Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian empaattinen lapsi?

Vierailija
06.03.2018 |

8 vuotiaalla on nyt pari kertaa tullut paha mieli vain siitä että on ajatellut jostakuta ettei pidä siitä tai että joku on tyhmä. Saattaa vatvoa ko. ajatusta päässään usemman päivän niin että ajatus tulee aina jossain vaiheessa päähän. Pääsääntöisesti on kuitenkin iloinen ja reipas.

Tunnustaa myös minulle kaikki negatiiviset ajatuksensa vaikka on puhuttu että ajatukset ovat vain ajatuksia ja vain hänen omiaan eikä niistä tarvitse kertoa tai tuntea huonoa oloa. Kaikesta tietenkin saa ja pitää puhua jos mietityttää.

Lapsi on kyllä ollut aina herkkä, mutta tämä on jotain uutta.

Mitään erikoista ei ole viimeaikoina tapahtunut. Koulussa on hyvin kavereita ja viihtyy siellä hyvin.

Kuuluuko jotenkin kehitysvaiheeseen vai mistä ihmeestä on kyse?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitaisasta kodista tulee yliempaattisia lapsia.

Keitä nämä yleistykset palvelee? Emme ole riitaisia.

Mua palvelee. Olen mielestäni ihan normaali itsekäs ihminen, mutta silti törmään elämässä koko ajan tapauksiin, että olen taas joutunut kynnysmatoksi, töissä ja kotona. Minulla oli riitainen lapsuudenkoti, ja mut pistettiin usein riidan välittäjäksi, vaikka olin lapsi. Jouduin siis käymään rauhanneuvotteluja äidin ja isän välillä. Omat parisuhteet on menneet ihan pieleen, koska en kehtaa pitää puoliani, en osaa vaatia itselleni mitään.

Itselläni sama tausta, mutta oma parisuhde onnistunut ja puoliani osaan pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla