Lapsettomana sinkkuna olen jäänyt syrjään sisarusteni ja serkkujeni elämästä
Muilla samoja kokemuksia? Vähän kirpaisee kun huomaa, että toiset tekevät koko ajan juttuja yhdessä ja kyläilevät toistensa luona. Minua ei kutsuta mukaan. Joskus suunnitellaan jotain juttua mutta se jää puolitiehen kun muille tulee aina jotain kiinnostavampaa ja heidän elämä on niin kiireistä.
Perheellistyneiden kavereiden kanssa sama juttu.
Kommentit (11)
Miksi haluaisit mukaan? Siellä puidaan vain sitä lapsiperhearkea, se kiinnostaa vain perheellisiä. On kai sinulla sinkkukavereita. Ole niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sinkuille tulee jotain kiireellisempää silloin kun olen pyytänyt pariksi tunniksi lapsenlikaksi ja pääsisi samalla luomaan itsenäistä täti/setä suhdetta lapseen.
Jep meidänkin suvussa oletetaan että sinkku on ilmainen lapsenlikka, kun "aikuiset" lähtee humpalle. Yhdessä voin perheiden kanssa jotain tehdä, mutta lapsenvahdiksi en ryhdy.
Minua sinkkua soitellaan kovasti lapsenvahdiksi, muuten minusta ei olla kiinnostuneita. Suvun juhlissa minut laitetaan aina vahtimaan muiden lapsia, kun " et pääse muuten olemaan lasten kanssa".. Minä en edes pidä lapsista.
Kahdella sisaruksella oli lapsia, kun itse olin perheetön. En kokenut, että olisin jäänyt millään tapaa syrjään. Leikin mielelläni lasten kanssa ja myös hoidin lapsia vapaaehtoisesti. Siinä varmaankin on syy, miksen jäänyt ulkopuoliseksi. Lapset olivat olennainen osa sisarusteni perheitä. Jos olisin hylkinyt heitä, niin ulkopuolisuus olisi ollut taattu.
Kahden tunnin lapsenlikotus on ihan normaalia. Kaipaat saada aikuista seuraa, no saat sitä meiltäkin, jos vain joskus mahdollistat meille lapsettomia menoja, joista saamme inspiraatiota! Itsehän lapsemme hoidamme, mutta kautta aikojen on suku vähän jelppinyt! Saahan sinkku monesti kaksi tuntia kokattuja aterioitakin meillä ilman, että panisi tikkua itse ristiin! Mutta jos ei, niin varaudu yksinäisyyteen. Kukahan tulee auttamaan, kun tarvitset seuraavan kerran apua muuttoon tai jotain muuta tukea?
Joo, vähän olen huomannut saman.
Ei tule kutsuja kavereiden lasten synttäreille, vaikka mielelläni menisin. Ei pyydetä mukaan luistelemaam vaikka mielelläni menisin.
En tiedä miksi vain perheelliset hengailisivat yhdessä. Jos joskus olen mukana, niin kaikilla on hauskaa. Ja hyvin usein kaverini on saanut silloin vähän hengähtää, kun olen mielelläni leikkinyt lasten kanssa ja toinen saanut juoda vaikka kahvinsa rauhassa.
En tiedä siis syytä tälle. Osaako joku lapsen saanut kertoa syytä?
Eikä huomioida nyt niitä, joita ei lasten läsnäolo kiinnosta pätkääkään. Kun on paljon meitä lapsettomia jotka silti tykkäävät olla lasten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Kahden tunnin lapsenlikotus on ihan normaalia. Kaipaat saada aikuista seuraa, no saat sitä meiltäkin, jos vain joskus mahdollistat meille lapsettomia menoja, joista saamme inspiraatiota! Itsehän lapsemme hoidamme, mutta kautta aikojen on suku vähän jelppinyt! Saahan sinkku monesti kaksi tuntia kokattuja aterioitakin meillä ilman, että panisi tikkua itse ristiin! Mutta jos ei, niin varaudu yksinäisyyteen. Kukahan tulee auttamaan, kun tarvitset seuraavan kerran apua muuttoon tai jotain muuta tukea?
Minä kyllä viimeksi pakuani ja itseäni lainasin perheelle muuttoavuksi. Onko sinkku tässä nyt synonyymi jollekin teinille vai mikä ihmeen kädetön jakojäännös sulla tässä on esimerkkinä?
En ymmärrä. Itse olin sisarusten lasten suosikkitäti jonka käyntiä odotettiin ja jonka perään itkettiin. Myöhemmin sain omia lapsia ja ikäerosta huolimatta serkukset on läheisiä koska aikuisenakin vierailevat luonani.
Vierailija kirjoitti:
Minulta lapsettomana sinkkuna on jäänyt vastavuoroinen muuttoapu saamatta, kun lapsi oli flunssassa...
Näin se joillakin menee. Minutkin sivuutettiin kaveripiiristä, kun siitä tulikin mammojen kaveripiiri. Eipä siinä sitten mitään, hankin uudet kaverit. Hassua sikäli, että uusista kavereistani n. puolet on mammoja myös, mutta he kykenevät puhumaan muustakin kuin perheensä asioista, eikä heillä ole mitään tarvetta syrjiä sinkkuja/lapsettomia pois.
Älä vaivaidu niiden takia, jotka eivät sinusta välitä.
Yleensä sinkuille tulee jotain kiireellisempää silloin kun olen pyytänyt pariksi tunniksi lapsenlikaksi ja pääsisi samalla luomaan itsenäistä täti/setä suhdetta lapseen.