Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että mut murskattiin :(

Vierailija
05.03.2018 |

Hain unelmieni työpaikkaa, ja sain kutsun haastatteluun. Haastattelussa viime viikolla pomo kehui hakemustani ja työtaustaani ja oli sitä mieltä, että mut tullaan mitä todennäköisimmin palkkaamaan. Sanoi soittavansa muutaman päivän päästä aikaa työsoppareiden kirjoittamiseen. Noh, tänään tuli sähköpostia, jossa pahoiteltiin että olivatkin päättäneet haastatella vielä yhden hakijan, joka paljastui lopulta minua paljon kokeneemmaksi ja paremmaksi tekijäksi.

Mä en vittu jaksa tätä enää. Kaiken lisäksi tuo ei ollut eka kerta, kun mulle vihjaillaan että olen ollut huippuhakija, mutta silti joku muu on palkattu. Olen hakenut oman alan töitä kohta neljä vuotta, ja joudun tekemään täysin alaani kuulumatonta työtä ja oman alan hommia teen sivussa kevytyrittäjänä (pelkästään tällä ei elä).

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selviän enää?! Mun itsetunto on ihan paskana... Tuntuu että kaikilla muilla menee paljon paremmin mitä itsellä...

-ap

Vierailija
2/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy realistiseksi ja usko tapahtunut vasta kun nimet on alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paska työpaikka olisi ollut, kun sanoo tuollaista päin naamaa. Ikinä ei sanota tuollaisia lupauksia työnhakijalle, kun niitä ei todellisuudessa voi pitää. Eikä tulisi sanoa sähköpostilla, että valitsivat jonkun paremman. Olisivat edes soittaneet.

Vierailija
4/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne nyt vain sattui tulemaan syväkurkku sun jälkeen joka vei paikan. Ei sille mitään voi. Parempi onni ensi kerralla.

Vierailija
5/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paska työpaikka olisi ollut, kun sanoo tuollaista päin naamaa. Ikinä ei sanota tuollaisia lupauksia työnhakijalle, kun niitä ei todellisuudessa voi pitää. Eikä tulisi sanoa sähköpostilla, että valitsivat jonkun paremman. Olisivat edes soittaneet.

Tämän minäkin haluaisin uskoa, että oli ehkä parempi etten päässyt tuonne.

Mutta mä en ymmärrä tätä nykyajan rekrytointisirkusta. Niinkuin sanoin, että mulle on jo aiemminkin vihjailtu että olisin huippu työntekijä. Enkä mä ole läheskään ainoa joka on tullut petetyksi näissä: näitä juttuja kuulee tämän tästä! Toinen vittumainen asia on hakemuksiin vastaamattomuus ja jopa vastaamattomuus sellaisille, jotka ovat käyneet haastattelussa. 

-ap

Vierailija
6/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaako paikkaa olet hakenut? Montako kertaa päässyt haastatteluun? Itsekin ehdin käydä kuudessa haastattelussa, joista kaksi kertaa sanottiin, että olin toiseksi paras hakia. Toisella kerralla piti taatusti paikkansa, kun parin kuukauden päästä olisivat halunneet palkata kuitenkin. Olin kuitenkin saanut siinä välissä peräkkäisinä päivinä kaksi työpaikkaa, josta olin jo toiseen vaihtanut.

Moni lähettää kymmeniä tai satoja hakemuksia, eikä pääse edes haastatteluun.

Vierailija
7/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että haastattelun jälkeen haastattelija on soittanut jollekin sun entiselle työnantajalle tak suosittelijalle, joka ei ole aivan täysillä suositellut sus? Tai haastattelija on etsinyt sua netistä ja löytänyt jotain hälytyskellot soittavaa somesta tai sitten tsekannut sun luottotiedot ja huomannut, että ne on menneet?

Vierailija
8/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu. Sinun paikka on vielä parempi ja odottaa sinua

Vierailija
9/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi turhauttvaa, kun yrittää kovasti, ja kiville menee. Varsinkin, kun toivo tuolla lailla herätetään! Vähemmästäkin tulee epätoivoinen olo. Voimia.

Vierailija
10/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla, että haastattelun jälkeen haastattelija on soittanut jollekin sun entiselle työnantajalle tak suosittelijalle, joka ei ole aivan täysillä suositellut sus? Tai haastattelija on etsinyt sua netistä ja löytänyt jotain hälytyskellot soittavaa somesta tai sitten tsekannut sun luottotiedot ja huomannut, että ne on menneet?

Mun suosittelijoilla ei ole musta mitään pahaa sanottavaa. Mulla on kirjalliset arviot myös kaikilta. Eräs suosittelijani kertoi mulle kerran, kuinka yhdestä työpaikasta oltiin soitettu hänelle ja kysytty minusta. Olin siis käynyt haastattelussa ennen tuota. Somessa mitään arveluttavaa, eikä varsinkaan yhtään selfietä. 

Olen 1,5 vuoden aikana käynyt 10 haastattelussa, kolmen vuoden aikana varmaan 20. Että kyllä mä vissiin jollain tavalla kiinnostan työnantajia. 

-ap

Vierailija
11/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat tosi tökeröjä. Yritä jaksaa!

Vierailija
12/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin on tapahtunut välillä tätä, että lupaillaan palkkaamisen olevan "lähes varmaa", mutta sitten joku vie paikan loppumetreillä nenän edestä. En tietenkään usko minkään olevan varmaa ennen kuin nimet on paperissa, mutta kyllä silti tuollainen aina harmittaa ihan pirusti. Tsemppiä!

Vierailija
13/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollista on sekin, että sinussa ei ollut mitään vikaa vaan sekin työpaikka meni lopulta jollekin tutulle tai tutun tutulle, joka oli vaan "pätevämpi ja kokeneempi". Suhteilla kun tuntuu olevan todella iso rooli työnhaussa.

Vierailija
14/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ongelma. :D Kyllä, sut on nyt murskattu!!!

Vierailija
15/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta hakemusta putkeen, sulla on mahdollisuuksia siis ja potentiaalia

Vierailija
16/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole koskaan haastattelutilanteessa sanottu etten saisi paikkaa. Aina ollaan valmiina kirjoittamaan soppari heti kohta ja hommat rullaa hienosti. Yleensä ei vaan vastata enää puhelimeen kun soittelen myöhemmin kysyäkseni koska työt alkaa.

Vierailija
17/20 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ole koskaan haastattelutilanteessa sanottu etten saisi paikkaa. Aina ollaan valmiina kirjoittamaan soppari heti kohta ja hommat rullaa hienosti. Yleensä ei vaan vastata enää puhelimeen kun soittelen myöhemmin kysyäkseni koska työt alkaa.

Näin juuri. Tämä on se oikeaoppinen tapa.

Vierailija
18/20 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hart uusi a hommia, töitä tulee ja menee

Vierailija
19/20 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selviän enää?! Mun itsetunto on ihan paskana... Tuntuu että kaikilla muilla menee paljon paremmin mitä itsellä...

-ap

Mulla sama. Mä niin tiedän tuon tunteen. Aina kun ilmaantuu jotain, on matto vedetty alta. En kestä enää...

Vierailija
20/20 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden aikana noin 30 haastattelussa ja lähes joka kerta on todettu, että olen paras hakija. Silti en ole saanut paikkaa. Sen on saanut joku toinen paras hakija, joka on ollut vielä enemmän paras. Varsinaista ongelmaa minulla ei ole, koska olen opiskelija ja samaan aikaan töissä ja juuri siihen tavoittelemaani paikkaan (alkaa syksyllä) olen jo päässyt.