Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen siivoojat olivat pääasiassa kouluttamattomia

Vierailija
05.03.2018 |

Kertokaas esimerkkejä, kuinka asikkaiden pinnat on pilattu väärillä pesuaineilla. Sitten kuinka sitä osaa kotona parkettinsa pestä, jos ei osaa asiakkaan vinyylilattiaa?

Me sanottiin siivooja kokonaan irti, kun jälki oli huonoa, tulivat milloin sattuu tai jättivät tulematta ja joskus oli selkeästi vain tyhjätty roskat, tekemättä mitään muuta. Kotimainen toimisto, paikallinen, jolla muutama ulkomaalainen tekijä. Nyt siivotaan pieni toimisto itse ja ei ole vielä onnistuttu lattiaa pilaamaan, ihan tavalliset marketin pesuaineet ja muovimatto.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä parkettia pestäkään.

Mä yritin aikani puhua ympäri yhtä bakteerikammoista välinehuoltajaa, joka halusi välttämättä pestä parkettinsa höyrypesurilla. Tavallaan olisi ollut kiva kuulla, millaista jälkeä tuli, sillä hän ei ollut lainkaan tyytyväinen nihkeäpyyhintään menetelmänä.

Vierailija
2/5 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin opiskeluiden ohessa siivoojana töissä, ja pari tuommoista lattioiden pilaamista tapahtui sinä aikana. Kaikki niistä siivoojiksi kouluttautuneiden vakkareiden toimesta.

Ei se siivoojan koulutus tee kenestäkään sen parempaa, se on semmoista hommaa jonka normaaliälyllä kyllä osaa ilman koulutustakin, ja jos ihminen on ns. yksinkertainen, niin ei se opi. Näin se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joo, ja laivat puuta.

Vierailija
4/5 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kaverin äiti mm. oli yläasten vakisiivooja, eikä hällä mitään muuta koulutusta ollut kuin kansakoulu, 70-80-luvulla. Toisen kaverin äiti siivos kaupassa. Ei meillä maalla kirkonkylällä ollut oikein muita hommia pitkään kotiäitinä olleille kouluttamattomille, paitsi kaupan kassalla oli muutama.

Vierailija
5/5 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ennen maalla kuurattiin hienolla hiekalla pirtin puulattiat ja puhdasta jälkeä tuli!

Menepä ja tee se nyt, vaikka ihan siellä kotona omalle parketillesi!

Vai ei siivoustyö vaadi koulutusta? Haluaisinpa nähdä miten käsittelette erilaiset kivi- ja puupinnat, korkki? Mitä ainetta mihinkin voi käyttää, mihin käy emäksinen ja mihin hapan? Katsotteko pesuaineiden ph-arvoja ennenkuin lorauttelette sinne pesuveteen, annostus?

Otetaanpa yksi kappale ekonomia sieltä korkealta palliltaan ja laitetaan tekemään vaikkapa päivittäinen siivous sanotaanpa teksillisessä koulussa.  Siellä kun on sähkölabrasta kemiaan,kaikki siltä väliltä. Katsotaan miten osaa. Tietysti voi heilutella sitä kalsarinlahjetta mäntysuopavedessä ja huidella menemään...

Tai vieraillaanpa siivousväline kaupassa. Sieltä yksi rivistä kertomaan välineiden nimet, tarkoitus, käyttötapa. Valikoimaan sopivat aineet kunkin pinnan käsittelyyn, jne.

Itse en osaa. Kotisiivous sujuu, turvallisilla marketin aineilla ja kestävillä materiaaleilla. Pressanlinnaan en menisi taitojani näyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän