Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkavatko margariinien ja muun keinotekoisen ruuan syöjät olemaan elämänsä päätepisteessä viiskymppisenä?

Vierailija
06.03.2018 |

Mitä luulet?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

https://yle.fi/uutiset/3-10095175

"Kovan rasvan terveyshaitat ovat entistä selvemmät"

Ei jumalavita, uskotko oikeasti tuohon soopaan? Et tainnut lukea juttua ajatuksella, Ursulalla jutuissa virheet poikineen :)

Joo, kyllä se ennemmin kannattaa uskoa sitä äärimmäisen pientä mutta äänekästä toisinajattelijajoukkoa. Pakkohan sen 0,01% vähemmistön on tietää paremmin.

Kannattaa uskoa siihen tietoon, minkä ihan itse hankkii. (toki sen tiedon hankkiminen vaatii hiukan viitseliäisyyttä) Ei tittelit takaa oikeaa tietoa.

Jos tapasi hankkia tietoa on olla selvittämättä mitä asiantuntijat ovat tähän asti saaneet selville, ei sun tuloksiin kannata kauheasti tukeutua missään asiassa. 

Vierailija
22/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noi nykyiset margariinit ole terveydelle mitenkään haitallisia. Parempi niitä on syödä kuin sitä karppaajien rakastamaa voita.

Mistä olet saanut tuon käsityksen?

Ihan valtavirtaravitsemustieteestä ja niihin perustuvista ravitsemussuosituksista.

Eli ihan huuhaa-jutuista olet käsityksesi saanut. Niin kuin moni muukin.

Kyllä. Tiede on huuhaata. Voit jatkaa mutuihisi uskomista kansainvälisen tiedeyhteisön konsensuksen yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi syödä luonnollista ravintoa kuin keinotekoista ja teollista "kissanraatomargariinia".

Vierailija
24/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämä on ihmisen parasta aikaa", Matti Nykänen

Vierailija
25/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mua naurattaa kyllä aina ne hienot ja paremmat ihmiset, jotka eivät mielestään syö mitään "keinotekoista" tai "prosessoitua". 

Vierailija
26/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

https://yle.fi/uutiset/3-10095175

"Kovan rasvan terveyshaitat ovat entistä selvemmät"

Ei jumalavita, uskotko oikeasti tuohon soopaan? Et tainnut lukea juttua ajatuksella, Ursulalla jutuissa virheet poikineen :)

Joo, kyllä se ennemmin kannattaa uskoa sitä äärimmäisen pientä mutta äänekästä toisinajattelijajoukkoa. Pakkohan sen 0,01% vähemmistön on tietää paremmin.

Kannattaa uskoa siihen tietoon, minkä ihan itse hankkii. (toki sen tiedon hankkiminen vaatii hiukan viitseliäisyyttä) Ei tittelit takaa oikeaa tietoa.

Jos tapasi hankkia tietoa on olla selvittämättä mitä asiantuntijat ovat tähän asti saaneet selville, ei sun tuloksiin kannata kauheasti tukeutua missään asiassa. 

Mun tapani hankkia tietoa on nimenomaan hyödyntää asiantuntijoita ja tutustua tutkimuksiin.

Vierailija
27/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle,meen sitten sairaalaan sun rahoilla,sinä maksat kun minä oon mussuttanu liikaa margista

Vierailija
28/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noi nykyiset margariinit ole terveydelle mitenkään haitallisia. Parempi niitä on syödä kuin sitä karppaajien rakastamaa voita.

Ihan valtavirtaravitsemustieteestä ja niihin perustuvista ravitsemussuosituksista.

Eli ihan huuhaa-jutuista olet käsityksesi saanut. Niin kuin moni muukin.

Kyllä. Tiede on huuhaata. Voit jatkaa mutuihisi uskomista kansainvälisen tiedeyhteisön konsensuksen yli.

Tiede ei ole huuhaata, vaan se miten sitä tulkitaan.

Vierailija
29/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mua naurattaa kyllä aina ne hienot ja paremmat ihmiset, jotka eivät mielestään syö mitään "keinotekoista" tai "prosessoitua". 

Mikä siitä tekee "hienoa ja paremmuutta"?

Vierailija
30/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan se heidän oma asenteensa.

Vierailija
31/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on asenteessa syödä hyvää ja ravitsevaa ruokaa?

Vierailija
32/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitinkin väitettä ettei syö mitään prosessoitua. Prosessointia kun on kaikenlainen ruoan valmistaminen.  Tietenkin jos on joku HC linjan raakaruokafriikki.

Vierailija
33/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitinkin väitettä ettei syö mitään prosessoitua. Prosessointia kun on kaikenlainen ruoan valmistaminen.  Tietenkin jos on joku HC linjan raakaruokafriikki.

Et maininnut eka viestissäsi mitään ruuan valmistusta prosessointina, nyt on sitten sulla syy pilluilla. En provosoidu :)

Vierailija
34/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käypä hoito -suosituksia tarkennettiin joulukuussa, koska asiantuntijoiden mukaan kovista rasvoista saatavan pahan LDL-kolesterolin ja sydän- ja verisuonisairauksien välillä on kiistaton yhteys."

Kovista rasvoista ei kyllä mitään LDL-kolesterolia saa. Suurin osa sydänkohtauksissa kolesteroli on ollut "normaali" Onko se kolesterolin viitearvo sitten se sydärin aiheuttaja? Eli kole on ollut liian alhainen.

Vierailija
35/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
36/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yli kahdeksankymppiset vanhemmat ovat syöneet margariinia päuvittäin viimeiset 40 vuotta...

Samoin. Elossa ja terveinäkin.

Vierailija
37/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillã kuluu auringonkukkaöljypohjaista margariinia pari pakettia viikossa, koska omegat:)

Vierailija
38/39 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Vanhempani ovat 70 ja 72 ja hyvin porskuttavat, vaikka on margariinia vetäneet jostain 1970-luvulta asti ja voita karttaneet. 

Vierailija
39/39 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syödä kumpaakaan? Lopettakaa se leivän mussuttaminen, se se vasta turhaa ja epäterveellistä on. Ruuanlaitossa on voi toki joskus hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi