikseen puristella ja lääppiä jokaista irtotomaattia.
En usko. Kyllä kuitenkin ihmisille on tärkeä tutkia mitä tuoretta ostavat.