Harkitsen viljatonta ruokavaliota vatsavaivojen vuoksi
Haluaisin kokemuksia muilta viljatonta ruokavaliota noudattavilta.
Kommentit (8)
Tämä auttoi mua huomattavasti! Aiemmin vatsa turposi alkuiltapäivästä ihan sietämättömällä tavalla. Jätin gluteenin ja suuren osan muistakin "jauhoista". Osta kaappiin valmiiksi kaikkea ei-viljaa naposteltavaksi, kuten hummusta ja juustoa ja pähkinöitä.
Syön aika paljon tummaa suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaikeaa siinä on vaikka aloittaisit heti
Ei kai siinä mitään vaikeaa olekaan, mutta olisi kiva tietää mitä muut viljattomalla ruokavaliolla olevat syövät.
Ennen kuin aloitat, niin ehkä kannattaisi hakeutua esimerkiksi keliakia testeihin. - Samalla saattaisit saada mahdollisesti nimen mahd. selittämättömille vatsavaivoillesi ja tulis myös tsekattua, ettei vatsavaivasi johdu jostain vielä fataalimmasta kuin keliakia. - Toiseksi Jos kuitenkin aloitat vain omin päin viljattoman ruokavalion, niin suosittelisin tueksi ravitsemusterapeutin juttusilla käymistä. - Viljat näyttelevät yllättävän isoa ja merkittävää osaa suomalsita ruokakulttuuria, joten ravtsemusterapeutti osaa kertoa ja neuvoa sinulle vaihtoa ehtoja, joilla korvata ne.
Mulla parani iho, paha ihottuma, nivelvaivat, kamalat vatsavaivat ja väsymys. Sellainen kokemus.
En pysty syömään ohraa, kauraa, ruista, vehnää, soijaa enkä gluteenitonta vehnätärkkelystä. Enkä glukoosisiirappia tai hiivaa.
Soijalesitiiniä, maltodekstriiniä ja vehnää on tungettu ihan uskomattoman moneen paikkaan.
Tuleepa syötyä kuitenkin aika puhdasta ruokaa, karkkia en voi syödä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä auttoi mua huomattavasti! Aiemmin vatsa turposi alkuiltapäivästä ihan sietämättömällä tavalla. Jätin gluteenin ja suuren osan muistakin "jauhoista". Osta kaappiin valmiiksi kaikkea ei-viljaa naposteltavaksi, kuten hummusta ja juustoa ja pähkinöitä.
Syön aika paljon tummaa suklaata.
Tai lopeta koko napostelu ja syö vain ruoka-aikoina.
Suosittelen, jätä samalla makeutusaineet ja sokeri pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla parani iho, paha ihottuma, nivelvaivat, kamalat vatsavaivat ja väsymys. Sellainen kokemus.
En pysty syömään ohraa, kauraa, ruista, vehnää, soijaa enkä gluteenitonta vehnätärkkelystä. Enkä glukoosisiirappia tai hiivaa.
Soijalesitiiniä, maltodekstriiniä ja vehnää on tungettu ihan uskomattoman moneen paikkaan.
Tuleepa syötyä kuitenkin aika puhdasta ruokaa, karkkia en voi syödä ollenkaan.
Mulla samanlaiset vaikutukset. Mahan turvotus ja ilmavaivat loppui kokonaan. Kaveri sanoi, että miten sun iho on noin hyvännäköinen - en ollut itse muutosta huomannutkaan. Lisäksi paino on pudonnut lähes 10 kiloa kesästä. Syön hyvin vähän hiilareita, kaikkea muuta menee.
Minulla oli noita vatsavaivoja niin lääkäri sanoi että kokeile gluteenitonta. Kokeilin alkuun mutta ajattelin, että miksi en samalla luovu hiilareista. Ei ihan kokonaan mutta vähiin on mennyt.
Mitä vaikeaa siinä on vaikka aloittaisit heti