Bugaboo kokemuksia?
Kaipailisin kokemuksia, niin hyviä kuin huonoja, bugaboon vaunuista. Meillä tällä hetkellä emmaljungat mutta kovasti houkuttaisi vaihto!
Meillä kaksoset, joten meille kotiutuva malli olisi donkey twin, joten kokemukset erityisesti näistä kiinnostaa?
Kommentit (21)
Ainakin koko firma on tällä hetkellä myynnissä, joten se itselläni nostaa karvat pystyyn. Se on sukubisnes, mut valitettavasti ilmeisesti sitten perheessä tuli ero jo jokin aika sitten, jonka takia firma pitää panna vihdoin lihoiksi. Vaikka nyt siis kaikki aspassa toimisi, niin ei voi tietää, että onko esim. kuinka hyvin varaosia saatavilla vaikka vuoden päästä tästä syystä.
Itse en ole suuri Bugaboo-fani. Ainakaan Donkey, koska se on nyt vain aivan turhan hervottoman kokoinen. Löytyy niin paljon muita hyviä, jotka mahtuu sentään ovesta läpi ja se kokoon laittaminen + paino on IHAN TUSKAA! Kaikki kunnia heille, jotka eivät kärvistelleet saman ongelman kanssa.
Kun laitetaan se konttiin, niin ei mahdu vaan pitää ottaa pyörät irti. Ja sit se kans välillä ärsyttää, ettei mahdu ovesta. Mut muuten ei kai mitään. Tosi hyvät vaunut. En ostais uutena, koska niin kalliit.
Cameleonissa lapsi istuu toosi matalalla, en tykännyt.
Mulla ollut Donkey, Mountain Buggy Duet 2.5 ja Out n About nipper. Enemmän olen tykännyt kahdesta jälkimmäisestä. Niin paljon kivempi työntää lumessa. Donkeyt myytiin, Dueteja käytettiin kaupungissa ja niiden kans mahtu ratikkaan. Nipperit oli sit semmoiset mummola- ja ulkoiluvaunut koiran kanssa, koska niitä oli niin kiva työntää.
Näistä heikoin meillä käytössä oli Donkey, koska en jaksanu nostaa.
Muuten hyvät, mutta kangasmateriaali ei ole paras mahdollinen suomem olosuhteisiin. 2-vuotta oli käytössä ja enimmäkseen olin valintaani tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun laitetaan se konttiin, niin ei mahdu vaan pitää ottaa pyörät irti. Ja sit se kans välillä ärsyttää, ettei mahdu ovesta. Mut muuten ei kai mitään. Tosi hyvät vaunut. En ostais uutena, koska niin kalliit.
Emmaljungat 73,5cm leveät ja bugaboot netin mukaan 74cm. Emiksillä ei olla ikinä jääty mihinkään jumiin tai ettei oltais oltu mahduttu. Ovatko sitten nii paljon isommat?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut Donkey, Mountain Buggy Duet 2.5 ja Out n About nipper. Enemmän olen tykännyt kahdesta jälkimmäisestä. Niin paljon kivempi työntää lumessa. Donkeyt myytiin, Dueteja käytettiin kaupungissa ja niiden kans mahtu ratikkaan. Nipperit oli sit semmoiset mummola- ja ulkoiluvaunut koiran kanssa, koska niitä oli niin kiva työntää.
Meilläkin ollut duetit. Tosi näppärät kyllä mutta ei saa lasta työntäjään päin :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmaljungat 73,5cm leveät ja bugaboot netin mukaan 74cm. Emiksillä ei olla ikinä jääty mihinkään jumiin tai ettei oltais oltu mahduttu. Ovatko sitten nii paljon isommat?
Asun Kööpenhaminassa ja meillä ei mahtunut meidän omasta ovesta. Ehkä Suomessa on isompi ovikoko. En oikeestaan edes muista :) Yhden muistan kans, että piti kuljettaa vaunut talon läpi takapihalle, kun meidän kaksoset nukkui, muttei mahtunut sisällä ovista ja mun piti odottaa puoli tuntia siinä ulko-ovella, kunnes heräsivät, kun en viitsinyt herättää.
Mut toi koko tuskin siis on teille ongelma, jos teillä on jo samankokoiset. Kannattaa tarkistaa vielä, että se kasattuna mahtuu takakonttiin, koska se on oikeasti enemmän ärsyttävää kuin oviaukot.
En tiedä bugaboosta, mutta suosittelisin tutustumaan Oran tuplavaunuihin. En tiedä mitkä ovat kriteereitäsi vaunuille mutta nuo ovat helppo laittaa kasaan ja yksinkin saa helposti auton konttiin. Farkun kyytiin mahtuu vaikka renkaatkin olisivat paikoillaan. Ovat myös ulkomitoiltaan kaiketi vieläkin kapeimmat vierekkäin istuttavat tuplat markkinoilla (oliko 75cm leveät?) mutta sisätiloiltaan leveämmät kuin esimerkiksi Emmaljungan tuplat. Meillä mahtuu kaksi 2,5v tyttöä (94cm 15kg)toppahaalareissaan rattaisiin oikein hyvin.
Isot ilmakumipyörät joten yhdistelmätuplavaunut menevät loskassakin tasan sinne minne ne kevyesti työnnät, iso tavarakori (8kg kantavuus), säädettävä työntöaisa, käännettävä istuinosa, erikseen säädettävät selkänojat. Hyttysverkko on integroitu, sadesuoja ostettava erikseen mutta rengaspumppu tulee omassa rattaisiin kiinnitettävässä pussissa mukana. Hyvä 4-piste jousitus. Tuossa muutama valintakriteeri miksi itse päädyin Oraan. Ovat vielä kaikenlisäksi suomalaista suunnittelua ja ainakin vielä pari vuotta sitten kaikki kankaat ommeltiin Suomessa. Oran oma ihana myymälä löytyy Porista ja varaosien saatavuus on siis hyvä ja toimitus nopeaa, mikäli nyt Posti välillä hidastelee kuljetuksiaan. Verkkokauppakin on ja kotiintoimitus rattaille (yli 100€ ostoksille) ilmainen.
Huh, tulipa melkonen myyntipuhe :D. En ole firmassa itse töissä vaan erittäin tyytyinen asiakas! Löytyy Oralta tuplarattaat, singlet, matkarattaat, hoitolaukku, turvaistuimet, kantokopat ja mitähän muuta :'D. Suosittelen lämpimästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin ollut duetit. Tosi näppärät kyllä mutta ei saa lasta työntäjään päin :/
Joo se oli kyllä harmi, mut lapset kyllä tuntu saavan seuraa toisistaan, niin en sit liikaa jääny sitä harmittelemaan, koska helpotti elämää sitten muuten. Ja pystyi sitten ottamaan kontaktia ihan muutenkin, koska tosiaan meillä ei paljon autoiltu vaan istuttiin julkisissa ja sen ajanhan lapsi nyt yleensä ei saisi sitä katsekontaktia eli tavallaan tuli sitten tilalle muita keinoja. Harva kai lastaan tunti kaupalla rattaissa työntää, mut hyvin voi istua autossa päivittäin semmosia aikoja ja ei siitä lapsen menettämästä kontaktista kuitenkaan samalla tavalla sitten puhuta.
Duetteihin saa nykyään face to face istuimen joka sopii 15kg saakka
Vierailija kirjoitti:
Oijoi no sit on kyl jo aika bueno, kun f2f ja 65cm levee <3
Se on siis kohtuu uusi juttu, ennen se kai oli 9kg saakka
Vierailija kirjoitti:
Nää on tosi kömpelöt. Ei saa asentoa vaihdettua. Ja pienet.
Meillä tavalliset Bugaboo buffalot ja adapterit turvakaukaloon. Hemmetin hyvä ja näppärä laitos. Hetken aikaa joutui tuumimaan millä logiikalla mekanismit toimii, mutta siitä eteenpäin mennyt tosi jees.
Mahtuu hyvin pieneen vanhaan töölöläishissiin, jossa vielä veräjäkin.
Joku sanoo että ovat kalliit, tilasin Hollannista ja maksoi jotain 300€ vähemmän kuin Suomessa ja tulivat kahdessa viikossa kotiovelle.
Joo ei ne f2f isolle lapselle ole, mutta jossei halua suoraan koosta siirtää istumaan kasvot poispäin niin siihen passelit.
Ja buffalot.. ne on jäykemmät ja raskaammat työntää kuin donkeyt tai camit
Mies35veee kirjoitti:
Meillä tavalliset Bugaboo buffalot ja adapterit turvakaukaloon. Hemmetin hyvä ja näppärä laitos. Hetken aikaa joutui tuumimaan millä logiikalla mekanismit toimii, mutta siitä eteenpäin mennyt tosi jees.
Mahtuu hyvin pieneen vanhaan töölöläishissiin, jossa vielä veräjäkin.
Joku sanoo että ovat kalliit, tilasin Hollannista ja maksoi jotain 300€ vähemmän kuin Suomessa ja tulivat kahdessa viikossa kotiovelle.
Kokeilitko siis jotain muitakin kuin Bb? Itselleni ne ei ainakaan ole olleet sellaiset erityisnäppärät. Petyin jopa, koska tuntuivat niin taviksilta, joten hinta ei tuntunut oikealta siihen laatuun ja just kun ei ollut mitään erityistä.
En ole ap mutta tuplien hankinta edessä myös ja aloin tän keskustelun löydettyäni tutkimaan noita Mountain buggyja. Mulle ei ihan aukea mikä ton face To face istuimen idea on? Siis joo saa lapsen itseensä päin mutta vaunukopasta siirtyvä vauva käyttää istuinta kai vielä aika paljon makuulla eikä tuossa tosiaan saa istuimen asentoa muutettua! Vai onko luonnossa istuimen asento sellainen että vauvan on hyvä nukkua ja olla hereillä siinä? Miksei oo tehty samantien kunnon istuinta :O
Saa muutettua mutta ilm se pistää irroittaa kun sitä säätää, siinä on 3 asentoa.
Mb on uusiseelantilainen ja siellä ei oo paljoa näkynyt käännettäviä istuinosia..
Jouduttiin reklaa runko kaks kertaa ennenkuin saatiin (ainakin nyt toistaiseksi) toimiva. Hyvät vaunut kun saa toimivat mutta aika paljon vikoja joista aiheutuu ylimääräistä säätöä!