Ällöttää tuo aktiivimalli
Olen jäämässä tämän kuun lopulla työttömäksi ja tutustuin paremmin aktiivimallilakii. Sehän on typerä. Miksi työttömät ovat suostuneet tuohon? Ja miksi äänestätte noita puolueita, jotka ovat tuon hyväksyneet?
Kommentit (15)
Minusta se aktiivimalli on ihana. Harmittaa, kun en itse päässyt eduskuntaan hyväksymään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jäämässä tämän kuun lopulla työttömäksi ja tutustuin paremmin aktiivimallilakii. Sehän on typerä. Miksi työttömät ovat suostuneet tuohon? Ja miksi äänestätte noita puolueita, jotka ovat tuon hyväksyneet?
Ei sitä kuule ole äänestänyt kuin tulevat työttömät, eli sinien eduskuntaryhmä.
Miten niin olemme suostuneet? Ei minulta mitään kysytty!
Allekirjoitin aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen. Viime vaaleissa äänestin puoluetta, joka nyt vastusti aktiivimallia (joskin silloin olin vielä töissä, vieläpä yksityissektorilla, eli ns. kunnon kansalainen).
Ajatelkaa miten mielivaltaisesti hallitus voi tehdä päätöksiä! Kyllä sopeutumiseläkkeistä, kulukorvauslitaniasta ym pidetään kiinni kynsin hampain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:)
Mutta moni nykyinen työtön on kai myös mennyt äänestämään noita sinisiä tai siis perussuomalaisia kuin myös kokkareita ja kepua.
Oletteko kuullut, että kansalaisaloite luovutetaan perjantaina 10.30 - 12.30?
Onko siellä myös joku mielenosoitus?
Minä en käsitä miten joku kirjaansa mainostavan elämäntapa työtön saa aikaan tälläisen kansan liikkeen, että päivärahaan on pakko leikata jotta veronmaksajat ei suutu.
Jumalauta hallituksessa ei ole minkäänlaista todellisuudentajua köyhän elämään. Olisivat tyytyväisiä, että tyydymme elämään viissatasella emmekä vaadi enempää.
Vieläkö vähän kiristävät kuristus otettaan työttömistä niin yleinen turvallisuus kärsii, kun on alettava rikoksilla hankkimaan ruokaa pöytään ja se vasta kalliiksi tuleekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:)
Mutta moni nykyinen työtön on kai myös mennyt äänestämään noita sinisiä tai siis perussuomalaisia kuin myös kokkareita ja kepua.
No ei se kyllä voi täysin kansalaisen vika olla mikäli on äänestänyt takinkääntäjää.
Itse en tuohon 2015 "äänestin persuja kostoksi"-junaan lähtenyt mukaan, mutta tuskinpa monikaan halusi viime kesän tapahtumien jälkeen jatkaa sipilän loisryhmällä.
Aktiivimalli on yksi osa 10 kohdan ohjelmaa, ällöttävätkö ne muutkin kohdat?
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli on yksi osa 10 kohdan ohjelmaa, ällöttävätkö ne muutkin kohdat?
Aivan sama tuon idioottimaisen aktiivimallin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se aktiivimalli on ihana. Harmittaa, kun en itse päässyt eduskuntaan hyväksymään sitä.
Samaa mieltä ja ihana että tulee aktiivimalli kakkonen jossa poistetaan työnvieroksujat kortistosta kokonaan soosun armelijaisuuden varaan. Työttömälle ei saa antaa ollenkaan selvää rahaa, majoitus ja ruokailu parakeista ihan samalla tavalla kuin turvapaikanhakijoille
T
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ja ihana että tulee aktiivimalli kakkonen jossa poistetaan työnvieroksujat kortistosta kokonaan soosun armelijaisuuden varaan. Työttömälle ei saa antaa ollenkaan selvää rahaa, majoitus ja ruokailu parakeista ihan samalla tavalla kuin turvapaikanhakijoille
Työttömät ghettoihin ja tähtimerkki hihaan.
Miksi aktiivimalli ei koske mm. mustaloisia?
Allekirjoititko itse töissä ollessa edes sitä kansalaisaloitetta?