Vegaani haaste ei onnistu Suomessa!
Ostin kurjakaupasta halvan vegaanioppaan aatellen ryhtyväni vegaanihaasteeseen, ja p*skanmarjat, Prismasta löytyi vain viidesosa keittokirjassa mainituista aineksista. Citymarketista ei edes sitäkään.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jäi uupumaan?
No esimerkiksi merilevää, tofua, siitakesientä, masalaa, juustokuminaa, granattiomenaa, kookosmaitoa, kikherneitä, linssejä, laakerinlehtiä, munakoisoa, kesäkurpitsaa (muita kurpitsoita), sinapinsiemeniä, mangoja, limettejä, tähtianista, rapatperia, soijajugurttia, taateleita ja fenkolia esimerkiksi. Myöskään ihan persus selleriä, parsakaalia, purjoa, piparjuurta, maniokkia, bataattia ja kurkumaa ei ollut saatavilla.
Harkitsisin kyllä vaihtavan kauppaa jos noista suurin osa jäisi löytymättä kaupasta. Vaikka sekään olenkin tuossa on paljon raaka-aineet arvioi ja mausteita joita ruuanlaitossa käytän vähintään viikoittain.
Siis miten ei voi löytyä prismasta tai cittarista kun löytyy myös k-supermarketista? Et vaan löytänyt.
Jaa. Itse en lähtisi edes näpertämään minkään merilevien ja siitakinsiementen kanssa. Jos haluat selvitä kuukauden hengissä, mikset söisi sitä mitä muutenkin syöt, mutta vaan ilman sitä lihaosuutta? Itse olen jättänyt punaisen lihan pois, ja hyvin olen hengissä selvinnyt. Ainoa, mitä pelkäsin, oli se, että tacot menettäisivät merkityksensä, mutta hyviähän ne rehut ja kastikkeet ja vuustotkin ovat. Ja sipsit.
Eikö vegaanit syö kasviskunnan tuotteista lähinnä tofua?
Mä voin niin kuvitella ap:n maitohyllyn eteen ihmettelemään ettei täällä ole edes kookosmaitoa 😂
Nauratti toi kurjakauppa 😂