Silmälasit: millaiset kehykset ovat hyvät? Entä pahat tai rumat?
Suuri osa suomalaisista käyttää silmälaseja. Keskustellaan aiheesta, vaikka siitä, että millaiset lasit ovat mielestäsi hyvän näköiset? Entä kamalat? Mitä ihmisestä silmälasivalinta kertoo ihmisestä? Millaiset pokat ottaisit, jos ostaisit uudet lasit nyt?
Mukava olisi myös kuulla tarinoita onnistuneista ja vähemmän onnistuneista rillivalinnoista ja niiden seurauksista!
Kommentit (8)
Kamalia:
Pyöreät hippirillit
Isot "erkkitoivaset" (70-lukulaiset akvaariot)
Vanhanmalliset setärillit
Kamalia eikä sovi kenellekään :isot ,lähes puoli naamaa peittävät lasit.Tuntuvat olevan muotia.
Sellaiset on hyvät, jotka sopii kantajansa naamaan.
Baba Lybeckillä Uutisvuodossa on usein tosi rumia rillejä, vaikka onkin nätti nainen.
Nyt uuusinta hottia näyttää olevan rillit, jossa asiakas voi valita kehyksen värin, muodon ja sangat, kaikki erikseen. Kehykset näyttää hiukan 3 d tulostimella tehdyiltä, ohut, läpikuultava väri, ohuet metallisangat, joita voi taivuttaa kuulema vaikka miten. Eikä painaa mitään. Olen juuri kiertänyt useammalla optikolla, ja vanhanaikaseen vivahtavat ovat enemmistönä. Mulla on korkeat poskipäät, pieni nenä, iso pää, joten vaikeaa on löytää mitään.
¨^ Mistä tuollaisia "valittavia" kehyksiä saa? Mitä maksavat? Mulla on sellaiset naaman mittasuhteet, että lasien löytäminen on tuskaa! Olisikin mahtavaa, jos voisi valita kaikki linssiaukon koosta nenäväliin ja aisan pituuteen.
Väärän kokoiset ja huonosti istuvat kehykset on rumia! Aika usein näkee varsinkin miehillä laseja, joiden sangat ovat aivan liian lyhyet, siis se korvan taakse tarkoitettu "taite" on jossain sunnilleen ohimon kohdalla ja sanka yltää nippa nappa korvaan asti. Kuka tuollaisia edes kehtaa asiakkaalle myydä?
Myös aivan liian isot kehykset, jotka ovat reilusti kasvoja leveämmät, eivät kyllä ketään pue. Tai se, etteivät istu nenältä vaan roikkuvat poskien varassa.
Matti Röngälle ei sovi nuo nyt ruudussa näkyvät lasit, ne toiset istuu jotenkin luontevammin.
Mulla on maailman rumimmat rillit, ihan fail, en käytä niitä. Lisäksi, niissä on luultavasti nikkeliä, jolle olen allerginen, naamaani tulee turvotusta, kun olen käyttänyt niitä. En tajunnut tarkastaa asiaa. :D
Hienot rillit on semmoset ray ban -malliset, tai jollain mummolla vaikka isot punaiset kehykset. Tai jotkut muotilasit on kanssa hienot.