Au pairit Miamissa
Sarjan tähdet esitellään Seiskassa. On Seiskan tähtityttöä, vähemmistön edustajaa..
Aiotteko katsoa? Sarja tulee kokonaisuudessaan areenaan 29.3
Kommentit (1327)
Ai kamala toi Janen video. Noloa käytöstä. Miten heikko itseluottamus voi ihmisellä olla, jos ei kestä sitä ettei toinen vedä perceitä? Neea ei kuitenkaan kokonaan kieltäytynyt alkoholista, ei vain juonut tarpeeksi Janen makuun... Eivätkä muutkaan au pairit vaikuttaneet kovin kännisiltä videoilla, joten taisi tuo alkoholi olla pelkkä tekosyy inhota Neeaa.
Kaikki nuoret ihan ok, mutta Jane voisi kyllä miettiä puheitaan ja käytöstään, oli sentään vanhin noista ja käytös alaarvoisin. Matleena fiksu, koulussakin lähes kympin tyttö, se ei silti tarkoita, että hän ei saisi olla käytökseltään ikätasoinen. Harvalla tällä palstalla on noin hyvin koulut menny ja ei varmasti lapsillakaan. Helppo oli huomata, että fiksu tyttö jolla jalat maan pinnalla. Hänestä tulee aikuistuttuaan fiksu ja kiltti nainen, ja nättikin oli, joskin ulkönäöllä ei pitkälle pötkitä, älyllä sitä vastoin....sitä hänellä taitaapi olla.
Matleena ja Neea molemmat vastuullisen ja fiksun oloisia. Tuntuvat laittavan perheen lapset edelle ja tietävät myös, että ovat tulleet töihin sinne eikä pelkästään näkemään maailmaa. Matleenalle erittäin isot peukut kun uskaltanut lähteä tuollaiseen mukaan ilman kokemusta. Joonalla ja perheen isillä kaiketi kovia kommunikaatio-ongelmia, Joona ei oikein hirveästi tainnut keskustella miesten kanssa? Johtuuko sitten kielimuurista vai iästä. Itseä ainakin ahdistaisi jättää oma lapsi sellaiselle, jota ei tunne kunnolla ja on kuin ei olisikaan kun vanhemmat on paikalla.
Ja tuo Jane on sitten aivan oma lukunsa. Sain käsityksen ettei todella tule toimeen lasten kanssa, mennyt tuonne enemmän bilettään ja hakeen huomiota. Ja tuo, miten jollekin voi olla niin suuri ongelma toisen juomattomuus. "Tykkään olla enemmän miesten seurassa kun niiden kanssa ei tule mitään draamaa", sanoo tyttö joka itse aiheuttaa sitä draamaa eniten :D Luulis että tuossa iässä osais käyttäytyä paremmin, ei niinkuin joku pahainen pikkupissis. Jos mun perheeseen tollanen tyttö ois tulossa au pairiksi niin en kovin kauan tollasta touhua katsois.
Joitakin jaksoja katsoneena voin vain
todeta, miten kiitollinen olen omista
teineistäni.
Sikäli vielä merkittävää, että tuossa
ohjelmassa eivät kaikki edes olleet
enää teinejä.
Vanhin, jo täysin aikuinen, käyttäytyi
kaikkein huonoiten.
Olen saanut kyllä au pairien elämästä
aivan toisenlaisen kuvan, kun tuttavieni
lapsia ollut au paireina.
Tuo sarja antaa täysin väärän kuvan
Au pairien elämästä.
No mitäs pahaa sitten Matleenan ja Neean
käytöksessä oli...niin tai Joonan?
Fiksuja kaikki. Ei pidä yleistää jos yksi
mokailee.
Ihmettelin kovasti tämän Janen valitusta siitä, ettei se poikakaveri päässyt heti välittömästi Miamiin. Seattle on kuitenkin täysin toisella puolella (pl. Alaska) Yhdysvaltoja ja ei sieltäkään ihan tuosta vain voi Miamiin lentää, kyseessä on kuitenkin 4-6h lentomatka. Tuskin jos mies olisi tullut vaikka Kreikkaan, tyttö olisi ollut valmis sinne lentämään tuosta vain.
Janesta ei saanut kovin mukavaa vaikutelmaa, mutta ihailen hänen "kovaa" asennetta. Ei jää itkemään väärien miesten perään, vaan jatkaa tomerasti eteenpäin. On supliikki ja varmasti olisi lahjoja näyttelijän uralle, jos kokeilisi hakea teatterikorkeaan.
Matleena mainitsi ohjelmassa että haaveilee ulkomailla lääkäriksi opiskelusta. Ihan varmasti pääsee jos on suorittanut lukiossa fy/ke/bi ja löytyy rahaa maksaa lukukausimaksut.
Neea olisi voinut jäädä sinne ensimmäiseen kotiin ja sinnitellyt edes puoleen väliin ajasta. Itse olisin hänenä kannustanut lapsia koulujutuissa ja kokannut terveellisiä aterioita ja keksinyt aktiviteetteja.
Joonasta jäi sellainen vaikutelma, että halut vei miestä. Kaula purtuna lapsia hoitamassa, aika noloa!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kovasti tämän Janen valitusta siitä, ettei se poikakaveri päässyt heti välittömästi Miamiin. Seattle on kuitenkin täysin toisella puolella (pl. Alaska) Yhdysvaltoja ja ei sieltäkään ihan tuosta vain voi Miamiin lentää, kyseessä on kuitenkin 4-6h lentomatka. Tuskin jos mies olisi tullut vaikka Kreikkaan, tyttö olisi ollut valmis sinne lentämään tuosta vain.
Seattlesta Miamiin pelkka lentoaika on 7h + kentalla pitaa olla ainakin tunti ennen lentoa. Ja tama patee vain suoraan lentoon, niita on tuolla valilla harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Janesta ei saanut kovin mukavaa vaikutelmaa, mutta ihailen hänen "kovaa" asennetta. Ei jää itkemään väärien miesten perään, vaan jatkaa tomerasti eteenpäin. On supliikki ja varmasti olisi lahjoja näyttelijän uralle, jos kokeilisi hakea teatterikorkeaan.
Matleena mainitsi ohjelmassa että haaveilee ulkomailla lääkäriksi opiskelusta. Ihan varmasti pääsee jos on suorittanut lukiossa fy/ke/bi ja löytyy rahaa maksaa lukukausimaksut.
Neea olisi voinut jäädä sinne ensimmäiseen kotiin ja sinnitellyt edes puoleen väliin ajasta. Itse olisin hänenä kannustanut lapsia koulujutuissa ja kokannut terveellisiä aterioita ja keksinyt aktiviteetteja.
Joonasta jäi sellainen vaikutelma, että halut vei miestä. Kaula purtuna lapsia hoitamassa, aika noloa!
Siis kova asenne= röyhkeä, huono käytös.
Selvä juttu. Mielestäni tuo on kuitenkin
Ihan muuta. Toivottavasti elämä opettaa vähän nöyryyttä Janellekin. Kysymyksessä kuitenkin aikuinen ihminen.
Matleenaa neuvoisin hyödyntämään
hyvää koulumenestystä. Päätä kun näyttää
opiskeluun olevan.
Neealle toivon, että säilyttäisi herkkyytensä
elämän kovassa menossa.
Joonalle myös menestystä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Jane näyttää aivan Sinkkuelämää-Mirandalta.
Ehkä vähän, mutta Janelta puuttuu toistaiseksi Mirandan sosiaaliset taidot, itseironinen huumorintaju, viiltävä äly ja ura huippujuristina.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida, kun itse
teatterikoulusta hiljattain valmistuin.
Teatteri/elokuva-alalla ei todellakaan
näyttelijän vahvuuksiksi aina katsota
Itsensä liiallista esille tuomista, sillä
sellainen piirre kertoo usein huonosta
Itsetunnosta.
Näyttelijänlahjat katsotaan ihan
muista seikoista. Niitä en nyt tässä
ala selostamaan. Ehkä asia valkenee, jos
ala kiinnostaa.
Usein niistä maan hiljaisista on tullut
niitä parhaita esim. luonnenäyttelijöitä.
Onnea vaan yritykselle, mutta vielä
on pitkä matka. Ei pelkällä röyhkeydellä
Kuitenkaan uraa luoda. Onneksi.
Sen verran puolustan Janea, että onhan Miami paljon lähempänä Seattlea (?) kuin Seinäjoki. Olisin minäkin odottanut miestä käymään heti enkä kohta. Tosin lomaromanssihan tuo vain oli.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran puolustan Janea, että onhan Miami paljon lähempänä Seattlea (?) kuin Seinäjoki. Olisin minäkin odottanut miestä käymään heti enkä kohta. Tosin lomaromanssihan tuo vain oli.
No tota öö miksei Jane mennyt suoraan Seattleen au pairiksi, jos kerta kovasti halusi nähdä tuon miehen? Ei tainnut mies loppujen lopuksi kiinnostaa, vaan enemmin Miamin aurinko ja tv-ohjelman teko.
Vierailija kirjoitti:
Matleena sanoi instalivessä keskiarvonsa olleen yläasteella 9.7, joten ei pidä antaa ulkonäön hämätä. :)
Entäs lukiossa? Ilmeisesti lukio mennyt huonommin, kun piti kertoa yläkoulun keskiarvo - ja lukiotodistuksella sinne lääkikseen haetaan, ei yläkoulun todistuksella tai Hippo-kisojen kultamitalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tota öö miksei Jane mennyt suoraan Seattleen au pairiksi, jos kerta kovasti halusi nähdä tuon miehen? Ei tainnut mies loppujen lopuksi kiinnostaa, vaan enemmin Miamin aurinko ja tv-ohjelman teko.
Koska Jane oli kiinni Miamissa tavallaan kahdelle ”työnantajalle”. Miehen oli todennäköisesti helpompi irrottautua muutamaksi päiväksi heti alkuun.
Janehan oli ohjelman alussa valmis jäämään Amerikkaan miehen takia. Onneksi ei lähtenyt sen luo pettymään. Ihan tarpeeksi tuhlasi aikaa haaveiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kanssa ihmetyttää nuo perheet, jotka lyö semmoisen aikataulun, ettei au pair -raukalla olisi lainkaan vapaa-aikaa. Kai aupparillakin pitää työajat olla. Itse näkisin selkeänä asian: on työajat, silloin tehdään kanssa töitä ja vapaa-ajan saa sitten rentoilla vaikka pois kotoa kavereiden kanssa.
Tulee mieleen, että ollaan persaukisia (ei varaa kunnon hoitajaan) ja otetaan joku "onnekas nuori" jostain "kehitysmaasta" (=kaikki USA:n ulkopuolella) onnelaan ja kuvitellaan, että toinen on taivaissa saadessaan asua omassa huoneessa, syödä jenkkiruokaa ja pari sataa taskurahaa.
🤣😂🤣😂 kuolen niin nauruun. Eihän
noilla turhakkeilla ollutkaan muuta kuin
vapaa aikaa. Kaukana työstä tuo touhu.Samaa mieltä. Olin itse vuoden au pairina
ja oli kyllä ihan toinen meininki.
Helppo olla samaa mieltä, kun keskustelee itsensä kanssa. Sun viestit tunnistaa helposti turhista riviväleistä, muut eivät niitä tee. :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kanssa ihmetyttää nuo perheet, jotka lyö semmoisen aikataulun, ettei au pair -raukalla olisi lainkaan vapaa-aikaa. Kai aupparillakin pitää työajat olla. Itse näkisin selkeänä asian: on työajat, silloin tehdään kanssa töitä ja vapaa-ajan saa sitten rentoilla vaikka pois kotoa kavereiden kanssa.
Tulee mieleen, että ollaan persaukisia (ei varaa kunnon hoitajaan) ja otetaan joku "onnekas nuori" jostain "kehitysmaasta" (=kaikki USA:n ulkopuolella) onnelaan ja kuvitellaan, että toinen on taivaissa saadessaan asua omassa huoneessa, syödä jenkkiruokaa ja pari sataa taskurahaa.
🤣😂🤣😂 kuolen niin nauruun. Eihän
noilla turhakkeilla ollutkaan muuta kuin
vapaa aikaa. Kaukana työstä tuo touhu.Samaa mieltä. Olin itse vuoden au pairina
ja oli kyllä ihan toinen meininki.Helppo olla samaa mieltä, kun keskustelee itsensä kanssa. Sun viestit tunnistaa helposti turhista riviväleistä, muut eivät niitä tee. :p
Tälle "asiantuntijalle" tiedoksi, että eri
operaattoreissa on tällaisia ominaisuuksia.
Jättää erilaisia välejä. Ja esim.tableteissa
tämä ominaisuus ja aika monella on
tabletteja.
Näistä au paireista sen verran, että itsekin
olin aikoinani lastenvahti ulkomailla
Ja kyllä siellä myös hauskaa välillä
pidettiin railakkaastikin. Olihan
meillä siellä myös ansaittua vapaa-aikaa.
Työni hoidin silti kuulemma hyvin.
Täytyy nauttia kun sinne menee.
Ainutlaatuinen tilaisuus elämässä.
Katsoin eilen koko sarjan läpi.
Päällimmäisenä pitää sanoa se, että mun mielestä Jane ei ollut ihan niin paha, mitä tässä keskustelussa annettiin ymmärtää. Ylimielinen, itsekeskeinen ja luuli itsestään liikoja, kyllä, mutta oli hänelläkin hetkensä. Epävarmuus itsestään paistoi läpi kilometrien päähän. Säälitti, kun Jane luuli oikeasti sen jenkkifutarin välittävän hänestä.
Joona oli jotenkin niin persoonaton ja flegmaattinen, vaikkakin kyllä ihan mukava. En edes oikein tiedä, mitä hänestä sen enempää sanoisi. Erittäin typerä temppu oli jättää lapsi yksin, Joonan onneksi mitään ei sattunut eikä hostperhekään heittänyt häntä pihalle. Loppua kohden kyllä parani, ehkä noin avoimien homojen keskellä eläminen toi hänelle itseluottamusta olla se mikä on.
Neea oli au paireista paras ja harmitti, miten tämä jäi vähän ulkopuolelle muista. Teki työnsä erittäin hyvin ja välitti perheiden lapsista. Kun luin tätä keskustelua varmaan puoleen väliin, niin en kyllä ymmärrä niitä, joiden mielestä oli diivaa lähteä ensimmäisestä paikasta. Taisi olla joku yksi pakkomielteinen jankkaaja, koska se oli aivan järkyttävä paikka. Vaikka Little Haiti olisi ollut joku hienostoalue, niin kyllä lasten läpsiminen olisi ollut jo tarpeeksi hyvä syy lähtemiseen. Todella mautonta Yleltä edes valita tuollainen perhe mukaan ohjelmaan. Onneksi seuraava perhe oli mukava, mutta en kyllä ymmärrä Neean päätöstä raahata poiCCis sinne näytille väkisin. Kyllä nyt kolme kuukautta olisi pitänyt pärjätä ihan vaikka facetimen avulla.
Matleena oli heti Neean jälkeen paras. Vähän hömelö/uusavuton, mutta kuitenkin vaikutti todella mukavalta tytöltä. Tupakoinnin voisi jättää, kerran on niin fiksu, että haaveet lääkiksestä ovat realistisia. Tuotantoyhtiöltä taas kerran paska temppu heittää hänet ensin vauvaperheeseen, kun kokemusta ei ollut. Onneksi näytti viihtyvän ja tulevan toimeen siinä suomalaisperheessä hyvin. Vaikkakin rivien välistä pystyi lukemaan, että tämä olisi voinut tehdä töitä vähän enemmänkin.
Kaikenkaikkiaan, ärsytti miten jälleen kerran keskiössä tuntui olevan lähinnä Tinder, draama ja juhliminen. Minua itseäni ainakin kiinnostaisi au pairien arki vieraassa kulttuurissa, ei Tinder-munajahti. Kuten jo aiemmin mainitsinkin, niin myös mautonta Yleltä hakea draamaa epäsopivilla perheillä. Olisi parempi, kun au pairit saisivat itse etsiä sopivat perheet itselleen. Kausi oli kuitenkin edellistä parempi, seuraavalla olisi kiva nähdä jokin ei-englanninkielinen kohdemaa.
Huh, sain koko keskustelun luettua. Harmi, että puolet tästä oli jonkun Neea-hullun länkytystä. Niin kovin läpinäkyvää, että joko itse Jane tai joku sukulaisensa/ystävänsä täällä yrittää väkisin mustamaalata Neeaa ja ylistää Janea. 😃
Oonko ainoo jonka mielestä tää Jane kuulosti vähän Essi Helleniltä? :DD